اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه چسباندن لمینت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش‌های مدرن دندان‌پزشکی دیگر داشتن لبخندی زیبا و درخشان رویا نیست و می‌توان جذابیت چهره را دو چندان نمود. برای این منظور می‌توان از لمینت دندان استفاده نمود که یک درمان زیبایی در حوزه دندان‍‌پزشکی محسوب می‌شود. قیمت لمینت دندان در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی دندان بالاتر است و دلیل این بالا بودن قیمت کیفیت ساخت و موادی است که در ساخت لمینت‌ها استفاده می‌شود.

این روش طرف‌داران بسیار، کاربرد و مزایای فراوانی دارد. اگر شما نیز تصمیم به ایجاد تغییر در ظاهر دندان‌های خود و زیباسازی آن‌ها گرفته‌اید و می‌خواهید در مورد هزینه چسباندن لمینت اطلاعاتی را کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ایم مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ما همراه باشید. 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان Dental laminate یکی از جدیدترین درمان‌های زیبایی دندان است که در این روش لمینت‌ها را به روی قسمت‌های نمایان دندان‌ها می‌چسبانند تا عیوب دندان به خوبی پوشش داده شود. لمینت‌ها می‌توانند به خوبی مشکل سایز، فرم و رنگ دندان‌ها را برطرف کنند و عمدتا در اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

هزینه چسباندن لمینیت دندان
چسباندن لمینیت دندان

در این روش دندان‌پزشک پس از معاینه دندان‌های بیمار و با توجه به جنس و ضخامت لمینت‌ها دندان‌های اصلی فرد را کمی تراش می‌دهد و قالب‌گیری انجام می‌شود. معمولا ضخامت لمینت‎ها بسیار کم و حدود ۰.۲ تا ۰.۵ سانتی‎متر است و به سادگی روی دندان نصب می‌شوند. پس از قالب‌گیری دندان‌پزشک آن‌ها را به لابراتوار ارسال می‌کند تا روکش‌های لمینتی را طراحی و آماده‌سازی کنند. 

بعد از آماده شدن لمینت‌ها دندان‌پزشک این روکش‌ها را به راحتی به روی سطح صاف و صیقلی دندان‌ها چسبانده و عیوب آن‌ها را برطرف می‌کند. 

قیمت لمینت دندان چگونه تعیین می‌شود؟

همیشه یکی از مهم‌ترین و البته مبهم‌ترین موضوعات در ذهن مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌ها دندان‌پزشکی جهت دریافت خدمات زیبایی دندان قیمت لمینت دندان است. لمینت‌های دندان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و عوامل مختلفی موجب این تغییرات قیمتی شده است. از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  • تعداد واحد لمینت دندان

تعداد واحد لمینت دندان مورد نیاز بیمار با توجه به شرایط دندان‍‌های او و پس از مشاوره با دندان‌پزشک مشخص می‌شود. اما به طور کلی از لمینت برای دندان‌های نمایان در لبخند استفاده می‌شود. معمولا فک بالا نسبت به پایین به تعداد واحد لمینت بیشتری نیاز دارد و همین مسئله موجب شده قیمت لمینت فک بالا افزایش یابد و بیشتر از فک پایین باشد. به طور میانگین فک بالا به ۸ واحد و فک پایین به ۴ الی ۶ واحد لمینت نیاز دارد. 

  • نوع لمینت دندان

لمینت‌های دندان دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ متریال ساخت، استحکام، ضخامت و هزینه با یکدیگر متفاوت‌اند. 

  • کیفیت کار لابراتوار

لمینت‌های دندان برای هر فردی به صورت سفارشی در لابراتوار ساخته و طراحی می‌شوند. لابراتوارهایی که از دستگاه‌های پیشرفته و بروز و از با کیفیت‌ترین متریال در ساخت این نوع روکش استفاده می‌کنند قطعا کار با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهند و هزینه دریافتی آن‌ها نیز بالاتر است. 

