تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

لمینت و طراحی لبخند هالیودی

با لبخند هالیودی، دندان‌ها و لثه هایی که از نظر زیبایی زوال یافته‌اند، سلامت خود را دوباره به دست می‌آورند. در این حالت علاوه بر بازیابی سلامت، بیمار زیباترین لبخند را برای صورت خود خواهد داشت. با مراقبت‌های معمول از دهان و کنترل منظم پزشک، طراحی لبخند، ماندگاری طولانی خواهد داشت. 

شاید برایتان سوال باشد که لمینت و طراحی لبخند هالیودی چیست؟ چگونه لبخند هالیودی بسازیم؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید در ادامه این مطلب از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ما همراه بمانید.

لمینت و طراحی لبخند هالیودی چیست؟

طراحی لبخند هالیودی، فرآیند طراحی مناسب‌ترین لبخند برای ساختار دهان با در نظر گرفتن جنس دندان‌ها، ویژگی‌های صورت، ساختار فک و شخصیت بیمار است و به آن طراحی خنده نیز می‌گویند. طراحی لبخند در هر سنی قابل انجام است. حتی افرادی که هیچ دندانی در دهانشان باقی نمانده است، می‌توانند با درمان‌های اضافی لبخند مورد نظر خود را داشته باشند.

از آنجایی‌که شکل لبخند مناسب هر فرد متفاوت است، طرح‌ها به صورت جداگانه ساخته می‌شوند. قبل از شروع روند درمان، در صورت لزوم درمان های دیگری مانند ایمپلنت دندان، پرکردن، بریج، اصلاح دندان‌های کج و بیماری‌های لثه انجام می‌شود. اندازه‌گیری‌های دهان، عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده در برنامه‌های کامپیوتری پیشرفته برای ایجاد یک مدل ایده‌آل استفاده می‌شود و کار بر روی لبخند هالیودی آغاز می‌شود. با انجام کارهای پیش‌زمینه در خصوص لبخند هالیودی، بیمار نه تنها سلامت دهان و دندان خود را حفظ می‌کند، بلکه به لبخند زیبایی نیز دست می‌یابد.

چگونه یک لبخند هالیودی بسازیم؟

لمینت و طراحی لبخند هالیودی در ۳ مرحله قابل بررسی هستند. مراحل طراحی لبخند به شرح زیر است:

مرحله اول

در مرحله اول به صورت دمو، طرح لبخند دیجیتال سه بعدی با اسکنر دندان، اندازه‌گیری و آماده می‌شود. تمامی دندان‌های بیمار به دقت اندازه‌گیری می‌شوند. عکس‌هایی که از داخل و خارج دهان و صورت فرد در زوایای مختلف گرفته شده است، مورد بررسی دقیق دندانپزشک قرار می‌گیرد و سپس نمونه‌های مختلف لبخند به بیمار نشان داده می‌شود. 

طراحی لبخند سه بعدی شخصی شده، توسط دندانپزشک و تکنسین پروتز با کمک داده‌های ثبت شده از بیمار، ساخته می‌شود. فردی که می‌خواهد طرح لبخند داشته باشد، می‌تواند نسخه نهایی لبخند خود را، در حالی‌که هنوز اقدامی انجام نشده است، به صورت دمو مشاهده کند. در نهایت، برنامه‌ریزی لازم برای درمان بیماری‌ها و ناهنجاری‌های دندان و لثه قبل از شروع به اجرای طرح لبخند، انجام می‌شود.

مرحله دوم

در این مرحله از لمینت و طراحی لبخند هالیودی، درمان و نصب دندان‌های موقت (ماک آپ) اتفاق می‌افتد. در همین مرحله و در صورت لزوم، درمان ریشه، پر کردن، کاشت و درمان دندان‌های پوسیده نیز انجام می‌شود. اگر دندان‌های بیمار به درمان ارتودنسی نیاز نداشته باشد، این کار انجام می‌شود. پس از درمان‌های مختلف،  در صورت نیاز دندان‌ها سفید می‌شوند. دندانپزشک باید به بیماری‌های لثه نیز توجه کافی داشته باشد و بیماری‌های لثه را درمان کند.

