اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

مزایای لمینت یا روکش پرسلن

ونیر لمینت پرسلن یا روکش پرسلن یک فرآیند ترمیم پوسته‌های سرامیکی است که در برخی از اختلالات دندانی که تاثیر منفی بر ظاهر و زیبایی ظاهری فرد دارد استفاده می‌شود. استفاده از لمینت یا روکش پرسلن نوعی درمان است که معمولاً روی دندان‌های قدامی‌که دارای مشکلات زیبایی هستند انجام می‌شود. روکش بسیار نازک است. به دلایل مختلف و با توجه مزایای زیادی که لمینت دارد، دندانپزشک و بیماران استفاده از ونیر لمینت پرسلن را به عنوان یک روش درمانی ترجیح می‌دهند. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با مزایای لمینت یا روکش پرسلن و انگیزه‌های انتخاب آن آشنا می‌شویم.

لمینت ونیر چیست؟

روش درمانی لمینت ونیر بهترین روش درمانی است زیرا جایگزینی برای درمان ارتودنسی است. آسان است و در مدت زمان کوتاهی نتایج موثری را به همراه دارد. لمینت پرسلن بهترین روش درمانی برای تغییرات رنگ دندان است که ممکن است در هر بیمار رخ دهد. برای درمان ناهنجاری‌های دندان یا موارد روی هم قرار گرفتن جزئی دندان‌ها کارایی دارند. درمان ارتودنسی برای برخی از مشکلات دهان و دندان ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد، اما درمان دندان با لمینت سرامیکی به بیماران اجازه می‌دهد تا زمان زیادی را صرفه جویی کنند و به سرعت وضعیت طاهری دندان های خود را بهبود بخشند. لمینت سرامیکی در آزمایشگاه بین ۷ روز تا ۸ روز آماده می‌شود.

مزایای لمینت یا روکش پرسلن چیست؟

تکنولوژی مورد استفاده در روش‌های درمانی امروزی بسیار پیشرفت کرده است. در نتیجه روش‌هایی که به دندان‌های طبیعی آسیب نمی‌رسانند در اکثر موارد ترجیح داده می‌شوند. به لطف دوربین‌ها و برنامه‌های ویژه، می‌توان قالب را به صورت دیجیتالی و بدون استفاده از هیچ ماده ای از دهان تهیه کرد.

ونیر‌های سفارشی برای بهبود لبخند به طور دائم روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. آنها زمانی موثر هستند که درمان‌های سفید کننده دندان به طور دلخواه عمل نکنند. همچنین لمینت ونیر روشی است که نیازی به تراشیدن زیاد دندان‌های طبیعی مانند تاج یا روکش کامل دندان ندارد. از مزایای لمینت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش درمان لمینت یا روکش پرسلن تا حد ممکن لایه مینای کمتری را از بافت طبیعی دندان بیمار جدا می‌کند. این تقریباً ۰.۳-۰.۷ میلی متر است.
  • ساختار لمینت بسیار بادوام است.
  • لمینت ونیر با ثبات رنگ طبیعی مطابق با ساختار دهان بیمار تهیه می‌شود. لمینت‌های دندان با رنگ طبیعی دندان مطابقت دارند و ظاهر را بهبود می‌بخشند.
  • عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن، چای یا قهوه در صورت رعایت نکات بهداشتی تاثیری بر رنگ روکش لمینت ونیر ندارند.
  • مقاومت سایشی در روکش پرسلن دندان بالاست.
  • به دلیل داشتن سطح بسیار صاف، تشکیل جرم دندانی را کاهش می‌دهد.
  • دوره درمان فقط ۷-۸ روز طول می‌کشد.
  • در پایان درمان لبخندی طبیعی، سالم و جذاب خواهید داشت.
  • روش درمان به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از انجام لمینت، نمونه ای از وضعیت نهایی دندان‌های خود را پس از درمان مشاهده کنید. سپس در صورت تمایل این کار را انجام دهید.
  • آنها به پنهان کردن لکه‌ها یا تغییر رنگ‌ها کمک می‌کنند.
  • لمینت‌ها برای دندان‌هایی با لکه‌های عمیق موثر هستند.
  • آن‌ها می‌توانند آسیب‌های ناشی از بریدگی، ترک خوردن یا فرسودگی دندان را پنهان کنند.
  • آنها می‌توانند به اصلاح دندان‌های نامرتب یا ناهموار کمک کنند.
  • لمینت می‌تواند شکاف‌های کوچک بین دندان‌ها را پنهان کند.
  • این روش نیازی به تغییر شکل دندان‌ها مانند تاج یا روکش کامل دندان ندارد.

