اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از افراد در طول زندگی خود یک یا چند دندان دائمی خود را از دست می‌دهند. از دست دادن دندان چیزی بیش از یک مشکل در زیبایی فردی است. زیرا جای خالی یک دندان می‌تواند منجر به کج شدن یا جابجایی سایر دندان‌ها، تحلیل استخوان و کاهش اعتماد به نفس شود. ایمپلنت‌های دندانی در بسیاری از موارد بهترین گزینه هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. هزینه ایمپلنت دندان یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است‌که در این زمینه پرسیده می‌شود. در مقاله زیر از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس، عواملی‌که بر افزایش یا کاهش هزینه ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

اکثر کارهای دندانپزشکی به عوامل گوناگونی بستگی دارند‌ که هر کدام می‌تواند باعث افزایش هزینه نهایی شود. ایمپلنت دندانی نیز به همین‌گونه است. متخصص ایمپلنت تنها پس از معاینه دقیق و کلی دهان و دندان شما و بررسی مشکلاتی‌که قبل از انجام ایمپلنت باید مرتفع شوند، می‌تواند هزینه ایمپلنت دندان را به شما اعلام کند. پس قبل از مراجعه به دندانپزشک به دنبال هزینه قطعی نباشید. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

تعداد ایمپلنت‌ها

بسته به اینکه یک دندان یا بیشتر نیاز به تعویض داشته باشد هزینه ایمپلنت دندان تغییر می‌کند. این موضوع پیکربندی دهان و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها بستگی دارد. گاهی ممکن است به طور همزمان یا در زمان‌های مختلف نیاز به ایمپلنت کردن بیش از یک دندان باشد.

محل قرارگیری دندان

فرم چینش دندان‌ها در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. به دلیل همین تنوع، گاهی اوقات لازم است‌که تنظیمات جزئی برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل صورت پذیرد.  یکی از مهم‌ترین نکات زاویه دندان‌های جلویی است. زیرا باید با خط فک فرد، مطابقت داشته باشد تا بتوان یک لبخند بی‌نقص و زیبا داشت. 

البته برخی از دندان‌ها نیاز به کارهای پیشرفته‌تری دارند‌که می‌تواند بر هزینه ایمپلنت دندان تأثیر بگذارد. در موارد خاص با تحلیل وسیع استخوان، ایمپلنت‌های طولانی‌تری‌که تهاجمی‌تر هستند باید در استخوان زایگوما درست در زیر چشم قرار داده شوند.

تراکم استخوان

برای کاشت موفق ایمپلنت، باید استخوان کافی برای محکم کردن آن وجود داشته باشد. این بدان معنی نیست‌که اگر تراکم استخوان بیمار پایین باشد، دیگر نتواند از ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان خود استفاده کند. بلکه برای اطمینان از نتیجه موفقیت‌آمیز، باید کارهای مقدماتی بیشتری بر روی فک انجام داد. از جمله این راهکارها می‌توان به پیوندهای اولیه استخوان یا تقویت سینوس برای آماده‌سازی دهان برای دریافت دندان جایگزین استفاده می‌شود. قطعا تمامی این گزینه‌ها بر هزینه ایمپلنت دندان می‌افزایند.

نیاز به کشیدن دندان 

اگر دندانی‌که نیاز به جایگزین داشته باشد اما هنوز در جای خود باقی باشد، لازم است ابتدا این دندان کشیده شود‌که همین امر باعث افزایش هزینه ایمپلنت دندان نهایی خواهد شد.

سلامت کلی دهان و دندان 

بیمارانی‌که از بیماری لثه رنج می‌برند یا سایر مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان دارند، برای داشتن نتیجه ایده‌آل بهتر است قبل از اقدام به ایمپلنت، اقدام به درمان‌های اولیه نمایند.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان متریال استفاده شده است‌که به دلیل اهمیت زیاد، بطور جداگانه درباره آن صحبت می‌کنیم.

