اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه عصب کشی دندان ۷ با روکش

دندان درد علاوه بر آنکه باعث ایجاد ناراحتی و درد در بدن می‌شود می‌تواند هزینه زیادی برای شما ایجاد کند. زیرا اغلب دندان درد‌ها منجر به عصب کشی می‌شوند. اما به تاخیر انداختن مراجعه به دکتر و انجام عصب کشی هزینه بسیار بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین راه برای آنکه از هزینه‌های زیاد دندانپزشکی دور شوید مراجعه سالانه به دندانپزشک برای چکاپ و بررسی دقیق دندان‌هاست. اما حالا که دندان ۷ شما دچار درد شده و زمان عصب کشی آن فرا رسیده بهتر است از هزینه عصب کشی دندان ۷ و روکش آن بدانید تا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس با هزینه عصب کشی دندان ۷ با روکش و تمامی آنچه که بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد آشنا می‌شویم. 

هزینه عصب کشی در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس 

عصب کشی یک کانال۱۲۰۰۰۰۰تومان
عصب کشی دو کانال۱۴۰۰۰۰۰ تومان
عصب کشی سه کانال کانال۱۵۷۰۰۰۰ تومان
عصب کشی چهار کانال کانال۱۸۲۰۰۰۰ تومان

تمامی هزینه‌های عصب کشی بدون ترمیم و روکش محاسبه شده اند. اگر قصد پر کردن دندان و کشیدن روکش دارید هزینه بالاتر رفته و هر کدام به صورت مجزا دریافت می‌شود.  

هزینه پر کردن دندان با آمالگام در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس 

ترمیم آمالگام یک سطحی۵۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام دو سطحی۷۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام سه سطحی۹۴۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام چهار سطحی(بیلدآپ) پس از عصب کشی۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان

توجه: در ترمیم دندان بعد از عصب کشی از روش بیلداپ استفاده می‌شود. زیرا قسمت زیادی از دندان برای دسترسی به پالپ تراشیده می‌شود. به همین دلیل باید دندان مقاوم سازی و بازسازی شود تا عملکرد اصلی به آن باز گردد. برای دندان شماره ۷ بهتر است از ترمیم کننده آمالگام که استحکام زیادی دارد استفاده شود. 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه عصب کشی دندان ۷ 

درد دندان و مشکلات دندانی گاهی بدون هیچ علامت و نشانه ای یکباره بروز می‌کند. برای درمان علاوه بر درد و ناراحتی هزینه بالایی نیز باید پرداخت کنید. در ادامه مواردی که باعث افزایش و کاهش قیمت عصب کشی دندان می‌شود را بررسی می‌کنیم. 

موقعیت قرار گیری دندان مور نظر

شاید متوجه شده باشید که هزینه‌های عصب کشی برای هر دندان متفاوت است. یکی از دلایل آن موقعیت قرارگیری دندان در دهان است. دندان‌های جلویی به دلیل تعداد ریشه کمتر هزینه پایینی برای عصب کشی دارند. اما دندان‌های شماره ۷ و آسیاب‌ها به دلیل تعداد کانال و ریشه بیشتر زمان و کار بیشتری می‌برند. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان ۷ کمی افزایش پیدا می‌کند. 

میزان عفونت و پوسیدگی چقدر باشد

اگر در مراحل اولیه به دندانپزشک مراجعه کنید می‌توانید با پر کردن ساده دندان خود را نجات دهید. در این شرایط هزینه زیادی نیز پرداخت نخواهید کرد. اما اگر عفونت زیاد شود و به پالپ سرایت کند باید عصب کشی انجام دهید. هر چه عفونت پیشروی کرده و تمام قسمت‌های پالپ و ریشه را بگیرد دندانپزشک کار بیشتری باید انجام دهد و هزینه عصب کشی دندان ۷ شما بیشتر می‌شود. 

اگر دندان به حدی آسیب دیده باشد که با عصب کشی نتوان آن را نگه داشت مجبور به کشیدن دندان می‌شوید. در صورت کشیدن دندان هزینه بسیار بالاتری نسبت به عصب کشی باید پرداخت نمایید. جایگزین کردن دندان با ایمپلنت هزینه خیلی زیادی خواهد داشت. 

بعد از عصب کشی نیاز به روکش دارید

در صورتی که دندان ۷ شما بیش حد پوسیده باشد برای عصب کشی قسمت بیشتری از دندان تراشیده می‌شود. این کار باعث از بین رفتن ساختار اصلی دندان شده و استحکام آن از بین می‌رود. به همین دلیل باید آن را با روکش تقویت کرد. گذاشتن روکش هزینه نسبتا زیادی دارد. اما اگر از گذاشتن روکش صرف نظر کنید در مدت زمان کوتاهی بعد از عصب کشی دندان شما می‌شکند و ناچار به کشیدن دندان و گذاشتن ایمپلنت می‌شوید. این کار هزینه به مراتب بیشتری نسبت به روکش دندان دارد. 

توجه: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت بهداشت منظم دهان و دندان هرگز دندان‌های شما دچار آسیب و پوسیدگی نمی شود. روزی دو بار از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید تا از دندان‌ها در برابر پوسیدگی محافظت شود. 

