اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تفاوت هوم بلیچینگ با آفیس بلیچینگ در کلینیک

سفید کردن دندان (یا بلیچینگ) تغییر رنگ و لکه‌ها را از مینای دندان پاک می‌کند تا لبخندی سفیدتر و درخشان تر داشته باشید. در حالی که رنگ طبیعی دندان‌ها می‌تواند از خاکستری روشن تا زرد متغیر باشد، لبخند سفید اغلب به عنوان یک لبخند سالم تلقی می‌شود. همین دلیل، کافی است تا به محبوبیت سفید کردن دندان‌ها پی ببریم. روش‌ها و محصولات جدید سفید کننده به طور مداوم در حال توسعه هستند. در حال حاضر هوم بلیچینگ که از راه حل‌های آسان و تدریجی برای سفید کردن دندان در منزل است و آفیس بلیچینگ که از درمان‌های حرفه ای موثر و سریع در کلینیک‌های دندانپزشکی است برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس قصد داریم تا شما را با تفاوت‌های دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ آشنا کنیم.

هوم بلیچینگ چیست؟

انواع خمیردندان‌ها با استفاده از ساینده‌های ملایم برای از بین بردن پلاک‌های سطحی و جرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خمیردندان‌های سفیدکننده پس از دو بار استفاده در روز به مدت دو هفته، از مواد شیمیایی اضافی برای روشن کردن رنگ دندان تا یک درجه استفاده می‌کنند. این نوع درمان هوم بلیچینگ ارزان است اما از نظر نتایج محدود بوده و نتیجه عالی نخواهد داشت. برای یک نتیجه چشمگیرتر، باید از پراکسید برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد. خمیر دندان‌های سفیدکننده می‌توانند پس از انجام فرآیندهای بلیچینگ حرفه ای، کمک کننده باشند.

نوارهای سفید کننده قطعات نازکی از پلاستیک هستند که با پراکسید پوشانده شده اند و هر روز برای مدت کوتاهی روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند. از نظر اثربخشی یک پله بالاتر از خمیر دندان سفید کننده هستند. نوارهای سفید کننده را می‌توان در هر زمانی از روز یا شب به آسانی استفاده کرد. این روش سفید کردن دندان می‌تواند سایه دندان‌ها را در مدت دو هفته بین دو تا چهار درجه روشن تر کند و نتیجه آن چند ماه باقی بماند.

نوارهای سفید کننده یک روش فوق العاده محبوب برای سفید کردن دندان‌ها هستند، اما تنها قسمت جلویی مینای دندان را سفید کرده و روی لکه‌های بین دندانی اثری نمی گذارند. مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که این نوارها در صورت استفاده بیش از حد ممکن است باعث حساسیت دندان‌ها و تحریک لثه شوند.

آخرین روش بلیچینگ دندان در خانه استفاده از سینی‌های سفید کننده است. این محافظ‌های دهان پر از ژل سفید کننده هستند که برای استفاده از ۳۰ دقیقه تا چند ساعت در روز طراحی شده اند. ژل حاوی پراکسید است و می‌تواند به سرعت بعد از سه روز دندان‌ها را سفید کند. سینی‌ها کمی گران هستند اما ارزش هزینه کردن را دارد.

آفیس بلیچینگ چیست؟

موثرترین و سریع ترین روش برای سفید کردن دندان آفیس بلیچینگ است. نتیجه این روش کاملاً چشمگیر است. زیرا دندان‌ها پس از ۳۰ یا ۶۰ دقیقه تا هشت درجه روشن‌تر می‌شوند. این اثر با قرار دادن یک ژل سفید کننده (حاوی پراکسید) به طور مستقیم روی دندان‌ها و سپس فعال کردن آن با گرما یا نور، برای از هم گسیختن پیوند بین مولکول‌های رنگدانه‌های روی دندان به دست می‌آید. در حالی که این روش تا حد زیادی کارآمدترین است، اما گران ترین نیز می‌باشد. همچنین احتمالاً این روش نسبت به سایر گزینه‌های درمانی حساسیت دندان‌ها را بیشتر می‌کند، اما دندانپزشک متخصص می‌تواند توصیه‌هایی برای مقابله با حساسیت دندان‌ها ارائه دهد.

