اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

امروزه لیزر در حوزه‌‌‌‌‌‌های درمانی مختلفی در دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد، به‌طوری‌که در طی چند سال اخیر شاهد استفاده از آن در درمان ایمپلنت دندان نیز هستیم. البته لیزر در واقع یک نام کلی برای طول موج‌‌‌‌‌‌های مختلف نوری است که برای درمان بسیاری از بیمار‌‌‌‌‌ها به کمک انسان آمده است تا نتایج بهتری حاصل شوند. ایمپلنت ‌می‌تو‌‌‌اند جایگزینی عالی برای دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته باشد. ازاین‌رو استفاده از آن طرفداران زیادی دارد. اگر ‌می‌خواهید در مورد روش درمانی ایمپلنت با لیزر اطلاعات بیشتری کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت نوعی روش درمانی جایگزین دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته است که شباهت بسیاری به دندان‌‌‌‌‌‌های طبیعی بیمار دارد. در دندان‌‌‌‌‌‌های ایمپلنت یک پیچ به عنوان ریشه، دندان را برای همیشه در لثه ثابت نگه ‌می‌دارد و ساخت آن به گون‌‌‌های انجام ‌می‌شود که تفاوتی با دندان‌‌‌‌‌‌های واقعی ندارد.

 این دندان‌‌‌‌‌‌ها که پایه آن‌‌‌‌‌‌ها از جنس تیتانیوم خالص است ماندگاری طولانی و سازگاری بسیار خوبی با بدن دارند و دارای استحکام بالایی هستند. به‌طورکلی یک دندان ایمپلنت از سه قسمت پایه تیتانیومی، اباتمنت و روکش ایمپلنت تشکیل شده است. نصب ایمپلنت باید توسط دندان‌پزشک متخصص ایمپلنت که تجربه و ‌‌مهارت کافی در این زمینه دارد انجام شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نگردد. با استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت ‌می‌توان میزان خونریزی و شکاف لثه را کاهش داد.

نقش لیزر در جراحی ایمپلنت

لیزر یکی از کاربردی ‌‌‌‌ترین روش‌‌‌‌ها در علم جراحی ‌پزشکی و دندان‌پزشکی است. استفاده از لیزر موجب سهولت در انجام روند جراحی لثه در بیماران ‌می‌شود. در ایمپلنت با لیزر بیماران درد کمتری را احساس ‌می‌کنند و پروسه درمان و جاگذاری سریع‌تر انجام ‌می‌شود. ایمپلنت با استفاده از لیزر نیاز به دقت و مهارت کافی دارد و دندان‌پزشکان باید حین انجام آن تمرکز خود را بالا ببرند.

ایمپلنت با لیزر دارای دو دوره اصلی کاشت و دوره ثانویه است. در دوره کاشت عمق مناسب برش لثه ایجاد شده و در دوره ثانویه یک لایه روی ایمپلنت را با لیزر برداشته ‌می‌شود. به این ترتیب کاشت ایمپلنت با لیزر به آسانی و در مدت زمان کوتاهی انجام ‌می‌شود. آسیب به بافت لثه ‌می‌تو‌‌‌اند زمینه‌ساز بیماری‌‌‌‌‌‌های مختلف لثه شود اما در روش درمان با لیزر به دلیل دقت بالایی که دارد این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

به عبارتی در جراحی آتروماتیک با لیزر به بافت‌‌‌‌‌‌هایی که هدف جراحی نبوده‌‌‌‌اند آسیبی وارد نمی‌شود. از طرفی با ایمپلنت با لیزر دیگر از تیغ و روش‌‌‌‌‌‌هایی که آسیبی بلند مدت به بافت لثه و د‌‌‌‌‌هان ‌می‌رسانند استفاده نمی‌شود.

