تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

هزینه عصب کشی دندان ۶ با روکش

اگر دندان درد داشته‌اید، می‌دانید که این درد می‌تواند به کیف پول شما نیز صدمه بزند. مراقبت‌های اورژانسی دندان و عصب کشی گران هستند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود حداقل دو بار در سال معاینات دهان و دندان را به طور منظم انجام دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. با این حال، اگر دندان درد شما نیاز به عصب کشی برای ترمیم دارد، دچار شوک نشوید. بهتر است از قبل بدانید که هزینه عصب کشی دندان چقدر است و این هزینه بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس قصد داریم تا شما را با هزینه عصب کشی دندان ۶ با روکش و تمام مواردی که بر هزینه عصب کشی تاثیر می‌گذارد آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

هزینه عصب کشی در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

عصب کشی یک کانال۱۲۰۰۰۰۰تومان
عصب کشی دو کانال۱۴۰۰۰۰۰ تومان
عصب کشی سه کانال کانال۱۵۷۰۰۰۰ تومان
عصب کشی چهار کانال کانال۱۸۲۰۰۰۰ تومان

تمامی هزینه‌های عصب کشی بدون ترمیم محاسبه شده اند. اگر قصد پر کردن دندان و روکش کشیدن دارید هزینه بالاتر رفته و هر کدام به صورت مجزا گرفته می‌شوند. 

هزینه پر کردن دندان با آمالگام در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

ترمیم آمالگام یک سطحی۵۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام دو سطحی۷۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام سه سطحی۹۴۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام چهار سطحی(بیلدآپ) پس از عصب کشی۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان

توجه: برای ترمیم دندان پس از عصب کشی به دلیل آنکه قسمت زیادی از دندان تراشیده می‌شود از روش بیلداپ استفاده می‌کنند. این کار جهت بازسازی دندان و برگرداندن کارایی و فرم اصلی دندان انجام می‌شود. بهتر است دندان‌های ۶، ۷ و ۸ با امالگام نقره ای پر شوند. این ماده استحکام ودوام بیشتری نسبت به سایر مواد پر کننده دارد. 

چه عواملی بر هزینه عصب کشی تاثیر می‌گذارند؟

مشکلات دندانی ممکن است بدون اطلاع قبلی به وجود بیایند و می‌توانند باعث نگرانی شوند. نه تنها به دلیل درد و ناراحتی که ایجاد می‌کنند، بلکه به دلیل هزینه‌های درمانی بالا افراد کمتر به سراغ دندانپزشک می‌روند. در ابتدا باید بدانید تعداد کانال‌ها و نوع روکشی که بعد از عصب کشی روی دندان شما قرار می‌گیرد روی هزینه عصب کشی دندان‌ها تاثیر دارد. در ادامه برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت عصب کشی را با هم بررسی می‌کنیم. 

 محل قرار گرفتن دندان

هزینه ای که متخصصان دندانپزشکی برای عصب کشی می‌گیرند ممکن است به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. یکی از عوامل اصلی محل قرارگیری دندانی است که نیاز به ترمیم دارد. اگر حفره روی یکی از دندان‌های جلویی شما باشد، معمولا هزینه کمتری خواهد داشت. به این دلیل که دندان‌های جلویی فقط یک ریشه دارند. مولرها می‌توانند تا سه عدد ریشه داشته باشند. بیش از یک ریشه به معنای کار بیشتر برای دندانپزشک و در نهایت هزینه بیشتر است.

گستردگی عفونت بر هزینه عصب کشی دندان ۶ موثر است

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه کانال ریشه این است که حفره چقدر خراب باشد و برای ترمیم دندان عفونی چه باید کرد. اگر به محض اینکه متوجه حساسیت شدید به دندانپزشک مراجعه کنید عفونت گسترش زیادی پیدا نخواهد کرد. با این حال، اگر سریع به داد دندان خود نرسید ممکن است عفونت شدیدتر شود. چیزی که می‌توانست با پر کردن به راحتی برطرف شود، ممکن است اکنون به روکش نیاز داشته باشد که می‌تواند هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند. اگر درد دندان شما آنقدر شدید است که نیاز به کشیدن دارد، بالاترین هزینه برای شماست. زیرا نه تنها هزینه کشیدن، بلکه باید هزینه ایمپلنت یا بریج را نیز پرداخت کنید.

