اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آیا تا به حال در آینه نگاه کرده اید، لبخند خود را می‌بینید و احساس ناراحتی می‌کنید؟ اغلب اوقات، لبخند شما اولین مشخصه ای است که دیگران به آن توجه می‌کنند. عیوب دندانی می‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. اما نوع خاصی از دندانپزشکی وجود دارد که لبخندی که دوست دارید را برای شما فراهم می‌کند. به آن دندانپزشکی طراحی لبخند می‌گویند.

طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی فرآیندی است که بر اساس آن برنامه درمانی فردی شما پایه ریزی می‌شود. بر این اساس لبخند شما را از آنچه اکنون هست به لبخندی تبدیل می‌کنند که می‌توانید به آن افتخار کنید و باعث می‌شود احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. طرح لبخند شما اساسا یک برنامه درمانی است.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به بررسی چگونگی ایجاد اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی می‌پردازیم.

اصلاحات لبخند فوری

اصلاح لبخند را می‌توان در یک یا دو ویزیت با استفاده از باندینگ کامپوزیت انجام داد. اگر راه حلی سریع برای اصلاح لبخند می‌خواهید، باندینگ کامپوزیت یک انتخاب عالی است.

اصلاح طرح لبخند فوری دندان زیبا
اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی

مهم‌ترین فاکتورهایی که پزشک شما بررسی می‌کند، ویژگی‌ها، بافت دندان‌ها، نسبت‌ها، خط لبخند و طول آن‌ها است. دندانپزشکان می‌توانند لبخند شما را بر اساس شکل دندان و ظاهری که می‌خواهید به دست آورید، زنانه یا مردانه تر کنند.

ظاهر زیبا یا خوش تیپ به بلندی دندان نسبت داده می‌شود. هر چه دندان‌های شما بلندتر باشد، لبخند شما جوان تر و جذاب تر به نظر می‌رسد. دندان‌ها با افزایش سن کوتاه و فرسوده می‌شوند یا به دلیل لبخند لثه ای کوتاه تر به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید به نسبت دندان به لثه‌های متعادل‌ دست یابید و جوان‌تر به نظر برسید، بهتر است لبخندی با طولانی‌ترین طول دندان بسازیم که برای لبخند شما بهترین کار را انجام می‌دهد. باندینگ کامپوزیت یا ونیرهای چینی یک گزینه عالی برای بیمارانی است که این نگرانی‌ها را دارند.

آیا دندان‌های شما متناسب با یکدیگر هستند؟

دندانپزشکان نسبت دندان‌های شما را ارزیابی کرده و برنامه‌ای برای متعادل کردن آنها تا حد امکان ایجاد می‌کنند، در نتیجه لبخندی جذاب‌تر به وجود می‌آورند. خطی که لبه‌های ردیف بالایی دندان‌های شما را از یک طرف به سمت دیگر نشان می‌دهد، باید همان انحنای لب پایین شما در هنگام لبخند زدن باشد. از این خط به عنوان یک راهنما برای اینکه دندان‌های جدید شما چگونه قرار بگیرند استفاده می‌شود.

گزینه‌های درمان طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی

در ادامه خلاصه ای از نحوه کمک به این درمان‌های دندانپزشکی زیبایی آورده شده است:

کامپوزیت روشی فوری برای اصلاح لبخند

گاهی اوقات، بیماران بزرگسال نیاز مبرمی به لبخندی جدید دارند، زیرا شغل مهم جدیدی پیدا کرده اند که نیاز به ظاهر آراسته تر دارند. این مشتریان زمان کافی برای ارتودنسی دندان‌ها ندارند. به همین دلیل در طی یک یا دو مراجعه به مطب با استفاده از روکش‌های چینی و کامپوزیت طرح لبخندشان تغییر پیدا می‌کند.