در اولین معاینه، دندان‌های مناسب با طرح لبخند مورد علاقه بیمار، شروع به تولید می‌شوند. طرح دیجیتال از قبل آماده شده به مدل تبدیل شده و عملیات ماکت‌سازی صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر، مدل آماده شده از دندان‌ها به صورت قالب سیلیکونی روی دندان‌ها قرار داده می‌شود.

بیمار ساختار دهان خود را در جلوی آینه و در ضبط دوربین بررسی می‌کند و سپس قالب سیلیکونی از دهان خارج می‌شود. فرد لبخند هالیودی را بررسی می‌کند و چیزهایی را که دوست ندارد با دکتر در میان می‌گذارد. پس از انجام مراحل اصلاح، طرح نهایی لبخند بیمار تایید می‌شود.

مرحله سوم

در مرحله آخر لمینت و طراحی لبخند هالیودی، درمان روکش و طراحی لبخند دیجیتال به اتمام می‌رسد. روکش‌های زیرکونیوم، لامین و ایمکس که با توجه به اندازه‌گیری‌های دندانی بیمار تهیه شده‌اند، پس از تست اولیه به صورت دائمی بر روی دندان‌های بیمار نصب می‌شوند. در این مرحله طرح لبخند هالیودی، شکل نهایی خود را بدست می‌آورد.

لمینت دندان در طراحی لبخند هالیودی

یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین روش‌های طراحی لبخند هالیودی، استفاده از لمینت دندان است. لمینت دندان یک درمان بی‌ضرر است که به دندان‌های شما استحکام و زیبایی بیشتری می‌بخشد. در این درمان می توانید شکل و رنگ دندان های خود را انتخاب کنید.

انواع لمینت دندان و کاربردهای آن

یک لایه مواد دقیقا همان رنگی که مطابق سلیقه شماست، روی دندان گذاشته می‌شود. به این لایه ونیر گفته می‌شود. این کار علاوه بر زیبایی، عیوب ظاهری دندان را نیز می‌پوشاند. به عمل گذاشتن ونیر روی دندان لمینت کردن می‌گویند.

دو نوع لمینت در طراحی لبخند هالیودی کاربرد دارند که یکی لمینت سرامیکی و دیگری لمینت کامپوزیتی است. 

لمینت سرامیکی

لمینت‌های سرامیکی از مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب و ضربه برخوردارند. با استفاده از این نوع لمینت، لکه‌ها، ناهنجاری و فاصله زیاد بین دندان‌ها از بین می‌رود. 

از مزایای لمینت سرامیکی می‌توان به زیبایی خاص و متفاوت آن‌ها به دلیل انعکاس نور اشاره کرد. همچنین لمینت سرامیکی به دلیل لعاب‌کاری، در برابر لکه‌پذیری مقاومت بالای پیدا می‌کند. این نوع لمینت نیاز به بیهوشی ندارد و بیمار طی دو مرحله درمانی و با ساخت لمینت در لابراتوار، به زیبایی لبخند هالیودی خود دست می‌یابد.

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی در اصل نوعی خمیر است که روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و طبق شکل و اندازه دندان‌ها، فرم می‌گیرند. لمینت‌های کامپوزیتی مثل لمینت‌های سرامیکی از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردارند. برخلاف لمینت سرامیکی، این نوع لمینت به ساخت در لابراتوار نیاز ندارد و دندانپزشک در همان جلسه اول ‌می‌تواند آن را روی دندان بیمار کار بگذارد. 

از مزایای لمینت کامپوزیتی می‌توان به عدم نیاز به تراشیدن سطح دندان اشاره کرد. پس مقاومت دندان اصلی در این روش، کاهش نخواهد یافت. نکته دیگر اینکه هر زمان که از آن خسته شدید، می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک لمینت‌ها را از روی دندان خود بردارید.

لمینت‌های کامپوزیتی برخلاف لمینت‌های سرامیکی، قابلیت ترمیم دارند. بدین معنا که در صورت آسیب‌دیدگی، نیازی به تعویض و هزینه گزاف مضاعفی نیست.