  • میزان تخصص و تجربه دندان‌پزشک

با توجه به اینکه لمینت دندان یکی از انواع درمان‌های زیبایی دندان است، تخصص و مهارت دندان‌پزشک در آن حرف اول را می‌زند. دندان‌پزشکان مجرب با تراش کمتر دندان و انتخاب بهترین رنگ و نوع لمینت متناسب با شرایط بیمار این درمان زیبایی را با کم‌ترین عارضه ممکن انجام می‌دهند و از بروز مشکلات و عوارض احتمالی در آینده جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این قالب‌گیری لمینت نیز توسط دندان‌پزشک معالج انجام می‌گیرد و اگر با دقت و مهارت انجام نشود می‌تواند موجب کاهش زیبایی لمینت و برخی عوارض دیگر شود . 

انواع لمینت دندان

لمینت‌های دندانی انواع مختلفی دارند که هر یک دارای قیمت و مزایای متفاوتی هستند و دندان‌پزشک با توجه به خواسته‌های بیمار بهترین نوع لمینت را پیشنهاد می‌دهد. 

  • لمینت لومینیرز

این نوع لمینت‌ها ضخامت خیلی کمی به اندازه یک لنز چشمی دارند و با چسبیدن به روی مینای دندان موجب پوشیده شدن بدشکلی و بدرنگی دندان‌ها می‌شوند. در نصب این روکش‌ها نیازی به تراش دندان‌ها نیست و یا اینکه بسیار کم است و ظاهر بسیار زیبایی برای دندان ایجاد می‌کنند. لومینیرز نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تغییر فرم و سایز دندان باشد و معمولا فقط برای رفع بدشکلی و بدرنگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • لمینت زیرکونیا

لمینت‌های زیرکونیا از رایج‌ترین لمینت‌های دندانی هستند که برای زیباتر شدن لبخند و طرح دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لمینت‌ها از استحکام و دوام خیلی بالایی برخوردار هستند. با توجه به اینکه اکثر آن‌ها از جنس تیتانیوم هستند خاصیت زیست‌پذیری بالایی با بدن انسان دارند.

  • لمینت ایمکس

لمینت‌های دندانی ایمکس همان ونیرهای بدون تراش هستند و برای چسباندن آن‌ها به روی دندان مینای دندان تراش زده نمی‌شود. این لمینت‌ها از جنس سرامیک شیشه‌ای دی سیلیکات لیتیوم هستند و از جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به سایر لمینت‌ها برخورداراند. لمینت ایمکس دارای شباهت فوق‌العاده بالایی با دندان طبیعی است، به طوری که کمتر کسی می‌تواند متوجه تفاوت آن‌ها با دندان‌های طبیعی فرد شود.

 این لمینت‎ها ضخامت بسیار کمی در حد ۰.۳ الی ۰.۴ میلی‌متر دارند و راحت‌تر بر روی دندان نصب می‎شوند. از موارد مصرف لمینت ایمکس می‌توان به پوشش فاصله بین دندان‌ها، تغییر شکل و فرم دندان‌ها، تغییر رنگ دندان و از بین بردن ناموزون بودن دندان‌ها اشاره کرد. افرادی که می‌خواهند تغییری در سایز و فرم دندان‌های خود ایجاد کنند این نوع لمینت می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

  • لمینت دندان فلدسپاتیک

ماده اصلی تشکیل‌دهنده این لیمنت‌ها شیشه است و از عنصر دی‌اکسید‌سیلیکون در ساخت آن‌ها استفاده شده است، به همین دلیل دارای شفافیت و ضخامت بسیار کم و بی‌نظیری هستند. شیشه‌ای بودن ساختار این لمینت‌ها موجب شده که در مقایسه با سایر لمینت‌ها دارای خاصیت شکنندگی بالاتری باشند. البته در صورتی که دندان‌پزشک نصب آن‌ها را به خوبی انجام دهد و با دندان به بهترین شکل ممکن پیوند بخورند استحکام آن‌ها افزایش یافته و احتمال شکستن لمینت خیلی کاهش می‌یابد. مهم‌ترین مزیت لمینت فلدسپاتیک این است که نصب آن‌ها بدون نیاز به تراشیدن دندان انجام می‌شود. 

