اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

عفونت دندان معمولاً به عنوان یک درد آزاردهنده شروع می‌شود، اما اگر آن را جدی نگیریم، می‌تواند به یک مشکل جدی برای سلامتی تبدیل شود. ۱۰۰ سال پیش، عفونت‌های دندانی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بودند. اما امروزه به لطف بهبود در بهداشت دهان، دندانپزشکی و توسعه آنتی بیوتیک‌ها، بیماری‌های دندانی دیگر قضیه پیچیده ای نیستند. با این حال، اگر درمان نشود، خطراتی به وجود می‌آورند. آنتی بیوتیک‌ها برای عفونت دندان راه حلی قدرتمند برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها هستند. با این حال، همه انتی بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان عفونت دندان یکسان عمل نمی‌کنند. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به طور جامع استفاده از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان را بررسی می‌کنیم.

عفونت دندان چیست؟

یک عفونت دهانی است که زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها به دندان و بافت‌های اطراف آن حمله کنند. عفونت دندان ممکن است در نتیجه پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا ضربه به دندان باشد. شایع ترین علائم عفونت دندان شامل دندان درد، حساسیت به غذاهای سرد و گرم، تورم لثه و تشکیل آبسه است.

در صورت عدم درمان، عفونت دندان می‌تواند به سایر اعضای بدن گسترش یابد و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. اگر دلایلی برای مشکوک بودن به عفونت دارید، در اسرع وقت با دندانپزشک صحبت کنید.

درست است که ساختار دندان برای پاره کردن و جویدن ساخته شده است، اما ساختار دندان کاملاً حساس است. بدون رعایت بهداشت مناسب و نگهداری منظم، دهان می‌تواند به کندویی برای فعالیت میکروبی تبدیل شود که منجر به دمینرالیزاسیون مینا، التهاب لثه و تخریب بافت‌های پریودنتال می‌شود.

درمان‌های رایج عفونت دندان

درمان‌های مدرن از روزهای اولیه دندانپزشکی راه طولانی را پیموده‌اند. ما برخی از رایج ترین گزینه‌های درمانی برای مراقبت از دندان را بررسی می‌کنیم. 

آنتی بیوتیک‌ها

آنتی بیوتیک‌ها با از بین بردن باکتری‌های عامل عفونت عمل می‌کنند. اینها معمولاً به صورت خوراکی به شکل قرص یا مایعات مصرف می‌شوند.

عصب کشی

اگر عفونت به پالپ دندان سرایت کرده باشد، ممکن است برای برداشتن بافت عفونی و حفظ دندان، عصب کشی دندان لازم باشد.

کشیدن دندان

در برخی موارد ممکن است نیاز به کشیدن دندان عفونی داشته باشید. دندانپزشک یا جراح دهان معمولاً این کار را انجام می‌دهد.

تخلیه آبسه

اگر آبسه دندان ایجاد شده باشد، ممکن است برای کاهش فشار و درد نیاز به تخلیه داشته باشد. دندانپزشک شما می‌تواند این کار را با ایجاد یک برش کوچک در آبسه دندان انجام دهد تا چرک تخلیه شود.

داروهای ضد درد

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن می‌توانند به مدیریت درد مرتبط با آبسه دندان کمک کنند. درمان‌های خانگی مانند جوش شیرین، شستشو با آب نمک و روغن میخک در مدیریت آبسه‌های دندانی به شدت مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چگونه تشخیص داده می شود؟

آنتی بیوتیک‌های زیادی در بازار موجود است. اگرچه آنها هدف یکسانی دارند و همگی برای مبارزه با باکتری‌ها ساخته شده اند اما راه حل مناسب برای همه نیستند. اختصاصی بودن هر آنتی بیوتیک آن را برای افراد و باکتری‌های خاص مناسب تر می‌کند.

متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دندان، مناسب ترین آنتی بیوتیک را برای هر بیمار بر اساس نوع و شدت عفونت و هرگونه آلرژی بالقوه یا سایر شرایط پزشکی که ممکن است بیمار داشته باشد، تعیین می‌کنند.

آنتی بیوتیک چیست؟

داروهای آنتی بیوتیکی برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شوند. آنتی‌بیوتیک‌ها رشد باکتری‌ها را از بین می‌برند یا از آن جلوگیری می‌کنند و به دفاع طبیعی بدن اجازه می‌دهند با این بیماری مبارزه کنند. آنتی بیوتیک‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام در برابر انواع خاصی از باکتری‌ها موثر هستند.

