تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

قیمت پر کردن دندان بدون عصب کشی

اگر دندانپزشک شما پیشنهاد پر کردن دندان ترک خورده یا پوسیده را داده است، اولین قدم این است که هزینه درمان را بدانید. در حالی که عوامل زیادی بر هزینه پر کردن دندان تاثیر می‌گذارند، این روش درمانی یکی از رایج‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های دندانپزشکی است. این کار به اندازه روکش‌های دندان یا عصب کشی که برای درمان موارد جدی تر آسیب دندان استفاده می‌شود، هزینه نخواهد داشت.

با این حال، هزینه پر کردن دندان برای هر فرد یکسان نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به عواملی که بر قیمت پر کردن دندان تاثیر می‌گذارد می‌پردازیم. تا ادامه همراه ما باشید تا جواب تمام سوالاتتان را بگیرید. 

چرا دندان را پر می‌کنند؟

اگر سوراخ یا حفره در دندان‌های خود دارید یا در هنگام مسواک زدن دندان‌های خود دچار درد می‌شوید و یا هنگام مصرف غذاهای سرد یا گرم دچار حساسیت می‌شوید، ممکن است دندان شما پوسیده باشد. این موارد نیاز به پر کردن دندان دارند. پر کردن دندان به ترمیم دندان‌ها و تسکین درد ناشی از پوسیدگی کمک می‌کند. پرکردن دندان که قرن‌ها به عنوان راه حلی برای جایگزینی ساختار دندان از دست رفته در اثر پوسیدگی استفاده می‌شده، یکی از رایج ترین درمان‌های دندانپزشکی در سراسر جهان است.

مرحله سخت شدن ماده کامپوزیت با نور فرابنفش دستگاه لایتکیور
مرحله سخت شدن ماده کامپوزیت با نور فرابنفش دستگاه لایتکیور

اگر دندانپزشک تشخیص حفره و پوسیدگی داده باید آن را درمان کنید. به گفته دندانپزشکان حفره‌ها در صورت درمان نشدن مشکلات جدی تری مانند عصب کشی یا کشیدن دندان را ایجاد می‌کنند. پر کردن مانع رشد و گسترش پوسیدگی در دهان شده و جلوی مشکلات بزرگتر در دهان را می‌گیرد. 

از دست دادن دندان‌ها در اثر پوسیدگی بسیار شایع هستند. انواع مختلفی از مواد پرکننده دندان وجود دارد که عبارتند از: آمالگام، کامپوزیت، گلاس آینومر، طلا و چینی.

هزینه پر کردن دندان با آمالگام در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

ترمیم آمالگام یک سطحی۵۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام دو سطحی۷۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام سه سطحی۹۴۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام چهار سطحی(بیلدآپ) پس از عصب کشی۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم دندان آسیاب مولار با آمالگام
ترمیم دندان آسیاب مولار با آمالگام

اگر بعد از عصب کشی می‌خواهید دندان‌های خود را پر کنید توجه داشته باشید که هزینه بیلداپ برای شما محاسبه می‌شود. در این روش دندان بازسازی و مقاوم سازی می‌شود و کارایی و شکل اولیه خود را بازمی یابد. از آمالگام که قیمت مناسب تری نیز دارد برای پر کردن دندان‌های انتهایی دهان استفاده می‌شود. 

هزینه پر کردن دندان بدون عصب کشی

هزینه پر کردن دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

نوع ماده پر کننده دندان قیمت را کم یا زیاد می‌کند

انواع مختلفی از مواد پرکننده دندان وجود دارد که انتخاب مواد بر هزینه درمان نیز تاثیر خواهد داشت. گزینه ایمن تر، رایج تر و مقرون به صرفه تر، قرار دادن پرکننده‌های رزین کامپوزیت است. به عنوان مثال پر کردن کامپوزیت معمولاً گران‌تر از پرکننده‌های آمالگام سنتی هستند زیرا به فرآیند پیچیده‌تر، مواد گران‌تر و تجهیزات بیشتری نیاز دارند. هزینه این پرکردن‌های همرنگ دندان کمی بیشتر از پرکردن‌های آمالگام است و بسته به عوامل دیگر حتی ممکن است دو برابر هزینه آن باشد. اما به دلیل زیبایی و یکنواختی که با سایر دندان‌ها دارند معمولا مورد استقبال قرار گرفته اند.

