اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

خدمات کامپوزیت ونیر چگونه انجام می‌شود؟

ونیر‌های دندانی پوسته‌هایی از جنس چینی یا رزین کامپوزیت هستند. ونیر‌ها به دندان‌ها می‌چسبند. ونیر‌ها با سایه و رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارند و به بیماران لبخند سفید و طبیعی هدیه می‌دهند.

به طور معمول، ونیر‌ها برای بیمارانی استفاده می‌شود که دندان‌های بدشکل، لکه‌دار، ناهموار یا شکسته دارند. ونیرها دائمی نیستند، اما بادوام بوده و بین ۴ تا ۸ سال ماندگاری دارند. عمر ونیر‌ها به میزان ساییدگی و ترک خوردگی آنها در طول زمان بستگی دارد.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس کامپوزیت ونیر را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین با انواع ونیر‌ها و روش چسباندن آن آشنا می‌شویم. 

چه کسانی باید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند؟

برای اینکه بیماران واجد شرایط استفاده از ونیرهای کامپوزیت شوند، باید دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته باشند. این درمان برای بیماران مبتلا به پوسیدگی دندان فعال یا بیماری لثه مناسب نیست.

ونیرهای کامپوزیت برای بیمارانی که دندان قروچه می‌کنند یا سابقه فشردن دندان‌ها به یکدیگر را دارند توصیه نمی شود. بیمارانی که مایل به دریافت ونیرهای کامپوزیت هستند باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. همچنین برای معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنند.

بیمارانی که در اثر چندین کار دندانپزشکی، دندان آنها دچار تغییر رنگ شده است، معمولاً کاندیدهای خوبی برای روکش هستند. علاوه بر این، بیمارانی که لکه غذا روی دندان‌های آنها مانده نیز می‌توانند از ونیر‌ها استفاده کنند. ونیرها برای ایجاد لبخند یکنواخت و بستن فاصله بین دندان‌ها با ظاهری کاملا طبیعی در دهان کاربرد دارند. بافت لثه، ونیر‌ها یا روکش‌های چینی را به خوبی تحمل می‌کند. ونیر‌ها در برابر لکه مقاوم هستند.

ونیرها در کلینیک زاگرس چگونه گذاشته می‌شوند؟

ونیر‌ها معمولاً به بیش از یک نوبت ویزیت نیاز دارند. ما به یک مشاوره اولیه برای بحث در مورد اهداف هر بیمار و تعیین یک برنامه درمانی سفارشی نیاز داریم. تیم ما با مشاهده عکسی که با اشعه ایکس از دندان‌های شما گرفته شده است دندان‌های شما را با جزئیات کامل بررسی می‌کنند و بهترین نوع روکش را را برای شما تعیین می‌کنند.

هنگامی که بیماران به کلینیک برمی گردند، بخشی از مینای دندان برداشته می‌شود تا دندان‌ها برای روکش آماده شوند. قالب‌های دندان شما گرفته می‌شود و برای تهیه روکش به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. پس از آماده شدن روکش‌ها، تیم ما اطمینان حاصل می‌کند که روکش‌ها به درستی در جای خود قرار می‌گیرند. همچنین رنگ ونیر‌ها با دقت بررسی می‌شود تا کاملاً با دندان‌های طبیعی شما مطابقت داشته باشد.

سپس دندان‌ها به طور کامل تمیز می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که روکش به درستی به سطح دندان می‌چسبد. برای چسباندن ونیر‌ها روی دندان، از ماده سیمانی مخصوص استفاده می‌کنند. سپس نور ماوراء بنفش برای سفت شدن سریع روکش روی دندان‌ها می‌تابانند. تکمیل فرآیند روکش چند هفته طول می‌کشد و بیماران باید منتظر چندین قرار ملاقات یا ویزیت باشند.