انواع متریال و تاثیر آن بر هزینه ایمپلنت دندان

اکثر ایمپلنت‌های دندانی با استفاده از تیتانیوم و به طور خاص با آلیاژ تیتانیوم ساخته می‌شوند. این فلز بسیار محکم بوده و در برابر آسیب بسیار مقاوم است. با این حال، مزیت اصلی آن این است که به طور طبیعی در بافت استخوان فک ادغام می‌شود. بافت می‌تواند در اطراف ایمپلنت رشد کند و به قوی‌تر شدن استخوان کمک کند. تا کنون  هیچ موردی گزارش نشده است که ایمپلنت‌های تیتانیومی باعث ایجاد حساسیت در بیماران شوند. با این وجود، افرادی که حساسیت زیادی به فلزات دارند و کسانی‌که به یک یا چند فلز دیگر موجود در آلیاژ تیتانیوم حساسیت دارند، ممکن است ایمپلنت زیرکونیا را ترجیح دهند.

متخصصان آزمایشگاه‌های دندانپزشکی از اکسید زیرکونیوم ترکیب شده با دو نوع فلز هافنیوم و ایتریوم برای تولید ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند. این ماده به عنوان سرامیک طبقه‌بندی می‌شود و از نزدیک رنگ و ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد. زیرکونیا چندین مزیت نسبت به تیتانیوم دارد. این ماده دارای مقاومت بیشتری در برابر فرآیندهای طبیعی و ترکیبات شیمیایی در بدن است، ترکیباتی که می‌توانند به فلز آسیب برسانند. علاوه بر این، گرما را مانند تیتانیوم جذب و انتقال نمی‌دهد و این مورد می‌تواند باعث شود بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

اما تیتانیوم هم در مقایسه با زیرکونیوم یک مزیت خاص دارد. پایه‌های تیتانیومی ایمپلنت معمولا ساختارهای دو تکه‌ای هستند که یک قطعه کاملا در استخوان فک قرار می‌گیرد و دیگری از لثه بیرون زده است. این حالت باعث می‌شود که قطعه بالایی به طور دقیق تنظیم شود. ایمپلنت‌های یک تکه زیرکونیا این نوع انعطاف‌پذیری را ندارند.

ایمپلنت دندان چیست و چه اقداماتی قبل از گذاشتن دندان باید صورت بگیرد؟

ایمپلنت دندان در اصل یک ریشه مصنوعی دندان است که در فک قرار می‌گیرد تا دندان مصنوعی یا پل را نگه دارد. با این وجود هنگامی‌که اکثر مردم از اصطلاح ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند، منظورشان ترکیب ریشه مصنوعی دندان و خود دندان مصنوعی است. ایمپلنت‌ها بر خلاف دندان‌های مصنوعی که متحرک هستند، باید با عمل جراحی در استخوان فک شما قرار بگیرند. جلسه اولیه معاینه و مشاوره بسیار اهمیت دارد. در آن جلسه شما باید مواردی را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید.

  • لیستی از داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید را باید به دندانپزشک خود بدهید. دندانپزشک شما تصمیم می‌گیرد که آیا نیاز به قطع مصرف برخی داروها قبل از انجام عمل ایمپلنت دارید یا خیر.
  • برای معاینه و آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هیچ شرایطی مانع جراحی ایمپلنت شما نمی‌شود.
  • با دندانپزشک خود در مورد داروهای آرام بخش صحبت کنید. اکثر جراحان داروهای آرام بخش تجویز می‌کنند که به شما در حین جراحی ایمپلنت دندان کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید از داروهای آرامبخش استفاده کنید، از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که شما را بعد از عمل به خانه برساند.

در حین جراحی ایمپلنت دندان چه اتفاقی می افتد؟

بهترین راه برای درک بهتر این روش و کاهش استرس و علت هزینه ایمپلنت دندان این است که بدانید در حین عمل چه کارهایی روی دندان‌های شما انجام می‌شود. در طول جراحی ایمپلنت دندان، جراح باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • ابتدا جراح با بی‌حسی موضعی نسبتا وسیعی شما را برای شروع جراحی آماده می‌کند.
  • پس از بی‌حسی کامل، جراح یک برش در لثه‌های شما ایجاد می‌کند. با این کار استخوان زیرین در معرض دید قرار می‌گیرد تا جراح بتواند ایمپلنت را در آن قرار دهد.
  • جراح از یک سری ابزار تخصصی برای ایجاد شکاف در استخوان فک استفاده می‌کند. این‌کار تا زمانی‌که فضای لازم برای قرار گرفتن ایمپلنت فراهم شود ادامه می‌یابد.
  • در مرحله بعد، جراح شما ایمپلنت دندانی را با دقت در فک شما قرار می‌دهد.
  • در نهایت، جراح لثه‌های شما را به حالت اولیه برمی‌گرداند و محل برش را با بخیه می‌بندد.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت دندان 