دلایل انتخاب درمان لمینت یا روکش پرسلن

ونیر لمینت پرسلن یا روکش پرسلن یک روش دندانپزشکی است که می‌تواند به جای درمان ارتودنسی استفاده شود. به جز انحرافات و چرخش‌های زیاد دندان، در بسیاری از اختلالات کاربرد بیشتری دارد. این روش درمانی را می‌توان بر روی دندان‌های شکسته، ترک خورده، شکافته و لکه دار استفاده کرد تا لبخندی زیبا و طبیعی به فرد ارائه دهد. علاوه بر این، این نتیجه در مدت زمان بسیار کوتاهی به دست می‌آید.

مزیت دیگر درمان این است که کاملاً بدون درد است. از آنجایی که ناحیه تحت درمان قبل از عمل بی حس شده است، در طول فرآیند درمان هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد.

ونیرهای لمینت را می‌توان از مواد مختلفی مانند کامپوزیت و سرامیک تهیه کرد. اما پرسلن یا سرامیک پرکاربردتر و مقاوم تر است. زیرا پرسلن نزدیکترین نوع پوشش به ساختار اصلی دندان است. لمینت‌های پرسلن از نظر رنگ و عبور نور شباهت زیادی به ساختار دندان طبیعی دارند. در نتیجه، از بیرون مشخص نیست که فرد دارای پوشش روی دندان است. به همین دلیل افراد زیادی لمینت دندان را انتخاب می‌کنند. 

روش‌های مراقبت پس از درمان لمینت ونیر

ونیرهای لمینت پرسلن ماندگاری بسیار بالایی دارند. اگر به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنید، می‌توانید سال‌ها از روکش‌ها استفاده کنید. برای اطمینان از ماندگاری لایه‌های نازک لمینت باید نکاتی را رعایت کرد:

  • هنگام خوردن غذاهای با پوسته سفت، احتیاط کنید.
  • اگر بیمار عادت به فشردن یا ساییدن دندان‌های خود در شب دارد، باید از پلاک شب استفاده کند.
  • افرادی که دارای دندان‌های روکش پرسلن شده هستند باید به طور منظم مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.
  • فرد باید از گاز گرفتن اشیایی مانند سگک، سنجاق و خودکار و سایر اشیاء سفت خودداری کند.
  • اگر غذاهایی که باید خورده شوند کشسان یا انعطاف پذیر هستند، باید آنها را برش داده و سپس مصرف کنید.
  • فردی که لمینت ونیر دارد باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کند.

لمینت ونیر چگونه اعمال می‌شود؟

درمان لمینت ونیر، به نام لمینت چینی یا روکش پرسلن، یک روش درمانی ارجح است تا ظاهر زیبایی به بیمار بدهد. درمان لمینت ونیر با انجام مراحل زیر انجام می‌شود. 

قبل از هر چیز لازم است بیمار توسط دندانپزشک معاینه شود. در نتیجه بعد از بررسی ساختار دندان و سلامت دهان و دندان، دندانپزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا درمان لمینت ونیر قابل اعمال است یا خیر. پس از تصمیم گیری در مورد استفاده از لمینت ونیر، سطوح دندان تمیز می‌شوند. بسته به آستانه درد بیمار، روش بی حسی موضعی ممکن است قبل از شروع جرم گیری انجام شود.