چه کسی می تواند لبخند هالیودی داشته باشد؟

لمینت و طراحی لبخند هالیودی برای تمامی افراد قابل انجام است. هرکسی که بخواهد لبخند خود را زیباتر کند، می‌تواند از خدمات طراحی لبخند بهره‌مند شود. با این حال، برای بیمارانی که ویژگی‌های خاصی دارند، داشتن طرح لبخند برای سلامت دهان و زیبایی لبخند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. باهم به بررسی مشکلات خاصی که طراحی لبخند برایشان اولویت دارد، می‌پردازیم:

– کسانی‌که دندان‌های کج دارند.

– کسانی‌که تغییر رنگ بیش از حد در دندان‌های خود دارند.

– کسانی‌که دندان‌های بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول دارند.

– کسانی‌که از بیماری‌های لثه رنج می‌برند.

– کسانی‌که ظاهر لثه شان خوب نیست و افرادی که دچار تحلیل لثه هستند.

– کسانی‌که دندان‌هایشان حفره دارد.

– کسانی‌که فاصله زیادی بین دندان‌هایشان دارند.

– افرادی که مشکل بسته شدن دهان دارند.

– افرادی که دارای پرکردگی‌های تیره، بزرگ و قدیمی در ردیف دندان‌های قدامی هستند.

-افرادی که دندان‌های از دست رفته دارند.

– کسانی‌که مشکل فشردن دندان دارند.

– کسانی‌که دندان‌های شکسته و ترک خورده دارند.

کسانی‌که دندان‌هایی با ویژگی‌های بالا دارند، با انجام لمینت و طراحی لبخند هالیودی، لبخند زیبای خواهند داشت که نقش مهمی نیز در حفظ سلامت دهان و دندان آن‌ها ایفا می‌کند.

طرح لبخند هالیودی چه مزایایی دارد؟

افرادی که لمینت و طراحی لبخند هالیودی دارند در پایان کار درمان، نتایج هیجان‌انگیزی را دریافت خواهند کرد. تصاویر قبل و بعد از طراحی، کاملا متفاوت است. مزایای کار بر روی طرح لبخند بسیار زیاد است که در اینجا با اولیت‌بندی به آن‌ها خواهیم پرداخت:

– تغییر رنگ دندان‌ها: دندان‌های زرد، یا سیاه شده در اثر پرکردگی‌های پراکنده از بین می‌روند و ظاهر طبیعی‌تر و یکدست‌تری به دندان می‌دهد.

– تراز دندان‌ها: بعضی از دندان‌ها روی هم سوار نیستند. با طرح لبخند هالیودی این تراز برقرار می‌شود و اعوجاج‌ها اصلاح می‌شوند.

– پوسیدگی‌های دندان: چون قبل از اجرای طرح لبخند، تمام مشکلات دندان رفع می‌شود، پوسیدگی‌ها نیز درمان یافته و سپس با روکش‌های طرح لبخند پوشانده می‌شوند که باعث ایجاد ظاهری زیباتر می‌شود.

– بیماری‌های لثه: بیماری‌های لثه باعث بروز بسیاری از مشکلات دهان و دندان هستند، از بین می‌روند و رنگ لثه به حالت عادی باز می‌گردد.

– سفیدی دندان‌ها: دندان‌ها با پوشش‌های مخصوص و درمان‌های تمیز کننده دندان، سفیدتر شده و زیباتر به نظر می‌رسند.

– دندان قروچه: مشکلات دندان قروچه و فشردن دندان‌ها بر روی هم، با انجام درمان طرح لبخند هالیودی بهبود می‌یابد.

– اندازه دندان‌ها: اگر دندان‌هایتان از حالت عادی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشند، به شکل نرمال و طبیعی تبدیل می‌شوند. 

درمان لمینت و طراحی لبخند هالیودی چند روز طول می کشد؟

تعیین زمان دقیق برای این کار دشوار است. زیرا مدت زمان طراحی و اجرای لبخند هالیودی به عوامل زیادی از جمله ساختار دهان و دندان بیمار بستگی دارد. ممکن است بیماری‌های دندانی یا لثه‌ای وجود داشته باشند که باید قبل از برنامه‌ریزی طراحی، درمان شوند.