جراح شما لیست دقیقی از دستورالعمل‌های بعد از عمل را به شما می‌دهد تا بر دوام آن افزوده و از اضافه شدن هزینه ایمپلنت دندان جلوگیری کند. همچنین برای پیشگیری از عفونت، آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد و ناراحتی پس از کاشت ایمپلنت انجام دهید:

  • تمام داروها را دقیقا مطابق با تجویز پزشک خود مصرف کنید.
  • حداقل به مدت ۷۲ ساعت از ورزش یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. بالا رفتن ضربان قلب می‌تواند منجر به افزایش درد و تورم شود.
  • با سمت دیگر دهان خود بجوید. اگر در دو طرف دهان ایمپلنت قرار داده‌اید، برای چند روز غذاهای نرم بخورید و سپس بسته به میزان راحتی خود، غذاهای دیگر را اضافه کنید.
  • هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • محل ایمپلنت را طبق دستور جراح خود تمیز کنید.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای داشتن دندان‌های طبیعی و سالم است. موارد زیر برخی از مزایای ایمپلنت را نشان می‌دهد.

ایمپلنت‌ها گزینه جایگزین دائمی دندان طبیعی هستند

ایمپلنت‌های دندانی فوق‌العاده طبیعی و بادوام هستند. با رعایت بهداشت مناسب و بازدیدهای منظم دندانپزشکی، این پتانسیل را دارد که مادام‌العمر دوام داشته باشد.

ایمپلنت‌ها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند

ریشه‌های طبیعی دندان نه تنها دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارد، بلکه استخوان فک را نیز تقویت می‌کند. ایمپلنت تنها جایگزین دندان است که همان عملکرد ریشه دندان را دارد، استخوان را تحریک می‌کند و از تحلیل استخوان در آن ناحیه جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت‌ها به دندان‌های مجاور متکی نیستند: برخی از ترمیم‌ها، مانند پروتزهای جزئی یا بریج‌های دندانی، برای قرار گرفتن، به دندان‌های مجاور تکیه می‌کنند یا نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی شما دارند. ایمپلنت‌ها مستقیما در استخوان فک قرار می‌گیرند، بنابراین هرگز به دندان‌های اطراف فشار نمی آورند.

ایمپلنت‌ها سلامت دهان و دندان شما را افزایش می‌دهند

وجود داشتن فضای خالی در لبخند شما یک نگرانی جدی است. دندان‌های مجاور ممکن است به سمت فضای خالی جابه‌جا شوند و به‌طور دائم بر هم‌ترازی دندان‌های شما تأثیر بگذارند. علاوه بر این، از دست دادن یک دندان می‌تواند عدم تعادل در دهان را ایجاد کند که خطر بیماری پریودنتال (لثه) و مشکلات TMJ را افزایش می‌دهد. قرار دادن ایمپلنت دندان باعث حفظ فضا و محافظت از لبخند شما می‌شود.

ایمپلنت دندان اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد

از دست دادن یک یا چند دندان می‌تواند برای بیماران در هر سنی باعث اضطراب شود. جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان، لبخندی یکپارچه و با اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

ایمپلنت دندان کیفیت زندگی شما را افزایش می‌دهد

با ایمپلنت، می‌توانید با این اطمینان صحبت کنید زیرا این ترمیم‌ها مانند پروتزهای متحرک نمی‌لغزند یا جابه‌جا نمی‌شوند. همچنین می‌توانید بدون محدودیت از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

ایمپلنت‌های دندانی به حداقل نگهداری نیاز دارند

ایمپلنت‌های شما به محض قرار گرفتن در دهان، به اندازه دندان‌های طبیعی به مراقبت نیاز دارند. تنها کاری که برای حفظ شکل آنها باید انجام دهید این است که مرتبا مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و معاینات معمول دندانپزشکی خود را انجام دهید.