کشیدن روکش روی دندان عصب کشی شده 

اگر دندان ۶ عفونی و دردناک شود باید عصب کشی انجام داد. برای این کار دندانپزشک قسمت بیشتری از دندان را خواهد تراشید تا به کانال ریشه دسترسی بیشتری داشته باشد. 

در این شرایط شما به روکش نیاز پیدا می‌کنید. بنابراین باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. برای جلوگیری از این وضعیت، عادات بهداشتی دهان و دندان را به طور منظم انجام دهید. با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید که دندان‌ها را کاملا تمیز کرده و به محافظت از دندان‌ها در برابر حفره‌ها کمک می‌کند.

وضعیت دندان شماره ۶ در زمان مراجعه به دندانپزشک

اگر دندان ۶ ترک خورده دارید و نیاز به عصب کشی دارد، هزینه درمان با شرایطی که عفونت و تورم نیز دارید متفاوت است. این به این دلیل است که دندانپزشک شما باید قبل از شروع عصب کشی، عفونت را درمان کرده و با تورم مقابله کند. در صورت عفونت شدید، تعداد جلسات مراجعه نیز بیشتر می‌شود. اما در شرایط عادی عصب کشی دندان ۶ در یک جلسه صورت می‌گیرد. دندان ترک خورده کار کمتری می‌برد و هزینه آن نیز کمتر می‌شود. 

نوع دندان و تعداد کانال‌ها بر هزینه عصب کشی تاثیر می‌گذارد

این موضوع برای اکثر مردم تعجب آور است زیرا نمی دانند نوع دندان چگونه بر درمان تأثیر می‌گذارد. با این حال، اگر به دقت در مورد آن فکر کنید، درمان دندان‌های جلویی در مقایسه با دندان‌های آسیاب آسان تر است، نه به دلیل موقعیت آنها در دهان بلکه به دلیل تعداد کانال‌های آن. دندان‌های ثنایا یک کانال دارند در حالی که دندان‌های آسیاب ۲، ۳ و حتی ۴ کانال دارند. هر چه تعداد ریشه‌ها بیشتر باشد طبیعتا زمان و کار بیشتری می‌برد. معمولا دندان‌های نیش و ثنایا یک ریشه داشته و دندان شماره ۶ یک تا دو ریشه دارد. این تفاوت می‌تواند هزینه عصب کشی دندان ۶ را افزایش دهد. 

نوع ماده پر کننده بعد ار عصب کشی بر قیمت تاثیر دارد

در صورتی که دندان عصب کشی شده نیاز به پر کردن داشته باشد بهتر است از دو ماده آمالگام و کامپوزیت استفاده شود. آمالگام به دلیل رنگ نقره ای و جنس آن قیمت پایین تری دارد. اما مقاومت بسیار بالایی داشته و برای دندان‌های آسیا کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. ماده پر کننده کامپوزیت همرنگ دندان‌ها است و مقاومت کمتری نسبت به آمالگام دارد. اما قسمت آن از آمالگام بیشتر است. با توجه به صلاحدید دندانپزشک هر کدام که مناسب دندان شماست باید استفاده شود. 

چه مقدار ماده پر کننده برای دندان عصب کشی شده استفاده می‌شود

هر چه عفونت بیشتر باشد دندان بیشتر تراشیده می‌شود و به ماده پرکننده بیشتری احتیاج دارد. همین عامل باعث افزایش قیمت عصب کشی دندان شماره ۶ می‌شود.

مقاوم سازی در عصب کشی دندان 

در عصب کشی دیواره دندان‌ها نازک و شکننده می‌شوند. دندانپزشک در ابتدا باید با مواد مخصوص دندان‌ها را مقاوم سازی کند. این کار باعث افزایش هزینه درمان می‌شود. 