  • لیمنت‌های IPS EMAX

این لمینت‌های دندانی دارای استحکام فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانند فشار بسیار بالا را به خوبی تحمل کنند. در تولید این روکش‌های دندانی از ترکیب دی‌سیلیکات و سرامیک استفاده شده است. با توجه به اینکه دی‌سیلیکات همان عناصر ساخت شیشه هستند، این لمینت‌ها ضخامت بسیار کم و شفافیت خیلی بالایی دارند. ازاین‌رو قیمت لمینت دندان IPS EMAX بالا است.

  • لمینت گلس سرامیکی

در ترکیب و ساختار این روکش‎ها از سرامیک و شیشه استفاده شده است، اما میزان شیشه خیلی بالاتر است. همین مسئله موجب شده که این لمینت‌ها ضخامت بسیار کمی داشته باشند و شفافیت آن‌ها افزایش یابد. این لمینت‌ها دارای رنگ طبیعی‎تری هستند و با توجه به ضخامت کمی که دارند برای نصب آن‌ها به تراش مینای دندان نیازی نیست.   

  • لمینت دندان طرح لبخند

لبخند از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در چهره و اجزای صورت محسوب می‌شود. ازاین‌رو لمینت دندان طرح لبخند باید به نحوی باشد که میان سایز و رنگ دندان‌ها و صورت یک هماهنگی خاصی وجود داشته باشد تا زیبایی لبخند فرد دو چندان شود. برای این منظور در اجرای لمینت طرح لبخند دندان‌پزشک مواردی مانند لثه، فاصله و تناسب دندان‌ها، بهترین رنگ نسبت به پوست صورت را مد نظر قرار می‌دهد. هر چقدر که این موارد با دقت بیشتری رعایت شود و تناسب ایجاد گردد لبخند فرد ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر خواهد داشت.

قیمت بهترین لمینت دندان طرح لبخند 

در میان انواع لمینت دندان معرفی شده لمینت سرامیکی به بهترین و زیباترین لمینت دندان معروف است و دارای درخشندگی و استحکام بسیار بالایی است. علاوه بر این با توجه به ضخامت بسیار کمی که نسبت به سایر لمینت‌ها دارد در چسباندن آن دندان‌پزشک کمترین تراش ممکن را بر روی دندان اصلی بیمار ایجاد می‌کند. این لمینت‌ها دارای بالاترین کیفیت و طول عمر هستند و با پرداخت مقداری هزینه بیشتر و انتخاب آن‌ها می‌توانید برای سالیان طولانی از زیبایی و مزایا آن‌ها بهره‌مند شوید.  

هزینه لمینت کل دهان چقدر است؟

هزینه لمینت کل دهان با توجه به تعداد لمینت و همچنین جنس و مارک لمینت متفاوت است و می‌تواند بین ۴۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان باشد. لازم است که اشاره کنیم لمینت کل دندان به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • لمینت کل دهان در فک بالا که به لمینت طرح لبخند معروف است و معمولا شامل ۱۰ واحد لمینت است. 
  • لمینت کل دهان یا هر دو فک که در آن دو فک بالا و پایین به ۲۰ واحد لمینت دندان نیاز دارد و هزینه آن تقریبا دو برابر نوع اول است. 
  • چرا هزینه لمینت دندان بالا است؟

هنگامی که از هزینه روکش دندان لمینتی صحبت می‌شود باید عوامل متعددی را مد نظر قرار داد مانند:

  • این روکش‎های دندانی دارای کیفیت خیلی بالایی هستند.
  • با توجه به اینکه نصب آن‌ها روی زیبایی لبخند موثر است، نحوه نصب‌شان کمی دشوار و پیچیده است.
  • و از همه مهم‌تر هیچ‌گونه بیمه‌ای هزینه و قیمت لمینت دندان را تحت‌پوشش قرار نمی‌دهند، زیرا این کار تنها جنبه زیبایی دارد و جز درمان دندان محسوب نمی‌شود.
  • بنابراین تمامی این موارد در کنار یکدیگر موجب می‌شوند که لمینت دندان قیمت بالایی داشته باشد.