دندانپزشکی که این روش را انجام می‌دهد

تخصص و تجربه دندانپزشک بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

تعداد سطوح دندانی که نیاز به پر کردن دارند

به عنوان مثال، یک دندان ممکن است فقط یک سطح تحت تأثیر پوسیدگی یا آسیب داشته باشد، که قیمت پر کردن دندان بدون عصب کشی این دندان کمتر از دندانی است که همه سطوح تحت تأثیر پوسیدگی یا آسیب قرار گرفته اند.

محل قرار گیری دندان آسیب دیده 

هزینه درمان دندان‌های عقبی بیشتر از پر کردن دندان‌های جلویی است.

شدت آسیب دندان 

حفره‌های بزرگ‌تر یا آن‌هایی که عفونت دارند، نیاز به کار بیشتری داشته تا به طور کامل از شر میکروب‌ها قبل از پر کردن خلاص شوند.

پوشش بیمه ای دندانپزشکی

گزینه‌های مالی را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. بیمه دندان شما می‌تواند بخشی یا تمام هزینه‌های پرکردن دندان را پوشش دهد. لطفاً با کلینیک در مورد گزینه‌های موجود برای پرداخت هزینه درمان صحبت کنید.

مفهوم پرکردن دندان چیست؟

پر کردن دندان برای ترمیم حفره‌ها و پوسیدگی‌های دندان لازم و ضروری است. این کار باعث می‌شود دندان‌ها شکل و عملکرد اصلی خود را بدست می‌آورند. مواد پرکننده‌ سوراخ‌هایی که روی دندان‌ها در اثر پوسیدگی ایجاد شده اند را می‌بندد و دندان‌ها سالم و یکدست همانند روز اول می‌شوند. این دندان‌ها دیگر دچار مشکلات بیشتر نشده و دندان به چرخه طبیعی و زندگی طولانی خود ادامه می‌دهد. 

چه زمان احتیاج به پر کردن دندان داریم؟

فقط دندانپزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا حفره و پوسیدگی دارید یا خیر. در طول معاینه، دندانپزشک با یک آینه کوچک سطوح هر دندان را به طور کامل بررسی می‌کند. اگر مورد غیرعادی ببیند با ابزارهای ویژه به دقت بررسی می‌کند. برای اطمینان بیشتر از دندان‌ها عکس با اشعه ایکس گرفته می‌شود. پس از تشخیص دقیق درمان مناسب با نوع آسیب دیدگی دندان شما انتخاب می‌شود. اما هر درمانی هزینه‌های متفاوتی دارد. به طور مثال اینکه با کدام ماده پر کردنی اقدام به ترمیم دندان‌ها کنید بر قیمت پر کردن دندان بدون عصب کشی تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در ادامه با انواع پر کننده‌های دندان شما را آشنا می‌کنیم. 

انواع مختلف پرکننده‌های دندان

انواع مختلفی از مواد پرکننده دندانی وجود دارد. با توجه به موقعیت قراردگیری دندان پوسیده، میزان ترمیم و هزینه ای که می‌توانید برای دندان خود بکنید درمان شما آغاز می‌شود.

پرکردن دندان با آمالگام

پرکننده‌های آمالگام ترکیبی از نقره، مس، قلع و جیوه هستند که یک ماده پرکننده قوی و پایدار را تشکیل می‌دهند. دوام بالا، استفاده آسان، بسیار مقاوم در برابر سایش و قیمت کمتری در مقایسه با مواد دیگر از ویژگی‌های این ماده است. از این ماده به دلیل رنگ تیره ای که دارد برای بازگرداندن شکل و عملکرد دندان‌های آسیاب که در قسمت انتهایی دهان هستند استفاده می‌شود. 

پر کردن دندان با مواد کامپوزیت

مواد کامپوزیت همرنگ دندان از رزین اکریلیک و ذرات ریز آسیاب شده شیشه مانند تشکیل شده است. این ماده طبیعی ترین ظاهر را برای ترمیم دندان‌های شما ایجاد می‌کند. پرکننده‌های کامپوزیتی دوام و مقاومت کم تا متوسطی در برابر فشار و جویدن دارند. پرکننده کامپوزیت دوام زیادی نسبت به آمالگام نداشته اما هزینه آن از آمالگام نقره ای بیشتر است.

