تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

مشکلات دندان می‌تواند بدون اطلاع قبلی ایجاد شده و می‌تواند باعث نگرانی شوند. نه فقط به دلیل درد و ناراحتی که ایجاد می‌کند، بلکه به دلیل هزینه‌های درمان. با این حال، واقعیت این است که اکثر مردم از هزینه واقعی عصب کشی اطلاع ندارند و فقط آن را بالا فرض می‌کنند و سعی می‌کنند تا زمانی که بتوانند درمان را به تعویق بیندازند. این نیز نتیجه معکوس دارد زیرا ممکن است مشکل بدتر شود و قبل از عصب کشی، نیاز به درمان اولیه دیگری نظیر برطرف نمودن عفونت داشته باشید.

اگر شما نیز نگران هزینه های مربوطه هستید، در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس سعی داریم تا شما را با هزینه واقعی عصب کشی آشنا کنیم.

کانال ریشه چیست؟

دندان‌های شما ریشه‌هایی دارند که آن‌ها را به استخوان فک متصل می‌کنند. در داخل هر یک از دندان‌ها مخلوطی از عروق خونی و اعصاب به نام پالپ وجود دارد. پالپ در فضایی به نام اتاقک پالپ قرار می‌گیرد و تا ریشه‌های دندان امتداد می‌یابد. محفظه پالپ درون ریشه، کانال ریشه نامیده می‌شود.

عصب کشی چیست؟

عصب کشی یک روش درمان در ناحیه کانال ریشه دندان است که داخلی‌ترین لایه دندان به نام پالپ را استخراج می‌کند. با برداشتن عفونت، دندان می‌تواند با مراقبت‌های بعدی مناسب مانند حفظ بهداشت دهان و دندان حفظ شود. اگرچه عصب کشی به دلیل دردناک بودن شهرت بدی دارد، اما پیشرفت‌های جدید در دندانپزشکی و تزریق ماده بی حسی شما را در طول این پروسه راحت نگه می‌دارد و درد را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. بنابراین چیزی برای ترس ندارید.

چرا درمان ریشه مورد نیاز است؟

اگر دندان شما آسیب دیده باشد، باکتری‌ها می‌توانند داخل آن نفوذ کنند. این باعث تحریک، درد و تورم می‌شود. اگر پالپ داخل دندان عفونی شود، عفونت ایجاد شده می‌تواند به پالپ داخل کانال ریشه سرایت کند. هدف از درمان ریشه، جلوگیری از بیرون آوردن دندان با برداشتن پالپ آسیب دیده و درمان عفونت است.

اگر عفونت درمان نشود، می‌تواند بیشتر گسترش یابد و آبسه ایجاد کند. آبسه کیسه ای پر از چرک است. این موضوع می‌تواند دردناک و حساس باشد و نیز می‌تواند باعث تورم در اطراف دندان و فک شما شود. گاهی اوقات ممکن است رنگ دندان شما تیره‌تر از دندان‌های دیگر به نظر برسد. به این معنی که عصب داخل دندان شما مرده یا در حال مرگ است. 

عوامل موثر بر هزینه عصب کشی چیست؟

هزینه مشخصی برای عصب کشی وجود ندارد. زیرا عوامل متعددی مانند تعداد کانال‌های دندان روی هزینه تأثیر می‌گذارند. دندانپزشک شما در طول مشاوره اولیه به شما یک تخمین متناسب با شرایط شما ارائه می‌دهد و در مورد هزینه‌های مربوط به درمان شما بحث می‌کند. اغلب می‌توان از بیمه دندانپزشکی برای جبران مبلغی که باید از جیب خود پرداخت کنید، استفاده کنید. شما می‌توانید از مزایای بیمه خود برای کاهش هزینه برخی از مراحل درمان مانند عکس برداری یا ترمیم استفاده کنید. 

وضعیت دندان: 

اگر دندان شما ترک خورده یا شکسته و نیاز به مراجعه برای عصب کشی دارید، هزینه درمان با توجه به شرایط عفونت و تورمی که در دندان و لثه خود دارید، متفاوت است. به این دلیل که دندانپزشک شما باید قبل از شروع عصب کشی، عفونت را درمان کرده و با تورم مقابله کند. در صورت عفونت شدید، تعداد جلسات درمان نیز می‌تواند افزایش یابد. در موارد عادی، می‌توان عصب کشی را در یک جلسه تکمیل کرد.

