تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

متخصص زیبایی دندان‌پزشکی

داشتن چهره‌ای جذاب و لبخندی زیبا نقش بسزایی در اعتماد به نفس افراد، روابط اجتماعی و عاطفی و حتی شغل افراد دارد. ازاین‌رو اهمیت زیبایی بر هیچکس پوشیده نیست، بخشی از این زیبایی به دندان‌ها و لبخند فرد مربوط می‌شود. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که به زیبایی دندان‌های خود توجه کنید و به متخصصین زیبایی دندان‌پزشکی مراجعه نمایید.

روش‌های مختلفی برای زیباسازی دندان‌ها وجود دارد که با توجه به شرایط خود و استفاده از بهترین روش می‌توانید لبخندی زیبا داشته باشید و مشکلات ظاهری دندان خود را برطرف کنید. اگر می‌خواهید با متخصص زیبایی دندان‌پزشکی و خدماتی که ارائه می‌دهد بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس با ما همراه باشید. 

منظور از دندان‌پزشکی زیبایی چیست؟

منظور از دندان‌پزشکی زیبایی هر نوع درمانی است که موجب می‌شود یک دندان و یا تمامی دندان‌ها زیباتر شوند. این روش‌های درمان زیبایی علاوه بر بهبود ظاهر دندان، سلامت آن را نیز ارتقا می‌بخشند. از جمله این روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی می‌توان به سفید کردن دندان، مرتب کردن دندان‌ها، روکش دندان و کامپوزیت اشاره نمود. گاهی اوقات بیماران تنها با استفاده از یکی از این روش‌ها می‌توانند لبخندی زیبا و رویایی داشته باشند. اما در برخی مواقع دندان‌های فرد مشکلات مختلفی دارد و برای دستیابی به لبخندی زیبا لازم است که بیش از یک روش درمان زیبایی مورد استفاده قرار بگیرد. 

متخصص زیبایی و ترمیمی دندان کیست؟

دندان‌پزشکان در یک دوره تحصیلی ۶ الی ۷ ساله دوره عمومی دندان‌پزشکی را به اتمام می‌رسانند. پس از گذراندن این دوره به بسیاری از مشکلات دهان و دندان و پیشگیری و درمان آن‌ها مسلط می‌شوند. برخی از دندان‌پزشکان عمومی با شرکت در آزمون دستیاری یکی از شاخه‌های دندان‌پزشکی را به صورت تخصصی ادامه می‌دهند تا پس از گذراندن یک دوره آموزشی ۳ الی ۴ ساله به عنوان متخصص دندان‌پزشک به فعالیت خود ادامه دهند. 

یکی از این شاخه‌ها متخصص زیبایی و ترمیمی در دندان‌پزشکی است. به عبارتی می‌توان گفت متخصص زیبایی دندان‌پزشکی یک دندان‌پزشک عمومی است که طی ۳ الی ۴ سال مباحث تخصصی زیبایی و ترمیمی دندان را می‌آموزد. این دندان‌پزشکان ضمن حفظ، بهبود و بازیابی عملکرد دندان‌ها اقداماتی را به منظور زیبایی آن‌ها انجام می‌دهند. 

یک متخصص زیبایی دندان‌پزشکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

دندان‌پزشکانی که مدرک تخصصی ترمیمی و زیبایی را پس از گذراندن دوره آن دریافت می‌کنند دارای صلاحیت ارائه خدمات ترمیمی و زیبایی دندان هستند. اما برخی از افراد به دنبال بهترین‌ها در هر زمینه‌ای هستند و سعی می‌کنند که بهترین متخصص دندان‌پزشکی زیبایی را انتخاب کنند تا بتوانند به نتایج دلخواه خود دست یابند. از جمله خصوصیات یک متخصص زیبایی دندان‌پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  • داشتن تجربه و دانش کافی
  • همواره به روز بودن
  • دقت بالا و اختصاص دادن زمان مناسب برای انجام درمان‌های زیبای
  • به کار بردن متریال درجه یک و مرغوب
  • ارائه اطلاعات لازم به بیمار

متخصص دندان‌پزشکی زیبایی چه مشکلاتی را می‌تواند درمان کند؟

مشکلاتی که در ادامه ذکر می‌شود را می‌توان با دندان‌پزشکی زیبایی اصلاح کرد. 

  • تغییر اندازه و شکل دندان‌ها
  • بستن فاصله میان دندان‌ها
  • سفید کردن دندان‌ها
  • بهبود و اصلاح بایت
  • جایگزینی دندان از دست رفته
  • جایگزینی ترمیم‌های قدیمی
  • ترمیم ترک، لب پر شدن دندان، پوسیدگی و شکستگی

رایج‌ترین روش‌های درمانی دندان‌پزشکی زیبایی

تنوع روش‌های زیبایی و ترمیمی دندان‌پزشکی خیلی بالا است، اما از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بلیچینگ دندان Tooth whitening

بلیچینگ دندان در واقع یک فرآیند شیمیابیی برای سفید کردن دندان‌ها است که توسط متخصص زیبایی دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرد. بلیچینگ به دو صورت آفیس بلیچینگ (در مطب انجام شود) و هوم بلیچینگ (در منزل انجام شود) امکان‌پذیر است. در صورتی که مینای دندان که بافتی سفید و مستحکم دارد در اثر موارد مختلفی مثل نوشیدن چای و قهوه، مصرف بعضی داروها، سیگار کشیدن و مسائل ژنتیکی دچار تغییر رنگ شود. ظاهر دندان حالت نامطلوبی پیدا می‌کند. برای از بین بردن تغییر رنگ دندان‌ها و یا لکه‌های روی دندان بلیچینگ می‌تواند روشی بسیار موثر باشد.