سپس دندان‌ها برای روکش چینی آماده می‌شوند. این آماده سازی شامل زبر کردن سطوح دندان و تمیز کردن آن به منظور چسباندن لمینت‌های چینی به سطح جلویی دندان می‌شود. شرایط ناهموار کردن سطح دندان ممکن است بسته به ساختار دندان متفاوت باشد. با توجه به برخی ساختارهای دندان، لازم نیست سطوح دندان ناصاف شود.

پس از تراشیدن سطح دندان، اندازه گیری و قالبگیری دهان انجام می‌شود و لایه‌های نازک چینی مطابق با اندازه گیری انجام شده در آزمایشگاه تولید می‌شود. این زمان آماده سازی می‌تواند از ۴ روز تا ۶ روز و گاهی بیشتر طول بکشد.

لایه‌های پرسلن‌ها موقت تا زمان آماده شدن ونیر‌های اصلی چسبانده می‌شوند تا ظاهر خوبی داشته باشید. 

زمانی که دندان‌ها در آزمایشگاه‌ها آماده شد، سطوح دندانی بیمار برای آخرین بار کاملا تمیز می‌شود. بعداً لمینت چینی با ژل مخصوص به سطح دندان چسبانده می‌شود.

چسباندن دوباره لمینت‌های چینی امکان پذیر است؟

اگر لمینت شما از دندان شما جدا شده اما یک تکه است، دندانپزشک شما می‌تواند آن را دوباره بچسباند. موفقیت فرایند چسباندن مجدد به موارد زیر بستگی دارد:

نوع جدایی: 

  • جداسازی لمینت از دندان با مواد چسبنده
  • جداسازی لمینت دندان از دندان به تنهایی
  • دندانپزشک شما چقدر سطح جلوی دندان و به خصوص سطح داخلی لمینت دندان را برای چسباندن آماده کرده است.

چسبیدن مجدد ممکن است چندان موفقیت آمیز نباشد. به دلیل عملی بودن و هزینه کم، فرآیند پیوند مجدد ارزش امتحان کردن را دارد. از طرفی شرایط بسیار ایده آلی فراهم نخواهد شد و ارتباط بین لمینت دندان و دندان شما کمتر از حد متوسط خواهد بود. ساخت یک لمینت دندان جدید راه حل بهتر، اما پرهزینه تر و زمان بر تری است.

آیا لمینت‌های چینی شکسته قابل تعمیر هستند؟

اگر فقط قسمت کوچکی از لمینت شما شکسته باشد، ممکن است دندانپزشک این قسمت را بپوشاند. با این حال، این معمولا راه حل قابل اعتمادی نیست.

هنگامی‌که چنین روشی اعمال می‌شود، به طور کلی ۲ مشکل اصلی ایجاد می‌شود.

۱-لمینت دندان شما چینی یا سرامیک است. اما تنها ماده ای که دندانپزشک شما می‌تواند برای تکمیل قسمت از دست رفته استفاده کند پلاستیک یا رزین کامپوزیت دندان است. حتی اگر تعمیر در ابتدا رضایت بخش به نظر برسد، پس از مدت‌ها (ماه‌ها یا سال‌ها) وصله‌ها ظاهر می‌شوند و باعث می‌شوند که قسمت وصله شده متفاوت به نظر برسد.

۲- اتصال بین لمینت دندان و پچ ممکن است در فشار بالا مشکل ایجاد کند.

آیا شکستگی‌های کوچک لمینت قابل تعمیر هستند؟

اگر قسمت کوچکی از لمینت چینی شکسته شود، دندانپزشک می‌تواند گودال تشکیل شده را با قسمت همجوارش کمی‌بتراشد تا دیده نشود. این یک راه حل دائمی ‌است. با این وجود، برای حفظ تقارن لبخند شما، ممکن است لازم باشد دندان کناری نیز به روشی مشابه تراشیده شود.

لمینت دندان ترک خورده ترمیم می‌شود؟

ممکن است ترک‌هایی روی لمینت دندان ایجاد شود. در این موارد نمی‌توان میزان محکم بودن لمینت دندان را پیش بینی کرد. علاوه بر این، در محل ترک‌ها لکه‌ها بیشتر جمع می‌شوند و ظاهر لمینت سرامیکی دندان را خراب می‌کنند. در چنین شرایطی امکان تعمیر وجود ندارد. دندانپزشک شما نمی‌تواند شکاف لمینت دندان را پر کند. گذاشتن لمینت دندان جدید تنها راه حل است.