شرایط پرداخت هزینه لمینت دندان

با توجه به نوع کلینیک دندان‌پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید شرایط پرداخت هزینه لمینت دندان متفاوت است و می‌تواند به صورت نقد و یا اقساطی باشد. در بعضی از کلینیک‌های دندان‌پزشکی خدمات زیبایی و درمانی دندان به صورت اقساطی نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لمینت دندان هستند؟

لمینت دندان یک پوشش یا روکشی جهت از بین بردن بدرنگی و یا نامنظمی سطحی دندان‌ها محسوب می‌شود و لبخندی زیبا را برای افراد به وجود می‌آورد. این روش نیز همانند سایر روش‌های درمانی زیبایی مشابه دارای مزایا و معایبی است. از کاندیداهای مناسب لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • افرادی که می‌خواهند بدرنگی دندان‌های خود را پوشش دهند و بلیچینگ نمی‌تواند برای آن‌ها چندان موثر باشد.
  • افرادی که نامنظمی کمی در دندان‌های خود دارند. البته در مواردی که میزان نامنظمی دندان‌ها شدید است باید ابتدا دندان‌ها ارتودنسی شوند.
  • افرادی که می‌خواهند سایز و فرم دندان‌های خود را تغییر دهند.
  • افرادی که دوست دارند لبخندی زیبا و درخشان داشته باشند.
  • افرادی که به دنبال بلند شدن طول تاج دندان‌های خود هستند.

جمع بندی

لمینت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود طرح لبخند است. قیمت لمینت دندان نسبت به سایر روش‌های اصلاح طرح لبخند بیشتر است، اما طول عمر بالا و استحکام و زیبایی که دارد موجب شده طرف‌داران زیادی داشته باشد. در این روش لازم است که مقداری از مینا دندان برداشته شود اما مقدار آن خیلی ناچیز است و به دندان آسیبی وارد نمی‌شود. ازاین‌رو بهتر است برای دریافت بهترین نتایج و بدون عوارض به یک دندان‌پزشک مجرب و متخصص مراجعه کنید. در صورتی که لمینت دندان به صورت اصولی و مواد با کیفیت انجام شود می‌توانید سالیان طولانی از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

سوالات متداول

مراقبت از لمینت چگونه می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد؟

بعد از نصب و چسباندن لمینت، دندان‌پزشک مراقبت‌های لازم پس از لمینت را برای بیمار توضیح می‌دهد و اگر به خوبی رعایت شوند از بروز عوارض احتمالی که می‌تواند سلامت دندان و دهان و حتی روکش‌ها را تهدید کند جلوگیری کند. ازاین‌رو به تعویض لمینت در بازه زمانی طولانی نیاز خواهد بود و در هزینه‌های مربوط به جایگزینی آن صرفه‌جویی می‌گردد.

تاثیر بیماری‌های دهان و دندان بر قیمت لمینت چگونه است؟

اگر مراقبت‌های بعد از لمینت به درستی انجام نشود فرد درگیر بیماری‌های لثه و دندان خواهد باشد. به طوری که برای درمان بعضی از آن‌ها لازم است که لمینت‌ها از دندان جدا شوند. از طرفی با توجه به برگشت‌ناپذیر بودن لمینت نیاز است که دندان‌پزشک دوباره لمینت جدیدی به روی دندان نصب کند. این فرآیند به هزینه‌های بیشتری نیاز دارد.