ابتدا باید این درمان‌ها انجام شود و تمامی مشکلات دهان و دندان رفع شود، سپس کار برای طراحی لبخند آغاز شود. درمان‌هایی که باید انجام شود، زمان ساخت طرح لبخند را افزایش می‌دهد. از آنجایی‌که مراحل بعد از درمان از فردی به فرد دیگر تفاوت چندانی نخواهد داشت، مدت زمان به عوامل قبل از شروع کار بر روی طرح لبخند بستگی دارد. از این نظر، تعیین مدت زمان طرح لبخند هالیودی پس از معاینه دندانپزشک، دقیق‌تر مشخص خواهد شد. زیرا تمامی درمان‌های پیش‌زمینه، مشخص می‌شوند.

انواع طرح لبخند هالیودی چیست؟

طرح‌های دیجیتال لبخند، به صورت فردی ساخته می‌شوند. با این‌حال، اغلب افراد انواع لمینت و طراحی لبخند هالیودی را ترجیح می‌دهند. افرادی که می‌خواهند طرح لبخند داشته باشند، معمولا در اولین معاینه، عکس‌هایی از انواع لبخند به آن‌ها نشان داده می‌شود. بر اساس نوع لبخندی که بیمار دوست دارد، طراحی مناسب برای او آغاز می‌شود. سه نوع طرح لبخند وجود دارد:

لبخند روشنفکری: برای افراد میانسال و بالاتر مناسب است. در این طرح دندان‌ها در یک سطح قرار دارند. این حالت، فرد را بالغ‌تر و با دانش‌تر نشان می‌دهد.

لبخند اسپرت: در این سبک از طرح لبخند، دندان‌های پیشین کناری کوتاه‌تر از دندان‌های وسط هستند. این شکل، مورد پسند اکثر افراد است و اکثرا این مدل را ترجیح می‌دهند.

 لبخند جذاب: این یک سبک لبخند است که بیشتر خانم‌ها آن‌را ترجیح می‌دهند. این طرح لبخند، حس جوانی را القا می‌کند. در این حالت دندان‌های جلویی بلندتر از دندان‌های دیگر هستند.

در طراحی لبخند به چه نکاتی توجه می شود؟

در لمینت و طراحی لبخند هالیودی موارد زیادی وجود دارد که دندان‌پزشک باید همه آن‌ها را در کنار هم قرار دهد تا نتیجه ایده‌آلی بدست آید. در کنار همه این موارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، سلیقه شخصی بیمار نیز در اولویت قرار دارد. از جمله مواردی که باید در طراحی لبخند به آن‌ها توجه کرد می‌توان به جنسیت بیمار، رنگ و سلامت لثه‌ها، نوع چیدمان اولیه دندان‌ها، شکل دندان‌ها از نظر سایز، شکل کلی صورت و لب‌ها و وضعیت فک و چانه بیمار اشاره کرد. حتی در طراحی لبخند باید به فرم و انحنای بینی از جهات مختلف، شخصیت فرد و اینکه سیگار می‌کشد یا خیر نیز توجه نمود.

هزینه طرح لبخند هالیودی

قیمت طرح لبخند بسته به عواملی ممکن است متفاوت باشد. نمی‌توان در مورد قیمت استاندارد برای طراحی لبخند دیجیتال صحبت کرد. زیرا استفاده از ایمپلنت، پر کردن و درمان پوسیدگی، درمان‌های ارتودنسی که هم‌راستایی دندان را اصلاح می‌کند، پوشش‌های زیرکونیوم، ایمکس یا لمینت دندان و سفید کردن دندان هزینه نهایی را افزایش می‌دهند. قیمت‌ها بین کلینیک‌های مختلف نیز  به دلیل سطح توسعه و ساختار اقتصادی استان یا منطقه، دانش و تجربه دندانپزشک و قیمت مواد وارداتی مورد استفاده در طول درمان‌های اضافی، متفاوت است. مشخص‌ترین قیمت را می‌توان پس از معاینه دهان و دندان بیمار و مشخص شدن ترجیحات بیمار، تعیین کرد. 

