اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است؟

برای داشتن لبخندی درخشان و سالم به دندان‌های سفید نیاز داریم. سفید کردن دندان‌ها یک روش محبوب برای زیبا کردن لبخند شما و دادن درخشش بیشتر است. دو روش کامپوزیت و بلیچینگ برای سفید کردن دندان وجود دارد. اما انتخاب اینکه کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است؟ تصمیم آسانی نیست. بهتر است در مورد این دو روش بیشتر بدانیم تا تصمیم بهتری بگیریم. تا انتهای این مقاله از مجله کلینیک دندانپزشکی زاگرس همراه ما باشید.

کامپوزیت چیست؟

اگر به دنبال تغییر سریع درخشندگی لبخند خود بدون نیاز به درمان‌های زیاد هستید، کامپوزیت می‌تواند راه حلی مناسبی برای شما باشد. در این درمان زیبایی، از یک لایه نازک مواد رزین استفاده می‌کنند که به طرز ماهرانه ای روی سطح دندان قرار می‌گیرد. این روش بدون تزریق، سوراخ کردن یا تراشیدن دندان انجام می‌شود. 

برای رفع چه معایبی از کامپوزیت استفاده می‌کنیم؟

  • بهبود رنگ دندان و رفع تغییر رنگ آنها
  • اصلاح شکل و اندازه نامنظم دندان 
  • مرتب کردن دندان‌های ناهموار یا کج 
  • پر کردن فاصله‌های ناخواسته بین دندان‌ها 

برای سفید کردن دندان‌ها، کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است؟

اگر به طور کلی از لبخند خود راضی هستید اما دوست دارید لکه‌های سرسخت را برطرف کنید و رنگی یکنواخت ایجاد کنید، بلیچینگ دندان نتایج قابل پیش بینی و سریعی برای شما دارد. اما علاوه بر سفید کردن دندان‌ها عیوبی مانند شکستگی‌های کوچک، فاصله‌های بین دندانی و ترک‌های دندان را با کمک کامپوزیت می‌توانید رفع نمایید. 

کامپوزیت روشی بدون درد برای برگشت لبخند زیبای شماست. همچنین تکنیک دندانپزشکی زیبایی و مقرون به صرفه ای ابه حساب می‌آید که برای ترمیم و جوان سازی دندان‌های آسیب دیده، بد شکل یا تغییر رنگ داده استفاده می‌شود.

برای آنکه بدانیم بین کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است؟ در ابتدا باید در مورد هر کدام اطلاعات دقیقی بدست بیاوریم. در ادامه بیشتر با این دو روش آشنا خواهید شد. 

کامپوزیت که به عنوان باندینگ رزینی نیز شناخته می‌شود، یک روش دندانپزشکی است که از یک لایه ریز از رزین بتونه‌ مانند استفاده می‌کند. این لایه بر روی دندان‌های طبیعی شما قرار می‌گیرد. سپس مطابق با نیازهای فردی شما شکل داده شده و قالب‌گیری می‌شود.

این روش ساده است و معمولاً به هیچ نوع بی حسی نیاز ندارد، مگر اینکه دندان شما خالی شده باشد و نیاز به پر کردن باشد. کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه انجام شود.

فرآیند کامپوزیت چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدا، دندانپزشک شما در مورد نیازهای شخصی شما صحبت می‌کند. دندانپزشک باید بداند که شما از چه ویژگی دندان‌هایتان ناراضی هستید. از دندان شکسته، تغییر رنگ، فاصله بین دندان‌ها یا هر گونه نگرانی دهانی که دارید باید مطلع شود. 

سپس اقدام به قالب‌گیری و تطبیق رنگ می‌کند. با این کار اطمینان حاصل می‌شود که کامپوزیت به طور یکپارچه با رنگ طبیعی دندان شما ترکیب می‌شود. دندانپزشک شروع به شکل دادن و ثابت کردن ماده کامپوزیت روی دندان‌های شما می‌کند. در مرحله آخر نور مخصوص به دندان‌ها تابیده شده تا سفت و سخت شوند. معمولا کامپوزیت یک دندان به طور متوسط بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان نیاز دارد. 