دلایل شکستگی و جدا شدن لمینت‌های دندان

توجه داشته باشید که چه فعالیتی باعث شکستن لمینت دندان شما می‌شود. پس از تعویض یا ترمیم، مراقب باشید که همان فعالیت (مثلا جویدن ناخن یا فشردن دندان) را تکرار نکنید. در مورد وضعیت خود با دندانپزشک صحبت کنید. دندانپزشک شما می‌تواند راه حل‌هایی را پیشنهاد دهد. نوع مشکلی که تجربه می‌کنید می‌تواند به دندانپزشک شما سرنخ‌هایی در مورد علت اصلی بدهد.

دلیل جدا شدن لایه لمینت 

در کاربرد لمینت سرامیکی، دندان‌ها، مواد چسبنده و سرامیک‌ها به هم متصل می‌شوند. هنگامی‌که لمینت از دندان جدا می‌شود، یا بین سرامیک و ماده چسبنده یا بین دندان و مواد چسبنده جدا می‌شود.

اگر در قرار دادن لمینت مشکلی وجود نداشته باشد، مشکل معمولاً در سطوح بین دندان و مواد چسبنده است. محتمل ترین دلیل این وضعیت این است که سطح دندانی که لمینت دندان به آن چسبانده شده است حاوی نسبت بالایی از عاج (لایه دندان زیر مینای دندان) است.

مواد مورد استفاده برای فرآیند باندینگ نیز می‌توانند با لایه عاج ارتباط برقرار کنند. با این حال، ارتباط با عاج بسیار ضعیف تر از ارتباط با مینای دندان است. اگر قسمت قابل توجهی از سطح دندان از عاج تشکیل شده باشد، ارتباط بین دندان و ماده باندینگ ضعیف تر است.

راه حل این مشکل این است که دندانپزشک لمینت دندان را دوباره بچسباند. متاسفانه مشکلی که در وهله اول باعث جدا شدن لمینت دندان شده بود (نداشتن مینای کافی برای استحکام کافی اتصال) همچنان ادامه دارد و همچنان می‌توان لمینت را از دندان جدا کند. قرار دادن تاج یا روکش کامل دندان آخرین راه حل است، به خصوص اگر مشکل بیش از یک بار اتفاق افتاده باشد.

دلیل شکسته شدن دندان

با توجه به اینکه لمینت‌های چینی نازک و ظریف هستند تعجب خواهید کرد که شکستگی به ندرت اتفاق می‌افتد. دلیل اینکه لمینت‌های پرسلن در شرایط عادی در برابر شکستن مقاوم هستند، چسبیدن آنها به مینای دندان است که سخت تر است. از آنجایی که مینای دندان سخت تر است، بیشتر نیروهای وارد شده به دندان توسط مینای دندان جذب می‌شود. پس هر چه که باعث شکستن مینا می‌شود می‌تواند به لمینت نیز آسیب برساند. 

دلیل ترک خوردن لمینت

ترک خوردن لمینت دندان به این معنی است که بر خلاف وضعیتی که در بالا توضیح داده شد، نیرو به لمینت وارد می‌شود نه دندان. به عنوان مثال، هنگامی‌که لمینت دندان به جای مینای دندان به لایه عاج چسبانده می‌شود، نیروها روی لمینت دندان متمرکز می‌شوند زیرا از لایه عاج لمینت سخت تر است. این باعث ترک خوردن می‌شود.

پارگی یا پریدگی لمینت

در برخی موارد فقط قسمت کوچکی از لمینت چینی شکسته می‌شود. این نشان می‌دهد که لمینت با موفقیت به دندان متصل شده است، اما نیروهای وارده از حدی که سرامیک می‌تواند تحمل کند، فراتر می‌رود. اثر پارگی می‌تواند یک اتفاق یکباره مثل گاز گرفتن چیز خیلی سخت باشد. اما معمولاً چیزهایی که باعث پارگی دندان می‌شوند، عادت به دندان قروچه یا جویدن ناخن است. بیشتر موارد اضطراری مربوط به لمینت‌های چینی مربوط به شکستگی یا جدا شدن است.

