اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه عصب کشی دندان ۶ در کلینیک دندانپزشکی زاگرس

اگر دندان درد دارید و عفونت به پالپ دندان رسیده تنها راه درمان آن، عصب کشی است. شاید این درد در انتهای دهان شما و مربوط به دندان شماره ۶ باشد. عوامل زیادی مانند نوع ماده پر کننده و انتخاب روکش بر هزینه عصب کشی دندان ۶ (دندان مولار) تاثیر می‌گذارند. 

اگر می‌خواهید با هزینه عصب کشی دندان ۶ و عوامل ایجاد تغییر قیمت آن آشنا شوید تا انتهای این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس همراه ما باشید. 

هزینه عصب کشی در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۲

تمامی هزینه‌ها بدون ترمیم محاسبه شده اند.

درمان عصب (عصب کشی) یک کانال(درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل دندان یک کاناله)۸۴۱۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) دو کانال(درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل دندان دو کاناله)۹۶۵۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) سه کانال کانال(درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل دندان شه کاناله)۱۱۷۰۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) چهار کانال کانال(درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل دندان چهار کاناله)۱۵۲۰۰۰۰ تومان

عصب کشی یا درمان عصب دندان شماره ۶ چیست؟

عصب کشی به درمان اعصاب داخل بافت نرم یا پالپ دندان گفته می‌شود. زمانی که پالپ و کانال ریشه دچار عفونت و درد شوند دندانپزشک به شما درمان عصب کشی را پیشنهاد می‌کند. داخل پالپ بافت همبند و رگ‌های خونی زندگی می‌کنند. در کودکی این قسمت به رشد دندان کمک می‌کند. اما اگر پالپ دندان عفونت کرد باید توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه تمام اعصاب و ریشه عفونی از دندان خارج شوند. با این کار می‌توانید دندان طبیعی را از خطر کشیده شدن نجات دهید. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان ۶ باید بعد از اتمام کار به درستی محاسبه شود. بهتر است بدانید در دند ان‌های دائمی و بالغ، حذف پالپ هیچ ایرادی ندارد. 

مراحل انجام عصب کشی دندان شماره ۶

۱- در ابتدا متخصص از دندان با اشعه ایکس عکس می‌گیرد تا کاملا وضعیت ریشه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

۲- سپس آمپول بی حسی موضعی به دندان شماره ۶ زده می‌شود. 

۳- ورقه ای پلاستیکی در اطراف دندان ۶ گذاشته می‌شود تا بزاق به آن قسمت نفوذ نکند. دندان در حین عصب کشی باید خشک بماند. همچنین این ورق نازک پلاستیکی مانع بلعیدن مواد دندانپزشکی و تنفس مواد شیمیایی در موقع کار می‌شود. 

۴- با کمک فرز مخصوص، داخل دندان را خالی می‌کنند. این کار برای دسترسی به پالپ دندان است. 

۵- با رسیدن به پالپ، قسمت عفونی آن را بیرون می‌کشند. در صورت وجود آبسه در ریشه دندان آن هم برداشته می‌شود. 

۶- در این مرحله دندانپزشک کانال را با استفاده از فایل های دستی و روتاری تمیز و با ماده مخصوص پر و مهر و موم می‌کند. به همین دلیل کمی کانال را گشاد تر می‌کنند تا بتوانند آن را پر کنند. برای این کار از فایل‌های مخصوص کمک می‌گیرند. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان ۶ کمی بیشتر از دندان‌های جلویی و نیش است. زیرا کانال‌ها و ریشه‌های بیشتری داشته و در قسمت انتهایی دهان نیز قرار دارند. ه

۷- در مرحله آخر دندان با ماده پر کننده موقت پر شده و به اصطلاح پانسمان می‌شود. 

۸- چند روز بعد از درمان ریشه اگر بیمار درد غیر طبیعی نداشت دندانپزشک دندان را با ماده پر کننده دائمی پر می‌کند. به دلیل آنکه دیواره دندان در عصب کشی بیشتر برداشته می‌شود دندان کمی سست و شکننده خواهد شد. بهتر است از روکش‌های دندانی کمک بگیرید تا طول عمر دندان طبیعی شما بیشتر شود. به دلیل پر کردن و روکش کشیدن، هزینه عصب کشی دندان ۶ کمی بالا می‌رود.

چه عواملی بر هزینه عصب کشی دندان‌ها تاثیر می‌گذارند؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید چرا هزینه عصب کشی دندان ۶ با سایر دندان‌ها مانند نیش متفاوت است. در ادامه برخی از این عوامل که بر قیمت عصب کشی دندان‌ها تاثیر می‌گذارند را با هم بررسی می‌کنیم. 

پس از عصب کشی دندان نیاز به روکش دارد یا ندارد؟

در برخی از دندان‌ها پوسیدگی بسیار شدید است به طوری که دیواره‌های دندان باید کامل تراشیده شوند. در این حالت پس از عصب کشی برای جلوگیری از شکستن دندان باید روی آن روکش گذاشته شود. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان ۶ نسبت به زمانی که نیاز به روکش نیست کمی بالاتر می‌رود. 