استفاده نادرست از آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در برخی از باکتری‌ها شود که درمان آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل ضروری است که آنتی بیوتیک‌ها را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید و کل دوره درمان را به پایان برسانید تا از پاک شدن کامل عفونت اطمینان حاصل کنید.

لیست بهترین آنتی بیوتیک‌ها برای عفونت دندان

در ادامه لیستی از آنتی بیوتیک‌های رایجی که دندانپزشک شما ممکن است برای عفونت دندان تجویز کند، آورده شده است. 

آموکسی سیلین

این یک آنتی بیوتیک کلاس پنی سیلین است که معمولا برای درمان عفونت دندان استفاده می‌شود. به صورت خوراکی به صورت قرص یا مایع است که به همراه غذا هر ۸ یا ۱۲ ساعت باید آن را مصرف کرد.

به شما توصیه می‌شود در حین استفاده از این دارو، مایعات فراوان بنوشید، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. اکثر پزشکان آنتی بیوتیک آموکسی سیلین را برای عفونت دندان تجویزمی‌کنند.

کلیندامایسین

این یک آنتی بیوتیک موثر در برابر بسیاری از باکتری‌ها است که اغلب برای درمان عفونت‌هایی استفاده می‌شود که به سایر آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی دهند. به شکل خوراکی به صورت قرص یا مایع رایج هستند. کلیندامایسین فقط عفونت‌های باکتریایی را درمان می‌کند و در برابر عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا موثر نخواهد بود.

مترونیدازول

این یکی از بهترین آنتی بیوتیک‌ها برای عفونت لثه است که با توقف رشد باکتری‌ها و انگل‌های خاص عمل می‌کند. این دارو به صورت خوراکی به شکل قرص یا مایع، بهتر است با غذا یا یک لیوان شیر یا آب برای جلوگیری از ناراحتی معده مصرف شود.

عوارض جانبی شامل سرگیجه، سردرد، ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، اسهال، یبوست یا طعم فلزی در دهان است. یکی دیگر از عوارض جانبی بی ضرر، ادرار تیره تر است که در نهایت با قطع دارو به حالت عادی بازمی‌گردد. مترونیدازول باید در دوران بارداری فقط در صورت نیاز استفاده شود زیرا این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود.

داکسی سایکلین

این آنتی بیوتیک در برابر بسیاری از باکتری‌ها موثر است و اغلب برای درمان عفونت‌هایی که به آنتی بیوتیک‌های دیگر پاسخ نمی دهند استفاده می‌شود. به صورت خوراکی به شکل قرص یا کپسول تجویز می‌شود.

این دارو را با یک لیوان آب با شکم خالی، حدود ۱ ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا مصرف کنید. مصرف داکسی سایکلین با هر محصولی که حاوی آلومینیوم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی یا سایر مواد موجود در آنتی اسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی یا محصولات لبنی باشد از جذب کامل دارو توسط بدن جلوگیری می‌کند. برای تاثیر بهتر، همیشه باید از پزشک یا داروساز بپرسید که چگونه دارو را مصرف کنید.

آزیترومایسین

این برای پیشگیری و درمان انواع شدید عفونت ناشی از مایکوباکتریوم استفاده می‌شود. برای بیمارانی که سابقه بیماری کبدی یا کلیوی یا میاستنی گراویس دارند توصیه نمی شود.

استفاده طولانی مدت از آزیترومایسین بر قلب تأثیرمی‌گذارد و باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم و تند، سرگیجه و غش می‌شود. در صورت بروز هر یک از این علائم، بیماران باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

سفالکسین

آنتی بیوتیک سفالوسپورین یکی دیگر از آنتی بیوتیک‌هایی است که برای درمان عفونت‌های دندانی به صورت خوراکی مصرف می‌شود. با این حال، در صورت حساسیت به پنی سیلین و سابقه پزشکی بیماری کلیوی یا بیماری معده و روده مانند کولیت، مصرف سفالوسپورین‌ها توصیه نمی شود.

پنی سیلین

این آنتی بیوتیک در درمان عفونت‌های دندانی بسیار موثر است. بسیاری از افرادی که از پنی سیلین استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند اما در صورت درد مفاصل یا عضلانی، خستگی غیرعادی، کبودی آسان یا خونریزی فوراً با پزشک تماس بگیرند. در دوران شیردهی قابل استفاده است، اما همیشه قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

بهترین شیوه‌های استفاده از آنتی بیوتیک

برای بهترین نتایج و حداقل خطرات، بیماران باید دستورالعمل‌های پزشک را دنبال کنند و در مورد خطرات و مزایای هر آنتی بیوتیک صحبت کنند. علاوه بر این، پزشک شما تداخلات احتمالی با سایر داروها یا محصولات و عوارض جانبی بالقوه را تجزیه و تحلیل می‌کند.