اما باید دقت کنید که به دندانپزشک ماهری مراجعه نمایید که در تراشیدن و اچ کردن مینای دندان برای روکش‌ها بسیار با احتیاط رفتار کند. زیرا بسیار مهم است که به مینای دندان آسیبی وارد نشود. به همین دلیل گاهی دندانپزشکان از یک رویکرد بسیار محافظه کارانه مانند روکش‌های کم آماده یا بدون آماده سازی استفاده می‌کنند. دندانپزشکان از دندان موجود به عنوان لنگر و پایه دندان جدید استفاده می‌کنند. با این روش در عرض چند ساعت برای بیمارانی که واجد شرایط هستند یک اصلاح کامل لبخند صورت می‌گیرد.

روکش‌ها، عیوب را پنهان می‌کنند

روکش‌ها برای پوشاندن براده‌ها و ترک‌ها، لکه‌های دائمی و تغییر رنگ داده، فضاها و شکاف‌های بین دندانی، ناهماهنگی و کارهای قدیمی و نامطلوب دندان‌پزشکی مناسب هستند.

روکش دندانی بعد از عصب کشی
عصبکشی و روکش دندان پرمولار، الزام روکش دندان بعد از عصبکشی

روکش‌ها به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند فشار عملکرد معمولی جویدن را تحمل کنند. مانند دندان‌های طبیعی شما نور را منعکس می‌کنند و دقیقاً با لبخند شما ترکیب می‌شوند.

بنابراین هیچ کس متوجه نمی شود که شما روکش دارید. دیگران فقط متوجه لبخند خیره کننده شما می‌شوند.

ارتودنسی شفاف یا Invisalign لبخند را صاف می‌کند

معمولاً برای مراجعینی که دندان‌های متناسب با شکل و اندازه متعادل دارند، اینویزیلاین (پلاک‌های شفاف برای مرتب کردن دندان‌ها) توصیه می‌شود. بریس‌های شفاف گزینه بسیار سریع تری نسبت به بریس‌های فلزی سنتی هستند و می‌توانند تقریباً تمام عملکردهای بریس‌های دیگر را انجام دهند. این بریس‌ها را می‌توانید در زمان غذا خوردن از دهان خارج کنید. این کار تمیز کردن بریس‌ها و دندان‌های شما را آسان می‌کند. اینویزیلاین برای اکثر بیماران با شلوغی خفیف، ناهماهنگی، شکاف و بدون مشکل بایت گزینه عالی است. این افراد نتیجه سریع نمی گیرند و منتظر نتایج نهایی در ماه‌های آینده می‌شوند.

اینویزیلاین ترازهای شفافی هستند و به گونه ای سفارشی شده اند تا کاملاً با لبخند منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشند. آنها تقریبا نامرئی اند. بنابراین هیچ کس متوجه نمی شود که شما در حال درمان هستید. درمان معمولاً سریعتر از بریس‌های سنتی تکمیل می‌شود.

در این روش به آرامی و به تدریج دندان‌های شما بدون سیم‌های فلزی و براکت‌هایی که با بریس‌های سنتی عرضه می‌شوند، به سمت تراز مناسب هدایت می‌کنند.

سفید کردن دندان‌ها لبخندی سفیدتر و درخشان تر به ارمغان می‌آورد

این گزینه درمانی محبوب مطمئناً سفیدی درخشان و مرواریدی به شما می‌دهد. سفید کردن دندان‌ها بلافاصله لکه‌ها را از روی دندان‌های شما پاک می‌کند.

تصویر میزان تغییر سفیدی دندان با بلیچینگ
تصویر یک خانم رژ زده قبل و بعد از بلیچینگ دندان که موجب سفیدی دندان ها می شود

سفید کردن دندان‌های شما را تقویت کرده و سلامت دندان‌ها را افزایش می‌دهد زیرا باکتری‌هایی را که ممکن است باعث بیماری لثه یا پوسیدگی دندان شوند از بین می‌برد.

