اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که با درد دندان رو به رو شده اید اما از ترس هزینه‌های بالای عصب کشی دیرتر به دندانپزشک مراجعه کرده اید. اگر بدانید هزینه پرداختی صرف چه مواردی می‌شود یا چگونه می‌توانید هزینه عصب کشی را کاهش دهید زودتر اقدام به درمان می‌کنید. 

با مراجعه زودهنگام به دندانپزشک، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی ندارید و با یک ترمیم ساده دندان خود را حفظ می‌کنید. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه سالانه به دندانپزشک هرگز گرفتار دندان درد و یا عصب کشی دندان نخواهید شد.

با این حال اگر دیر مراجعه کرده و دچار دندان درد شدید هستید به احتمال زیاد نیاز به عصب کشی خواهید داشت. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس می‌خواهیم با هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید. 

هزینه عصب کشی دندان در کلینیک دندانپزشکی زاگرس در سال ۱۴۰۲

عصب کشی یک کانال۱۲۰۰۰۰۰تومان
عصب کشی دو کانال۱۴۰۰۰۰۰ تومان
عصب کشی سه کانال کانال۱۵۷۰۰۰۰ تومان
عصب کشی چهار کانال۱۸۲۰۰۰۰ تومان

هزینه‌های عصب کشی دندان ۱۴۰۲ در جدول، بدون هزینه ترمیم محاسبه شده است. ترمیم پس از عصب کشی شامل هزینه جداگانه می‌شود. 

هزینه پر کردن دندان با آمالگام در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۲

ترمیم آمالگام یک سطحی۵۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام دو سطحی۷۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام سه سطحی۹۴۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام چهار سطحی(بیلدآپ) پس از عصب کشی۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان

توجه: در ترمیم یا پر کردن دندان پس از عصب کشی از روش بیلداپ استفاده می‌شود. به دلیل آنکه قسمت زیادی از دندان طی فرایند عصب کشی تراشیده شده است باید با روش استحکام سازی و بیلداپ دندان پر شود. هزینه پر کردن با آمالگام نقره و کامپوزیت همرنگ دندان نیز با هم متفاوت است. 

عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲

اگر درد دندان به سراغ شما آمد هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت عفونت گسترش پیدا کرده و هزینه عصب کشی دندان نیز بیشتر می‌شود. در صورت عدم درمان به موقع، ممکن است مجبور به کشیدن دندان و پر کردن جای خالی آن با ایمپلنت شوید. این کار هزینه به مراتب بالاتری نسبت به عصب کشی دارد. 

در ادامه برخی از عوامل که بر قیمت عصب کشی تاثیر می‌گذارد را با هم بررسی می‌کنیم. 

۱- محل قرارگیری دندانی که نیاز به عصب کشی دارد

قیمت عصب کشی دندان‌ها با یکدیگر متفاوت است. دلیل آن هم قرارگیری دندان در قسمت‌های مختلف فک است. دندان‌های جلویی در صورت بروز عفونت و آسیب هزینه کمتری نسبت به دندان‌های آسیاب دارند. دندان‌های جلویی کانال ریشه کمتری دارند به همین کار کمتری نیز می‌برد. طبیعتا هزینه‌ها آن نیز کمتر می‌شود. 

۲- میزان گسترش عفونت در دندان بر هزینه موثر است

اگر دیر به دندانپزشک مراجعه کنید، پوسیدگی بزرگ تر شده و عفونت در قسمت‌های بیشتری از دندان پخش می‌شود. برای عصب کشی و پاک کردن عفونت از دندان زمان بیشتری صرف می‌شود تا تمام عفونت از دندان خارج شود. توصیه ما برای کاهش هزینه عصب کشی دندان، مراجعه به موقع به دندانپزشک است. با مشاهده اولین علامت هرچه زودتر اقدام به درمان کنید تا وضعیت آن بدتر نشود. 

شاید در مراحل اولیه بتوانید با یک ترمیم ساده از شر دندان پوسیده خلاص شوید. این کار هزینه بسیار کمی دارد. اما اگر عفونت به پالپ برسد هزینه عصب کشی و روکش را باید پرداخت نمایید که هزینه زیادی است.