پر کردن دندان با مواد چینی

پرکردگی‌های پرسلن هزینه ای بالایی دارند و قبل از چسباندن به دندان در آزمایشگاه تولید می‌شوند. این پرکننده‌ها به دلیل تطبیق بالای آنها با رنگ دندان طبیعی و مقاومت در برابر لکه‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

پرکردن دندان با گلاس آینومر

پرکننده‌های گلاس آینومر همرنگ دندان هستند و به راحتی به بافت دندان می‌چسبند. این پرکننده‌ها به آرامی فلوراید را در طول زمان آزاد می‌کنند تا از پوسیدگی در زیر و اطراف قسمت پرشده جلوگیری کند. ظاهر آنها بسیار طبیعی به نظر می‌رسند، زیرا به راحتی می‌توان آنها را متناسب با رنگ دندان ساخت. اما برای دندان‌های آسیاب از این پرکننده‌ها توصیه نمی شوند زیرا به راحتی می‌توانند بشکنند. معمولا برای دندان‌های شیری کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه آن نسبتا بالاست.

پر کردن دندان با طلا

پرکننده‌های طلا قبل از گذاشتن در جای خود، به صورت سفارشی در آزمایشگاه ساخته می‌شوند. این ماده پرکننده به خوبی با بافت‌های لثه هماهنگ می‌شود و در صورت مراقبت بیش از ۲۰ سال دوام می‌آورد. طلا بهترین ماده پرکننده است، اما گران ترین گزینه است. به همین دلیل استقبال کمی از این ماده پرکننده می‌شود. 

چگونه دندان را پر می‌کنند؟

روش پر کردن دندان سریع و ساده است که در ادامه به طور خلاصه آن را بررسی می‌کنیم. 

  • به دندان مورد نظر بی حسی موضعی زده می‌شود تا ناحیه اطراف دندان بی حس شده و چیزی احساس نشود.
  • دندانپزشک با کمک مته هرگونه پوسیدگی را از بین می‌برد. سپس دندان را برای پر کردن شکل داده و آماده می‌کند. 
  • دندانپزشک قبل از قرار دادن ماده پرکننده دندان را با ژل اسیدی اچ می‌کند.
  • بسته به نوع ماده پرکننده ای که انتخاب کرده اید دندانپزشک ممکن است لایه لایه ماده را روی دندان‌های قرار دهد و با استفاده از نور مخصوص آن را سفت کند.
  • پس از قرار دادن پر کردن، دندانپزشک شما دندان را سیقل می‌دهد.

حالا به راحتی از دندان جدید، قوی و ترمیم شده خود لذت ببرید.

پر کردن چقدر زمان می‌برد؟

بسته به نوع ماده پرکننده و محل قرار گیری دندان، هر پر کردن تقریباً ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت‌های بعد از پر کردن دندان

با از بین رفتن بی حسی، ممکن است قبل از اینکه دوباره احساس عادی داشته باشید، مقداری سوزن سوزن را تجربه کنید. در ۲۴ ساعت اول از جویدن غذاهای سفت یا جویدن با سمتی که تازه پرکرده اید خودداری کنید. سعی کنید از طرف دیگر دهان خود کمک بگیرید. اگر در هر دو طرف مواد پر شده دارید، غذاهای نرم و مایعات بخورید.

پر کردن چقدر دوام می‌آورد؟

اگرچه برخی از پرکردگی‌ها می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند، اما عمر متوسط پرکننده‌های آمالگام حدود ۱۲ سال است. پر کردن کامپوزیت اما کمتر از این مدت است.

چرا بعد از مدتی باید قسمت پرشده را دوباره تعویض کنید؟

پر کردن برای همیشه دوام نمی آورد. گاهی ماده پرکننده می‌تواند تغییر رنگ دهد. پرکردگی‌های کامپوزیت و همرنگ دندان لکه‌ها را می‌گیرند و با گذشت زمان زرد یا تیره می‌شوند. 

هنگام جویدن، به دندان‌ها و قسمت پر شده فشار زیادی می‌آید و شکسته یا فرسوده می‌شود. حتی اگر مشکل دیگری ایجاد نشود، برخی از مواد پر شده به مرور زمان فرسوده شده و باید آنها را تعویض کرد. در صورت افتادن، نشتی یا ترک خوردن، پرکننده باید زودتر تعویض شود.

باکتری‌ها و تکه‌های غذا می‌توانند در زیر پرکننده که ترک خورده نفوذ کنند. از آنجایی که نمی توانید آنجا را تمیز کنید، باکتری‌ها از تکه‌های غذا تغذیه کرده و اسیدی را تشکیل می‌دهند که باعث پوسیدگی دندان می‌شود. پوسیدگی زیر پرکردن ممکن است قبل از اینکه متوجه آن شوید گسترده شده یا باعث درد شود. به همین دلیل است که باید به طور مرتب مواد پر شده خود را چک کنید و در صورت مشاهده مشکل، آنها را تعویض نمایید.

