اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

قیمت عصب کشی چهار کاناله

عصبکشی دندان های چهار کاناله که نام علمی آن درمان عصب دندان های چهار کاناله می باشد بیشتر مربوط به دندان های ۶ و۷ چه در فک بالا چه در فک پایین و چه در دندان های راستی و چه در دندان های چپی فک می باشند. معمولا دندان های ۶ و۷ به صورت معمول دارای ۳ کانال ریشه هستند که ممکن است در افراد مختلف بیشتر یا کمتر باشند و در صورت داشتن یک کانال اضافه به دندان های چهار کانال ریشه معروف خواهند شد که در پایین بیشتر به آن خواهیم پرداخت. ریشه بخشی از دندان است که در اتسخوان فک قرار دارد و منظور از کانال همان ریشه های داخل دندان هستند که وظیفه زنده بودن و احساس دندان و انتقال حس گرما سرما درد فشار را برعهده دارند. به طور کلی در کلینیک دندان پزشکی زاگرس تمامی هزینه ها تحت نرخ اعلامی از وزارت بهداشت کشور ایران است ولی هر گروه درمان ممکن است شامل چند درمان باشد که باعث طولانی شدن کار دندانپزشک سختی کار و تعداد جلسات درمان باشد که به آن در زیر می پردازیم.

چرا تعداد کانال مهم است

در درمان ریشه دندان یا به صورت عامیانه عصبکشی عوامل متعددی در زمان و هزینه درمان مهم است که از جمله آن به سختی کار، مسدود بودن یا کلسیفیه بودن کانال که منجربه افزایش جلسات درمان و نیز تعداد کانال ها میزان خمیدگی ریشه های دندان و همچنین تعداد ریشه ها یا همان کانال های دندان اشاره کرد که منجربه افزایش قیمت عصب کشی چهار کاناله دندان می شود.

هر دندان چند ریشه دارد؟

به طور کلی هیچ دندانی در فک از یک ساختار تعداد و نوع ریشه یکسانی پیروی نمی کند ولی بر اساس آنچه در اکثریت مردم در مورد تعداد ریشه ها وجود دارد ساختار کلی از تعداد ریشه ها در هر دندان وجود دارد ولی در هر شخص نهایتا ممکن است متفاوت باشد، ولی این تصویر کلی از نوع درمان ریشه برای دندانپزشک نقشه راهی است که به او کمک می کند که درمان را چگونه آغاز کند و از چه تجهیزاتی استفاده کند.

هر دندان چند ریشه دارد؟

در شماتیک و جدول زیر آن مشخص است که هر دندان چند ریشه و چند کانال خواهد داشت و استنباط ما از آن این است که هر دندان حداقل یک ریشه و یک کانال خواهد داشت

دندان های پیش و نیش فک بالا۱ ریشه و ۱ کانال
دندان های کرسی یا آسیاب فک بالایک یا دو ریشه و دو کانال
دندان های کرسی اول بالا۳ ریشه و ۴ کانال
دندان های کرسی دوم بالا۳ ریشه و ۳ تا ۴ کانال
دندان های عقل۳ ریشه و ۳ کانال
دندان های پیش پایین۱ریشه و احتمالا ۲ کانال
دندان های آسیاب کوچک فک پایین۱ ریشه و ۲ یا ۳ کانال
دندان های آسیاب بزرگ پایین۲ ریشه و ۳ یا ۴ کانال

تهیه عکس رادیوگرافی

همانطور که به اختصار در بالا اشاره شد برای درک بهتر دندانپزشک از شماتیک کلی دندان قبل از هر نوع عمل دندانپزشکی نیاز به تهیه عکس رادیوگرافی عکس که گاهی نیاز به گرفتن دو یا چند عکس قبل از درمان برای دید بهتر از زوایای بهتر از دندان می باشد. عکس های رادیوگرافی دندانپزشکی به دو نوع پانورامیک یا OPG و عکس های تکی یا PA وجود دارند که عکس های PA برای تک دندان است که دو الی سه دندان یا بیشتر بسته به سایز آن در دندان مشخص می شود و عکس های OPG یک عکس کامل از کل فک و حتی قسمتی از سینوس ها را در بر می گیرد و می توان توسط آن مشکلات آتی دندان های دیگر را نیز مشاهده کرد. هر دو نوع عکس مزایا و معایبی دارند. در عکس های PA اگر توسط دستگاه های رادیوگرافی دیجیتال ظهور شوند می توانند دقت فوق العاده ای را در ناحیه مشخص به دندانپزشک ارائه دهند ولی نمای کلی دندان های دیگر مشخص نیست و برای دندان های دیگر باید چندین بار دیگر عکس تهیه کرد. عکس های OPG به دلیل وسعت زیادی که از کل فک را فرا می گیرند دارای دید کلی از همه دندان ها می باشند ولی در ناحیه مشخص و مورد نظر وضوح خیلی خوبی ندارند.

تعرفه کلی دندان های چهار کاناله

حال که توضیحات کلی در مورد کانال ها و سختی های درمان را متوجه شدیم در جدول زیر به هزینه های کلی درمان دندان های چهار کاناله که ممکن است دندان ۶ و یا ۷ باشند خواهیم پرداخت. نرخ های زیر در زمان های اورژانسی تا ۳۰% قابل افزایش می باشد. اینکه با کدام مواد دندان بعد از عصب کشی پر شود می تواند انتخابی توسط بیمار باشد که اگر بخواهد دندانش با مواد سفید پر شود یعنی کامپوزیت و اگر دندان آسیاب رنگش برایش مهم نباشد با آمالگام پر می شود.

نوع درمانهزینه درمان
ویزیت و تشخیص اولیه۵۰ هزار تومان
عکس برداری pa۵۰ هزار تومان
درمان عصب (عصب کشی) تعداد چهار ۴ کانال یک میلیون و صد هزار تومان
بسته بودن یا کلسیفیه بودن کانال۲۰۰ هزار تومان
دندان تخصصی که میزان کجی ریشه زیاد باشد۳۰۰ هزار تومان
پر کردن دندان چهار کاناله با کامپوزیت بیلداپ*۸۵۰ هزار تومان
پر کردن دندان با آمالگام بیلداپ*۵۵۰ هزار تومان
۳.۲/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button