اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

کشیدن دندان عقل نهفته چگونه انجام می شود؟

یکی از بزرگترین دغدغه های انسان در طول دوران زندگی، سلامت دهان و دندان می باشد. همان طور که می دانید، دندان ها از اهمیت بسیار زیادی بهره مند هستند و نبود آن ها می تواند صدمات بسیار زیادی را به هر فرد بزند. با این حال انسان ها در دوره های سنی مختلف شاهد رشد دندان های مختلفی هستند. یکی از دندان هایی که در سنین بالاتر رشد می کند و می تواند آسیب های بسیار جدی را به سایر دندان های انسان نیز وارد کند، دندان عقل است. دندان عقل هنگامی می تواند آسیب بدتری را به سایر دندان ها وارد کند که از نوع دندان عقل نهفته باشد.
در سال های گذشته مراکز و مجموعه های درمانی بسیار زیادی تاسیس شده اند که به کشیدن دندان عقل نهفته می پردازند. با این حال باید بدانید که پروسه کشیدن دندان عقل نهفته شامل مراحل مختلفی می شود. اکثریت مجموعه های دندانپزشکی نیز به ارائه خدمات لازم در این زمینه می پردازند. با این وجود کیفیت درمان این مراکز نسبت به دیگری کاملا متفاوت است. بنابراین پیشنهاد ما این است تا برای افزایش کیفیت درمان، اطلاعات مفیدی را در رابطه با کشیدن دندان عقل نهفته به دست بیاورید. در این شرایط قطعا شما می توانید با هزینه های منصفانه از بهترین خدمات بهره مند شوید.

دندان عقل نهفته چیست

دندان عقل به عنوان آخرین دندان هر فرد در زندگی او شناخته می شود که رشد آن از سنین ۹ سالگی آغاز شده و برخی اوقات تا سنین ۲۰ سالگی و بیشتر نیز ادامه می یابد. این دندان به عنوان انتهایی ترین دندان رشد کرده در دهان انسان به شمار می رود. در ابتدا تاج های این دندان به وجود آمده و سپس تا سن ۱۴ سالگی به صورت کامل رشد خواهند کرد. در سنین ۱۸ سالگی به بالا، این دندان ها از ریشه های کاملی بهره مند شده و اقدام به خارج شدن از استخوان های فک خواهند کرد. حرکت این دندان ها به سمت داخل دهان فرد می باشد. توجه داشته باشید که اگر فضای کافی برای رشد دندان عقل در فک فرد موردنظر وجود داشته باشد، این دندان به راحتی رشد کرده و در محل موردنظر قرار می گیرد. در بسیاری از شرایط این دندان به کمک سایر دندان ها نیز آمده و فرآیند جویدن را انجام می دهد.
نیاز است که بدانید، اگر فضای لازم برای رشد دندان عقل وجود نداشته باشد و شرایط خروج این دندان از استخوان ها به شکل نامناسبی صورت بگیرد، این دندان با عنوان دندان عقل نهفته شناخته خواهد شد. دندان های عقل نهفته مختلفی وجود دارند که شناسایی نوع آن ها بر عهده پزشک است. لازم به ذکر است که معمولا محل مناسب برای رشد دندان عقل افراد وجود ندارد. بنابراین می توان دریافت که اکثریت دندان های عقل افراد از نوع نهفته هستند.

کشیدن دندان عقل نهفته در کمترین زمان

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

به صورت کلی، امروزه هزینه دندانپزشکی افراد روز به روز نسبت به گذشته افزایش می یابد. در همین راستا نیاز است تا مبحث هزینه کشیدن دندان عقل نهفته از سوی افراد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. کسب اطلاعات لازم در این زمینه باعث خواهد شد تا شما بتوانید با صرف کمترین هزینه ها از درمان باکیفیت بهره مند شوید. با وجود مراکز دندانپزشکی بسیار زیادی در سراسر کشور ایران، هزینه های مربوط به جراحی دندان عقل نهفته در مقایسه با گذشته کمی رقابتی شده است. بدین ترتیب کشیدن دندان عقل نهفته با هزینه های کمتر نیز از سوی برخی از مراکز معتبر صورت می گیرد. لازم به ذکر است که تعیین قیمت کشیدن دندان عقل نهفته وابسته به شرایط دندان است. در برخی از شرایط ممکن است دندان شما از وضعیت ایده آلی بهره مند نباشد و به همین واسطه هزینه بیشتری بابت کشیدن آن دریافت شود.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل نهفته

یکی از موضوعات مهمی که نیاز است تا از سوی مراجعین مورد بررسی قرار بگیرد، مربوط به مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل نهفته است. به طور کلی این مراقبت ها شامل:
• قراردادن گاز بر روی دندان کشیده شده به مدت دو الی سه ساعت
• استفاده از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم و درد موجود
• خوردن غذاهای نسبتا نرم و آبکی برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط
• مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک در زمان بندی های منظم
• عدم مصرف غذاهای بسیار داغ یا نوشیدنی های داغ تا ۳ الی ۵ روز پس از انجام درمان
• پرهیز از گفتگوی طولانی مدت و همچنین فشار دادن دندان ها بر روی یکدیگر

جراحی دندان های عقل نهفته

انتخاب بهترین دکتر برای جراحی دندان عقل نهفته

همان طور که متوجه شدید، دندان عقل از حساس ترین دندان های انسان به شمار می رود. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد پروسه کشیدن دندان عقل نهفته را بسیار سخت می دانند. قطعا کشیدن این دندان در مقایسه با سایر دندان های انسان بسیار سخت تر است. این پروسه هنگامی دشوارتر خواهد شد که دندان عقل روی عصب قرار گرفته باشد. علاوه بر این موضوع نیاز است تا از بهترین دکتر برای جراحی دندان عقل استفاده شود. یک پزشک معتبر و با تجربه، قطعا می تواند به وسیله دانشی که در اختیار دارد به ارائه خدمات ارزشمندتری بپردازد. در همین راستا پیشنهاد می کنیم تا همواره به انتخاب بهترین پزشک برای جراحی دندان عقل خود باشید.

متخصص جراح فک و صورت برای جراحی دندان عقل نهفته

یکی از بهترین راهکار ها برای کشیدن دندان عقل نهفته، سپردن این پروسه به متخصص جراح فک و صورت می باشد. امروزه متخصصین بسیار زیادی وجود دارند که به جراحی دندان عقل به وسیله بهترین امکانات می پردازند. قطعا این دسته از افراد به واسطه تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند، می توانند خدمات ارزشمندتری را در این زمینه ارائه کنند. با این وجود پیشنهاد می کنیم تا شما نیز برای جراحی دندان عقل نهفته خود به دنبال پزشک متخصص باشید. پزشکان متخصص بسیار زیادی وجود دارند که با دریافت هزینه های منصفانه تلاش می کنند تا قدرت اقتصادی مردم را در درمان دندان ها بالاتر ببرند. با این وجود شما می توانید با استفاده از خدمات این مراکز، علاوه بر دریافت خدمات درمانی باکیفیت، هزینه های منصفانه ای را پرداخت کنید.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button