کدام دندان به عصب کشی نیاز دارد؟

اینکه کدام دندان نیاز به عصب کشی دارد بر هزینه آن تاثیر مستقیم دارد. به دلیل آنکه دندان‌های جلویی کانال کمتری داشته و دسترسی به دندان برای دندانپزشک راحت تر است هزینه عصب کشی نیر کمتر می‌شود. اما هزینه عصب کشی دندان ۶، ۷ و ۸ بیشتر از سایر دندان‌هاست. 

از چه موادی برای پر کردن دندان استفاده می‌شود؟

چند نوع ماده مختلف برای پر کردن دندان وجود دارد. اما به طور معمول پزشکان از آمالگام و کامپوزیت به عنوان پر کننده استفاده می‌کنند. آمالگام به دلیل آنکه رنگ تیره و نقره ای داشته که هیچ همخوانی با سایر دندان‌ها ندارد برای دندان‌های جلویی استفاده نمی شود. اما این ماده از استحکام زیادی برخوردار است و برای دندان‌های آسیاب کوچک و بزرگ مناسب می‌باشد. 

در مقابل، کامپوزیت همرنگ دندان‌ها بوده و همخوانی خوبی با دندان‌های طبیعی دارد. اما از استحکام زیادی مانند آمالگام برخوردار نیست. به همین دلیل بیشتر در دندان‌های جلویی و نیش که فشار زیادی به آنها وارد نمی شود کاربرد دارند. 

چه مقدار ماده پر کننده مصرف می‌شود؟

باید دید میزان خرابی دندان چقدر است و تا چه حد دندان را می‌تراشند. در صورتی که دندان یک سطحی پر شود هزینه عصب کشی دندان ۶ کمتر و اگر دو سطحی و ۳ سطحی باشد هزینه عصب کشی دندان نیز بالاتر می‌رود. 

استحکام بخشی به دیواره دندان در عصب کشی

در صورت وجود پوسیدگی زیاد در دندان، پس از برداشتن پالپ و مهر و موم کردن ریشه، باید دیواره توسط دکتر مقاوم سازی شود. برای این کار از دو ماده کامپوزیت و آمالگام استفاده می‌شود. این عامل نیز بر هزینه عصب کشی دندان ۶ تاثیر می‌گذارد. 

تاثیر تعداد کانال‌ها بر هزینه عصب کشی دندان ۶

هر چه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد قیمت عصب کشی نیز بالا می‌رود. زیرا زمان بیشتری برای عصب کشی صرف شده و کار نیز دشوار تر است. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان‌های عقبی به دلیل داشتن کانال‌های بیشتر از دندان‌های جلویی بالا تر است. 

جمع بندی

هزینه عصب کشی دندان ۶ با توجه به عوامل مختلفی که در این مقاله به آن پرداختیم محاسبه می‌شود. هر چه دندان کانال بیشتر و پوسیدگی بزرگتری داشته باشد طبیعتا هزینه عصب کشی و ترمیم آن نیز بالاتر می‌شود. 

هزینه‌های دندانپزشکی نسبت به سایر کار‌های درمانی بیشتر است. اما در نظر داشته باشید که بیمه‌ها معمولا بخشی از این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند. با انتخاب کلینیک خوب می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس واقع در شهرک اکباتان غرب تهران با استفاده از بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا، کمترین هزینه را از شما دریافت خواهد کرد. ایمپلنت، بلیچینگ، عصب کشی، کشیدن دندان، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس انجام می‌شود. 

سوالات متداول

قیمت عصب کشی چقدر است؟

به طور متوسط، هزینه درمان ریشه بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ است. هر چه دندان به سمت عقب دهان بروند هزینه بیشتر می‌شود. 

آیا بعد از درمان کانال ریشه نیاز به روکش داریم؟

نیاز به روکش معمولاً با مقدار ساختار دندان باقی مانده پس از عصب کشی تعیین می‌شود. به طور کلی، اگر بیش از نیمی از دندان از بین رفته باشد، یک روکش برای بازیابی یکپارچگی ساختاری دندان الزامی است.

آیا باید ایمپلنت کنیم یا عصب کشی؟

اگر دندان شما دارای پوسیدگی زیادی است و با هزینه بالاتر و فرآیند پیچیده تر مشکلی ندارید، برای دراز مدت ایمپلنت انتخاب بهتری می‌تواند باشد. اما اگر ترجیح می‌دهید دندان خود را حفظ کنید عصب کشی می‌تواند گزینه ای مقرون به صرفه تر و کمتر تهاجمی باشد.