کامپوزیت چقدر دوام دارد؟

دندان‌های کامپوزیت شده در صورت عدم نگهداری صحیح می‌توانند بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرند. بنابراین با رعایت یک روتین بهداشتی دهان و دندان هر روزه، به دوام کامپوزیت‌ها کمک زیادی خواهید کرد. 

با مراقبت مناسب، دندان‌های کامپوزیت شده حدود ۵-۶ سال بدون نیاز به ترمیم یا پولیش دوام خواهند داشت.

آیا کامپوزیت دندانی دائمی است؟

برای دانستن آنکه کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است باید بدانید که کامپوزیت طولانی مدت است، اما کاملاً دائمی نیست. مواد به کار رفته در فرآیند کامپوزیت به اندازه مینای دندان طبیعی، مستحکم یا بادوام نیستند، به همین دلیل کامپوزیت به مرور زمان آسیب دیده و لکه دار می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از کامپوزیت

برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد اینکه کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است باید از مزایا و معایب آن را بیشتر بدانید. 

مزایای استفاده از کامپوزیت برای سفیدی و رفع عیوب دندانی

  • در مقایسه با روش‌های مشابه و تهاجمی تر قیمت ارزان تری دارد. 
  • نسبت به درمان‌های جایگزین کمترین آسیب را به دندان می‌رساند. زیرا سطح بسیار کمی از دندان تراشیده می‌شود.
  • این روش اغلب در یک جلسه کامل می‌شود.
  • به بی حسی نیاز ندارد.

معایب استفاده از کامپوزیت‌ها برای سفیدی و زیبایی دندان‌ها

  • طول عمر کامپوزیت دائمی نیست.
  • ناحیه تحت درمان می‌تواند بیشتر مستعد آسیب یا شکستگی باشد.
  • مواد مورد استفاده در کامپوزیت به مرور زمان رنگ می‌گیرند. 

سفید کردن یا بلیچینگ چیست؟

داشتن دندان‌های سفید و زیبا در هنگام برقراری ارتباط با افراد مهم است. دندان‌های تیره می‌توانند بر زندگی اجتماعی شما تأثیر منفی بگذارند. 

روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها مانند سفید کردن دندان با کربنات، خمیر دندان سفیدکننده و قلم سفیدکننده دندان که می‌توانید در خانه استفاده کنید میزان سفیدی کمی به شما می‌دهد. اما می‌توان با بلیچینگ، دندان‌های سالم‌تر و سفیدتری داشته باشید. بلیچینگ حرفه‌ای توسط دندانپزشک انجام می‌شود. 

بلیچینگ دندان برای افرادی که دندان‌های زرد دارند بهترین کارایی را دارد. برای افرادی که دندان‌های قهوه ای دارند تاثیر کمتری می‌گذارد. اما اگر دندان‌های شما خاکستری یا بنفش است، بلیچینگ دندان اصلاً کارساز نخواهد بود.

برای اینکه مطمئن شوید که سفید کردن دندان ارزش وقت و هزینه را دارد، با دندانپزشک خود صحبت کنید. بلیچینگ دندان ممکن است دندان‌ها را به گرما و سرما حساس کند. همچنین در صورت استفاده نادرست از کیت‌های خانگی، این مواد می‌توانند منجر به سوختگی لثه‌ها شوند. بهتر است از بلیچینگ حرفه ای که در مطب انجام می‌شود استفاده نمایید تا نتیجه بهتری را احساس نمایید. 