تهیه فهرستی از تمام محصولاتی که بیمار استفاده می‌کند، از جمله داروهای غیر نسخه ای و محصولات گیاهی، برای به اشتراک گذاشتن با پزشک و داروساز برای پیش بینی و جلوگیری از تداخلات مضر مفید است.

از آنجایی که دوز بر اساس وضعیت پزشکی بیمار و پاسخ به درمان است، آنتی بیوتیک‌ها باید طبق تجویز برای هر بیمار مصرف شوند. مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور به اطمینان از بهترین نتیجه ممکن و کاهش خطرات کمک می‌کند. در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت باید فوراً به دندانپزشکان اطلاع دهید.

اگر عفونت دندان درمان نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

عفونت دندان، اگر به اندازه کافی درمان نشود، می‌تواند به سایر اعضای بدن سرایت کند و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. عفونت دندان می‌تواند به استخوان فک و بافت‌های اطراف گسترش یابد و منجر به آبسه شود.

در صورتی که عفونت وارد جریان خون شود، می‌تواند شرایطی به نام سپتی سمی ایجاد کند. سپتی سمی یک عفونت خونی است که می‌تواند در سیستم ایمنی ضعیف تر مانند بیماران بیمارستانی، افراد مسن و کودکان کشنده باشد. در برخی موارد، عفونت‌های درمان نشده نیز می‌تواند منجر به ایجاد سوراخ در استخوان فک شود که باعث درد و ناراحتی قابل توجهی می‌شود.

عفونت‌های دندانی می‌توانند به مننژیت، التهاب غشاهای نزدیک مغز و نخاع تبدیل شوند. مننژیت ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد و کشنده باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

عفونت دندان در صورت عدم درمان می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند و منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. در مورد دندان درد یا آبسه دردناک، ضروری است به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

دندانپزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند عفونت را تشخیص داده و درمان مناسب را برای کمک به جلوگیری از گسترش بیماری ارائه دهد. آنها همچنین می‌توانند تسکین درد و سایر مراقبت‌های حمایتی را ارائه دهند. برای دندان درد، حساسیت به غذاهای سرد و گرم، تورم لثه یا ایجاد آبسه، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

چگونه از عفونت دندان جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهترین درمان است. یک برنامه روزانه متمرکز بر حفظ بهداشت دهان و دندان بهترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دهان است. اما می‌توانید گام‌های دیگری را به سمت دهانی عاری از عفونت نیز بردارید. بهترین راه برای پیشگیری از عفونت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان، برنامه معاینات منظم با دندانپزشک، پرهیز از غذاهای پر قند و پرهیز از سیگار است.

مرتب مسواک بزنید

مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید به حذف پلاک و ذرات غذا از دندان و لثه کمک می‌کند. خطر پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال را کاهش می‌دهد.

نخ دندان کشیدن روزانه

نخ دندان کشیدن به از بین بردن ذرات غذا و پلاک‌هایی که می‌توانند بین دندان‌ها و خط لثه ایجاد شوند، کمک می‌کند، به خصوص در جاهایی که مسواک نمی تواند به آن برسد.

از دهان شویه استفاده کنید

دهانشویه می‌تواند به شما در از بین بردن باکتری‌ها و خوشبو شدن نفس کمک کند.

از خوردن برخی غذاها اجتناب کنید

غذاها و نوشیدنی‌های شیرین و اسیدی می‌توانند به پوسیدگی دندان کمک کنند و خطر عفونت دندان را افزایش دهند.

به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

معاینات و تمیز کردن منظم دندان‌ها می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و شناسایی مشکلات احتمالی در مراحل اولیه کمک کند.

از مصرف تنباکو خودداری کنید

سیگار کشیدن و جویدن تنباکو می‌تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال را افزایش دهد.

این اقدامات ساده خطر عفونت دندان را به حداقل می‌رساند و سلامت دهان و دندان را برای شما حفظ می‌کند.

آیا آنتی بیوتیک همیشه لازم است؟

آنتی بیوتیک‌ها داروهای قدرتمندی هستند که برای درمان عفونت‌ها طراحی شده اند. اغلب اولین گزینه درمانی در اکثر عفونت‌ها هستند. آنتی بیوتیک‌ها بسیار قابل اعتماد هستند و در صورت استفاده صحیح نتایج قابل پیش بینی را ارائه می‌دهند.