  • ونیر دندان- Dental veneer

ونیز دندان یکی از روش‌های درمانی زیبایی دندان‌پزشکی است که به صورت لایه‌های نازکی هستند و در مواردی که دندان دارای مشکلات ظاهری مانند لب پر شدگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ، کوتاه بودن دندان، وجود فاصله میان دندان‌ها باشد، می‌توان به راحتی با استفاده از ونیر دندان این مشکل را برطرف نمود.  ونیرها عمدتا از جنس رزین کامپوزیت یا پرسلن هستند. به ونیرهای پرسلنی اصطلاحا لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی اصطلاحا ونیر کامپوزیت می‌گویند.

  • اینله و آنله دندان Inlay and Onlay

 اینله و آنله دندان در واقع همان پر کردگی غیر مستقیم دندان است. در واقع این دو نوعی ترمیم دندان محسوب می‌شود که در لابراتوارهای دندان‌پزشکی آن‌ها را می‌سازند و برای ترمیم پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا در مواردی که پوسیدگی دندان خیلی خفیف است از اینله و آنله برای ترمیم و پرکردگی استفاده می‌کنند. 

برای ساخت اینله و آنله دندان از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی استفاده می‌شود و آن را به کمک چسب خاصی به سطح دندان می‌چسبانند. این نوع پرکردگی هیچ‌گونه آسیبی به دندان نمی‌رساند و موجب افزایش استحکام دندان و بازگردندان ظاهر طبیعی به دندان می‌شود. 

  • بلیداپ دندان

یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی و ترمیمی که توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود بلیداپ دندان است. هنگامی که دندان خیلی آسیب دیده باشد و پوسیدگی شدیدی داشته باشد پیش از روکش‌کردن آن نیاز است که دندان بازسازی و بلیداپ شود. بلیداپ موجب می‌شود که بافت دندانی باقی‌مانده احیا شود و شکل و عملکرد دندان حفظ گردد. متاسفانه خیلی از افراد به جای بازسازی دندان استفاده از پروتز‌هایی  مثل بریج یا روکش را ترجیح می‌دهند. ولی متخصص زیبایی دندان‌پزشکی تلاش می‌کند که تا حد امکان دندان طبیعی را حفظ کند و نجات دهد و از پروتزهای دندانی کمتر استفاده کند.  

  • روکش دندان- Crown

روکش دندان که روی سطح دندان یا ایمپلنت را کاملا پوشش می‌دهد یک روش درمانی غیر مستقیم محسوب می‌شود. این روش می‌تواند گزینه‌ای عالی برای ترمیم دندانی که یک حفره یا سوراخ نسبتا بزرگ دارد باشد. روکش‌ها دارای جنس‌های مختلفی هستند و توسط سمان خاصی به دندان متصل می‌شوند. استفاده از روکش موجب افزایش استحکام دندان و جلوگیری از شکستگی آن خواهد شد. در میان انواع روکش‌ها، روکش سرامیکی محبوبیت بیشتری دارد و با کمک آن می‌توان زیبایی و استحکام را به طور همزمان به دندان بخشید. 

  • بریج دندان- Dental Bridge

با روش بریج دندانی می‌توان فاصله‌های موجود بین دندان‌ها را به راحتی پر کرد. در مواقعی که یک یا چند دندان مجاور از دست روند و یا کشیده شوند می‌توان برای پر کردن این فضاهای خالی از بریج دندان استفاده نمود. به این ترتیب ضمن زیبایی بخشیدن به لبخند می‌توان عملکرد‌هایی مانند جویدن و صحبت کردن را نیز بهبود بخشید. این روش یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های جایگزین دندان محسوب می‌شود. 

  • باندینگ دندان- Dental bonding

از روش باندینگ دندان در جهت بهبود ظاهر دندان و مخفی کردن عیوب ظاهری آن‌ها استفاده می‌کنند و موادی که همرنگ دندان هستند را به سطح دندان باند می‌کنند. از جمله مشکلات ظاهری دندان که با این روش قابل درمان است می‌توان به تغییر رنگ دندان، کوتاهی یا کج بودن دندان، فاصله میان دندان، لب پر شدن دندان و شکستگی جزئی یا ترک دندان اشاره نمود. این پروسه درمانی معمولا در یک الی دو جلسه انجام می‌شود و فرد می‌تواند سالیان زیادی دندان‌های زیبایی داشته باشد.  

