اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

عصب کشی یا ایمپلنت کدام روش را انتخاب کنیم؟

اگر دندانی که به سرعت در حال پوسیدگی است باعث درد زیادی شود یا آسیب زیادی داشته باشد و ترمیم آن غیرممکن باشد، به احتمال زیاد نیاز به عصب کشی یا ایمپلنت خواهید داشت. 

در مواردی که دندان درد دارید دندانپزشک کانال‌های ریشه، پالپ عفونی و پوسیده دندان شما را از بین می‌برند. سپس شکاف را با مواد جایگزین پر می‌کنند. اگر روی آن روکش کشیده شود ترکیبی قوی بدست خواهد آمد. این کار همان عصب کشی دندان است.

یکی دیگر از گزینه‌های موجود به جای عصب کشی، ایمپلنت دندان است. برای ایمپلنت کردن ابتدا باید دندان کشیده شود. به جای آن یک ستون فلزی به همراه یک دندان جدید در فک قرار داده می‌شود.

در مورد روش‌های دندانپزشکی سخت است که بدانید انتخاب درست کدام است، اما ما در کلینیک دندانپزشکی زاگرس در کنار شما هستیم تا به شما کمک کنیم بین عصب کشی یا ایمپلنت انتخاب درستی داشته باشید. تا انتها همراه ما باشید. 

عصب کشی یا ایمپلنت: چگونه بدانیم کدام روش درست است؟

ممکن است دندانپزشک شما همیشه به شما فرصت انتخاب بین این دو را ندهد، اما در برخی موارد می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید. ایمپلنت دندان می‌تواند گزینه بهتری برای کسانی باشد که وقت کافی ندارند و دوست ندارند در آینده دوباره به سراغ کار‌های دندانپزشکی بروند. 

انتخاب هر دو گزینه نتیجه ای طولانی مدت دارند. اما عصب کشی یا ایمپلنت مزایا و معایبی نیز دارند که در درجه اول به شرایط شما بستگی دارند. به همین دلیل مهم است که برخی از گزینه‌ها و فرصت‌های مختلفی را که می‌توانید برای دندان خود داشته باشید را بدانید. بیایید بیشتر به مزایا و معایب هر دو روش بپردازیم.

مزایای ایمپلنت  دندان

ایمپلنت در ظاهر یک روش ترسناک به نظر می‌آید. قرار دادن یک پایه فلزی در دهان و کشیدن دندان قدیمی شما کار بزرگی است. اما اگر با مزایای آن آشنا شوید شاید ترس خود را از دست بدهید. 

دندان‌های شما همچنان عالی به نظر می‌رسند. اگر ایمپلنت انجام دهید، مردم به سختی می‌توانند تشخیص دهند که دندان اصلی و طبیعی شما نیست. این به این دلیل است که هیچ پرکننده یا روکش فلزی وجود ندارد. از طرفی فناوری امروزی به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا دندان مصنوعی به خوبی با رنگ دندان‌های شما مطابقت داشته باشند.

دندان جدید به درستی کار خواهد کرد. ایمپلنت هیچ فشاری به دندان‌های دیگر وارد نمی کند. پایه فلزی که برای پشتیبانی از آن نصب شده است، دندان را در جای خود نگه می‌دارد. علاوه بر این، به محض بهبودی، مانند یک دندان جدید کار خواهد کرد. نیازی نیست در مورد آنچه می‌خورید یا می‌جوید مراقب یا محتاط باشید.

ایمپلنت‌ها می‌توانند یک عمر دوام بیاورند. برخلاف بسیاری از پرکردن‌ها، ایمپلنت‌ها می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. اگر از آنها مراقبت کنید و هیچ مشکل دندانی نداشته باشید، به خوبی می‌توانند بیشتر از دندان‌های دیگر شما دوام بیاورند. البته اگر می‌خواهید طول عمر دندان ایمپلنت شده شما بیشتر شود باید مسواک زدن، نخ دندان و معاینه منظم دندان را فراموش نکنید

معایب ایمپلنت‌های دندانی 

مانند هر چیز دیگری، ایمپلنت نیز معایبی دارد. در ادامه برخی از معایب ایمپلنت را با هم بررسی می‌کنیم. 

بیمه دندانپزشکی همیشه هزینه را پوشش نمی دهد. این احتمال وجود دارد که شرکت بیمه شما ایمپلنت دندان را قبول نکند. به همین دلیل ایمپلنت‌ها می‌توانند بسیار گران تر از برخی از گزینه‌های جایگزین باشند. 

ایمپلنت فرآیند درمان تهاجمی و طولانی. مشخص است که، فرآیند سوراخ کردن استخوان کاملاً تهاجمی است. این کار باعث بهبودی طولانی تر شود. علاوه بر این، شما باید دندان قدیمی را بکشید. عمل کشیدن دندان شاید دردناک باشد. البته همیشه هم اینطور نیست. در حالت کلی درمان ایمپلنت نیاز به چندین ویزیت دارد. 

فرآیند درمانی طولانی تر. درمان ایمپلنت ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابد. شاید مجبور باشید برای چند روز نوشیدنی‌های سرد و گرم را مصرف نکنید. احتمالاً برای جلوگیری از هرگونه عارضه، باید از غذاهای جامد یا سفت نیز اجتناب نمایید. 

عصب کشی 

عصب کشی روش آشناتری است که سال‌هاست برای کمک به بیماران در حل مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عصب کشی با توجه به مزایایی که دارد مدت‌هاست از آن برای بهبود دندان‌ها کمک می‌گیرند. اما در برخی موارد، دیگر نمی شود از این روش استفاده کرد. تشخیص آنکه عصب کشی یا ایمپلنت کدام بهتر است بر عهده دندانپزشک است. در ادامه برخی از مزایا و معایب عصب کشی را با هم می‌خوانیم. 