گاهی به دلیل عفونت بالای دندان، عصب کشی در یک جلسه قابل انجام نیست. مراجعه دو نوبت به دندانپزشک خود باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. 

در برخی موارد به دلیل گسترش زیاد عفونت، حتی عصب کشی نیز به حفظ دندان طبیعی کمک نخواهد کرد. در این شرایط دندان کشیده شده و جای آن با ایمپلنت و بریج پر می‌شود. این دو روش هزینه بسیار بالایی برای شما دارد. 

۳- نیاز به روکش بعد از عصب کشی

برای شروع عصب کشی باید از بالای دندان راهی به پالپ باز کنند. در این روش تاج دندان و قسمت‌های پوسیده آن تراشیده شده و به پالپ دسترسی پیدا می‌کنند. در صورت وجود پوسیدگی زیاد دندان پزشکان مجبور به برداشتن قسمت بیشتری از دندان شده و این کار باعث کاهش استحکام دندان می‌شود. به همین دلیل باید بلافاصله روی آن روکش بکشید. هزینه روکش به عصب کشی اضافه شده و قیمت نهایی افزایش پیدا می‌کند. 

برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی بهتر است از همان ابتدا بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. همچنین چکاپ سالانه کمک زیادی به سلامت دندان‌ها می‌کند. 

۴- آسیب فیزیکی یا ترک در دندان 

اگر دندان شما در اثر ضربه دچار شکستگی و ترک شد هزینه عصب کشی آن کمتر از زمانی است که عفونت دندان را فرا گرفته است. زیرا در این شرایط تنها نیاز به عصب کشی دارید و دندان عفونی نشده است. اما در دندان عفونی باید تمام عفونت از کانال‌ها با دقت بالا برداشته شود. این کار باعث افزایش قیمت عصب کشی می‌شود. 

۵- تعداد کانال‌ها با هزینه عصب کشی ارتباط دارد

آیا می‌دانید که نوع دندان بر هزینه عصب کشی دندان تاثیر دارد؟ با دقت بیشتر به این موضوع پی به دلیل آن خواهید برد. هر چه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد زمان و کار بیشتری برای پاکسازی آن از عفونت مورد نیاز است. همین امر باعث افزایش هزینه درمان می‌شود. در مقابل دندان‌های جلویی به دلیل تعداد کانال کمتر زمان و کار کمتری می‌برند و هزینه آنها نیز پایین می‌آید. 

۶- نوع ماده ای که با آن دندان‌ها ترمیم می‌شود

روش ترمیمی بیلداپ بعد از عصب کشی مرسوم است. ترمیم بیلد آپ با دو ماده آمالگام و کامپوزیت انجام می‌شود. آمالگام نقره ای هزینه کمتر و مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت همرنگ دندان دارد. همین انتخاب به کاهش یا افزایش هزینه عصب کشی کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم دندان‌های انتهایی دهان که دیده نمی شوند با آمالگام نقره پر شوند زیرا استحکام بسیار بالایی دارند. همچنین دندان‌های جلویی که فشار کمی متحمل می‌شوند بهتر است با کامپوزیت پر شوند. 

۷- حجم ماده پرکننده ای که مصرف می‌شود

هر چه عفونت و پوسیدگی بیشتر باشد میزان دندان تراشیده شده نیز بیشتر می‌شود. برای پر کردن این دندان به ماده بیشتری نیاز است. همین امر باعث افزایش هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲ می‌شود. 

۸- استحکام سازی دندان در حین پر کردن

بعد از عصب کشی، دندان استحکام اولیه خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از شکستن و آسیب رسیدن به آن قبل از پر کردن و ترمیم باید با مواد مخصوص دیواره دندان مستحکم شود. این هزینه قیمت نهایی عصب کشی را بالا می‌برد. 

۹- پوشش بیمه درمانی

شرکت‌های بیمه برخی از کار‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. باید با کلینیک‌های تحت پوشش بیمه صحبت کرده و نوبت ویزیت بگیرید. این کار به مراتب هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲ را کاهش می‌دهد. 

