اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

لمینت زیبایی دندان چقدر دوام دارد؟

داشتن لبخند زیبا در اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد. امروزه روش‌های مختلفی برای زیباتر کردن این لبخند به وجود آمده است که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها لمینیت زیبایی دندان است. با استفاده از این روش نواقص دندانی شما برطرف شده و می‌توانید یک لبخند زیبا را به اطرافیانتان هدیه دهید. یکی از مسائل مهمی که در این موضوع اهمیت زیادی دارد، دوام لمینت زیبایی دندان است که با توجه به مراقبت صحیح تعیین می‌شود. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس قصد داریم تا بیشتر با راهکارهایی که باعث دوام لمینت دندان می شود شما را آشنا کنیم. 

معرفی لمینت دندان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به دندانپزشک‌ها مراجعه می‌کنند، ترمیم نمودن زیبایی دندان‌هاست. پس از درمان کردن دندان‌های پوسیده در افراد، درمان زیبایی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در دندانپزشکی انجام می‌شود. داشتن یک لبخند زیبا در جذابیت شما تاثیر زیادی دارد. 

داشتن دندان‌هایی زیبا در بسیاری مواقع، مرهون لمینیت دندان است. روکشی از جنس سرامیک یا پرسلن که به وسیله متخصص زیبایی دندانپزشکی به دندان‌های افراد چسبانده شده و ظاهر دندان را زیباتر می‌کند. این روکش بسیار نازک بوده و فرد احساس بدی نخواهد داشت.
در این روش  به کمک موادی سفید رنگ یا تقریبا هم رنگ با دندان فرد، ایرادات دندان، فاصله‌های زیاد یا نازیبایی‌های ظاهری آن اصلاح می‌شود. افرادی که مشکلات دندانی دارند یا نمی‌توانند مسائل اسکلتال مرتبط با بیس فک خود را رفع کنند و افرادی که مشکل فک دارند با انجام این درمان‌ها تا حدودی می‌توانند این مشکلات را رفع کنند.

دوام لمینت زیبایی دندان چقدر است؟

طول عمر لمینت دندان بستگی زیادی به رعایت کردن نکات مراقبتی آن دارد. اگر نکاتی که پزشک به هنگام انجام لمینت به شما گفته را به خوبی انجام دهید و بر انجام آن‌ها پایبند باشید، مسلما طول عمر بالاتری خواهید داشت. 

در صورتی که با دقت از لمینیت دندان خود استفاده کنید، می‌توانید تا بیست سال آن را روی دندان خود داشته باشید. اگر مراقبت‌ها را به صورت صحیح انجام ندهید تنها ده سال می‌توانید از زیبایی دندان‌هایتان استفاده کنید. اگر چه که طول درمان این کار نسبتا کوتاه است، اما ماندگاری بالایی دارد و در صورت آسیب رسیدن به آن می‌توانید آن را ترمیم کنید.

نکات مهم در افزایش دوام لمینت زیبایی دندان

علیرغم اینکه انتخاب یک پزشک ماهر می‌تواند در دوام لمینت دندان تاثیرگذار باشد، اما با این حال نکاتی هم وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها دوام لمینت را بیشتر کرد:

  • از دندان‌هایتان به عنوان یک ابزار برای باز کردن چیزها استفاده نکنید. مواد غیر غذایی را با دندان‌هایتان گاز نزنید. این کار ممکن است به لمینیت دندان شما آسیب بزند، ترک بخورد یا بشکند.
  • از مصرف دخانیات جلوگیری کنید. توتون، سیگار و هم‌چنین تنباکو روی دندان‌های شما لکه می اندازد و رنگ لمینت شما را به مرور زرد می‌کند. 
  • غذاهایی که دندان را لک‌دار می‌کنند، استفاده نکنید. سس‌های پاستا، توت‌ها، شراب، نوشابه، چای و قهوه روی لمینت شما به مرور زمان لک می اندازد. رعایت اعتدال در خوردن و آشامیدن کلید دوام لمینت زیبایی دندان شماست.
  • برای پاکسازی و معاینه منظم، باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. مراجعه به دندانپزشک هم به تمیز کردن دندان‌ها کمک می‌کند و هم با معاینه روکش‌های شما از سالم بودن آن مطمئن خواهید شد. 
  • استفاده از نخ دندان به صورت روزانه و مرتب، می‌تواند مانع از بروز بیماری‌های لثه در شما شود. وجود لمینیت دندان بدین معنی نیست که شما دیگر به نخ دندان کشیدن نیازی ندارید.
  • اگر عادت دارید دندان قروچه کنید، در هنگام ورزش‌های سنگین یا در طول شب از محافظ مخصوص دندان استفاده کنید. این محافظ‌ها می‌توانند مانع از بروز فرسایش در لمینیت دندان شما شوند و همین امر موجب دوام لمینت زیبایی دندان می‌شود.
  • از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که ساینده نباشند و مسواکی که انتخاب می‌کنید باید نرم باشد. در هنگام مسواک زدن، سعی کنید فشار زیادی روی دندان هایتان نیاورید. مسواک زدن محکم می‌تواند کم کم لمینیت دندان را از بین ببرد. بنابراین با روکش‌های لمینتی خود با ملایمت رفتار کنید. مهم‌ترین اقدام برای طول عمر لمینت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان فردی است. مراقبت از این روکش‌ها بسیار ساده بوده و دقیقا باید کاری را انجام دهید که برای دندان‌های طبیعی خودانجام می‌دهید. روزی دو بار باید مسواک بزنید و از دهان‌شویه برای سلامتی لثه‌های خود استفاده نمایید.
  • یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها در افزایش دوام لمینت زیبایی دندان، انتخاب یک پزشک خوب است. اینکه هزینه زیادی برای لمینیت پرداخت کنید نشانه دوام بیشتر آن نیست. لمینیت‌هایی که به درستی نصب نشده اند دوام زیادی نخواهند داشت. بنابراین پیش از انجام هر کاری ابتدا پزشک خود را به درستی انتخاب کنید.

عوامل موثر در دوام لمینت زیبایی دندان

عوامل موثری وجود دارند که موجب دوام و ماندگاری بیشتر لمینت دندان شما خواهد شد. این موارد عبارتند از:

  • جنس لمینت
    یکی از پارامترهای موثر در دوام لمینت جنس موادی است که استفاده می‌شود. اگر از مواد باکیفیت و از برندهای معتبر استفاده کنید، طول عمر لمینت شما بیشتر خواهد بود.
  • مهارت دندانپزشک
    اگر این کار توسط دندانپزشکی ماهر با دقت و ظرافت زیاد انجام شود، دندان‌ها بسیار طبیعی و زیبا خواهد بود. اگر دندانپزشک مهارت کافی را در این کار نداشته باشد، نتیجه نهایی برای شما رضایت بخش نمی‌باشد. در صورت نصب مجدد لمینت، هزینه‌های هنگفتی باید پرداخت کنید و این کار تاثیر منفی بر روی سلامت دندان و دهان شما خواهد داشت.
  • سن بیمار
    با بالاتر رفتن سن بیمار، لثه‌ها عقب نشینی کرده و طول دندان کمتر خواهد بود. این اتفاق موجب می‌شود تا لمینیت و لثه از هم فاصله پیدا کند و ظاهر مطلوبی ایجاد نشود. بنابراین هر چه سن بیمار کمتر باشد، لمینت زیباتر خواهد بود.

روش‌های سفید کردن انواع لمینیت‌های زیبایی دندان

بسیاری از افراد پس از انجام لمینت به این فکر می‌کنند که پس از لکه‌دار شدن دندان چطور می‌توان آن را مانند روزهای اول سفید کرد. استفاده از سفید کننده‌های غیر عادی جهت تغییر دادن رنگ دندان‌ها اصلا راه خوبی نیست، چرا که لمینیت‌های کامپوزیتی در مقابل این مواد پاسخ خوبی نمی‌دهند. 

بنابراین پیش از استفاده از هر ماده‌ای با دندانپزشک مشورت کنید. البته باید بدانید که این امر به منزله این نیست که شما دیگر نمی‌توانید دندان‌های خود را سفید کنید، بلکه با روش‌هایی حرفه‌ای و اصولی می‌توانید لکه‌های ایجاد شده روی دندان‌های خود را از بین ببرید. 

انواع مختلف لمینت دندان کدامند؟

لمینیت دندان به دو دسته تقسیم بندی می‌شود که هر دو آن‌ها برای اصلاح نمودن طرح لبخند در افراد کاربرد دارند.

لمینیت سرامیکی

به این روش، روش غیر مستقیم هم گفته می‌شود.جنس لمینیت در این روش از پرسلن یا همان سرامیک است. دندان شما در این روش ثبات رنگی بالاتری خواهند داشت. هزینه این روش نسبت به روش بعدی کمی بیشتر بوده و به طبع مقاومت بالاتری هم خواهد داشت. لمینیت‌های سرامیکی ماندگاری بالایی دارند، سطح ان‌ها کاملا صاف و شفاف بوده و به راحتی رنگشان تغییر نکرده و لکه نمی‌گیرند. همه روکش‌های سرامیکی دارای ویژگی‌های یکسانی هستند که این ویژگی‌ها عبارتند از: نازک بودن، بادوامی، طبیعی بودن، ساخت سفارشی برای هر فرد و دائمی بودن. 