مزایای عصب کشی

دندان اصلی و طبیعی حفظ می‌شود. زمانی که عصب کشی انجام می‌شود نیازی به کشیدن دندان عفونی نیست. عصب دندان برداشته و مهر و موم می‌شود. روکشی روی دندان قرار می‌دهند تا از آن محافظت کنند. این کار باعث می‌شود که اطمینان پیدا کنید که برای مدت زمان زیادی دندان دوام می‌آورد. همچنین می‌تواند به زیبایی لبخند شما کمک کند زیرا دندان جدیدی به دهان شما وارد نمی شود.

درمان می‌تواند بدون درد باشد. بسیاری از مردم از عصب کشی می‌ترسند زیرا از نامش احساس می‌کنند که درمان بسیار دردناکی است. اما در واقع احتمال اینکه چیزی را در طول یا بعد از درمان احساس کنید،کم است.

این روش مقرون به صرفه است. از آنجایی که عصب کشی نیازی به گذاشتن دندان جدید ندارد، اغلب هزینه کمتری نسبت به درمان‌های دیگر دارد. بیمه‌ها معمولا هزینه درمان کانال‌های ریشه و روکش دندان را پوشش می‌دهند. در حالی که شما پوشش مشابهی برای ایمپلنت دریافت نخواهید کرد. در این مورد بین عصب کشی یا ایمپلنت می‌توانیم عصب کشی را انتخاب کنیم. 

زمان درمان سریع است. اکثر درمان‌های عصب کشی طی یک یا دو جلسه تکمیل می‌شوند. در اولین ویزیت، عصب کشی انجام شده و با مواد پر کننده موقت آن را پر می‌کنند. در ویزیت بعدی به صورت دائم پر شده و روکش و تاج دندان روی آن قرار می‌گیرد.  

معایب عصب کشی

معایب عصب کشی معمولا باعث می‌شود فرد یک گزینه درمانی متفاوت را برای دندان‌های خود انتخاب کند. دندان شما ممکن است به طور کامل آسیب دیده باشد. اگر دندان بیش از حد آسیب ببیند، ممکن است درمان کانال ریشه یا عصب کشی امکان پذیر نباشد. در این مورد، احتمالاً باید آن را کشیده و سپس ایمپلنت دریافت کنید. در این حالت بین عصب کشی یا ایمپلنت، گزینه درمانی ایمپلنت برای شما کارساز خواهد بود. 

عوارض عصب کشی می‌تواند منجر به از دست دادن دندان شود. اگر در حین عصب کشی تمام عفونت برداشته نشد یا پرکردگی به درستی روی دندان قرار نگرفت ممکن است به روش دیگری نیاز داشته باشید. در این صورت نیاز به کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت خواهید داشت. 

عصب کشی بدون بیمه بسیار گران است. بیمه معمولاً تمام یا بیشتر عصب کشی را پوشش می‌دهد. اما، اگر به دلایلی بیمه شما این کار را بر عهده نگیرد هزینه‌های پزشکی بسیار بالایی را باید پرداخت نمایید. در مواردی که نیاز به عصب کشی و روکش دندان باشد، ممکن است انتخاب عصب کشی مقرون به صرفه نباشد.

عصب کشی یا ایمپلنت، درمان مناسب برای شما چیست؟

پیدا کردن و تعیین درمان مناسب بین عصب کشی یا ایمپلنت ممکن است به چندین ویزیت دندانپزشکی نیاز داشته باشد. امور مالی و بیمه نیز می‌توانند تاثیر زیادی بر تصمیم شما بگذارد. بهتر است با دندانپزشکان با‌تجربه مشورت کنید. 

جمع بندی

عصب کشی یا ایمپلنت دو روش درمانی هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در شرایطی که به هیچ عنوان نتوانیم دندان طبیعی را با عصب کشی درمان کنیم از کشیدن و ایمپلنت کمک می‌گیریم. 

کلینیک دندانپزشکی زاگرس با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزشکی و همراهی دندانپزشکان با‌تجربه آماده خدمت رسانی به مراجعان عزیز است. 

در کلینیک زاگرس تمام کار‌های مربوط به زیبایی مانند بلیچینگ، کامپوزیت و ایمپلنت و همچنین کار‌های درمانی مانند کشیدن دندان، پر کردن و عصب کشی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت انجام می‌شود. کافی است با شماره‌های موجود برای گرفتن وقت ویزیت و مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه بفهمم که به عصب کشی یا ایمپلنت نیاز دارم؟

اگر دندان شما پوسیدگی زیادی داشته باشد و با هزینه بالاتر و فرآیند طولانی تر مشکلی ندارید، بهتر است ایمپلنت را انتخاب کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید دندان خود را حفظ کنید و خطرات و عوارض آن را می‌دانید، عصب کشی می‌تواند گزینه ای مقرون به صرفه تر و کمتر تهاجمی باشد. 

اگر ایمپلنت به عصب برخورد کند چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر ایمپلنت عصب را لمس کند، می‌تواند منجر به درد صورت، بی حسی و سایر علائم دردسرساز شود. در صورتی که احتمال داده شود که ایمپلنت عصب را لمس کند، جراح دهان ممکن است عصب را حرکت بدهد. همچنین ممکن است پیوند استخوان برای ساختن استخوان فک قبل از دریافت ایمپلنت توصیه شود.

ایمپلنت درد بیشتری دارد یا کشیدن دندان؟

روش کاشت ایمپلنت نسبت به کشیدن دندان ناخوشایند تر است. احتمالا درد بعد از کاشت وجود داشته باشد. محدودیت فعالیت‌های روزانه برای چند روز خواهید داشت. 

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button