پس از قرار دادن روکش‌ها، از بیماران می‌خواهیم که برای ویزیت بعدی به کلینیک مراجعه کنند. این مراجعه برای این است که از ظاهر و احساس خوب ونیر‌ها اطمینان کامل داشته باشیم. ونیر کامپوزیت تهاجمی نبوده و این روش برای بیمارانی که به دنبال لبخندی سفید و زیبا هستند، انتخابی عالی است.

انواع مختلف ونیرها

ونیر‌هایی که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در ادامه با انواع ونیر‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

ونیر‌های چینی

روکش یا ونیر‌های چینی بادوام هستند و از سرامیک ساخته شده اند. این روکش‌ها را می‌توان دقیقاً با سایه دندان‌های طبیعی شما مطابقت داد. روکش‌های پرسلن رایج‌ترین نوع ونیر هستند که به دلیل قابلیت سفارشی‌سازی ونیر به بهترین شکل برای دندان‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش‌های پرسلن تا حد امکان از دندان موجود شما محافظت می‌کنند و به بیماران لبخندی ماندگار و زیبا می‌بخشند.

لومینرها

Lumineers  نوع دیگری از روکش چینی است که می‌تواند به بهبود لبخند بیمار کمک کند. این نوع ونیر به حداقل آماده سازی دندان نیاز دارد زیرا مواد نازک تر بوده و به راحتی در مقایسه با روکش‌های چینی سنتی اعمال می‌شوند. لومینیرز ها بدون تزریق یا بیهوشی روی دندان‌ها چسبیده می‌شوند. مزایایی مشابه با چینی داشته و برای طولانی مدت روی دندان‌های قرار می‌گیرند. 

رزین کامپوزیت

ونیرهای رزین کامپوزیت نتایج و مزایای مشابهی را در مقایسه با روکش‌های چینی سنتی دارند. این نوع روکش به پرکردن پریدگی‌ها، افزایش طول دندان‌ها و کاهش فاصله بین دندان‌ها کمک می‌کند. ونیرهای رزین کامپوزیت قیمت کمتری دارند و این گزینه را برای بیماران مقرون به صرفه می‌کند. عمر روکش رزین کامپوزیت به اندازه ونیرهای چینی سنتی طولانی نیست. ونیرهای رزین کامپوزیت به روشی مشابه سایر ونیر‌ها با حداقل آماده سازی دندان اعمال می‌شوند.

دو نوع اصلی ونیر وجود دارد: ونیر‌های رزینی و ونیر‌های رزینی کامپوزیت. روکش‌های رزین از نوعی پلاستیک ساخته می‌شوند، در حالی که روکش‌های رزین کامپوزیت مخلوطی از مواد پلاستیکی و سرامیکی هستند. هر دو نوع روکش مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

اگرچه روکش‌های رزین سالهاست که وجود داشته اند، روکش‌های رزینی کامپوزیت پیشرفت جدیدی هستند. روکش‌های رزین کامپوزیت از مخلوط پلاستیک و رزین ساخته می‌شوند و مزایای زیادی نسبت به روکش‌های رزین سنتی دارند. 

مزایای روکش رزین کامپوزیت نسبت به رزین 

۱- کامپوزیت‌ها بسیار با دوام تر هستند و احتمال پریدگی یا ترک خوردن آنها کمتر است. 

۲- کامپوزیت‌ها تطابق بیشتری با دندان‌های طبیعی شما دارند و تقریباً از دندان‌های واقعی شما قابل تشخیص نیستند. 

۳- قیمت کامپوزیت نسبت به روکش‌های سنتی رزین بسیار کمتر است.

۴- در نهایت، ونیرهای رزین کامپوزیت را می‌توان در یک بار مراجعه روی دندان‌ها قرار داد. در حالی که روکش‌های رزین سنتی نیاز به دو یا چند ویزیت دارند. اگر قصد تهیه روکش را دارید، با دندانپزشک خود در مورد مزایای ونیر رزین کامپوزیت صحبت کنید.