یکی دیگر از گزینه‌های سفید کننده دندان استفاده از سینی‌های سفید کننده داخل کلینیک دندانپزشکی است. این روش مانند نسخه خانگی است، اما محافظ دهان به صورت سفارشی ساخته شده و روی دندان‌های مراجعه کننده نصب می‌شود. این سینی‌ها احتمال تحریک لثه را کاهش می‌دهند. در نهایت نتیجه کلی بهتری را ارائه می‌دهند.

مقایسه انجام هوم بلیچینگ با آفیس بلیچینگ در کلینیک

آفیس بلیچینگ ایمن ترین و موثرترین روش‌ها را برای سفید کردن دندان‌ها ارائه می‌دهد. هزینه ممکن است بیشتر از هوم بلیچینگ باشد، اما نتایج معمولا سریعتر دیده می‌شوند. سفید کردن دندان در خانه برای اکثر افراد راحت‌تر و ارزان‌تر است، اگرچه قبل از شروع درمان باید انتظارات معقولی داشته باشید. برای افرادی که به دنبال نتایج سریع و چشمگیر هستند، درمان‌های خانگی، علی‌رغم راحتی، لزوماً بهترین راه نیستند.

با این حال، برای تمام روش‌های سفید کردن دندان، مهم است که به یاد داشته باشید که نتایج موقتی هستند. طول عمر نتایج درمان بستگی به میزان مراقبت از دندان‌ها و قدرت لکه‌ پذیری آنها دارد.

عوارض رایج سفید کردن دندان‌ها

در حالی که سفید کردن دندان (بلیچینگ) به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از عوارض جانبی به ندرت ممکن است رخ دهد. استفاده از محصولات سفید کننده دندان ممکن است باعث بروز موقت مشکلات زیر شود:

۱)      حساسیت دندان

شایع ترین عارضه جانبی درمان سفید کردن دندان، حساسیت است. دندان‌های شما ممکن است بعد از فرآیند سفید کردن حساس‌تر شوند. این ممکن است بلافاصله پس از اولین درمان یا پس از انجام چند درمان اتفاق بیفتد. حساسیت دندان معمولاً به مرور زمان پس از پایان فرآیند سفید کردن کاهش می‌یابد. اگر حساسیت ادامه یابد، دندانپزشک شما ممکن است استفاده از محصولات حاوی نیترات پتاسیم و ژل فلوراید سدیم را برای کاهش حساسیت توصیه کند.

۲)      لثه‌های تحریک شده

اگر محصول سفید کننده با لثه‌های شما تماس پیدا کند، ممکن است تحریک لثه را تجربه کنید. این عارضه جانبی معمولا پس از تکمیل درمان‌های سفید کننده از بین می‌رود.

۳)      واکنش آلرژیک

ایجاد واکنش آلرژیک از محصولات سفید کننده دندان بسیار نادر است، اما غیرممکن نیست. اگر به پراکسید (عامل سفید کننده) حساسیت دارید، از درمان‌های سفید کننده دندان استفاده نکنید.

ماندگاری هوم بلیچینگ در مقابل آفیس بلیچینگ چقدر است؟

اگر مراقبت‌های بعد از سفید کردن دندان با روش آفیس بلیچینگ را رعایت کنید معمولا تا ۲ سال ماندگاری دارد. اما بهتر است واقع بین باشید بعد از گذشت ۳ ماه از پروسه، دندان‌ها رفته رفته سفیدی خود را از دست می‌دهند. گاهی برای گرفتن بهترین نتیجه، دندانپزشکان در کنار بلیچینگ حرفه ای در کلینیک، روش سفید کردن در خانه را توصیه می‌کنند.

در روش هوم بلیچینگ میزان سفیدی و ماندگاری به مراتب کمتر و حدود ۵ تا ۶ ماه است. اما در حالت کلی تمام این موارد بستگی به میزان مراقبت شما از دندان‌هایتان دارد.

مراقبت‌های بعد از آفیس بلیچینگ

دندان‌های در اثر سفید کردن متخلخل می‌شوند. به همین دلیل بلافاصله پس از پروسه در معرض لکه‌دار شدن قرار می‌گیرند. در ادامه نکاتی که باید برای ۴۸ ساعت اولیه بعد از سفید کردن دندان‌ها رعایت کنید آورده شده است. این کار‌ها به حفظ سفیدی و درخشندگی دندان‌ها کمک می‌کند.