نوع دندان: 

نوع دندان بر عصب کشی آن تأثیر گذار است اما بنا به دلایلی، این موضوع برای اکثر مردم تعجب آور است. با این حال، اگر به دقت در مورد آن فکر کنید، برخورد با دندان های جلویی در مقایسه با دندان های آسیاب آسان‌تر است، نه به دلیل موقعیت آنها در دهان بلکه به دلیل تعداد کانال های آن. دندان های نیش یک کانال و دندان های آسیاب دو یا سه کانال دارند.

درمان مجدد:

از دیگر عوامل موثر بر هزینه عصب کشی، درمان مجدد دندانی است که قبلا روی آن درمان انجام شده است. اگر درمان روی دندانی که قبلاً جراحی شده انجام شود، هزینه عصب کشی افزایش می‌یابد. در مقایسه با درمان اول، درمان مجدد منجر به افزایش قابل توجه ۲۰-۴۰٪ می‌شود. دلیل این امر این است که روند دندانپزشکی را پیچیده تر می‌کند.

بیمه دندانپزشکی: 

بیمه دندانپزشکی ارزش بررسی دارد زیرا درمان‌های دندانپزشکی روز به روز گران‌تر می‌شوند. اگر بیمه دندانپزشکی با پوشش عصب کشی دارید، ممکن است نهایتا نیمی از کل هزینه درمان را بپردازید. باید متخصصان عصب کشی‌ای را بیابید که بیمه دندانپزشکی شما را می‌پذیرند. بسته به بیمه دندانپزشکی، ممکن است برخی از هزینه‌های مربوط به عصب کشی پوشش داده شود و حتی ممکن است بخشی از قیمت ویزیت دندانپزشکی (۲۰ تا ۸۰ درصد) به شما بازپرداخت شود. 

ممکن است بخواهید در هنگام دریافت یک درمان دندانپزشکی نسبتاً پرهزینه‌تر مانند عصب کشی صرفه‌جویی کنید، اما بهتر است که آن را فرصتی برای صرفه جویی تلقی نکنید. در عوض، باید روی یافتن دندانپزشک متخصص ریشه مجرب تمرکز کنید. در نهایت یافتن بهترین درمان و مراقبت‌های بعدی برای درمان ریشه را در اولویت قرار دهید. چرا که همانگونه که در بالا اشاره شد درمان ناموفق بر روی یک دندان، هزینه شما را بیش از دو برابر افزایش می دهد. 

در طول درمان ریشه چه اتفاقی می افتد؟

مراحل درمان ریشه دندان به شرح زیر است:

مرحله ۱

هنگامی که ناحیه بی حس شد، دندانپزشک شما یک ورقه لاستیکی نازک را در داخل دهان شما قرار می‌دهد. این سد دندانی نامیده می‌شود و همه چیز را می‌پوشاند به جز دندانی که روی آن کار می‌شود. این امر به تمیز نگه داشتن ناحیه اطراف دندان و جلوگیری از گسترش هرگونه عفونت کمک می‌کند.

مرحله ۲

با استفاده از فرز مخصوص، دندانپزشک سوراخی در بالای دندان ایجاد کرده و پالپ را خارج می‌کند. آنها سوراخ خالی را، با استفاده از ابزارهای مخصوص و ماده ضد عفونی کننده تمیز می‌کنند. باید مطمئن ‌شوند که تمام مواد عفونی خارج شده است. این ابزار کمک می‌کند تا کانال‌ها شکل منظم‌تری داشته باشند و دندان با دقت بیشتری تمیز شوند.

پالپوتومی مراحل اولیه در عصبکشی دندان
عصبکشی دندان هزینه ها و مراحل آن

مرحله ۳

هنگامی که دندان تمیز شد، دندانپزشک شما آن را پر می‌کند. مگر این که دندانپزشک شک داشته باشد که تمام عفونت‌ها برطرف شده است. در این صورت یک پانسمان موقت قرار می‌دهد و سپس شما یک قرار ملاقات دوم برای پر کردن دائمی دندان خواهید داشت. اگر دندان پوسیدگی زیاد داشته و مجبور به حالی کردن قسمت بزرگی از دندان شده اند این دندان در معرض آسیب زیادی بعد از عصب کشی قرار دارد. در این شرایط دندانپزشکان توصیه می کند که یک روکش روی دندان ها نصب شود. این روکش شبیه یک کلاه مصنوعی است که روی دندان شما قرار می‌گیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا پس از درمان ریشه بهبود پیدا کنید؟

پس از بی حسی موضعی، ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا این حس به فک و صورت شما بازگردد. مراقب باشید که چیزی به آن ناحیه برخورد نکند یا ضربه نزنید. شما می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن برای کمک به هر گونه ناراحتی پس از تمام شدن بی‌حسی و تا چند روز بعد از آن استفاده کنید. بعد از انجام روند عصب کشی می‌توانید به سر کار خود بازگردید.