چگونه در هزینه‌های لمینت دندان صرفه‌جویی کنیم؟

راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در هزینه لمینت صرفه‌جویی کنید. از جمله این راهکارها می‌توان به مرتب مسواک‌زدن، کشیدن نخ‎دندان، استفاده از دهان‎شویه مناسب، عدم مصرف دخانیات، محدود نمودن مصرف نوشیدنی و غذاهای رنگی، ترک عادت‌هایی مثل گاز نزدن غذاهای سفت و جویدن یخ اشاره کرد. با رعایت این موارد طول عمر لمینت افزایش پیدا می‌کند و مانع از بروز هزینه‌های اضافی حاصل از آسیب دیدن روکش‌ها می‌شود.

طول عمر لمینت دندان چه تاثیری بر قیمت آن خواهد داشت؟

لمینت از روش‌های زیبایی دائمی دندان نیست و معمولا ۱۰ الی ۲۰ سال عمر می‌کند که موجب شده بتوانید مدت زمانی طولانی از آن استفاده نمایید. اما در طول این مدت ممکن است به تعویض لمینت و پرداخت هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن‌ها نیاز پیدا کنید. 

انواع لمینت دندان کدام‌اند؟

لمینت دندان انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لمینت زیرکونیوم، IPS EMAX، گلس سرامیکی، ایمکس، لومینیرز اشاره نمود.

کلمه کلیدی: قیمت لمینت دندان

متا تایتل:

انواع لمینت دندان و هزینه چسباندن لمینت|کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

متا دیسکریپشن

لمینت‌های دندان روکش‌هایی بسیار ظریف و لایه‌ای نازک از جنس شیشه یا سرامیک هستند که برای اصلاح طرح لبخند استفاده شده و به کمک چسب‌های خاصی به روی سطح صاف دندان چسبانده می‌شوند. 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش‌های مدرن دندان‌پزشکی دیگر داشتن لبخندی زیبا و درخشان رویا نیست و می‌توان جذابیت چهره را دو چندان نمود. برای این منظور می‌توان از لمینت دندان استفاده نمود که یک درمان زیبایی در حوزه دندان‍‌پزشکی محسوب می‌شود. قیمت لمینت دندان در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی دندان بالاتر است و دلیل این بالا بودن قیمت کیفیت ساخت و موادی است که در ساخت لمینت‌ها استفاده می‌شود.

این روش طرف‌داران بسیار، کاربرد و مزایای فراوانی دارد. اگر شما نیز تصمیم به ایجاد تغییر در ظاهر دندان‌های خود و زیباسازی آن‌ها گرفته‌اید و می‌خواهید در مورد هزینه چسباندن لمینت اطلاعاتی را کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ایم مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ما همراه باشید. 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان Dental laminate یکی از جدیدترین درمان‌های زیبایی دندان است که در این روش لمینت‌ها را به روی قسمت‌های نمایان دندان‌ها می‌چسبانند تا عیوب دندان به خوبی پوشش داده شود. لمینت‌ها می‌توانند به خوبی مشکل سایز، فرم و رنگ دندان‌ها را برطرف کنند و عمدتا در اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در این روش دندان‌پزشک پس از معاینه دندان‌های بیمار و با توجه به جنس و ضخامت لمینت‌ها دندان‌های اصلی فرد را کمی تراش می‌دهد و قالب‌گیری انجام می‌شود. معمولا ضخامت لمینت‎ها بسیار کم و حدود ۰.۲ تا ۰.۵ سانتی‎متر است و به سادگی روی دندان نصب می‌شوند. پس از قالب‌گیری دندان‌پزشک آن‌ها را به لابراتوار ارسال می‌کند تا روکش‌های لمینتی را طراحی و آماده‌سازی کنند. 

بعد از آماده شدن لمینت‌ها دندان‌پزشک این روکش‌ها را به راحتی به روی سطح صاف و صیقلی دندان‌ها چسبانده و عیوب آن‌ها را برطرف می‌کند. 