تعداد کانال‌های هر دندان 

شاید برایتان سوال باشد که چرا نوع دندان بر هزینه عصب کشی دندان تاثیر می‌گذارد؟ اما بهتر است بدانید دلیل آن تنها موقعیت قرار گیری در دهان نیست. بلکه دندان‌های انتهایی کانال‌های بیشتری دارند به همین دلیل هزینه عصب کشی آنها بیشتر می‌شود. دندان‌های جلویی تنها یک کانال داشته و درمان سریعتر به پایان می‌رسد. اما دندان‌های آسیا ۲، ۳ یا ۴ کاناله بوده و زمان و کار بیشتری نیاز دارند. تفاوت در هزینه عصب کشی دندان ۷ با دندان‌های نیش به همین دلیل است.

دندان پس از عصب کشی با چه ماده ای پر می‌شود

بعد از عصب کشی معمولا ترمیم بیلداپ انجام می‌شود. این ترمیم با توجه به آنکه با آمالگام نقره ای یا کامپوزیت همرنگ دندان است هزینه‌های متفاوتی دارد. آمالگام به دلیل رنگ تیره ای که دارد قیمت کمتری داشته اما استحکام بسیار بالایی دارد. در مقابل پر کننده‌های همرنگ دندان قیمت بیشتر و استحکام کمتری دارند اما کاملا با رنگ دندان‌ها مطابقت دارند. دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای ترمیم دندان‌های انتهایی از آمالگام استفاده شود زیرا در اثر سایش مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. 

حجم پر کننده استفاده شده در زمان ترمیم

اگر پوسیدگی دندان زیاد باشد مقدار ماده پرکننده بیشتری در زمان پر کردن احتیاج دارید. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان ۷ بیشتر می‌شود. 

هزینه مقاوم سازی در عصب کشی

بعد از عصب کشی دیواره دندان شکننده می‌شود زیرا حجم زیادی از آن برای رسیدن به پالپ دندان تراشیده شده است. در زمان ترمیم برای بازگرداندن کارایی اولیه به دندان، باید با ماده مخصوص دیواره‌ها مقاوم سازی شوند. این کار هزینه بیشتری را شامل می‌شود. 

بیمه دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

رفتن به دندانپزشکی معمولا هزینه بالایی دارد. قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که بیمه شما چه مقدار هزینه را متقبل می‌شود. اگر عصب کشی دندان شما با بیمه حساب شود هزینه بسیار کمی را باید پرداخت نمایید. به دنبال کلینیک و مطب‌هایی بگردید که طرف قرارداد بیمه تحت پوشش شما هستند. 

پالپ یا قسمت خمیری دندان چیست؟

قسمتی از دندان که تحت حمایت عاج و مینای دندان است پالپ نامیده می‌شود. درون پالپ اعصاب و رگ‌های خونی قرار دارند. در صورتی که پوسیدگی دندان به پالپ برسد، عفونت و باکتری‌ها با داخل کانال نفوذ کرده و ایجاد درد و ناراحتی می‌کنند. در این شرایط نیاز به عصب کشی دندان دارید تا پالپ دندان به طور کامل از دندان خارج شده و دوباره دندان مهر و موم شود. دندان بالغ بدون پالپ می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مجدد باید بهداشت دهان و دندان به طور کامل رعایت شود. 

مراحل انجام عصب کشی دندان

ابتدا پس از ویزیت اولیه و چک کردن مشکلات بیمار، عکس با اشعه ایکس از دندان می‌گیرند. در این مرحله میزان پوسیدگی و عفونت دندان تعیین می‌شود. سپس ماده بی حسی با آمپول مخصوص در ناحیه عصب کشی تزریق می‌شود. 

تا دندان شما بی حس شود دندانپزشک اقدامات اولیه آماده سازی دندان برای شروع عصب کشی دندان را انجام می‌دهد. برای این کار ورقه ای پلاستیکی در اطراف دهان می‌گذارند تا براده‌های دندان و مواد شیمیایی که در حین عصب کشی استفاده می‌کنند وارد حلق بیمار نشود. 

پس از بی حسی کامل دندان، با استفاده از مته‌های مخصوص بخش پوسیده دندان تراشیده می‌شود. در این مرحله به پالپ دسترسی پیدا می‌کنند. با فایل‌ها و ابزار مخصوص پالپ عفونی را خارج کرده و کانال با گوتاپرکا پر می‌شود. در نهایت دندان را با ماده ای گچی و موقت پر می‌کنند. پس از چند روز در صورت عدم وجود مشکلات احتمالی ماده موقت را خارج کرده و با ماده دائمی جایگزین می‌کنند. 