روش‌های مختلف بلیچینگ برای دندان کدام است؟

بلیچینگ دندان در خانه (هوم بلیچینگ): دندانپزشک شما با قرار دادن ژل در داخل دندان‌های پلاستیکی که با اندازه‌گیری از دهان شما و مخصوص شما تهیه شده است، فرآیند بلیچینگ را انجام می‌دهد. با این فرآیند به طور متوسط طی یک هفته سفیدی مورد نظر حاصل می‌شود. با این حال، بسته به ژلی که در طول روز استفاده می‌کنید، بین ۴ تا ۸ ساعت احتمال دارد این دندان‌ها روزانه در دهان شما قرار بگیرند.

بلیچینگ دندان در مطب: با یک ساعت استفاده از پاور بلیچینگ متشکل از ژل سفید کننده و نور در محیط مطب، می‌توانید ۳ تا ۴ درجه رنگ دندان‌ها را روشن تر کنید. در این شرایط در مدت کوتاهی به دندان‌های سفید خواهید رسید. بلیچینگ سریع ترین، مطمئن ترین و موثرترین برنامه سفید کننده غیر تهاجمی است.

آیا بیلیچینگ به دندان آسیب می‌رساند؟

برای آنکه انتخاب کنید که کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است باید بدانید که محلول‌های مورد استفاده در فرآیند سفید کردن دندان بی ضرر هستند. نکته مهم این است که این محلول‌های دندانی توسط دندانپزشک با توجه به ساختار دندان شما داده می‌شود. میزان سفید کردن رنگ دندان، بسته به محلول مورد استفاده و ساختار دندان شما متفاوت است.

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

ژل‌های بلیچینگ دندان که در فرآیند سفید کردن استفاده می‌شود، بسته به فرد ممکن است سطوح مختلفی از حساسیت را در دندان‌ها ایجاد کند. حساسیت به نوشیدنی‌های گرم و سرد ممکن است شما را آزار دهد. این یک عارضه جانبی معمولی در بلیچینگ است. اما نکته مهم این است که حساسیت در عرض ۲۴-۴۸ ساعت از بین می‌رود. دندانپزشک با دادن فلوراید و خمیردندان ضد حساسیت به کاهش حساسیت و سهولت در گذراندن این فرآیند کمک می‌کند.

اثر بلیچینگ دندان چقدر طول می‌کشد؟

اگرچه اثر بلیچینگ دندان در افراد مختلف متفاوت است، اما حدود ۶ تا ۲۴ ماه اثر آن خواهد ماند. در طول فرآیند بلیچینگ و حدود ۲ هفته پس از انجام فرآیند، باید از موادی مانند چای، قهوه، سیگار که رنگ دندان‌های شما را تغییر می‌دهند دوری کنید.

چه افرادی می‌توانند دندان‌های خود را بلیچ کنند؟

تا زمانی که دندان‌های خراب و بیماری‌های لثه ای ندارید، می‌توانید دندان‌های خود را سفید کنید. اگر پوسیدگی دندان یا مشکل مشابهی دارید یا برای مدت طولانی مشکل لثه داشته اید، ابتدا باید این مشکلات برطرف شوند. سپس می‌توانید عمل بلیچینگ دندان را انجام دهید. 

بلیچینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

زنان باردار، مادران شیرده و کودکان نباید از سفید کننده‌ها و بلیچینگ دندان استفاده کنند.

جمع بندی

در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس واقع در غرب تهران شهرک اکباتان ما طیف گسترده ای از درمان‌های زیبایی دندان از جمله کامپوزیت و بلیچینگ دندان‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهیم. تشخیص اینکه کامپوزیت یا بلیچینگ کدام بهتر است به نظر دندانپزشک و انتظاراتی که شما از دندان‌هایتان دارید بستگی دارد. 

تیم ما همیشه آماده ارائه بهترین مشاوره در مورد بازگرداندن لبخند زیبای شما و مشاوره در مورد بهترین گزینه‌ها برای دندان‌هایتان است. امروز با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید. 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button