روکش CEREC

روکش‌های CEREC (ترمیم اقتصادی سرامیک‌های زیبایی) به پزشک اجازه می‌دهد تا در مطب یا کلینیک، روکش‌هایی را برای بیماران ایجاد و طراحی کند. با ونیر‌های  CEREC نیاز به معطل ماندن برای ساخت روکش وجود ندارد و ونیر‌ها را می‌توان در کلینیک درست کرد. این نوع ونیر‌ها بادوام بوده و ماندگاری بالایی دارند. روکش‌های CEREC تنها در یک بار ویزیت به بیماران لبخند سفید می‌بخشد.

ونیر زیرکونیا

روکش‌های زیرکونیا معمولا برای بیمارانی استفاده می‌شود که دندان‌هایشان به شدت پوسیده یا آسیب دیده است. این نوع روکش برای بیمارانی که به دنبال گزینه ای قوی تر از روکش‌های چینی هستند مفید است. زیرکونیا معمولاً برای دندان‌های پشتی استفاده می‌شود و این نوع مواد می‌توانند به دندان‌ها استحکام داده تا از سایش و ترک جلوگیری شود.

مزایای کامپوزیت ونیر(ونیر غیر مستقیم)

لبخند یکی از اولین چیزهایی است که در اولین برخورد دیگران به آن توجه می‌کنند. لبخند روشن و سفید می‌تواند اعتماد به نفس را به شما هدیه کند و نشانه ای از سلامت شما باشد. در حالی که یک لبخند زرد یا تغییر رنگ داده می‌تواند این تصور را ایجاد کند که دندان‌هایتان ناسالم یا نامرتب است.

خوشبختانه تعدادی گزینه برای بهبود ظاهر دندان‌ها از جمله روکش یا ونیر وجود دارد. ونیرها پوسته‌های نازکی هستند که به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند تا رنگ یا شکل آن‌ها را تغییر دهند.

باندینگ کامپوزیت چیست؟ (ونیر مستقیم)

باندینگ کامپوزیت دندان یک درمان محبوب و موثر برای ترمیم دندان‌های ترک خورده یا لکه دار است. ماده اتصال از یک رزین کامپوزیت ساخته شده است که مخلوطی از پلاستیک و ذرات ریز شیشه است. این رزین در رنگ‌های مختلف موجود است، بنابراین می‌توان آن را با رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت داد.

باندینگ کامپوزیت معمولا یک بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد. ابتدا دندان زبر و تمیز شده، سپس ماده باندینگ را روی دندان می‌گذارند و با نور مخصوص سفت می‌کنند.

پس از سفت شدن مواد گذاشته شده، به شکل دلخواه تراشیده و صیقل داده می‌شوند. باندینگ کامپوزیت تنها در یک جلسه می‌تواند لبخندی زیبا و جدید به شما بدهد. از آنجایی که کامپوزیت مستقیماً به دندان طبیعی شما می‌چسبد، قوی و بادوام است. با مراقبت مناسب، دندان‌های باند شده شما می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند.

تفاوت ونیر کامپوزیت و باندینگ کامپوزیت در چیست؟

باندینگ دندان روشی است که در آن یک ماده رزین همرنگ دندان بر روی سطح دندان‌ها اعمال می‌شود و ظاهر آن‌ها را تغییر شکل داده و اصلاح می‌کند. از طرف دیگر ونیرهای کامپوزیت پوسته‌های نازکی از مواد سرامیکی هستند که به جلوی دندان‌ها چسبانده شده اند.

ونیرها نسبت به باندینگ دندان‌ها بادوام تر بوده و مقاوم بیشتری در برابر لکه دارند. ونیر‌ها در نهایت می‌توانند نتیجه طبیعی تری را ارائه دهند. با این حال، ونیر‌ها گران تر هستند، و این روش قابل برگشت نیست. در طول مشاوره اولیه، دندانپزشک متخصص زیبایی به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز و بودجه خود تصمیم بگیرید که کدام درمان برای شما مناسب است.