قیمت لمینت دندان چگونه تعیین می‌شود؟

همیشه یکی از مهم‌ترین و البته مبهم‌ترین موضوعات در ذهن مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌ها دندان‌پزشکی جهت دریافت خدمات زیبایی دندان قیمت لمینت دندان است. لمینت‌های دندان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و عوامل مختلفی موجب این تغییرات قیمتی شده است. از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  • تعداد واحد لمینت دندان

تعداد واحد لمینت دندان مورد نیاز بیمار با توجه به شرایط دندان‍‌های او و پس از مشاوره با دندان‌پزشک مشخص می‌شود. اما به طور کلی از لمینت برای دندان‌های نمایان در لبخند استفاده می‌شود. معمولا فک بالا نسبت به پایین به تعداد واحد لمینت بیشتری نیاز دارد و همین مسئله موجب شده قیمت لمینت فک بالا افزایش یابد و بیشتر از فک پایین باشد. به طور میانگین فک بالا به ۸ واحد و فک پایین به ۴ الی ۶ واحد لمینت نیاز دارد. 

  • نوع لمینت دندان

لمینت‌های دندان دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ متریال ساخت، استحکام، ضخامت و هزینه با یکدیگر متفاوت‌اند. 

  • کیفیت کار لابراتوار

لمینت‌های دندان برای هر فردی به صورت سفارشی در لابراتوار ساخته و طراحی می‌شوند. لابراتوارهایی که از دستگاه‌های پیشرفته و بروز و از با کیفیت‌ترین متریال در ساخت این نوع روکش استفاده می‌کنند قطعا کار با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهند و هزینه دریافتی آن‌ها نیز بالاتر است. 

  • میزان تخصص و تجربه دندان‌پزشک

با توجه به اینکه لمینت دندان یکی از انواع درمان‌های زیبایی دندان است، تخصص و مهارت دندان‌پزشک در آن حرف اول را می‌زند. دندان‌پزشکان مجرب با تراش کمتر دندان و انتخاب بهترین رنگ و نوع لمینت متناسب با شرایط بیمار این درمان زیبایی را با کم‌ترین عارضه ممکن انجام می‌دهند و از بروز مشکلات و عوارض احتمالی در آینده جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این قالب‌گیری لمینت نیز توسط دندان‌پزشک معالج انجام می‌گیرد و اگر با دقت و مهارت انجام نشود می‌تواند موجب کاهش زیبایی لمینت و برخی عوارض دیگر شود . 

انواع لمینت دندان

لمینت‌های دندانی انواع مختلفی دارند که هر یک دارای قیمت و مزایای متفاوتی هستند و دندان‌پزشک با توجه به خواسته‌های بیمار بهترین نوع لمینت را پیشنهاد می‌دهد. 

  • لمینت لومینیرز

این نوع لمینت‌ها ضخامت خیلی کمی به اندازه یک لنز چشمی دارند و با چسبیدن به روی مینای دندان موجب پوشیده شدن بدشکلی و بدرنگی دندان‌ها می‌شوند. در نصب این روکش‌ها نیازی به تراش دندان‌ها نیست و یا اینکه بسیار کم است و ظاهر بسیار زیبایی برای دندان ایجاد می‌کنند. لومینیرز نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تغییر فرم و سایز دندان باشد و معمولا فقط برای رفع بدشکلی و بدرنگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • لمینت زیرکونیا

لمینت‌های زیرکونیا از رایج‌ترین لمینت‌های دندانی هستند که برای زیباتر شدن لبخند و طرح دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لمینت‌ها از استحکام و دوام خیلی بالایی برخوردار هستند. با توجه به اینکه اکثر آن‌ها از جنس تیتانیوم هستند خاصیت زیست‌پذیری بالایی با بدن انسان دارند.