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

8 comments on “هزینه عصب کشی دندان ۶ در کلینیک دندانپزشکی زاگرس

  1. Sa اسفند ۱۳, ۱۴۰۱ /پاسخ

    سلام
    در مجموع هزینه عصب کشی ۳ کاناله با پر کردن و روکش چقدر میشه؟؟؟

    • دکتر نادر نیکنام اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ /پاسخ

      با سلام و احترام
      دندان های 3 کاناله معمولا دندان های مولر(آسیاب بزرگ) هستند
      تعرفه دندان های سه کاناله معمولی برای عصب کشی 1میلیون و 900 هزار تومان و پر کردن آن با آمالگام 1میلیون و دویست هزار تومان می باشد
      متاسفانه به دلیل برخی رویش های غیر متعارف برخی دندان ها به دلیل کلسیفیه بودن و یا کجی انتهای ریشه و چندین دلیل دیگر تخصصی می شوند و هر دندانپزشکی مورد درمان آن را قبول نمی کند
      بنابر این ممکن است افزایش هزینه تا 50%ای برای هزینه عصبکشی توسط پزشک بعد از مشاهده عکس های رادیوگرافی تعیین شوند که گزارش آن در پرونده و دلیل تخصصی بودن آن نیز برای مسئول فنی نوشته خواهد شد
      و به صورت هفتگی مسئول فنی کلینیک زاگرس این موارد را چک و از صحت آن اطمینان حاصل می کند

  2. محمدصادق مطیری مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام و خسته نباشید. ببخشید من دوشنبه دندون 6 رو عصب کشی کردم… دو کاناله سه کاناله رو خبر ندارم. طبق توضیحات آمالگام گذاشته و مشکلی که برام پیش اومده اینه که دندون به فشار حساسه. این طبیعیه؟ شاید من یک وسواس باشم ولی خب میخوام بدونم اینکه بعد پر کردن دندون مصلا وقتی چیز سفت باهاش میخورم درد میگیره. ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر نادر نیکنام مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ /پاسخ

      سلام آقای محمد صادق عزیز
      یکی از مشکلاتی که بعد از عصب کشی و پر کردن ممکنه پیش بیاد اینه که در بخش ترمیم (همان پرکردن) حالت ارگونومی دندان رعایت نشه و به صورت کوتاه یا بلند ترمیم شود
      این باعث ایجاد فشار 20 نیوتون بیشتر نسبت به بقیه دندان ها در هر بار عمل جویدن می شود
      بنابراین به پزشکی که برای شما ترمیم انجام داده است مراجاعه کنید تا برایتان اگر میزان ترمیم آمالگام زیاد و بلند باشد برایتان با فرز جراحی کوتاه کند
      اگر کوتاه پر شده باشد که باعث فشار به بقیه دندان ها می شود میزان آمالگام را بیشتر کند ولی به احتمال زیاد چون شما روی همان دندان مذکور در عمل جویدن احساس درد می کنید پس کمی بلند پر شده است و با کوتاه کردن با فرز جراحی مشکل شما برطرف خواهد شد
      با سپاس از شما

  3. امیرحسین آبان ۲۸, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام وقت بخیر
    عصب کشی دندان 6 هار کاناله با کامپوزیت جمعا چقدر میشه؟ بعد آیا برای کانال های باریک به صورت تخصصی هم انجام میدید؟ چون به من گفتن اگر متخصص انجام نده عفونت میکنه کانالش باریکه

    • دکتر نادر نیکنام آبان ۲۸, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      با ترمیم کامپوزیت دندان با کانال باریک کلسیفیه به دلیل پیچیدگی با ترمیم کامپوزیت و پین داخل کانال حدود 5 الی 6 میلیون تومان خواهد شد

  4. نازی آذر ۱, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام دندان ۶ بالا سالها قبل عصب کشی و پر شده ولی الان بعداز مدتها بالای همون دندونم روی لثه جوش زده و گوشم هم در همون سمت مدام درد می‌کنه…دکتر گفتن عصب کشی مجدد بخواد چون احتمالا ریشه عفونت کرده…حالا کاشف به عمل اومده دندونپزشک مربوطه دراون سالها سرخود پین گذاشته …خلاصه داستان شده…هیچ دکتری این دندون رو گردن نمیگیره جز جراح لثه…خواستم ببینم هزینه عصب کشی مجدد و پر کردن با آمالگام چقدر میشه؟؛ اگه انشاالله کارم به کشیدن نکشه

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      جوش زدن روی لثه شما نیاز به عکس برداری دقیق رادیوگرافی و بررسی توسط دندانپزشک دارد تا نیاز به عصبکشی مجدد بررسی شود، بنابراین با ارسال عکس رادیوگرافی خود دندانپزشکان ما می توانند مشکل شما را بررسی و درمان مناسب را پیشنهاد دهند.
      در مورد گذاشتن پین بسته به میزان تخریب تاج و بررسی دندانپزشک پین برای استحکام بیشتر قرار داده می شود. عصبکشی مجدد دندان هایی که پین داخل آنها می باشد ممکن است ولی بسیار سختتر و هزینه عضبکشی مجدد را افزایش می دهد.
      هزینه عصبکشی مجدد بین 2 تا 3 میلیون تومان و هزینه پر کردن با آمالگام و پین 2 میلیون تومان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button