همچنین در این روش درمانی میزان التهابات به مقدار قابل توجهی کاهش ‌می‌یابد. این در حالی است که در جراحی انجام شده با تیغ وجود باکتری و الهتاب دندان و لثه خیلی شایع است. بنابراین ‌می‌توان گفت لیزر روشی بسیار مفید و کاربردی است که با ایجاد برش‌‌‌‌‌‌های دقیق در ایمپلنت دندان موجب ‌می‌شود که بیمار نتایج بهتری را دریافت نماید. 

ایمپلنت با لیزر چگونه انجام ‌می‌شود؟

ایمپلنت با استفاده از لیزر موجب ‌می‌شود که فرآیند جایگذاری پایه دندان سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. نخستین مرحله در انجام ایمپلنت با لیزر این است که بافت روی لثه یا همان قسمت مخاطی تا حدودی که لازم باشد برداشته ‌می‌شود. سپس دندان‌پزشک حفره قرارگیری پایه تیتانیو‌می ‌ایمپلنت را در لثه ایجاد ‌می‌کند. در این هنگام با کمک یک دستگاه خاص جایگذاری پایه در محل تعیین شده را انجام ‌می‌دهد. پس از قرارگیری پایه در محل بخش‌‌‌‌‌‌هایی که توسط لیزر شکافته شده‌‌‌‌اند بخیه زده ‌می‌شود. یک پروسه ۳ تا ۶ ماهه زمان ‌می‌برد تا پایه به طور کامل در فک بیمار جا بگیرد.

به منظور حفظ حالت زیبایی چهره فرد در این مدت دندان‌پزشک از یک روکش ایمپلنت که همانند دندان‌‌‌‌‌‌های طبیعی است بر روی دندان ترمیم شده بیمار قرار ‌می‌دهد. لازم به ذکر است که این روکش به صورت موقتی بوده و پس از محکم شدن پایه در بافت لثه روکش اصلی بر روی آن نصب ‌می‌شود. در ایمپلنت با لیزر جهت برش و بهبودی بافت جراحت دیده، با طول موج مشخصی انجام ‌می‌شود. این طول موج نباید از حد خاصی کمتر یا بیشتر باشد تا پروسه درمانی طبق روال خود به خوبی طی شود.

لیزر در چه مراحلی از کاشت لمینت کاربرد دارد؟

  • آماده سازی بافت جهت لمینت

پیش از کاشت ایمپلنت دندان، باید بخش‌‌‌ها و بافت‌‌‌‌‌‌های اطراف آن برای کاشت آماده شوند. به‌این‌صورت که طول و عمقی که ایمپلنت باید در آن قرار بگیرد و ایجاد حفره کامل انجام شود. لیزر ‌می‌تو‌‌‌اند مرحله آماده‌سازی را خیلی سریع و راحت‌تر کند.

  • برداشت بافت جوانه

پس از برداشتن ریشه دندان و خارج نمودن آن، از نور لیزر برای برداشتن بافت جوانه در دندان خارج شده استفاده ‌می‌شود. این فرآیند موجب کاهش میزان عفونت در بیمار خواهد شد.

  • از بین بردن عفونت

لیزر نه تنها به صورت غیرمستقیم بلکه به صورت مستقیم نیز از ایجاد عفونت در کاشت ایمپلنت دندان جلوگیری ‌می‌کند. به این ترتیب که با از بین‌بردن باکتری‌‌‌‌‌‌های ایجاد کننده عفونت مانع از انتشار آن‌‌ها شده و موجب پاک‌سازی کامل د‌‌‌‌‌هان ‌می‌شود.

استفاده از لیزر در کاشت لمینت چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت با لیزر با توجه به مزایای بی‌نظیری که دارد در میان روش‌‌‌‌‌‌های امروزی دندان‌پزشکی خیلی رایج است. با داشتن اطلاعات کافی از این مزایا ‌می‌توان بیمار را به انجام ایمپلنت با لیزر متقاعد نمود. در کاشت دندان به این روش نسبت به جراحی با تیغ شیار کوچک‌تری ایجاد ‌می‌شود. ازاین‌رو از ورود میکروب به محل زخم نیز جلوگیری ‌می‌شود. از طرفی التها‌بات ناشی از جراحی نیز کمتر شده و طی مدت زمان کوتاه‌تری بهبودی ایجاد ‌می‌شود. 