هزینه ای که شما برای عصب کشی پرداخت می‌کنید بابت چیست؟

  • هزینه عکس دندان با اشعه ایکس
  • هزینه ماده بی حس کننده دندان
  • هزینه ماده پرکننده کانال دندان
  • پرداخت هزینه مهارت و تجربه دندانپزشک

چه علائمی نشان دهنده نیاز به عصب کشی دندان است؟

  • هنگام جویدن غذا دچار درد می‌شوید. 
  • در زمان خواب درد ناگهانی و شدید به سراغتان می‌آید. 
  • با خوردن مایعات گرم یا سرد دندان‌هایتان تیر می‌کشد.
  • اگر در اثر حادثه و ضربه، دندان شما بشکند به احتمال زیاد به پالپ آسیب رسیده و باید دندان عصب کشی شود. 
  • لثه ورم کند یا جوش روی آن ظاهر شود.
  • رنگ دندان به زردی و تیرگی متمایل شده است. 
  • در صورت، فک و حتی گردن تورم باشد.

مزایا و معایب عصب کشی دندان ۷ با روکش

زمانی که درد دندان به سراغتان می‌آید اگر دندانپزشک بتواند آن را عصب کشی و حفظ کند بهترین نوع درمان را انتخاب کرده اند. هزینه عصب کشی به مراتب کمتر از کشیدن دندان و گذاشتن ایمپلنت است. اما باز هم عصب کشی دندان ممکن است معایبی داشته باشد که در ادامه با معایب و مزایای آن آشنا می‌شویم. 

مزایای عصب کشی دندان شماره ۷ به همراه روکش 

با عصب کشی درد و عفونتی که باعث شده شما به سراغ دندانپزشک بیایید کامل از بین می‌رود. عصب کشی مانع آسیب رسیدن به فک می‌شود. همچنین در صورت مراجعه به موقع به دندانپزشک دندان طبیعی شما حفظ شده و نیاز به کشیدن آن ندارید. هیچ گزینه ای جای دندان طبیعی شما را نخواهد گرفت. پس از عصب کشی اگر روکش روی دندان بکشید عمر دندان بالا رفته و سال‌ها می‌توانید از دندان طبیعی خود استفاده نمایید.

معایب عصب کشی دندان شماره ۷ به همراه روکش

هزینه عصب کشی دندان ۷ به دلیل داشتن کانال‌های زیاد کمی بالاست. همچنین گذاشتن روکش خود هزینه جداگانه ای دارد که در مجموع با قیمت بیشتری برای عصب کشی دندان ۷ با روکش مواجه می‌شوید. ممکن است دوباره عفونت به دندان نفوذ کرده و کانال مجدد عفونی و دردناک شود. دندان در اثر عصب کشی ضعیف و شکننده شده و احتمال شکستن آن بدون روکش زیاد است. در اثر این اتفاق باید دندان را کشیده و با ایمپلنت جایگزین کنید. این کار هزینه بسیار بالایی می‌برد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی هزینه‌های عصب کشی دندان ۷ و روکش آن پرداختیم. همچنین تمام مواردی که بر بالا رفتن هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد را مورد بررسی قرار دادیم. بهتر است بدانید هزینه عصب کشی دندان در مقابل کشیدن و ایمپلنت دندان بسیار ناچیز است. پس هر چه سریعتر به دندانپزشکی مراجعه کنید تا بتوانید دندان خود را نجات دهید. 

انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی که از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌کنند کار آسانی نیست. کلینیک دندانپزشکی زاگرس با کمک دندانپزشکان مجرب آماده خدمت رسانی به مراجعان عزیز است. تمامی کار‌های مربوط به سلامت دهان و دندان مانند عصب کشی، ایمپلنت، ترمیم، روکش، بلیچینگ، کامپوزیت، جراحی دندان عقل و اطفال در این کلینیک انجام می‌شود. 

زمان را از دست ندهید و همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا برای شما وقت ویزیت گذاشته شود. 

سوالات متداول

عصب کشی ارزانتر است یا کشیدن دندان؟

هزینه کشیدن دندان کمتر از درمان ریشه است. اما برای جلوگیری از پوسیدگی استخوان فک و رانش دندانی، باید ایمپلنت دندان را جایگزین دندان از دست رفته در نظر بگیرید که هزینه بسیار بالاتری را بر دوش شما می‌گذارد.

چرا عصب کشی به ۲ بار ویزیت نیاز دارد؟

عصب کشی در دو ویزیت جداگانه تکمیل می‌شود تا اطمینان پیدا کنند که دندان به طور کامل تمیز و مهر و موم شده و از آسیب بیشتر دندان محافظت کنند. 

آیا بعد از عصب کشی به آنتی بیوتیک نیاز دارید؟

مصرف آنتی بیوتیک بعد از عصب کشی ضروری نیست. پس از عصب کشی، در زمان کمی بهبودی حاصل می‌شود. مراقبت‌های بعد از عصب کشی بهترین راه برای بهبودی سریع است. با این حال، دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک را قبل از انجام عصب کشی توصیه کند تا نتیجه درمان موفقیت آمیز تر شود.

آیا عصب کشی ارزش هزینه کردن را دارد؟

تا زمانی که باکتری‌ها، منبع تغذیه (در این مورد پالپ) داشته باشد، عفونت همیشه وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که عصب کشی تنها گزینه برای نجات دندان دارای آبسه است. این واقعیت به تنهایی باعث می‌شود که درمان ریشه با قیمت بالا نیز ارزش هزینه کردن داشته باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button