عمل سفید کردن یا بلیچینگ دندان با ماده موثر اسید اچ می باشد که یک عمل زیبایی حدودا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت می باشد. دندانپزشک پس از زدن ماده بین لثه و دندان ها برای جلوگیری از سوزش لثه در اثر ماده اسید اچ، این اسید را برروزی مینای دندان زده و سپس توسط لامپ اشعه UV به مدت ۳۰ دقیقه منتظر می ماند تا تاثیر بهتری روی دندان ها به جای بگذارد. در لینک زیر به بلیچینگ به صورت کامل پرداخته شده

یچینگ دندان

مراحل بلیچینگ یا سفید کردن دندان
سفید کردن دندان با ماده موثر اسید اچ در بلیچینگ

ایمپلنت جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود

افراد زیادی دندان‌های از دست رفته دارند، برای اصلاح طرح لبخند این افراد باید از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کنیم. وقتی دندان از دست می‌دهید، استخوانی که دندان‌های شما در آن قرار دارد، تحلیل می‌رود. پایه تیتانیومی برای ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک قرار می‌گیرد و در اطراف پایه درست مانند ریشه‌های دندان محکم می‌شود. این کار باعث حفظ و تقویت استخوان نیز می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی عملکرد کامل دندان‌های طبیعی را بدون آسیب پذیری در برابر پوسیدگی فراهم می‌کنند. در حالی که مراحل گذاشتن ایمپلنت طولانی است اما اگر بیمار به آن احتیاج داشته باشد حتما توصیه می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی ماندگار، کاملا کاربردی و بسیار بادوام هستند.

چگونه ایجاد لبخندی شگفت انگیز

ابتدا دندانپزشکان با کمک دوربین‌ با فناوری پیشرفته از دندان‌های شما عکس می‌گیرند. سپس این عکس‌ها را به سیستم کامپیوتری می‌فرستند. از این عکس درباره تراز دندان، اندازه دندان‌ها، از بین رفتن دندان‌ها و محل قبلی آن‌ها در دهان، شکستگی و تحلیل استخوان یا بیماری‌های دندانی استفاده می‌شود. در نهایت دندانپزشکان گزینه‌هایی برای دستیابی به لبخندی که رویای آن را دارید پیدا می‌کنند. چندین گزینه درمانی برای تغییر لبخند شما وجود دارد که به شما پیشنهاد داده می‌دهند.

فواید اصلاح طرح لبخند

اصلاح لبخند می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. برای کسانی که مستعد از بین رفتن دندان‌ها، حفره‌ها و سایر مشکلات دندانی هستند، اصلاح لبخند می‌تواند باعث تسکین درد آنها شود و مجموعه ای از دندان‌های قوی تر به وجود بیاورد که سال‌ها دوام می‌آورند. دندان‌های ترک خورده یا فرسوده در وضعیت نامناسب را می‌توان آماده و روکش کرد. روکش‌ها اغلب بهترین گزینه برای بیمارانی هستند که دندان‌های ضعیفی دارند.

مزیت اصلی طراحی لبخند این است که شما با لبخند زیبای‌هالیوودی و اعتماد به نفس جدید از دندانپزشک خود خداحافظی می‌کنید. با هر یک از درمان‌ها، لبخندی بی نظیر خواهید داشت که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید.

طرح‌های لبخند به صورت سفارشی برای هر فرد انجام می‌شود

طرح لبخند شما به گونه ای سفارشی شده است که به بهترین وجه با نیازهای منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشد. طراحی طرح لبخند خدماتی از پیش تعیین شده نیستند. طرح درمانی که در نهایت انتخاب می‌کنید، بر اساس بودجه و عواملی مانند دندان‌ها، دهان، پوشش بیمه، سلامت و محدودیت‌های زمانی شما بهترین گزینه است.

ترکیب چند روش برای اصلاح طرح لبخند

دندانپزشکی طراحی لبخند شکلی از دندانپزشکی زیبایی است که به طور خاص برای شما طراحی شده است. این کار شامل ترکیب انواع روش‌های درمانی برای کمک به شما در رسیدن به لبخند کامل و زیباست.

طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی می‌تواند شامل یک یا چند ترکیب از خدمات دندانپزشکی باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

·        سفید کردن دندان

·        ایمپلنت‌های دندانی

·        روکش

·        بریج

·        ارتودنسی اینویزیلاین

·        کامپوزیت

این موارد هر گونه نقص دندانی را پنهان می‌کند و ظاهر لبخند و اعتماد به نفس شما را باز می‌گرداند.

چگونه متوجه می‌شوید که طرح لبخند جدید خود را دوست خواهید داشت؟

دندانپزشکان زیبایی می‌توانند با ایجاد وکس آپ نگرانی شما را برطرف کنند. هنگامی که دندانپزشکان خواسته‌های شما را به طور کامل متوجه شدند، قبل از انجام درمان، موم را روی دندان‌های شما اعمال می‌کنند تا پیش نمایشی از لبخند شما ایجاد شود. این کار هیچ خطری ندارد و می‌توانید با این کار شکل کلی دندان‌های خود را در آینده بازسازی کنید.

هزینه طراحی لبخند چقدر است؟

از آنجایی که طراحی لبخند برای هر بیمار متفاوت است، هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود. این بستگی به درمان‌هایی دارد که دریافت می‌کنید. بیمه شما ممکن است جنبه‌های خاصی از طراحی لبخند در دندانپزشکی مانند روکش یا ایمپلنت را پوشش دهد. اما برای دریافت قیمت دقیق باید برای مشاوره مراجعه نمایید.

اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی باعث اصلاح چه مواردی می‌شود؟

چندین عیوب دندانی وجود دارد که دندانپزشک زیبایی می‌تواند با استفاده از طراحی لبخند آنها را برطرف کند. این مسائل در واقع در اولین ویزیت فرد با دندانپزشک بررسی می‌شود. در زیر برخی از عیوب رایج دندانی را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. دندان‌های کج

افرادی که دندان‌های تراز و صاف دارند لبخند زیبایی نیز دارند. اما همه چنین دندان‌هایی ندارند. اکثر افراد دارای دندان‌های نامرتب و کج هستند که باعث خجالت آنها می‌شود. دندان‌هایی که پیچ خورده، روی هم افتاده و شلوغ هستند معمولاً به عنوان دندان‌های کج در دندانپزشکی شناخته می‌شوند. در بیشتر افراد، دندان‌های جلویی پایین بیشترین به‌هم‌ریختگی را دارد. اما این دندان‌ها قابل درمان بوده و می‌توان آنها را به طور کامل تراز کرد. این روش با استفاده از بریس‌ها (نامرئی یا معمولی) قابل انجام است. اما اگر می‌خواهید نتیجه سریعی بدست بیاورید بهتر است از روکش‌ها و کامپوزیت‌های دندانی استفاده کنید.

۲. شکستگی دندان

در ابتدا باید میزان آسیب بررسی شود. آنها را می‌توان با استفاده از گزینه‌های درمانی مانند روکش چینی، باندینگ، روکش‌های سرامیکی و موارد دیگر ترمیم کرد.

۳. از دست دادن دندان

افرادی که به دلایل مختلف مانند کوتاهی در حفظ بهداشت دهان و دندان یا آسیب فیزیکی دندان خود را از دست داده اند بدترین شکل لبخند را دارند. قسمت‌های خالی و از دست رفته در فک را می‌توان با ایمپلنت یا بریج اصلاح کرد.

۴. فاصله زیاد بین دندان‌ها

در برخی افراد بین دندان‌ها فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله‌ها علاوه بر آنکه بر زیبایی آنها نتیچه منفی دارد در عملکرد دندان‌ها نیز اختلالاتی به وجود می‌آورد. این شکاف‌ها با روکش، کامپوزیت و بریس‌های نامرئی قابل درمان هستند.