آیا لبخند هالیودی دائمی است؟

این سوال که آیا لمینت و طراحی لبخند هالیودی دائمی است یا خیر، یکی از سوالات متداول کسانی است که می‌خواهند این کار را انجام دهند. گفتن هیچ چیز قطعی در مورد عمر طرح لبخند درست نیست. از آنجایی‌که مراحل کار از فردی به فرد دیگر متفاوت است، طراحی لبخند نیز متفاوت خواهد بود. وجود و میزان بیماری‌های دهان و دندان قبل از طراحی لبخند، نوع درمان‌های انجام شده در حین عمل و عمر مواد نیز بر ماندگاری طرح تاثیر می‌گذارد. عمر موادی مانند بریج‌ها و روکش‌ها بسته به مراقبت‌های دهان و دندان فرد بین ۱۰ تا ۱۵ سال متغیر است.

دانش و تجربه دندانپزشک در خصوص تداوم لمینت و طراحی لبخند هالیودی، برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انجام مراقبت‌های دهان و دندان در فواصل زمانی منظم توسط فرد و مراجعه به دندانپزشک در فواصل زمانی ۶ ماهه نیز تعیین کننده خواهد بود. 

جمع‌بندی

در لمینت و طراحی لبخند هالیودی، از روکش‌هایی استفاده می‌شود که در اصل پوسته‌هایی به شکل دندان هستند و عیوب طبیعی و اکتسابی دندان را پنهان می‌کنند. برای رسیدن به این هدف، دندانپزشک، روکش‌ها را روی دندان‌های شما قرار می‌دهد و آنها را در جای خود محکم می‌کند. اگر شما با خواندن مقاله فوق علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد لمینت و طراحی لبخند هالیودی هستید، می‌توانید با کلینیک ۰۰۰۰۰ تماس بگیرید تا در اولین فرصت یک قرار ملاقات با داندپزشکان حرفه‌ای این مجموعه برایتان در نظر گرفته شود.

سوالات متداول

۱- لمینت و طراحی لبخند هالیودی چیست؟

اصلاح لبخند هالیودی شامل روش‌های زیبایی برای دستیابی به شکل، رنگ و اندازه کامل دندان‌ها است تا کاملا در دهان شما قرار بگیرد.

۲- آیا لبخند هالیودی همان وینر است؟

طراحی لبخند هالیودی ممکن است شامل درمان‌های مختلف دندانی مانند ایمپلنت دندان، وینر یا گذاشتن تاج باشد. از آنجایی‌که وینرها در بسیاری از موارد استفاده می‌شوند، مردم تصور می‌کنند که اصلاح لبخند هالیودی نوع دیگری از وینر است. در واقع، وینرها تنها یکی از مراحل یک اصلاح کامل لبخند هستند.

۳- بهترین نوع لبخند هالیودی چیست؟

روکش‌های چینی بهترین کاربرد لبخند هالیودی را ارائه می دهد. به لطف روکش‌های ساخته شده از چینی، از خطاهای بصری جلوگیری می‌شود. به خصوص پوشش مینا در این فرآیند مورد نیاز است.

۴- چند دندان نیاز به اصلاح لبخند هالیودی دارند؟

اکثر افراد ۶ یا ۸ روکش دندان‌های جلویی بالا را انتخاب می کنند، اگرچه تعداد کمی از افراد دارای ۴ دندان جلو هستند.

۵- مضرات لبخند هالیودی چیست؟

التهاب لثه، خونریزی در لثه، در موارد تاج‌گذاری و روکش‌های دندانی ممکن است دندان‌ها با پوسیدگی عفونی شوند، حساسیت بالای دندان‌ها به هر عامل خارجی مانند غذای سرد یا گرم و ناتوانی در برگرداندن ظاهر قبلی دندان‌ها از معایب احتمالی لمینت و طراحی لبخند هالیودی هستند.

نظر دهید page
Call Now Button