اگر لمینت از دندان جدا شد چه کاری انجام دهیم؟

اگر نسبت به دندان خود احساس عجیبی دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید کدام یک از این موقعیت‌ها برای شما اتفاق افتاده است.

۱- آیا لمینت دندان شما هنوز یک تکه است؟

بدون ایجاد آسیب بیشتر، قطعه را با احتیاط از دهان خود خارج کنید. اگر فقط یک قطعه پیدا کردید و قطعه به اندازه کافی بزرگ به نظر می‌رسید، ممکن است لمینت دندان شما نشکسته و فقط از دندان شما جدا شده باشد. در این صورت، دندانپزشک شما می‌تواند لمینت را دوباره بچسباند.

شکل کلی لمینت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا یک تکه است یا خیر. لمینت‌های یک تکه معمولا دارای خطوط گرد و متقارن هستند. زمانی که لمینت شما از سطح براق آن نگاه کنید باید دقیقاً شبیه دندان به نظر برسد. می‌توانید دندانی را که لمینت از آن جدا شده است، بررسی کنید. می‌بینید که قسمت‌های شکسته لمینت همچنان به دندان شما چسبیده است. (اگر اینطور است، مراقب باشید. چنین قطعات چینی می‌تواند به زبان و لب شما آسیب برساند.) اگر یک تکه است، می‌توانید لمینت دندان خود را با پیش دندانپزشک خود ببرید تا از هزینه‌های تعویض آن جلوگیری کنید. لمینت دندان خود را در دستمال توالت بپیچید و در یک ظرف سخت مانند بطری دارو قرار دهید.

اگر لمینت شما شکسته است، تنها کاری که دندانپزشک می‌تواند انجام دهد این است که یک لمینت جدید تهیه کند.

۲- مشکل خود را به دندانپزشک بگویید

با دندانپزشک خود تماس بگیرید و توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده است. دندانپزشک شما یک وقت ملاقات به شما می‌دهد تا دقیقاً مشخص شود چه اتفاقی افتاده است.

۳- تا رسیدن زمان ملاقات دندانپزشک هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید

دندان شما احتمالاً خوب خواهد شد. در زمان گذاشتن لمینت دندان معمولاً مقدار بسیار کمی ‌مینا از سطح دندان تراشیده می‌شود. اگر در مورد شما اینطور است، بعید است که دندان شما تا زمان ملاقات با مشکل اساسی مواجه شود. تنها مشکل ایجاد شده این است که دندان‌های شما ممکن است به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم حساس‌تر شوند. دندان شما می‌تواند زبان و لب‌ها را اذیت کند. مخصوصاً اگر لمینت شکسته باشد و قسمتی از آن به دندان شما چسبیده باشد.

۴- راه حل‌ موقت برای جلوگیری از آسیب قبل از ملاقات دندانپزشک

شمع‌های بریس سفید در برخی داروخانه‌ها موجود است. اینها اغلب برای پوشاندن قسمت‌های تیز بریس‌ها استفاده می‌شوند. یک لایه نازک کوچک از موم بریس را روی دندان‌های خود بمالید. از قرار گرفتن آن بین دندان‌هایتان جلوگیری کنید، این کار باعث می‌شود موم بریس در جای خود راحت‌تر بماند.

۵- قرار ملاقات با دندانپزشک

جای هیچ نگرانی نیست. روز ویزیت دندانپزشک، اگر مقداری از لمینت دندان شما هنوز روی دندان گیر کرده باشد، تمیز می‌شوند. این روش بدون درد است و زمان بسیار کوتاهی می‌برد.

