اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تعرفه دندانپزشکی ۱۴۰۳

داشتن تعرفه مصوب از طرف نهاد های دولتی برای نرخ گذاری و صدور فاکتور برای بیمار از سمت مطب ها و کلینیک های دندان پزشکی و پرداخت آن از سمت بیمار به عنوان یک چراغ راه برای هم دکترهای دندانپزشک چه در مطب ها، چه در کلینیک ها و چه در بیمارستان ها بسیار مهم است، زیرا یک اصول کلی برای تفاهم بین بیمار و این مراکز را بنا می نهد. همانطور که در سال قبل نیز در مورد نحوه تعرفه گذاری از سمت دولت که توسط جلسه ای در هیئت وزیران در این پست تعرفه دندانپزشکی ۱۴۰۲ وزارت بهداشت پس از بررسی های فراوان و داشتن ضریب ریالی و حساب آن برای شما عزیزان مطرح کردیم که مورد توجه بسیاری از مردم از جمله بیماران و دندانپزشکان و کادر درمانی برای داشتن نقشه راه تعرفه گذاری قرار گرفت و مردم را از سردرگمی ها در مورد قیمت واقعی هر درمان آگاه کرد، امسال نیز همچنان پس از تصویب تعرفه های جدید توسط هیئت وزیران که هرساله طی یک جلسه با مشارکت هیئت وزیران شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – وزارت بامور اقتصادی و دارایی – سازمان برنامه و بودجه کشور – سازمان نظام پزشکی جمعوری اسلامی با تعرفه های پیشنهادی و بازبینی از سوی هر سازمان تشکیل می شود.

زمان تصویب تعرفه های ۱۴۰۳

امروز که در تاریخ ۱۳ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ می باشیم، هنوز یا جلسه هیئت وزیران تشکیل نشده است و یا اخبار و نتایج این جلسه مشخص نشده، ولی طبق تجربه این جلسات در فروردین ماه در یکی از روزهای عادی بدون تعطیلی برگزار می شود و میزان ضریب ریالی برای ضریب ریالی جزء حرفه ای،جزء فنی و جزء مواد مصرفی تعیین می شود که با ضرب آنها در هر یک از جزءهای نظیر هر خدمت درمانی در کتاب ارزش نسبی و جمع آن، قیمت نهایی برای تعرفه دندانپزشکی ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد. همچنین آخرین کتاب ارزش نسبی مرجع که منتشر شده است در سال ۱۴۰۰ می باشد و ملاک در سه ضریب متغیر اعلامی در این کتاب به عنوان مرجع آخرین کتاب ارزش نسبی محاسبه تعرفه دندانپزشکی ۱۴۰۳ می شود، که اگر چنانچه این کتاب نیز مورد تغییر قرار گیرد، ضرایب فوق را باید در کتاب با ارزش های نسبی جدید ضرب و به تعرفه های نهایی در سال ۱۴۰۳ دست یافت. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس کما فی السابق در اولین زمان ارائه ضرایب و کتاب ارزش های نسبی به سرعت تعرفه های دندانپزشکی ۱۴۰۳ جدید را برای شما عزیزان در همین پست قرار خواهد داد.

تعرفه پیشنهادی دولت

اخیرا خبرگزاری ایمنا یک خبر مبنی بر نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد منتشر کرده است که در آن نرخ ویزیت را به افزایش ۵۰% اشاره کرده است که بنابراین تعرفه ویزیت از ۹۰هزار تومان به ۱۳۵هزار تومان برای دندانپزشکان عمومی افزایش خواهد داشت. رضا لاری‌پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ خبر داده است. اما طبق تجربه سال گذشته نیز که در تعرفه خدمات دندانپزشکی ۱۴۰۲ مصوبه وزارت بهداشت نیز بر اساس اخبار اشاره کرده بودیم، در ابتدای قبل از شروع سال ۱۴۰۲ به افزایش ۴۰% درصدی تعرفه ها به صورت پیشنهادی مطرح شد، ولی نهایتا تعرفه ها چیزی حدود ۱۰ تا نهایتا ۲۰ درصد در برخی درمان ها را شاهد افزایششان بوده ایم. ولی امسال نیز که پیشنهاد افزایش ۴۰% ای شده است باید دید که آیا باز هم همانند سال گذشته این فقط یک عدد در تعرفه پیشنهادی است یا واقعا عمل خواهد شد.

جمع بندی

با توجه به تورم های شدید سال های اخیر که شاهد آن بوده ایم و افزایش هزینه واردات کالاها، مواد اولیه دندانپزشکی و نیز ابزار و وسایل، هزینه های درمانی نیز بلطبع افزایش یافته ولی اگر نرخ افزایش ارز را در کنار افزایش هزینه های دندانپزشکی و تورم مقایسه کنیم، هزینه های درمانی دندانپزشکی به مراتب کمتر افزایش یافته است و چالش های زیادی را برای صاحبان دندانپزشکی و کلینیک ها مواجه ساخته است و از آن طرف نیز اگر سمت مردم را ببینیم همین هزینه های اندک درصد افزایش یافته کمتر از نرخ ارز و تورم بسیار برای مردم عادی سنگین می باشد و اگر مثالی از هزینه عصبکشی و پر کردن به مبلغی حدود ۴ میلیون تا ۵ میلیون برای بماران تحمیل می کند در نظر بگیریم براساس حقوق وزارت کار حدود ۹ میلیون تومانی برابر نصف حقوق اشخاص کارمند می باشد که شرایط را به طور کلی هم برای مراکز درمانی دندانپزشکی از جمله کلینیک دندانپزشکی شبانه روی زاگرس و بیماران سخت می کند. همچنین به محض ارائه آخرین اخبار از سمت جلسه هیئت وزیران برای تعیین آخرین نرخ، حتما آنرا با به روز رسانی این پست در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

۳.۸/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button