با این حال، استفاده از آنتی بیوتیک همیشه در مورد عفونت دندان ضروری نیست. زیرا عفونت دندان اغلب توسط پالپ مرده دندان ایجاد می‌شود. تا زمانی که پالپ از طریق عصب کشی خارج نشود، باکتری‌ها به گسترش و عفونت بافت‌های اطراف دندان ادامه می‌دهند.

در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند وضعیت بیمار را بهبود بخشد اما عفونت را به طور کامل متوقف نمی‌کند. دندانپزشکان معمولا تمایل دارند آنتی بیوتیک‌ها را تنها زمانی تجویز کنند که تب و تورم صورت ناشی از عفونت وجود داشته باشد.

با این حال، برخی از مواد طبیعی، غذاها و محصولات دارای خواص ضد باکتریایی هستند. این مواد بدون نسخه می‌توانند به کاهش عفونت در زمان انتظار برای درمان ریشه کمک کنند.

قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان در خانه

عفونت‌ها در دندان‌هایی که به‌شدت آسیب دیده‌اند، به‌ویژه دندان‌هایی که تحت تأثیر پوسیدگی قرار گرفته‌اند، شایع است. خوشبختانه این عفونت با عصب کشی و آنتی بیوتیک‌های طبیعی قابل درمان است.

هر دندان آسیب دیده دچار عفونت نمی شود. با این حال، زمانی که دندان به قدری آسیب دیده باشد که پالپ دندان آن می‌میرد، احتمالاً عفونی می‌شود. در این موارد می‌توان عفونت را با کمک آنتی بیوتیک‌های طبیعی کنترل و کاهش داد. برخی از مواد طبیعی دارای اثر ضد باکتریایی قوی هستند که می‌توانند وضعیت را بهبود بخشند و حاوی میکروارگانیسم‌ها باشند.

آنتی بیوتیک‌های طبیعی زیر از برجسته ترین درمان‌های خانگی برای عفونت دندان هستند.

میخک

میخک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به طور گسترده مورد مطالعه و اثبات قرار گرفته است. علاوه بر این، یک ماده فعال در اوژنول دندانی است. این ماده در درمان ریشه استفاده می‌شود. برای کاهش عفونت و علائم آن می‌توان از روغن میخک در خانه استفاده کرد. برای استفاده از آن، فرد باید به آرامی روغن میخک را با استفاده از یک گوش پاک کن تمیز یا تکه پارچه روی ناحیه عفونی بمالد. علاوه بر این، برخی از افراد با جویدن میخک بهبودی را تجربه کرده اند زیرا روغن آن در ناحیه آسیب دیده آزاد می‌شود.

سیر

سیر به عنوان یک ضد التهاب و ضد باکتری عمل می‌کند. این به دلیل آلیسین موجود در آن است. آلیسین یک روغن طبیعی است که در سیر یافت می‌شود. علاوه بر این، این مایع زرد رنگ مسئول بو و طعم آن است. با این حال، اثر ضد باکتری قوی نیز دارد که به کاهش عفونت دندان کمک می‌کند.

می توان آن را خرد کرد و مستقیماً در بالای ناحیه عفونی قرار داد. مکمل‌های سیر نیز برای درمان عفونت‌ها عمل می‌کنند. با این حال، مهم است که دوز بالاتر از توصیه شده مصرف نکنید، زیرا می‌تواند باعث خونریزی داخلی شود.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که در بسیاری از آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. این ماده از خانواده زنجبیل است و به غذا طعم و رنگ می‌بخشد. با این حال، زردچوبه نیز به دلیل خواص آنتی بیوتیکی آن شهرت زیادی دارد. حتی یک اثر ضد درد نیز ایجاد می‌کند. زردچوبه باید با آب مخلوط شود و یک خمیر آنتی بیوتیک ایجاد شود تا اثر درمانی آن به دست آید. فقط یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. هنگامی که خمیر یکدست به نظر می‌رسد، آن را روی ناحیه آلوده بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید تا خمیر به طور کامل پاک شود. این کار را می‌توان چندین بار در طول روز انجام داد.