لمینت یا روکش بدون آماده سازی چیست؟

سرنخ در اسم آن است. با روکش بدون آماده سازی نیازی به آماده سازی دندان طبیعی و تراشیدن مینا نیست. در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس ما از روکش‌های Lumineer استفاده می‌کنیم. اینها از یک ماده ثبت شده به نام Cerinate ساخته شده اند که بسیار نازک و در عین حال بسیار قوی هستند. 

درمان غیر تهاجمی ‌است، بنابراین نیازی به بی حسی نیست، که باعث می‌شود کل فرآیند نصب این نوع روکش سریع، آسان و بدون درد باشد. به همین دلیل روشی دوست داشتنی شده است. 

نیاز به تراش لمینت یا روکش دندان در لمینت بدون آماده سازی یا لومینیر نیست

وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، روکش‌های پرسلن بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. لمینت روشی سریع، موثر و با تضمین لبخند برنده است و این جای تعجب ندارد. اما در حالی که روکش‌های چینی بسیار محبوب هستند، بدون اشکال نیستند. یکی از بزرگترین مشکلات آنها تراشیدن دندان قبل از نصب است. این روش کمی‌ ترسناک است و نگرانی بابت لمینت کردن به وجود می‌آورد. به همین دلیل محبوبیت روزافزون روکش‌های بدون آماده‌سازی بیشتر شده است. لومینیرگزینه‌ای غیرتهاجمی است ‌که معمولاً نیازی به تراشیدن دندان ندارد.

تفاوت لمینت لومینیر با سایر درمان‌های روکش پرسلن چیست؟

هیچ نوع روکشی نباید به تراشیدن دندان آنقدر شدید نیاز داشته باشد که دندان‌ها به کُنده‌هایی در لثه تبدیل شوند. لمینت یا روکش‌های پرسلن معمولا نیاز به برداشتن مینای دندان از سطح دندان طبیعی دارند تا تناسب بی‌عیب و نقصی داشته باشند. این کاهش مینای دندان معمولاً بسیار کم است، اما به این معنی است که آنها دائمی هستند و نمی توانید لمینت را بعد از سال ها از روی دندان باز کنید. فقط می‌توانید لمینت‌های خود را تعویض کنید، اما همیشه باید روی دندان‌های طبیعی شما را بپوشانند.

در مقابل، روکش‌های بدون آماده‌سازی هیچ گونه تغییری در سطح دندان‌های طبیعی ایجاد نمی‌کنند. به این معنی که آنها دائمی‌ نیستند و در صورت تمایل می‌توانید هر زمان که بخواهید به دندان‌های طبیعی خود بازگردید.

مزایای انتخاب روکش بدون آماده سازی چیست؟

برای بسیاری از افراد، برگشت پذیر بودن و عدم نیاز به تراشیدن دندان یک مزیت بزرگ است. مزایای دیگر عبارتند از:

سریع گذاشته می‌شوند

روکش‌های بدون آماده سازی بلافاصله اعمال می‌شوند. نیازی به بی حسی نیست، بنابراین شما فقط در یک ویزیت تمام می‌شوند.

می‌توانید ابتدا روکش‌های موقت را امتحان کنید تا ببینید در صورت نصب روکش‌های اصلی چه شکلی می‌شوید. اگر آنها را دوست داشتید ظرف چند روز در آزمایشگاه ساخته می‌شوند. این روکش‌ها در نهایت نیاز به دو قرار ملاقات دارند. 

روکش‌های بدون آماده سازی گزینه ارزان تری هستند

با آمادگی کمتر هزینه کمتری به همراه دارد. هزینه متوسط روکش‌های بدون آماده سازی به طور قابل توجهی کمتر از ونیرهای سرامیک است، اما قیمت‌ها تحت تأثیر تعداد دندان‌هایی است که روکش کرده اید.

دوام بالایی دارند

اگر نگران این هستید که نتراشیدن مینای دندان ممکن است بر کیفیت و طول عمر روکش‌های بدون آماده‌سازی تأثیر بگذارد، اینطور نیست.

علیرغم نازک بودن فوق‌العاده، آنها همچنان بسیار بادوام هستند و با مراقبت مناسب، می‌توانید انتظار داشته باشید روکش‌های بدون آماده‌سازی ۲۰ سال دوام داشته باشند. به راحتی از نظر طول عمر با روکش‌های چینی رقابت می‌کنند.

