اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

چای کیسه ای برای خونریزی دندان

پس از کشیدن دندان، دندانپزشکان به بیماران گاز استریل می‌دهند تا فوراً آن‌ها را گاز بگیرند. محل استخراج ممکن است کمی به خونریزی ادامه دهد و بعد از آن یک روز یا بیشتر ترشح کند. این طبیعی است، اما چیزی نیست که مردم بخواهند با آن کنار بیایند. راه حلی که اغلب کارآمدتر از پر کردن گاز در دهان است، استفاده از چای کیسه ای است.
بعد از کشیدن دندان ممکن است خونریزی آن ادامه پیدا کند که برای پیشگیری از آن توصیه می شود از چای کیسه ای در محل زخم استفاده شود به صورتی که چای کیسه ای را در محل زخم جای دندان جراحی شده گذاشته و دندان های دو فک را روی هم فشار داده و نگه دارید. اما دلیل اینکه چای کیسه ای می تواند برای رفع خونریزی دندان مناسب باشد و از خونریزی دندان کشیده شده جلوگیری کند چیست که به آن در ادامه مطلب خواهیم پرداخت.

مواد تشکیل دهنده موثر چای

در چای اسید تانیس وجود دارد که باعث انعقاد خون می شود و لخته سریع تر تشکیل می شود. اسید تانیک باعث می شود تا پروتئینی که در خون است را سریع تر منعقد کند. همانطور که حرارت باعث تسریع در انعقاد تخم مرغ می شود، استید تانیس نیز همین کار را با تسریع انعقاد خوند در انسان می کند. بجای چای کیسه نیز می توانند چای غلیظ دم کنند و با چای غلیظ سرد شده نیز استفاده کنید.

اسید تانیس و ارتباط آن با خونریزی دندان

چای سبز و سیاه حاوی تانیس هستند. اینها ترکیباتی هستند که به طعم تلخ چای کمک می کنند که برای مدت طولانی دم بکشد. آنها همچنین توانایی بدن شما برای ایجاد لخته را تقویت می کنند، که دقیقاً همان چیزی است که شما باید بعد از استخراج اتفاق بیفتد.

وقتی چای کیسه‌ای مرطوبی را که خنک شده است برمی‌دارید – البته هرگز از چای کیسه‌ای داغ استفاده نکنید – و آن را گاز می‌زنید، چایی که از کیسه ترشح می‌شود آن تانیس‌ها را به محل استخراج می‌رساند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که عصاره چای سبز قرار داده شده روی گاز نیز ممکن است کمک کند، اما برای بسیاری از افراد، به سادگی یک کیسه معمولی برگ چای را خیس کنید.

این ممکن است برای برخی واضح به نظر برسد، اما اگر عادت به استفاده از چای برای توقف خونریزی ندارید، از چای کیسه ای خشک استفاده نکنید. باید برگ های چای خیس شوند تا تانیس ها خارج شوند. رطوبت دهان شما به تنهایی برای خیس کردن برگ ها کافی نیست.

تانیس ها همچنین به توقف رشد میکروب ها کمک می کنند که احتمال عفونت را کاهش می دهد. گاز ساده آن توانایی اضافی برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت.

چای سبز نیز ممکن است در تقویت لخته شدن خون بهتر از چای سیاه باشد، اما می توانید هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. مردم مطمئن نیستند که چگونه تانیس ها برای تقویت لخته شدن کار می کنند، اگرچه خواص قابض تانیس ها ممکن است بخشی از مکانیسم باشد. قابض ها باعث کوچک شدن بافت ها می شوند.

فشار و لخته شدن خون

چای کیسه‌ای نیز توده‌ای نرم اما جامد ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را محکم اما به آرامی گاز بگیرید. وقتی گاز می گیرید، فشار روی محل استخراج افزایش می یابد. البته فشار باعث لخته شدن خوب و توقف خونریزی می شود. در حالی که می‌توانید به استفاده از گاز ادامه دهید، رطوبت موجود در چای کیسه‌ای ممکن است در مقایسه با مالش گاز خشک روی لثه‌ها، احساس راحتی بیشتری در محل ایجاد کند.

انواع چای و اسیدت تانیس

همانطور که گفته شد، چای سبز یا سیاه ضروری است. در حالی که برخی از دمنوش های گیاهی حاوی تانن هستند، این چای ها به دلیل اثراتشان بر خونریزی شناخته شده نیستند. وقتی می‌خواهید از انتشار یک سایت استخراج جلوگیری کنید، زمان آزمایش نیست.

زمان و ترشحات

اگر خونریزی – بدون ترشح مایعات – برای بیش از چند ساعت ادامه داشت، با مطب دندانپزشک خود تماس بگیرید. این خونریزی پس از استخراج نامیده می شود و نیاز به توجه حرفه ای دارد. کاکرین خاطرنشان می کند که “فقدان شواهد قابل اعتماد” برای درمان های خونریزی پس از کشیدن دندان وجود دارد، بنابراین به دندانپزشک خود اجازه دهید این وضعیت را مدیریت کند.

تراوش موضوع دیگری است. برای حدود یک یا دو روز پس از استخراج، ممکن است مایع آبکی از آن خارج شود. این خون باقیمانده است، اما این همان خونریزی نیست. چای کیسه ای، به ویژه چای سبز، ممکن است وقوع تراوش را کاهش دهد. اگر تراوش بیش از چند روز ادامه یافت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مطب دندانپزشکی مانند مرکز دندانپزشکی آپولو خدمات اورژانسی و سایر خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد که می تواند به شما در مدیریت کشیدن دندان کمک کند. این روش ها و زمان بهبودی پس از آن معمولاً آسان است. با این حال، همیشه باید کسی را داشته باشید که بدون توجه به زمان روز یا شب به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات دندانپزشکی ما و مراقبت های پس از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۲.۹/۵ - (۸ امتیاز)

3 comments on “چای کیسه ای برای خونریزی دندان

  1. Pingback: چگونه خونریزی بعد از کشیدن دندان را متوقف کنیم؟ - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

  2. Pingback: جراحی ریشه‌های باقی مانده دندان چگونه انجام می‌شود؟ - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

  3. Pingback: بعد از کشیدن دندان شستشو دهان با آب نمک چه کمک به بهبودی می‌کند؟  - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button