پالپ دندان چیست؟ 

به قسمت نرم داخل دندان که ریشه‌های عصبی و رگ‌های خونی در آم زندگی می‌کنند پالپ گفته می‌شود. اگر عفونت به این قسمت راه پیدا کند دندان درد به سراغتان می‌آید. تنها راه درمان عفونت پالپ، عصب کشی است. دندانپزشک پالپ را به طور کامل بیرون آورده و کانال را با گوتاپرکا پر می‌کند. در این شرایط دندان طبیعی حفظ شده و با رعایت بهداشت دهان و دندان تا سال‌ها دوام می‌آورد. 

عصب کشی چگونه انجام می‌شود؟

  • برای تشخیص میزان گسترش عفونت، از دندان مورد نظر عکس با اشعه ایکس گرفته می‌شود. سپس با آمپول‌های مخصوص دندان را بی حس می‌کنند. دندان در عرض ۱۰ دقیقه کاملا بی حس شده و دندانپزشک آماده انجام کار می‌شود. 
  • دندانپزشک در اطراف دندان ورقه ای پلاستیکی برای جلوگیری از ورود براده‌های دندان و مواد شیمیایی به گلوی بیمار، قرار می‌دهد. سپس با مته مخصوص قسمت تاج دندان و قسمت‌های پوسیده را می‌تراشد. زمانی که به پالپ دسترسی پیدا کرد عمل تراشیدن با مته را متوقف می‌کند. 
  • دندانپزشک برای بیرون آوردن پالپ از فایل‌های مخصوص با شماره‌های مختلفی استفاده می‌کند. کانال خالی شده را با ماده گوتا پرکا که با بدن سازگار بوده و شبیه به پالپ است در کانال قرار می‌دهد. با این روش کانال مهر و موم و بسته می‌شود. 

در مرحله آخر دندان با ماده گچی مانند به صورت موقت پر می‌شود. با گذشت چند روز و فروکش کردن درد، تورم و التهاب دندان عصب کشی شده، دوباره به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان را با مواد دائمی پر می‌کنند. 

علائم نیاز به عصب کشی دندان

  • زمانی که به دندان فشار وارد می‌شود اگر دردی احساس کنید دندان شما عفونی شده است.
  • درد دندان در شب به صورت ناگهانی و بی وقفه ایجاد شود.
  • در زمان خوردن غذا‌ها و مایعات سرد و گرم دچار حساسیت و درد شوید.
  • دندان در اثر ضربه یا فشار دچار ترک و شکستگی شود. 
  • لثه ورم کرده و ملتهب شود.
  • رنگ دندان تیره و خاکستری شده است. 
  • عفونت به فک، صورت و گردن نفوذ کرده و ایجاد تورم و درد کند. 

بررسی مزایا و معایب عصب کشی دندان 

عصب کشی دندان برای از بین بردن عفونت بسیار موثر است. اما این روش مانند سایر روش‌های درمانی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. در ادامه با این مزایا و معایب آشنا می‌شویم.

مزایای عصب کشی دندان

  • با انجام عصب کشی درد دندان از بین می‌رود. 
  • از گسترش عفونت و آسیب به دندان جلوگیری می‌شود. 
  • در صورت مراجعه زودهنگام به دندانپزشک امکان حفظ دندان طبیعی بعد از عصب کشی وجود دارد.
  • روکش بعد از عصب کشی دندان را به شکل و کارکرد اولیه خود بر می‌گرداند. 

معایب عصب کشی دندان 

  • بعد از پرداخت هزینه عصب کشی ۱۴۰۲ ممکن است درد و التهاب از بین نرود. عدم موفقیت در عصب کشی، منجر به کشیدن دندان می‌شود.
  • ممکن است عفونت دوباره به کانال‌های ریشه دندان عصب کشی شده بر گردد. 
  • اگر دندان عفونت زیادی داشته باشد عصب کشی دو جلسه ادامه پیدا می‌کند. هزینه عصب کشی در این شرایط بیشتر می‌شود.
  • بعد از عصب کشی باید دندان روکش شود. همین امر قیمت عصب کشی را افزایش می‌دهد. 