درمان بدون درد است

از سوزن متنفرید؟ از مته دندانپزشک می‌ترسید؟ خوب، با روکش‌های بدون آماده سازی، می‌توانید کاملاً از آنها اجتناب کنید. به دلیل آنکه تغییراتی در دندان‌های طبیعی شما ایجاد نمی‌شود، نباید هیچ گونه درد یا ناراحتی را در طول یا بعد از درمان تجربه کنید. به این معنی که می‌توانید مستقیماً به روال عادی زندگی خود بازگردید و فقط از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

معایب لمینت دندان

انتخاب لمینت دندان یک تصمیم بزرگ است و درک معایب آن مفید است. 

  • درمان دائمی ‌است و در صورت شکستن یا ترک خوردن پوسته‌ها، تعمیر آن دشوار است.
  • بیمارانی که لمینت می‌گیرند باید از غذاهای سفت یا ترد که به پوسته آسیب می‌زند اجتناب کنند.
  • این درمان می‌تواند منجر به حساسیت دندان شود زیرا لایه مینای دندان تراشیده می‌شود.
  • افرادی که مینای دندان نازکی دارند نباید لمینت دندان دریافت کنند.
  • گرفتن لمینت دندان از ایجاد پوسیدگی یا حفره دندان جلوگیری نمی‌کند.
  • این درمان برای افرادی که دندان‌های ضعیف یا پریودنتیت دارند ایده آل نیست.

قیمت ونیر لمینت 

ارائه قیمت مشخص برای درمان لمینت نادرست است. زیرا ممکن است شرایط متفاوتی در محاسبه قیمت وجود داشته باشد. هزینه بسته به دکتر یا کلینیک متفاوت است. گذشته از آن، عواملی مانند شدت مشکل دندانی شما و تعداد دندان‌هایی که استفاده می‌شود باعث تغییر قیمت می‌شود. بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید.

جمع بندی 

لمینت یا همان روکش پرسلن که در قسمت جلویی دندان نصب می‌شود می‌تواند به درخشندگی و بهبود ظاهر لبخند کمک کند. همچنین در صورت کجی بسیار جزئی، پریدگی و ترک در دندان می‌تواند لمینت سرامیکی موثر باشد. این روشی غیر تهاجمی ‌است و بر خلاف روکش یا تاج کامل دندان نیاز به تراشیدن قسمت زیادی از دندان ندارد. به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. 

اگر می‌خواهید لبخندی زیبا و سالم داشته باشید با شماره کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید و نوبت مشاوره رایگان خود را دریافت نمایید. متخصصان با سابقه کلینیک درمان‌های لازم قبل از لمینت و هر آنچه که برای رسیدن به لبخندی زیبا نیاز دارید را به شما خواهند گفت. منتظر شما هستیم.

سوالات متداول 

دندانی که با لمینت سرامیکی دارد در صورت پوسیدگی چگونه درمان می‌شود؟

درمان پوسیدگی‌های ایجاد شده در این دندان مانند دندان طبیعی است. باید پر کردن ساده با مواد کامپوزیت انجام شود. ونیر برداشته می شود و پس از ترمیم مجدد نصب می‌شود. 

چگونه باید از ونیر لمینت چینی خود مراقبت کنم؟

پس از استفاده از لمینت پرسلن، باید روتیت بهداشت دهان و دندان خود را از سر بگیرید هر ۶ ماه به دندانپزشک مراجعه کنید. 

چه کسی کاندیدای لمینت یا روکش پرسلن نیست؟

بیماران مبتلا به تحلیل پیشرفته لثه و مینای دندان ناکافی کاندیدای این درمان نیستند.

لمینت سرامیکی چگونه ساخته می‌شود؟

لمینت‌های چینی توسط دستگاه‌هایی در محیط آزمایشگاهی برای اندازه دهان فرد و برای شخص طراحی و تولید می‌شوند.

متا تایتل:

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button