این روش برای افرادی که تحمل دوره نقاهت جراحی را ندارند و یا نمی‌توانند زمان زیادی را به مراقبت‌‌‌‌‌‌های پس از ایمپلنت اختصاص دهند ‌می‌تو‌‌‌اند گزینه مناسبی باشد. گاهی اوقات حین جراحی با تیغ بافت‌‌‌‌‌‌های اطراف جراحت آسیب ‌می‌بیند. اما در ایمپلنت با لیزر با توجه به دقت بالای این روش و تمرکز متخصص کاشت ایمپلنت بدون هیچ‌گونه آسیب جانبی اتفاق ‌می‌افتد. 

تما‌می‌جراحی‌‌‌‌‌‌ها با درد ناشی از بریده شدن و حتی تورم همراه هستند. اما در روش لیزری میزان درد و تورم خیلی کمتر است. علاوه بر موارد ذکر شده هزینه انجام ایمپلنت با لیزر و جراحی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. اما روش لیزری مقداری هزینه بالاتری دارد.  به‌طورکلی ‌می‌توان گفت تفاوت این دو روش به کاهش درد، کاهش خونریزی، درمان سریع، عدم ایجاد التهاب و تورم در بافت منتهی ‌می‌شود. 

خطرات کاشت دندان با لیزر

از عوارض احتمالی ایمپلنت با لیزر ‌می‌توان به آسیب به چشم‌‌‌‌ها هنگام لیزر اشاره نمود. لازمه ایمپلنت با استفاده از لیزر داشتن تجربه و ‌‌‌مهارت کافی برای کار با دستگاه لیزر است. به‌طوری‌که اگر دندان‌پزشک مهارت لازم در این زمینه را نداشته باشد به چشم‌‌‌‌‌ها آسیب وارد شده و شبکیه این اشعه‌‌‌‌‌‌های مضر را جذب کرده و موجب صدمه دیدن لایه‌‌‌‌‌‌های قرنیه ‌می‌شود. ازاین‌رو لازم است که برای دریافت بهترین نتایج حتما به یک دندان‌پزشک متخصص کاشت ایمپلنت مراجعه کنید و دندان‌پزشک نیز باید از عینک‌‌‌‌‌‌های مخصوص برای چشم بیمار استفاده کند تا با تحت پوشش قرار دادن آن‌‌‌‌‌‌ها مانع از صدمه دیدن چشم‌‌‌‌‌‌ها شود.

در چه مواقعی نباید از ایمپلنت لیزری دندان استفاده کرد؟

در سال‌‌‌‌‌‌های گذشته افرادی که کمبود تراکم استخوانی داشتند نمی‌توانستند از ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته خود استفاده کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از عمل پیوند استخوان ‌می‌توان با تقویت آن ناحیه به راحتی از ایمپلنت و مزایای آن بهره‌مند شد. علاوه‌براین افرادی که دارای اختلالات متابولیکی و یا بعضی از بیماری‌‌‌‌‌‌های مزمن هستند برای انجام ایمپلنت دارای محدودیت‌‌‌‌‌‌هایی هستند. 

هزینه ایمپلنت با لیزر چقدر است؟

هزینه ایمپلنت با لیزر را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص نمود. هزینه این روش درمانی متغییر است و برای هر بیماری با توجه به شرایط دندان وی و خدماتی که دریافت ‌می‌کند متفاوت است. به عبارتی ‌می‌توان گفت قیمت ایمپلنت با لیزر با توجه به تجهیزات و موادی که در این روش استفاده ‌می‌شود متغییر است. اما به طور کلی از عوامل موثر بر هزینه درمان ایمپلنت ‌می‌توان به کیفیت و جنس ساخت ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، تعداد دندان‌‌‌‌‌‌هایی که نیاز به ترمیم دارند، هزینه‌‌‌‌‌‌های کلینیک و موقعیت جغرافیایی آن و تخصص دندان‌پزشک در حوزه کاشت ایمپلنت با استفاده از لیزر اشاره نمود. 