۱- از نوشیدنی‌های تیره مانند چای، قهوه، نوشابه تیره یا هر نوشیدنی رنگی خودداری کنید. دندان‌های شما می‌توانند تا ۳ روز پس از بلیچینگ، رنگ را جذب کنند.

۲- از خوردن برخی از خوردنی‌ها و میوه‌ها باید پرهیز کرد. انگور، گوجه فرنگی، گیلاس، تمشک، توت سیاه، خردل، سس اسپاگتی، سس سویا، توت فرنگی، خورشت‌های تیره، سوپ‌های تیره، شکلات تلخ و بستنی از جمله چیز‌هایی هستند که بعد از بلیچینگ نباید آنها را مصرف کنید.

۳- اگر خوردنی‌های رنگی را در چند روز اول پس از درمان سفید کردن دندان می‌خورید، دندان‌های خود را مسواک بزنید و بلافاصله پس از صرف غذا دهان خود را بشویید.

۴- هر چیزی که یک تی شرت سفید را لکه دار می‌کند دندان‌های شما را نیز لکه دار خواهد کرد. پس به مواد خوراکی که مصرف می‌کنید دقت داشته باشید.

۵- مایعات خیلی گرم یا سرد ننوشید زیرا این دماهای شدید باعث انبساط و انقباض دندان‌ها می‌شوند و به لکه‌ها اجازه نفوذ می‌دهند.

۶- سیگار کشیدن دندان‌های شما را لکه دار می‌کند.

مضرات سفید کردن دندان چیست؟

یکی از مضرات بلیچینگ این است که این فرآیند می‌تواند حساسیت دندان و لثه را افزایش دهد. حساسیت ممکن است به دلیل عوامل متعددی از جمله مناسب نبودن سینی سفید کننده باشد. اما هرگونه تحریک بافت و لثه معمولا موقتی است.

در هر صورت مهم نیست از چه درمانی استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که لثه‌های شما به مواد شیمیایی مورد استفاده در بلیچینگ حساس شوند. به خصوص اگر قبلاً دندان‌های حساسی داشته اید. همچنین احتمال سوختگی لثه‌ها وجود دارد. همچنین برخی از کیت‌های سفید کننده مورد استفاده در خانه می‌توانند به مینای دندان آسیب برسانند.

جمع بندی

درمان‌های سفید کننده راه حل‌های عمومی را برای طیف وسیعی از افراد، در هر سن و سبک زندگی ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب بین هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ، نتایج و بودجه خود را در نظر بگیرید.

دندانپزشکان زیبایی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس آماده ارائه مشاوره و پیدا کردن بهترین راه حل برای سفید کردن دندان‌های شما هستند. کافی است همین حالا با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول

سفید کردن دندان در مطب بهتر است یا منزل؟

آفیس بلیچینگ حاوی ۱۵ تا ۴۳ درصد پراکسید است. در حالی که روش‌های خانگی حاوی ۳ تا ۲۰ درصد پراکسید هستند. میزان پراکسید بالاتر ماده سفید کننده ای که در دندانپزشک استفاده می‌شود دندان‌های شما را بهتر و در مدت زمان کوتاه تری سفید می‌کند.

تفاوت بین بلیچینگ داخلی و خارجی دندان چیست؟

بلیچینگ داخلی فقط برای دندان‌هایی است که به دلیل کانال ریشه تغییر رنگ داده اند که به آن عصب کشی می‌گویند. بلیچینگ خارجی روی سطح خارجی دندان‌های شما کار می‌کند و می‌تواند در خانه یا مطب دندانپزشک انجام شود.

آیا می‌توانم دندان‌هایم را با سفید کننده خانگی سفید کنم؟

سفید کننده یک ماده خورنده است. از آنجایی که لثه‌ها و دندان‌های شما متخلخل هستند، استفاده از سفیدکننده روی آن‌ها می‌تواند به بافت‌های زنده داخل دهان آسیب برساند و نتایج سفیدکننده‌ای را که می‌خواهید ارائه نکند.

مزایای سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان‌ها تاثیر زیادی در جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دادن شما دارد. به همین دلیل اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. وقتی نگران تغییر بدرنگی و زردی دندان‌های خود نباشید، با آرامش بیشتری لبخند می‌زنید که می‌تواند تأثیر مثبتی بر ظاهر و خلق و خوی کلی شما داشته باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button