انواع ایمپلنت دندان

پنج نوع مختلف ایمپلنت دندانی وجود دارد که در این قسمت شرح داده می‌شوند:

ایمپلنت Endosteal:

ایمپلنت Endosteal درون استخوان قرار می‌گیرد و رایج‌ترین ایمپلنت مورد استفاده است. پایه کوچک تیتانیوم این پیچ، در استخوان فک قرار می‌گیرد تا بتواند دندان جایگزین را نگه دارد.

ایمپلنت Subperiosteal:

نقطه مقابل ایمپلنت Endosteal، ایمپلنت‌های Subperiosteal هستند که روی استخوان قرار می‌گیرند. این ایمپلنت زمانی انتخاب می‌شود که استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت وجود نداشته باشد. آنها بر روی یا بالای استخوان فک قرار می‌گیرند تا دندان جایگزین را نگه دارند.

ایمپلنت All-on-4:

ایمپلنت‌های دندانی All-on-4 اغلب یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که می‌خواهند از دندان مصنوعی اجتناب کنند. یک پیچ کوچک تیتانیومی در فک شما قرار می‌گیرد که جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. آنها با عنوان All-on-4 شناخته می‌شوند زیرا از ۴ ایمپلنت در هر فک استفاده می‌شود.

ایمپلنت Overdentures

ایمپلنت Overdentures جایگزینی عالی برای پروتزهای سنتی است. Overdentures در بالای ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرد و در مقایسه با پروتزهای سنتی استحکام بیشتری دارد. مزایای Overdentures اغلب در زمان جویدن غذاها، بهبود گفتار، به حداقل رساندن درد، عدم استفاده زیاد از چسب دندان مصنوعی خود را نشان می‌دهد.

بریج بر پایه ایمپلنت

هنگامی‌که یک یا چند دندان از دست رفته باشد، اگر استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت ندارید، یا اگر عصب در نزدیکی این دندان‌ها باشد، بریج بر پایه ایمپلنت گزینه خوبی هستند. نکته مثبت این گزینه این است که این ایمپلنت دندانی می‌تواند فشار وارده بر ایمپلنت که ناشی از دندان قروچه است را کاهش دهد.

جمع بندی

ایمپلنت دندان هم به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند و هم زیبایی را به چهره بازمی‌گرداند. همچنین هزینه ایمپلنت دندان نسبتا زیاد است. پس باید با تحقیق و بررسی دقیق کلینیک قابل اعتمادی را انتخاب کنید. دندانپزشکان و کادر حرفه‌ای ما در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با صبوری به تمامی سوالات شما در زمینه ایمپلنت دندان پاسخ خواهند داد. شما می‌توانید در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تجربه خوبی از بازگرداندن زیبایی طبیعی به لبخند خود داشته باشید.

سوالات متداول

ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟ 

با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن، پیچ ایمپلنت می‌تواند یک عمر دوام بیاورد.

ایمپلنت دندان دردناک است؟

یک ایمپلنت دندانی ساده، برای بیمارانی که استخوان‌های خوبی دارند و به جراحی بافت نرم زیادی نیاز ندارند، درد در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول با خوردن مسکن‌های ساده رفع خواهد شد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

مشخص کردن هزینه دقیق تنها پس از جلسه مشاوره و معاینه دهان و دندان مشخص خواهد شد. 

چرا هزینه ایمپلنت دندان زیاد است؟

زمان و تخصص دو عامل افزایش‌دهنده این هزینه هستند. کاشت ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روش‌ها زمان‌بر است. در بیشتر مواقع، این روش به چند نوبت مراجعه نیاز دارد تا تکمیل شود. هزینه ایمپلنت دندان شامل تعهد زمانی دندانپزشک و کادر دندانپزشکی می‌شود.

آیا می توانم پس از ایمپلنت آب بنوشم؟

بله. آب به شستن هرگونه باکتری و سایر مواد باقی‌مانده در دهان کمک می‌کند. همچنین شما را هیدراته نگه می‌دارد و به بخیه‌های شما آسیبی نمی‌رساند.

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button