جمع بندی

اگر به دنبال ونیرهای کامپوزیتی هستید که هم مقرون به صرفه و هم با کیفیت بالا باشند کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس در غرب تهران مکان مناسبی برای شماست. ونیرهای کامپوزیت ساخته شده از با‌کیفیت ترین مواد را ارائه می‌دهیم و قیمت‌های ما بی نظیر است. چه برای اهداف آرایشی و چه کاربردی و درمانی به روکش‌های کامپوزیت نیاز داشته باشید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا راه حل مناسبی را پیدا کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

ونیرهای کامپوزیت یک انتخاب محبوب برای بسیاری از بیماران است زیرا نتیجه ای طبیعی به همراه دارند که می‌تواند سال‌ها با مراقبت مناسب دوام بیاورد. اگر به ونیرهای کامپوزیت علاقه دارید، امروز با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید تا در مورد خدمات و قیمت‌ها بیشتر بدانید.

سولات متداول

دوام کامپوزیت ونیر چقدر است؟

ونیرهای کامپوزیت طول عمر بسیار کمتری نسبت به روکش‌ها دارند. میانگین عمر آنها فقط ۳ سال است. ونیرهای کامپوزیت به مرور زمان بیشتر دچار لکه می‌شوند. علاوه بر این، این ماده به اندازه سایر گزینه‌ها بادوام نیست. 

باندینگ کامپوزیت چیست؟

باندینگ‌های کامپوزیت از مواد رزینی ساخته می‌شوند. رزین ماده ای پلاستیکی است. این نوع ونیر‌ها با دست مستقیماً روی دندان‌ها شکل می‌گیرند. دو تا پنج سال عمر می‌کنند و در مقایسه با پرسلن کم‌هزینه‌تر هستند. 

آیا کامپوزیت ونیر برای دندان خوب است؟

کامپوزیت ونیرها زیبایی، جایگزینی برای پرسلن هستند و در سرتاسر دنیا توسط بهترین دندانپزشکان استفاده می‌شوند. کامپوزیت‌ها  مشکلاتی که باعث می‌شوند شما نسبت به لبخند خود ناراضی باشید را اصلاح می‌کنند.

آیا کامپوزیت‌ها بهتر از روکش‌ها هستند؟

با مراقبت مناسب، روکش‌های چینی باید ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کنند. از طرف دیگر ونیرهای کامپوزیت معمولاً ۴ تا ۸ سال دوام دارند. در حالی که پرسلن شکننده است، پس از چسباندن به دندان سالم بسیار بادوام است. کامپوزیت دوام قابل قبولی دارد اما نسبت به روکش‌های پرسلن استحکام کمتری داشته و بیشتر در معرض پریدگی هستند.

آیا غذا خوردن با ونیرهای کامپوزیت سخت است؟

به طور کلی، شما می‌توانید هر غذایی که می‌خواهید بخورید. اما، توصیه می‌شود که برخی از وعده‌های غذایی را از برنامه غذایی معمول خود حذف کنید و در روزهای اول پس از گذاشتن روکش فقط از غذای نرم استفاده کنید. رایج ترین مواد غذایی که باید از خوردن آن اجتناب کنید نان تست و دیگر نان‌های خشک شده است.

بهترین روکش‌ها کدامند؟

روکش‌های کامپوزیت به دلیل ظاهر عالی، دوام و طول عمر بالا بهترین گزینه هستند. ذکر این نکته ضروری است که در واقع دو نوع کامپوزیت ونیر وجود دارد: ونیر کامپوزیت مستقیم و ونیر کامپوزیت غیر مستقیم. 

چگونه ونیرهای کامپوزیت را تمیز می‌کنید؟

یک مسواک نرم و خمیر دندان انتخاب کنید. استفاده از مسواک و خمیر دندان با کیفیتی که دندانپزشک شما آن را تایید می‌کند، اقدام ساده ای است که می‌توانید برای مراقبت از ونیرهای کامپوزیت خود انجام دهید و آنها را تمیز، سفید و زیبا نگه دارید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button