ممکن است در اطراف ناحیه کمی حساسیت داشته باشید، اما معمولاً این حالت فقط برای مدت کوتاهی طول می‌کشد. اطراف دندان شما نیز ممکن است متورم و کبود شده باشد. کبودی باید ظرف دو هفته پس از درمان بهتر شود. 

زمان بعدی که نیاز به مراجعه به دندانپزشک خود دارید به دلایل درمان و نحوه انجام این روش بستگی دارد. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد که عکس برداری و معاینات بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید که دندان به خوبی بهبود یافته است. در برخی موارد ممکن است اوور شدن در عصب کشی رخ دهد که این امر خطرات زیادی به همراه دارد. بنابراین اطمینان از عصب کشی موفق کاملا ضروری است. پس از درمان، مراقبت از دندان ترمیم شده بسیار مهم است.

جایگزین‌های عصب کشی چیست؟

عصب کشی برای حفظ دندان‌ها استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد لبخندی سالم و طبیعی داشته باشید. جایگزین کانال ریشه، کشیدن کامل دندان است. زیرا عفونت به خودی خود بهبود نمی‌یابد. دندانپزشک شما همیشه سعی می‌کند تا دندان طبیعی شما را تا جایی که می‌تواند نجات دهد. اما اگر دندان به شدت آسیب دیده یا اگر به بیماری شدید لثه مبتلا هستید که ممکن است بهبودی پس از عصب کشی صورت نگیرد دندان را بکشید. شما بعدا می‌توانید با مشاوره دندانپزشک از دندان مصنوعی و یا ایمپلنت استفاده نمایید. 

جمع بندی

یکی از هزینه‌های مرتبط به درمان دندان‌های آسیب دیده، هزینه مربوط به عصب کشی دندان است. با این حال برای عده زیادی این سوال مطرح می‌شود که هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ اما پاسخ دقیقی به این پرسش وجود ندارد. چراکه پاسخ این پرسش برای هر فرد بسته به شرایط او متفاوت است.

ما در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس، درمان عصب کشی را با کمترین هزینه و بالاترین دقت با استفاده از تجهیزات روز دندانپزشکی انجام می‌دهیم. اگر در دندان خود احساس درد می‌نمایید، همین حالا با شماره‌‌های موجود در سایت تماس بگیرید و درمان خود را در اسرع وقت آغاز نمایید. 

شما توسط دندانپزشکان خبره این کلینیک ویزیت شده و رویه درمان و هزینه مورد نیاز، به شما توضیح داده خواهد شد. 

سوالات متداول

آیا درمان ریشه درد دارد؟

درمان ریشه دردناک نیست. معمولاً در طول درمان از بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود و هیچ تفاوتی با پرکردن معمولی دندان ندارد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

پاسخ این سوال بسته به شرایط هر فرد متغیر است و باید عوامل موثر بر عصب کشی نظیر موقعیت دندان در دهان و وضعیت دندان بررسی شود. 

مراقبت‌های بعد از عصب کشی چیست؟

اگر دندان شما در نوبت اول پس از عصب کشی پر شود، مراقبت خاصی از آن نیاز نیست و همانند دیگر دندان‌های خود از این دندان نیز مراقبت نمایید. اما در صورتی که عفونت در یک جلسه بر طرف نشود، شما باید تا جلسه بعد نسبت به رفع عفونت درمان خود با مصرف دارو و دهان شویه اقدام نمایید.

آیا عصب کشی دندان ضروری است؟

اگر دندانی بدون عصب کشی صرفا پر شود، پس از مدتی عفونت موجود در پالپ دندان باعث عفونت و از بین رفتن اعصاب ریشه دندان و اطراف آن می‌شود که این امر با درد زیادی همراه است.

عوارض عصب کشی دندان چیست؟

اگر دندان به صورت صحیح و اصولی عصب کشی شود عارضه خاصی متوجه فرد نخواهد بود. اما اگر اوور شدن در عصب کشی یا پر کردن بیش از حد رخ دهد، درد و عفونت لثه از عوارض عصب کشی خواهد بود. 

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button