انواع لمینیت‌های سرامیکی و مزایای آن

لمینیت سرامیکی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: لمینت فلدسپاتیک، سیستم‌های IPS، لمینت با سیستم‌های CAD-CAM، لمینیت بیش آلومینیوم یا زیرکونیوم
مهم‌ترین مزیت‌های لمینیت‌های سرامیکی داشتن ظاهری زیبا و خاص است. تغییر رنگ در این روش بسیار کم بوده و بیشتر مواقع نیز به صفر می‌رسد. امکان ایجاد مشکلات لثه و التهابات لثه‌ای، در این روش بسیار کم خواهد بود. ماندگاری آن بالاتر و تعداد جلساتی که باید به پزشک برای درمان مراجعه نمود، کمتر است.

لمینت کامپوزیتی

روش دوم برای زیباتر کردن دندان‌های شما لمینیت کامپوزیتی است. کامپوزیت امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و از ماده‌ای به اسم رزین ساخته می‌شود. رزین در اصل ماده‌ای است که جهت پر نمودن دندان‌ها استفاده می‌شود. کامپوزیت را به صورت مستقیم روی دندان‌های شما قرار می‌دهند و نیازی نیست که در آزمایشگاه آن را بسازند. 

هر لایه کامپوزیت ابتدا به وسیله نور بر روی دندان قرار می‌گیرد. کامپوزیت در واقع ماده‌ای خمیری شکل بوده که به وسیله قلم‌های مخصوصی بر روی دندان کشیده می‌شود. فرم و ظاهر کامپوزیت به هنر دندانپزشک بستگی دارد.
کامپوزیت دندان از ماتریکس رزینی، ذرات فیلر، عامل متصل کننده فیلر و ماتریکس و تسریع دهنده واکنش‌های پلیمریزاسیون تشکیل شده است. 

طول عمر این روش هم به رعایت نکات مراقبتی بستگی دارد. برای افزایش دوام لمینیت زیبایی دندان در این روش از خوردن غذاهای سفت و میوه‌های سفت، پرهیز کنید. طول عمر کامپوزیت اغلب بین ۷ الی ۱۰ سال است.

جمع بندی

دوام لمینت زیبایی دندان به عوامل مختلفی مانند جنس لمینت، مهارت دندانپزشک و مراقبت و بهداشت فردی بستگی دارد. اگر دوست دارید دندان هایی زیبا داشته باشید همین حالا با کلینیک دندانپزشکی زاگرس برای گرفتن وقت ویزیت و مشاوره تماس بگیرید. کلینیک زاگرس با دارا بودن بهترین تجهیزات و دندانپزشکان با تجربه آماده خدمت رسانی به مراجعان عزیز است. در این کلینیک تمامی کار‌های مربوط به کودکان و بزرگسالان مانند کشیدن دندان، عصب کشی، ارتودنسی، بلیچینگ و کامپوزیت انجام می‌شود. 

سوالات متداول

مراقبت‌های اولیه در افزایش دوام لمینت زیبایی دندان چیست؟

مهم‌ترین نکته در مراقبت از لمینیت دندان مسواک زدن و نخ دندان است. از جویدن مواد غذایی سفت یا ناخن‌های خود پرهیز کنید. گره‌ای را با دندان خود باز نکنید و برای معاینات مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.

چه کسانی باید لمینیت دندان انجام دهند؟

افرادی که بدرنگی دندان، فاصله بین دندان، پوسیدگی دندان، شکستگی دندان و نامرتبی دندان دارند.

تعداد جلسات لمینت دندان چند جلسه است؟

انجام دادن تکنیک‌های ترمیم دندانی در فواصل زمانی بین ۲ تا ۳ هفته بوده و ابتدا فرد باید دندان‌های خود را به طور کامل ترمیم کرده و مشکل دندان و لثه نداشته باشد. انجام لمینیت نیز اغلب در سه جلسه انجام خواهد شد.

متا تایتل: دوام لمینت زیبایی دندان چقدر است؟|کلینیک دندانپزشکی زاگرس

متا دیسکریپشن: دوام لمینت زیبایی دندان به عواملی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بهداشت دندان و دهان است. اگر اینها رعایت شوند بیشتر از ۵ سال می‌توانید از زیبایی لمینت دندان خود استفاده نمایید.

کلمه کلیدی: دوام لمینت زیبایی دندان

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button