  • ایمپلنت دندان- Dental implant

ایمپلنت دندان یک روش دائمی به عنوان جایگزین دندان‌های از دست رفته است. این روش درمانی باید حتما توسط متخصص جراح لثه و متخصص زیبایی و ترمیمی دندان انجام شود. در طی این فرآیند درمانی پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفته و پس از چند ماه پروتز ایمپلنت توسط متخصص زیبایی دندان‌پزشکی انجام می‌شود. پیچ ایمپلنت که داخل استخوان فک کاشته می‌شود معمولا از جنس تیتانیوم است که سازگاری بالایی با بدن دارد و قطعه اباتمنت و روکش دندان روی این پیچ قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌ها از نظر عملکرد و ظاهری همانند دندان‌های طبیعی فرد هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت شوند می‌توان تا پایان عمر از آن‌ها استفاده نمود. 

  • ارتودنسی نامرئی

در روش ارتودنسی نامرئی که یک روش زیبایی ترمیمی در دندان‌پزشکی محسوب می‌شود برای مرتب کردن دندان‌ها از پلاک‌های شفاف استفاده می‌کنند. در این روش بیمار بدون آنکه سیم کشی فلزی بین دندان‌ها را تحمل نماید می‌تواند نامرتب بودن دندان‌های خود را درمان کند. در واقع ارتودنسی نامرئی دندان‌‌هایی  مرتب و لبخندی زیبا را برای فرد به وجود می‌آورد بدون آنکه به بریس فلزی نیازی باشد. 

مدت زمان درمان روش‌های زیبایی دندان‌پزشکی

هر یک از این روش‌ها دارای پروسه درمانی متفاوتی هستند. به‌طوری‌که ممکن است یک درمان زیبایی به یک جلسه درمان نیاز داشته باشد مانند لب پر شدگی دندان. برخی از پروسه‌های درمانی نیز مانند ونیر پرسلینی پروسه‌ای پیچیده دارند و باید ونیرها در لابراتوار ساخته شوند و پروسه عکس برداری، قالب گیری و ساخت لمینت و نصب آن بر روی دندان تقریبا دو الی سه هفته زمان می‌برد. بنابراین نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای هر یک از روش‌های درمانی اعلام نمود و همه چیز به وضعیت دندان بیمار و درمانی که نیاز دارد بستگی دارد. 

هزینه روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی

هزینه روش‌های درمانی زیبایی دندان‌پزشکی کاملا متغیر است و با توجه به نوع درمان، تعداد دندان‌‌هایی  که به درمان نیاز دارند، طول مدت درمان و همچنین میزان دستمزد دندان‌پزشک تعیین می‌شود. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که درمان‌های زیبایی دندان‌پزشکی معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و فرد باید تمام هزینه‌ها را خودش بپردازد. اما برای اطلاع دقیق از این موضوع بهتر است که کارشناسان بیمه درمانی خود تماس برقرار نمایید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

جمع بندی

متخصص زیبایی دندان‌پزشکی  یک دندان‌پزشک عمومی است که دوره ۴ ساله تخصص در زمینه زیبایی را گذارنده و دارای مهارت کافی در زمینه درمان‌های زیبایی دندان مانند بلیچینگ، کامپوزیت، ایمپلنت و بریج دندان‌هاست. این متخصصین ضمن زیبا سازی ظاهر دندان سلامت دندان را نیز بهبود می‌بخشند. بنابراین با مراجعه به آن‌ها می‌توانید مشکلات جزئی دندان‌های خود را برطرف نمایید و لبخندی زیبا و دندان‌‌هایی مرتب و ردیف داشته باشید.

همین حالا با شماره‌های کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

متخصص زیبایی دندان‌پزشکی چه می‌کند؟

دندان‌پزشکی زیبایی از تکنیک‌های نوین در پزشکی مدرن محسوب می‌شود و موجب می‌شود که افراد بتوانند دندان‌هایی  سالم با ظاهری زیبا داشته باشند. 

تفاوت دندان‌پزشک با دندان‌پزشک زیبایی چیست؟

دندان‌پزشکی عمومی بر روی پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان متمرکز است. اما دندان‌پزشکی زیبایی به صورت تخصصی بر روی زیبایی ظاهری دندان کار می‌کند. 

ماندگاری روش‌های زیبایی دندان چقدر است؟

نتایج روش‌های زیبایی دندان با توجه به نوع آن می‌توان از ۶ ماه الی ۳ سال دوام داشته باشد. در صورتی که مراقبت‌ها و رعایت بهداشت دهان و دندان به خوبی انجام شود این بازه زمانی می‌تواند طولانی‌تر شود. 

آیا روکش‌ها یک روش زیبایی دندان‌پزشکی محسوب می‌شوند؟

ونیرها نوعی درمان زیبایی هستند. این روکش‌ها با پوشش سطح جلوی دندان‌ها آنها را از نظر شکل، اندازه و رنگ دندان یکسان می‌کنند و ظاهری طبیعی و زیبا را برای دندان‌ها به وجود می‌آورند. 

هزینه روش‌های زیبایی دندان‌پزشکی چقدر است؟

هزینه هر یک از این روش‌ها با توجه به نوع آن متفاوت است و معمولا این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button