اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

آیا نیاز به کشیدن دندان عقل دارم؟

در بعضی مواقع دندانپزشک شما می گوید که باید دندان عقل خود را خارج کنید اما شما می‌گویید دندان عقل من درد نمیکند پس چرا باید آن‌ها را خارج کنم؟

این روزها، جراحی دهان برای خارج کردن دندان عقل یک عمل مرسوم  است اگر چه همیشه لازم نیست.

تلاش های پیشگیرانه

فقط به این دلیل که دندان عقل شما دردی ایجاد نمی‌کند، به این معنی نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد. دندان عقل ممکن است در فک شما گیر کرده باشد و یا نهفته یاشد. شاید دهان شما کوچک‌تر از آن  باشد که برای آن‌‌ها جا باز کند و یا ممکن است دندان‌ها با زاویه‌ای نسبت به دندان‌های دیگر رشد کنند و به دندان‌های اطراف خود فشار بیاورند و باعث درد شوند.

برخی از دندانپزشکان دندان‌های آسیاب سالم را بیرون می‌آورند تا ایجاد مشکل جلوگیری کنند همچنین با افزایش سن استخوان‌ها سخت تر می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود دندان عقل شما با مرور زمان سخت تر خارج شود.

اگر صبر کنید، ممکن است بعد از جراحی دچار مشکلاتی شوید که از خونریزی شدید و شکستگی دندان تا بی حسی شدید و از دست دادن حرکت جزئی در فک شما متغیر است.

این مشکلات ممکن است چند روز یا تا آخر عمر طول بکشد.

زمان مناسب کشیدن دندان عقل

هنگامی که دندان عقل مشکل ایجاد می‌کند و یا عکس رادیوگرافی خارچ شدن آن از ردیف‌های دندانی را نشان می‌دهد باید کشیده شوند..

دلایل دیگر برای خارج کردن دندان عبارتند از:

  •  آسیب به دندان‌های مجاور: این مجموعه دندان آسیاب اضافی می‌توانند به دندان‌های مجاور فشار بیاورند و باعث درد دهان و مشکلات گاز گرفتن شود.
  •  آسیب فک: در اطراف دندان‌های جدید ممکن است کیست ایجاد شود که اگر آن‌ها درمان نشوند، می‌توانند فک شما را خالی کرده و به اعصاب آسیب برسانند.
  • مشکلات سینوس:مشکلات دندان عقل می تواند منجر به درد سینوسی، فشار و جمع شدن خون در آن ناحیه  شود.
  • لثه‌های ملتهب: در بعضی مواقع بافت اطراف دندان عقل ممکن است متورم شود و تمیز کردن آن سخت باشد در این مواقع دندانپزشک دندان عقل رت خارج می‌کند.
  • پوسیدگی: لثه‌های متورم شده پس از رشد دندان عقل می‌توانند فضا‌هایی ایجاد کنند که به رشد باکتری و ایجاد پوسیدگی در ان ناحیه کمک می‌کنند.
  • ردیف کردن دندان‌ها: دندان عقل نهفته می‌تواند باعث فشار به بقیه دندان ها شود و آن‌ها را از ردیف اصلی خارج کند.

دندانپزشک شما برای تصمیم گیری شکل دهان و موقعیت دندان  و سن شما را در نظر می‌گیرد.

اگر در کشیدن دندان‌های عقل خود شک دارید می‌توانید ار دندانپزشک خود بخواهید که که آن چه که ضروری است را به شما توضیح دهد. در بسیاری ار موارد، قبل از تصمیم‌گیری به کشیدن دندان می‌توانید چندین ماه صبر کنید اما اگر درد دارید یا متوجه درد یا تورم و یا بوی بد در نزدیکی دندان عقبی خود شدید، بهتر است هرچه زودتر اقدام به خارج کردن آن کنید.

نظر دهید page
Call Now Button