جمع بندی

ایمپلمت با لیزر از بهترین و جدید‌‌‌‌ترین روش‌‌‌‌‌‌های درمانی برای دندان‌‌‌‌‌‌های آسیب‌دیده و از دست رفته محسوب ‌می‌شود. این روش با توجه به مزایایی که نسبت به روش‌‌‌‌‌‌های معمولی دارد بیشتر مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. دندان‌پزشکان نیز همواره در تلاش‌‌‌‌اند تا بروز‌‌‌‌ترین روش‌‌‌‌‌‌ها را در درمان بیماران استفاده کنند تا بتوانند بهترین نتایج ممکن را در کوتاه‌‌‌‌‌ترین زمان دریافت کنند. 

این روش درمانی برای افرادی که دارای مشغله‌‌‌‌‌‌های فراوانی در طول روز هستند و همچنین سرعت روند درمان برایشان حائز اهمیت است ‌می‌تو‌‌‌اند انتخابی ایده‌آل باشد. علاوه بر این ایمپلنت با لیزر برای افرادی که عفونت، التهاب و تورم برای آن‌‌‌‌‌‌ها آزاردهنده است توصیه ‌می‌شود. اگر شما نیز به دلیل درد‌‌‌‌‌های ناشی از لمینت دندان به روش معمولی از انجام آن منصرف شده‌اید پیشنهاد ‌می‌کنیم از روش لیزری استفاده کنید و با هم ردیف نمودن دندان‌‌‌‌‌‌های خود تا سالیان طولانی از زیبایی و مزایای آن‌‌‌‌‌‌ها بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا امکان پرداخت هزینه ایمپلنت با لیزر توسط بیمه وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خوشبختانه هزینه‌‌‌‌‌‌های مربوط به ایمپلنت تحت پوشش بیمه قرار دارد. البته تنها با داشتن بیمه تکمیلی ‌می‌توانید هزینه‌‌‌‌‌‌های خود را برای ایمپلنت کاهش دهید. بنابراین با استفاده از بیمه تکمیلی تا سقف تعیین شده توسط شرکت ‌می‌توانید برای این روش درمانی اقدام کنید.

کاشت دندان لیزری چیست؟

لیزر جایگزینی مطمئن و ایمن برای بسیاری از ابزار‌‌‌‌‌های سنتی دندان‌پزشکی است. لیمپلنت دندان با لیزر جایگزینی عالی برای دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته است و استفاده از این روش با درد و خونریزی کمتر همراه است و بهبود زخم‌ها سریع‌تر اتفاق ‌می‌افتد. 

چرا از لیزر در دندان‌پزشکی و ایمپلنت استفاده کنیم؟

استفاده از لیزر در ایمپلنت و دندان‌پزشکی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌‌‌‌‌‌ها ‌می‌توان به افزایش هموستاز، کم‌‌‌‌ترین آسیب به بافت اطراف، بهبود دید محل جراحی، کاهش عفونت و تورم به دلیل اثر استریلیزاسیون ، کاهش درد بعد عمل اشاره نمود.

آیا تما‌می‌افراد ‌می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

خیر این روش درمانی دارای محدودیت‌‌‌‌‌‌هایی است و افرادی که بیماری‌‌‌‌‌‌هایی مانند اختلالات متابولیکی و برخی از بیماری‌‌‌‌‌‌های مزمن دارند نمی‌توانند از این روش درمانی جایگزین دندان‌‌‌‌‌‌های طبیعی از دست رفته استفاده کنند. 

طول عمر ایمپلنت‌‌‌‌‌‌های دندان چقدر است؟

اگر مراقبت از دندان‌‌‌‌‌‌های ایمپلنت شده به خوبی انجام شود و ایمپلنت از یک برند خوب باشد و توسط یک دندان‌پزشک متخصص جاگذاری شود ‌می‌تو‌‌‌اند بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button