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی ارزش بررسی دارد زیرا درمان‌های دندانپزشکی روز به روز گران تر می‌شوند. اگر بیمه دندانپزشکی دارید، احتمالا فقط نیمی از کل هزینه درمان را پرداخت خواهید کرد. اگر بیمه عصب کشی یا درمان کانال ریشه را تحت پوشش قرار دهد تنها کاری که باید انجام دهید این است که به متخصصان ریشه دندانی مراجعه کنید که طرف قرار داد بیمه شما باشند. 

پالپ دندان چیست؟

در قسمت داخلی دندان که توسط عاج و مینا محافظت می‌شود پالپ قرار دارد. داخل پالپ رگ‌های خونی و عصبی زندگی می‌کنند. اگر عفونت قسمت سخت دندان را از بین ببرد و به پالپ دندان برسد دندان درد خواهید داشت. در این زمان باید عصب کشی دندان انجام دهید. در فرایند عصب کشی پالپ دندان را خارج می‌کنند. اما باید بدانید که دندان نمی میرد و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهد. 

عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

  • ابتدا از دندان شماره ۶ عکس با اشعه ایکس گرفته می‌شود تا میزان پوسیدگی و عفونت مشخص شود. 
  • با سرنگ‌های مخصوص در اطراف ناحیه مورد نظر ماده بی حسی تزریق می‌شود. 
  • دندانپزشک برای آنکه کار خود را شروع کند آماده سازی‌هایی انجام می‌دهد. برای این منظور ورقه ای پلاستیکی در اطراف دندان قرار می‌دهند تا مواد شیمیایی و براده‌های دندان به دهان و حلق بیمار نرود. 
  • زمانی که دندان به طور کامل بی حس شد دندانپزشک کار خود را شروع می‌کند. با کمک مته قسمت‌های خراب شده را می‌تراشد تا دسترسی کافی به پالپ دندان داشته باشد. 
  • پس از دسترسی به پالپ با ابزار مخصوص عفونت‌ها را خارج می‌کنند. اگر عفونت تا ریشه دندان پیشروی کرده باشد این قسمت نیز مورد بررسی و پاکسازی قرار می‌گیرد. 
  • در نهایت کانال دندان با ماده ای به نام گوتاپرکا پر و مهر و موم می‌شود. با این کار دیگر عفونت به کانال راه پیدا نکرده و دندان شما سال‌ها به عملکرد خود ادامه می‌دهد. 
  • برای اتمام کار دندان را با ماده ای گچی و موقت پر می‌کنند. باید چند روز بگذرد تا درد و التهاب دندان به طور کامل از بین برود و با ماده پر کننده دائم پر شوند.

علائم نیاز به عصب کشی دندان

در حین غذا خوردن احساس درد می‌کنید. 

شب‌ها هنگام خواب ناگهان دندان شما درد شدیدی می‌گیرد. 

حساسیت دندان به گرما و سرما نشانه عفونت پالپ است.

دندان در اثر ضربه شکسته یا ترک خورده باشد.

تورم لثه و یا مشاهده جوش روی آن می‌تواند نشانه عفونت پالپ باشد. 

دندان دچار تغییر رنگ و تیرگی شود. 

گاهی صورت، فک و گردن دچار درد و التهاب می‌شود.

برای چه مواردی در عصب کشی هزینه پرداخت می‌کنید؟

  • عکس با اشعه ایکس
  • تزریق بی حسی دندان
  • استفاده از موادی مانند گوتاپرکا
  • مهارت و تجربه دندانپزشک متخصص

مزایای عصب کشی دندان شماره ۶ و روکش آن 

  • در مرحله اول تمام التهاب، عفونت و درد دندان از بین می‌رود. 
  • با عصب کشی به موقع از آسیب به استخوان فک جلوگیری می‌شود. 
  • اگر زود به سراغ دندانپزشک بروید و در مراحل اولیه درمان شوید نیاز به کشیدن دندان و گذاشتن ایمپلنت نخواهید داشت. عصب کشی هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت دارد. 
  • معمولا دندانی که عصب کشی شده نیاز به روکش دارد. با انتخاب روکش مناسب دندان عملکرد و کارایی اصلی خود را پیدا می‌کند. 