جمع بندی

قیمت پر کردن دندان بدون عصب کشی به موارد زیادی مانند نوع ماده پرکننده، تعداد سطح دندانی که باید ترمیم شوند و عوامل دیگری که در این مقاله بررسی کردیم بستگی دارد. در کلینیک دندانپزشکی زاگرس پرکردن و ترمیم دندان با قیمتی مناسب و توسط پزشکان با تجربه انجام می‌شود. زمان را از دست ندهید و با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید تا نوبت ویزیت و پرکردن برای شما گذاشته شود. 

سوالات متداول

علت نیاز به پر کردن دندان چیست؟

حفره‌ها دلیل شماره یک پر کردن دندان هستند، اما فراتر از آن، دندان‌های شکسته را می‌توان با مواد پرکننده کامپوزیت سفید نیز ترمیم کرد. در هر دو مورد از پوسیدگی و آسیب بیشتر به دندان جلوگیری می‌شود.

از پر کردن دندان در چه مواردی استفاده می‌شود؟

از پر کردن برای درمان سوراخ یا حفره کوچک در دندان استفاده می‌شود. برای ترمیم حفره، دندانپزشک بافت پوسیده دندان را برمی دارد و سپس فضا را با مواد پرکننده پر می‌کند.

آیا دندانپزشکان پر کردن غیر ضروری انجام می‌دهند؟

بیش از ۵۵ درصد از کلینیک‌های دندانپزشکی روزانه درمان‌های غیر ضروری را توصیه و انجام می‌دهند. درمان غیرضروری دندان باعث اتلاف وقت و هزینه بیماران می‌شود. علاوه بر این، سلامت دندان‌ها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل باید به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی باشید. 

چند بار می‌توان یک پرکننده را تعویض کرد؟

هیچ عدد واحدی وجود ندارد که چند بار می‌توانید یک پرکننده را جایگزین کنید. معمولاً پس از بزرگ شدن سوراخ، جایگزینی پرکردگی دندان را متوقف می‌کنند. هنگامی که مواد پرکننده بیشتری نسبت به مواد دندان طبیعی داشته باشید، دندان شما دیگر استحکام کافی را ندارد.

معایب پر کردن چیست؟

دو خطر اصلی عفونت و آسیب برای پر کردن دندان وجود دارد. گاهی اوقات وقتی دندان را پر می‌کنند، ممکن است ماده پرکننده از دندان جدا شود و فضای کوچکی باز شود. این فضا ناحیه ای است که باکتری‌ها می‌توانند وارد آن شده و باعث پوسیدگی و عفونت بیشتر دندان شوند. پرکردن حفره نیز می‌تواند بشکند یا به طور کامل بیفتد.

آیا پر کردن ارزان تر از کشیدن دندان است؟

پر کردن حفره معمولاً هزینه کمتری نسبت به کشیدن دندان و سپس قرار دادن دندان مصنوعی یا ایمپلنت دارد.

آیا می‌توانید بدون تزریق بی حس کننده دندان را پر کرد؟

این کار را می‌توان بدون بی‌حس کردن دهان انجام داد اما به عنوان یک اقدام احتیاطی، معمولاً بهتر است این ناحیه بی‌حس شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است درد احساس کنید.

پر کردن دندان بهتر است یا کشیدن آن؟

در صورت امکان، حفظ دندان گزینه بهتری است. دندان‌های طبیعی حتی از بهترین ایمپلنت‌های دندانی یا دندان‌های مصنوعی قوی‌تر هستند، مراقبت از آنها آسان‌تر بوده و عملکرد بهتری دارند. اگر بتوانید دندان را نجات دهید، دندان‌های شما در اثر شکافی که بین آنها قرار گرفته جابه‌جا نمی‌شوند.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

2 comments on “قیمت پر کردن دندان بدون عصب کشی

  1. عبداله کوشان اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ /پاسخ

    مرسی از اطلاعاتی که از مقاله کسب کردم ولی راجع به
    روکش دندان هیچ توضیحی داده نشده است من دودندان
    اسیای بالای سمت راست دارم که روکش دارد ومیخواهم
    بردارم وروت کانال کنم میخواستم هزینه انرا بدانم.

    • دکتر نادر نیکنام اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ /پاسخ

      سلام خواهش می کنم
      آیا آن دندان قبلا روت کانال شده است یا خیر؟
      آیا درد در آن ناحیه احساس می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button