۵. لبخند لثه ای

برخی از افراد زمانی که می‌خندند تمام خط لثه آنها قابل دیدن است. این روند می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. اما نگران نباشید با کمک لیزر این مشکل حل می‌شود. همچنین اگر دندان‌های شما تغییر رنگ داده و لکه دار شده از روش پروفیلاکسی دهانی یا سفید کردن دندان‌های حرفه ای کمک گرفته و لبخندی زیبا به شما می‌دهد.

۶. لب‌ها، گونه‌ها و لبخند پرتر

بالا رفتن سن باعث می‌شود لب‌ها و گونه‌ها قوام و شکل اصلی خود را از دست بدهند. ممکن است یکی از عوامل مشکل در دندان‌ها و دهان باشد. برای حل این مشکلات از ارتودنسی و جراحی فک و صورت می‌توان کمک گرفت. با این روش‌ها صورتی جوان تر و متناسب بدست خواهید آورد.

۷. بافت و خصوصیات دندان

برخی از افراد می‌خواهند ظاهر لبخند خود را مردانه تر یا زنانه تر کنند به این افراد توصیه می‌شود که دندان‌های خود را روکش کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

جمع بندی

دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس در طراحی لبخند زیبا بر اساس نیازهای فردی شما متخصص هستند. کار‌های گسترده ای از خدمات از جمله کامپوزیت، روکش ، سفید کردن دندان، باندینگ زیبایی، ایمپلنت‌های دندانی، پارسیل‌های جزئی و سایر درمان‌ها در این کلینیک انجام می‌شود. چه به اینویزیلاین یا باندینگ کامپوزیت نیاز داشته باشید و چه نیاز به بازسازی کامل دهان با ایمپلنت یا بریج داشته باشید، ما شما را تا انتها و رسیدن به لبخندی زیبا همراهی می‌کنیم. پزشکان مجرب ما در مورد آخرین پیشرفت‌ها در بازسازی دندان و دندانپزشکی زیبایی به روز هستند. امروز با ما تماس بگیرید تا نوبت ویزیت برای مشاوره طراحی لبخند زیبایی برای شما گذاشته شود.

سوالات متداول

طرح لبخند زیبایی چیست؟

طرح لبخند یک روش دندانپزشکی زیبایی است که عیوب دندان را اصلاح کرده و سلامت و ظاهر دندان را به شما باز می‌گرداند. این شامل یک درمان سفارشی و نتایج طولانی مدت برای یک لبخند صاف، سفید و طبیعی است. دندان‌های ما با گذشت زمان فرسوده شده یا تغییر رنگ می‌دهند.

درمان لبخند زیبایی چگونه انجام می‌شود؟

روش درمان زیبایی است که بر روی بهبود ظاهر لبخند شما از طریق روش‌های خاصی مانند روکش دندان، باندینگ کامپوزیت، سفید کردن دندان و کاشت دندان تمرکز دارد.

عوامل موثر بر طراحی لبخند چیست؟

در یک لبخند ایده آل، علاوه بر هم ترازی دندان‌ها، حداقل راهروهای باکال و نمایش لثه باید فراهم شود. دندان‌های مولر اول نباید قابل مشاهده باشند و عرض بین دندان نیش بالایی باید برابر با عرض بینی باشد.

انواع مختلف مراحل لبخند

لبخند زدن با لب‌های بسته

لبخند طبیعی

لبخند کامل با دیده شدن دندان‌ها

طراحی لبخند با کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت‌ها مواد پرکننده رنگ دندان هستند که برای مطابقت با رنگ دندان‌های طبیعی شما استفاده می‌شوند. این یک تکنیک غیر تهاجمی است که در طراحی لبخند دیجیتال برای تقویت لبخند استفاده می‌شود.

متا تایتل: طراحی طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی|کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

متا دیسکریپشن: طراحی طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی شامل ترکیبی از کامپوزیت، بلیچینگ، ایمپلنت، ارتودنسی و سایر موارد می‌شود. ابتدا باید فرد معاینه شود تا درمان مورد نیاز و تناسب با خواسته‌هایش در نظر گرفته شود.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button