تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

درمان ریشه دندان (عصب کشی)

درمان ریشه دندانپزشکی زاگرس

درمان ریشه دندان چیست؟

یکی از اجزاء مهم ساختمان دندان ریشه آن است که بسته به نوع دندان از یک کانال یا بیشتر تشکیل می شود و درون کانالها از عصب و سرخرگ و سیاهرگ و بافت همبند قرار دارد، وقتی که پوسیدگی حاصل از میکروب ها در تاج دندان عمیق می شود و مینا و عاج تاج دندان حفره ایجاد می شود به بافت های کانال ریشه دندان نفوذ کرده و برای نجات دندان به رمان کانال ریشه دندان که شامل پاکسازی بافت های فیزیولوژیک ونکروز و سوهان نمودن دیواره های کانال برای حذف عفونت و دیواره داخلی نا سالم می باشد.

اندودنتیکس چیست؟

دندان ها از بافت سختی تشکیل شده اند، که یک بافت نرم و زنده را احاطه می کند. این بافت نرم را پالپ( و گاهی هم عصب) می نامند، که از رگ های خونی، الیاف و اعصاب تشکیل شده است. اندودنتیکس (درمان کانال ریشه) عبارت است از تشخیص درمان پالپ های ملتهب یا بیمار.

چگونه متوجه می شوید که پالپ ملتهب یا بیمار است؟

بعضی از علائم یک پالپ ملتهب عبارتند از دندان درد پایدار به هنگام نوشیدن مایعات سرد یا داغ، دندان درد خودبخود( بدون تحریک شدن)، درد موقع جویدن یا گاز گرفتن و درد موقعی که فرد دراز کشیده است برخی از علائم پالپ بیمار هم عبارتند از مشاهده پوسیدگی با ضایعه ای( آبسه) در انتهای ریشه، تخلیه چرک، یا تورم.

چرا پالپ(«عصب») دچار التهاب یا بیماری می شود؟

تعدادی از دلایل اصلی مشکلات پالپ عبارتند از:

  • پوسیدگی دندان( پر کردگی ها، روکش ها و غیره)، ضربه و بیماری پیشرفته لثه

شما چگونه درمان کانال ریشه را انجام می دهید؟

بعد از این که دندان بی حس شد، با استفاده از یک ورقه پلاستیکی دندان را ایزوله می کنیم و سوراخی در مرکز دندان ایجاد می کنیم تا به پالپ(«عصب») دستیابی پیدا کنیم.

با وسایلی بسیار ظریف، پالپ را خارج می کنیم و فضایی را که قبلاً توسط آن اشغال شده تراش می دهیم. فضای درونی کانال ریشه را استریل و با یک ماده لاستیک مانند پر و مسدود می کنیم تا باکتری ها نتوانند به این فضا وارد شوند.

برای جایگزینی بخش های از دست رفته یا شکسته دندان، ممکن است یک پست در داخل دندان قرار داده شود. همچنین ممکن است دندان به روکش نیاز داشته باشد.

طول جلسات درمان ریشه

درمان بیشتر دندان ها اغلب در یک جلسه می تواند کامل شود که حدود یک یا یک و نیم ساعت طول می کشد. بقیه دندان ها ممکن است نیاز به دو جلسه داشته باشند و در تعداد کمی هم ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد. اگر بیش از یک جلسه لازم باشد، در دندان یک ماده پر کردنی موقت قرار می دهیم

آیا درمان کانال ریشه دردناک خواهد بود؟

تقریبا هرگز.

پس از برطرف شدن بی حسی، احتمالا درد گذرایی برای چند روز وجود خواهد داشت که با قرص های مسکن غیر مخدر قابل کنترل است. به هر حال اگر درد شدیدی پیش بیاید که انتظارش نمی رفته، شما در هر زمان می توانید با کلینیک تماس گرفته و به طور مستقیم با مشاوران ما صحبت کنید.

بعد از درمان کانال ریشه، چه قد احتمال دارد که بتوان دندان را نگه داشت؟

وقتی که درمان کانال ریشه به طور کامل انجام شد، شانس موفقیت آن خیلی بالاست، ولی بعضی درمان ها هر قدر هم خوب انجام شده باشد به شکست می انجامند. در این موارد درمان ریشه مجدد یا جراحی اندودنتیک می تواند این مشکل را رفع کند.

این درمان های مجدد معمولا توسط متخصص به بهترین شکل انجام می گیرند.

جراحی اندودنتیک چیست؟

جراحی اندودنتیک مشکلی را که در انتهای ریشه دندان است بر زرف می کند. تحت بی حسی موضعی بافت لثه به آرامی کنار زده می شود به طوری که دندانپزشک بتواند انتهای ریشه را پدا کند. سپس بافت ملتهب دور انتهای ریشه را برداشته شده و در انجا مده پر کردگی قرار داده می شود تا از برگشت مشکل جلوگیری شود. برای نگه داشتن بافت لثه، چند بخیه هم زده می شود. چند روز بعد، بخیه ها برداشته می شوند، این کار معمولا به بهبودی کامل می انجامند.

درمان ریشه مجدد چه موقع انجام می شود؟

اگر بعد از درمان ریشه انتهای ریشه ضایعه عفونی اعم از گرانلوم کیست یا ضایعات دیگر بوجود آید در صورت تشخصی این مورد محتویات داخل کانال که با گوتا پر شده  است خالی می شود و پس از ضدعفونی کانال اقدام به (ابچوره یاسیل یا مهر و موم ) می شود یا ممکن است گوتا کوتاه تر یا بلند تر از فول کانال ریشه پر شده باشد در آن صورت هم درمان ریشه مجدد صورت می گیرد.

قیمت درمان ریشه (بدون ترمیم)

درمان ریشه تک کانال
۶۶۰ هزار تومان
درمان ریشه دو کانال
۷۷۵ هزار تومان
درمان ریشه سه کانال
۹۱۲ هزار تومان
درمان ریشه چهار کانال
۱ میلیون و ۵۵ هزار تومان

قیمت های ذکر شده شامل روزهای تعطیل، درمان های تخصصی و بیماران اورژانس نمی شود.

۴.۵/۵ - (۸۸ امتیاز)
Call Now Button