جمع بندی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به موقع و سالانه به دندانپزشک می‌توانید از بروز مشکلات دندانی جلوگیری کنید. اما اگر دچار درد دندان شدید سریعا جهت درمان اقدام نمایید. در صورت تاخیر در درمان ممکن است عفونت تمام دندان و ریشه را بگیرد و مجبور به کشیدن آن شوید. در این صورت برای پر کردن جای خالی با ایمپلنت باید هزینه بیشتری نسبت به عصب کشی پرداخت نمایید.

متخصصان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس در تمام طول شبانه روز آماده خدمت رسانی به مراجعان محترم هستند. تمامی کار‌های مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان در این کلینیک با بهترین کیفیت و کمترین قیمت انجام می‌شود. زمان را از دست ندهید و همین حالا با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید. 

سوالات متداول

در عصب کشی چه اتفاقی می‌افتد؟

عصب کشی زمانی انجام می‌شود که متخصص اندودنتیست پالپ و عصب عفونی ریشه دندان را برمی دارد. داخل کانال ریشه دندان را تمیز و شکل می‌دهد. سپس فضا را پر و مهر و موم می‌کند. پس از آن، دندانپزشک روکش روی دندان قرار می‌دهد تا از آن محافظت کرده و آن را به عملکرد اصلی خود بازگرداند.

آیا عصب کشی دردناک است؟

از آنجایی که به بیماران بی حسی تزریق می‌شود، عصب کشی مانند ترمیم ساده دندان هیچ دردی ندارد. با این حال، معمولاً بعد از اتمام عصب کشی کمی درد خواهید داشت. حتی می‌تواند باعث ناراحتی خفیف برای چند روز شود.

اگر عصب کشی نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر عفونت نگران کننده باشد و درمان نشود، می‌تواند باعث از دست دادن دندان یا بخشی از فک شما شود. حتی می‌تواند منجر به آبسه دندان یا سکته مغزی، سپسیس یا حمله قلبی شود. همانطور که عفونت پیشرفت می‌کند، درد نیز طاقت فرسا خواهد شد.

آیا دندان عفونی به خودی خود خوب می‌شود؟

پاسخ خیر است. دندانی که نیاز به درمان کانال ریشه دارد نمی تواند به طور طبیعی بهبود یابد. بافت عفونی داخل دندان به خودی خود بهبود نمی یابد و در صورت عدم درمان به مرور زمان بدتر می‌شود. حتی اگر دردی را تجربه نکنید، باز هم باید به دنبال درمان باشید. 

چرا مردم از عصب کشی می‌ترسند؟

بسیاری از افراد به دلیل شایعاتی مبنی بر دردناک بودن این روش یا ترس از عوارض ناشی از عصب کشی، از این کار اجتناب می‌کنند. درمان‌های کانال ریشه ممکن است ده‌ها سال پیش دردناک بوده باشند، اما با استفاده از فناوری‌های مدرن دندان‌پزشکی و داروهای بی‌حس کننده، این روش مانند ترمیم ساده بدون درد انجام می‌شود. 

چرا برخی از دندانپزشکان روت کانال انجام نمی دهند؟

همه دندانپزشکان برای درمان و تشخیص بیماری‌های پالپ آموزش دیده اند. با این حال، تشخیص و درمان برخی از دندان‌ها دشوار است. به عنوان مثال برخی از دندانپزشکان عمومی روی دندان‌های قدامی یا دو لختی فقط عصب کشی را انجام می‌دهند، زیرا دسترسی به این دندان‌ها راحت تر است و فقط یک یا دو ریشه دارند. بقیه دندان‌ها را به دندانپزشک متخصص ارجاع می‌دهند.

متا تایتل: هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می‌شود؟|کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

متا دیسکریپشن: هزینه عصب کشی دندان ۱۴۰۲ با توجه به موارد مختلفی قابل محاسبه است. موقعیت قرارگیری دندان، تعداد کانال‌ها، نوع و مقدار ماده پرکننده بر کاهش یا افزایش هزینه عصب کشی موثر است. ادامه این عوامل را در این مقاله دنبال کنید.

۵/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button