شستشو با آب نمک گرم 

آب گرم با نمک یک درمان خانگی سنتی است که توسط اکثر دندانپزشکان توصیه می‌شود. آب نمک اثر ضد التهابی قوی روی لثه‌ها دارد و به از بین بردن باکتری‌های مضر کمک می‌کند. علاوه بر این، روند بهبودی را بهبود می‌بخشد.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند نصف قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. حدود یک دقیقه آن را در دهان نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

این شستشوها همچنین به تمیز کردن دهان و حذف هر چیزی که باکتری‌های مضر می‌توانند به عنوان غذا برای تولید مثل استفاده کنند، کمک می‌کند. این اثر تمیز کنندگی را نیز می‌توان با استفاده از نخ دندان قبل از شستشو بهبود بخشید. نخ دندان به از بین بردن مواد غذایی و پلاک بین دندانی کمک می‌کند. پس از آن، شستشو با آب نمک گرم می‌تواند همه چیز باقیمانده را بشویید و در عین حال به درمان عفونت کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از ادویه‌های محبوب با اثر آنتی بیوتیکی است. در این مورد، اثر درمانی توسط گلیسرول موجود در آن ایجاد می‌شود. گلیسرول می‌تواند از رشد و تولید مثل برخی باکتری‌های مضر جلوگیری کند. بنابراین، به بدن کمک می‌کند تا با عفونت مقابله کند. از زنجبیل می‌توان به روش‌های مختلفی برای کاهش عفونت دندان استفاده کرد. می‌توان آن را له کرد و به صورت خمیری روی ناحیه آلوده قرار داد. این را می‌توان با استفاده از گوش پاک کن انجام داد. علاوه بر این، می‌توان یک تکه زنجبیل را جوید تا محتوای گلیسرول آن را مستقیماً در دهان نزدیک دندان عفونی آزاد کند. در نهایت، زنجبیل را می‌توان به عنوان دم کرده برای دستیابی به اثر درمانی آن نیز مصرف کرد.

جمع بندی

با بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت و درد دندان آشنا شدیم. اما دقت کنید هرگز بدون توصیه دندانپزشک اقدام به مصرف آنتی بیوتیک نکنید. خود درمانی با آنتی بیوتیک بدن شما را در برابر این دارو مقاوم می‌کند و عوارض زیادی برای شما به وجودمی‌آورد. بهترین کار مراجعه منظم به دندانپزشکی است تا در صورت لزوم اقدامات اساسی انجام شود. همین حالا با شماره کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید. متخصصان ما با کمک بهترین تجهیزات دندانپزشکی سلامت دهان و دندان شما بازمی‌گردانند.

سوالات متداول

آیا عفونت دندان با آنتی بیوتیک از بین می‌رود؟

بهداشت ضعیف دهان و دندان علاوه بر مشکلات لثه یا دندان می‌تواند منجر به بسیاری دیگر از مشکلات سلامت جسمی شود. هنگامی که دندان درد دارید مانند عفونت دندان، آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند کمک زیادی به رفع عفونت کنند. اما متأسفانه، آنتی بیوتیک‌ها نمی توانند دندان عفونی را به طور کامل بهبود بخشند. 

بهترین مسکن برای عفونت دندان چیست؟

  • مصرف مسکن مانند ایبوپروفن یا پاراستامول (کودکان زیر ۱۶ سال نباید آسپرین مصرف کنند).
  • غذاهای نرم مانند سوپ، تخم‌مرغ، پوره سیب‌زمینی و ماست بخورید.
  • از یک مسواک نرم برای تمیز کردن دندان‌های خود استفاده کنید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های شیرین یا خیلی گرم یا سرد خودداری کنید.

آیا سیپروفلوکساسین برای عفونت دندان مفید است؟

خیر، سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت دندان یا گلودرد استرپتوکوکی تایید نشده است. با این حال، دارو ممکن است خارج از برچسب برای این شرایط استفاده شود. استفاده از داروی خارج از برچسب زمانی است که دارویی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید کرده است، برای هدفی غیر از آنچه برای آن تایید شده است، تجویز می‌شود.

چند روز برای عفونت دندان آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید؟

احتمالاً برای خلاص شدن از شر عفونت دندان خود به مدت ۷ تا ۱۰ روز آنتی بیوتیک مصرف خواهید کرد. دندانپزشکان معمولاً چند گزینه متفاوت از آنتی بیوتیک‌ها را تجویز می‌کنند.

قوی ترین آنتی بیوتیک برای آبسه چیست؟

تری متوپریم سولفامتوکسازول، داکسی سایکلین یا مینوسیکلین (درجه ۲C) معمولا توسط دندانپزشکان برای آبسه دندان مصرف می‌شود. 

آیا مترونیدازول ۴۰۰ میلی گرم برای عفونت دندان خوب است؟

برای آبسه دندان، یک دوره ۵ روزه مترونیدازول تجویزمی‌شود. بزرگسالان: ۴۰۰ میلی گرم سه بار در روز. کودک ۱۰-۱۸ ساله: ۲۰۰-۲۵۰ میلی گرم هر ۸ ساعت. کودک ۷ تا ۱۰ ساله: ۱۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button