مضرات عصب کشی دندان

  • هزینه عصب کشی دندان ۶ با روکش کمی بیشتر از دندان‌های نیش و ثنایاست. با این وجود ممکن است عصب کشی خوب پیش نرود و مجبور به کشیدن و از دست دادن دندان شوید. 
  • احتمال عفونت مجدد دندان عصب کشی شده وجود دارد.
  • برای عصب کشی دندان به دو جلسه یا بیشتر زمان نیاز دارید. 
  • به دلیل آنکه قسمت زیادی از دندان تراشیده شده تا دندانپزشک به پالپ دسترسی پیدا کند، دیواره‌های دندان ضعیف شده و احتمال شکستن آن زیاد است. برای جلوگیری از این کار باید فورا دندان‌ها روکش شوند که این باعث افزایش هزینه عصب کشی می‌شود. 

جمع بندی

اگرچه ممکن است عصب کشی دندان ۶ با روکش گران به نظر برسد، اما هر چه بیشتر منتظر بمانید هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید. واقعیت این است که اکثر مردم از هزینه واقعی درمان ریشه اطلاع ندارند. فقط آن را بالا می‌دانند و سعی می‌کنند تا زمانی که بتوانند درمان را به تعویق بیندازند. این نیز نتیجه معکوس دارد زیرا ممکن است مشکل بدتر شود و قبل از عصب کشی نیاز به درمان اولیه داشته باشید که این خود هزینه‌های بسیار بالایی بر دوش شما می‌گذارد. با خواندن این مقاله دیگر می‌دانید که هزینه‌ها چقدر است و چرا عصب کشی هر دندان با دندان دیگر قیمت متفاوتی دارد. 

کلینیک دندانپزشکی زاگرس با بهره مندی از دندانپزشکان مجرب و در اختیار داشتن بهترین مواد مصرفی و وسایل روز دنیا آماده انجام هرگونه خدمات مربوط به سلامت دهان و دندان مراجعان است. زمان را از دست ندهید و همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و وقت ویزیت خود را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

چرا عصب کشی اینقدر هزینه دارد؟

عصب کشی یکی از چالش برانگیزترین و زمان برترین روش‌هاست که آن را به یک درمان گران قیمت تبدیل می‌کند. دلیل گران بودن عصب کشی این است که به مهارت و چندین ابزار ظریف نیاز دارد که گران هستند. به طور معمول، اندودنتیست‌ها به دلیل آموزش خاص خود هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. همچنین عصب کشی مولر‌ها و پر مولر‌ها گران تر هستند زیرا کانال‌های بیشتری برای پر کردن دارند.

چه کسی تصمیم به عصب کشی می‌گیرد؟

تصمیم برای انجام این روش باید بر اساس تشخیص دقیق دندانپزشک یا متخصص ریشه، با در نظر گرفتن سابقه سلامت دهان و دندان، نوع درد یا آسیب، و وجود یا عدم وجود عفونت باشد.

چرا عصب کشی ضروری است؟

عصب کشی روشی ساده است که برای حفظ دندان‌های آسیب دیده و طبیعی و جلوگیری از نیاز به بریج و ایمپلنت دندان توصیه می‌شود. زمانی که پالپ یا بافت نرم داخل دندان ملتهب یا عفونی شود و ایجاد آبسه کند عصب کشی ضروری است.

کدام دندان‌ها بیشتر نیاز به عصب کشی دارند؟

اگرچه هر دندانی می‌تواند دچار پوسیدگی شود و نیاز به عصب کشی داشته باشد، اما دندان‌های آسیاب پشتی رایج‌ترین دندان‌هایی هستند که به عصب کشی نیاز دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button