  • لمینت ایمکس

لمینت‌های دندانی ایمکس همان ونیرهای بدون تراش هستند و برای چسباندن آن‌ها به روی دندان مینای دندان تراش زده نمی‌شود. این لمینت‌ها از جنس سرامیک شیشه‌ای دی سیلیکات لیتیوم هستند و از جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به سایر لمینت‌ها برخورداراند. لمینت ایمکس دارای شباهت فوق‌العاده بالایی با دندان طبیعی است، به طوری که کمتر کسی می‌تواند متوجه تفاوت آن‌ها با دندان‌های طبیعی فرد شود.

 این لمینت‎ها ضخامت بسیار کمی در حد ۰.۳ الی ۰.۴ میلی‌متر دارند و راحت‌تر بر روی دندان نصب می‎شوند. از موارد مصرف لمینت ایمکس می‌توان به پوشش فاصله بین دندان‌ها، تغییر شکل و فرم دندان‌ها، تغییر رنگ دندان و از بین بردن ناموزون بودن دندان‌ها اشاره کرد. افرادی که می‌خواهند تغییری در سایز و فرم دندان‌های خود ایجاد کنند این نوع لمینت می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

  • لمینت دندان فلدسپاتیک

ماده اصلی تشکیل‌دهنده این لیمنت‌ها شیشه است و از عنصر دی‌اکسید‌سیلیکون در ساخت آن‌ها استفاده شده است، به همین دلیل دارای شفافیت و ضخامت بسیار کم و بی‌نظیری هستند. شیشه‌ای بودن ساختار این لمینت‌ها موجب شده که در مقایسه با سایر لمینت‌ها دارای خاصیت شکنندگی بالاتری باشند. البته در صورتی که دندان‌پزشک نصب آن‌ها را به خوبی انجام دهد و با دندان به بهترین شکل ممکن پیوند بخورند استحکام آن‌ها افزایش یافته و احتمال شکستن لمینت خیلی کاهش می‌یابد. مهم‌ترین مزیت لمینت فلدسپاتیک این است که نصب آن‌ها بدون نیاز به تراشیدن دندان انجام می‌شود. 

  • لیمنت‌های IPS EMAX

این لمینت‌های دندانی دارای استحکام فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانند فشار بسیار بالا را به خوبی تحمل کنند. در تولید این روکش‌های دندانی از ترکیب دی‌سیلیکات و سرامیک استفاده شده است. با توجه به اینکه دی‌سیلیکات همان عناصر ساخت شیشه هستند، این لمینت‌ها ضخامت بسیار کم و شفافیت خیلی بالایی دارند. ازاین‌رو قیمت لمینت دندان IPS EMAX بالا است.

  • لمینت گلس سرامیکی

در ترکیب و ساختار این روکش‎ها از سرامیک و شیشه استفاده شده است، اما میزان شیشه خیلی بالاتر است. همین مسئله موجب شده که این لمینت‌ها ضخامت بسیار کمی داشته باشند و شفافیت آن‌ها افزایش یابد. این لمینت‌ها دارای رنگ طبیعی‎تری هستند و با توجه به ضخامت کمی که دارند برای نصب آن‌ها به تراش مینای دندان نیازی نیست.   

  • لمینت دندان طرح لبخند

لبخند از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در چهره و اجزای صورت محسوب می‌شود. ازاین‌رو لمینت دندان طرح لبخند باید به نحوی باشد که میان سایز و رنگ دندان‌ها و صورت یک هماهنگی خاصی وجود داشته باشد تا زیبایی لبخند فرد دو چندان شود. برای این منظور در اجرای لمینت طرح لبخند دندان‌پزشک مواردی مانند لثه، فاصله و تناسب دندان‌ها، بهترین رنگ نسبت به پوست صورت را مد نظر قرار می‌دهد. هر چقدر که این موارد با دقت بیشتری رعایت شود و تناسب ایجاد گردد لبخند فرد ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر خواهد داشت.

قیمت بهترین لمینت دندان طرح لبخند 

در میان انواع لمینت دندان معرفی شده لمینت سرامیکی به بهترین و زیباترین لمینت دندان معروف است و دارای درخشندگی و استحکام بسیار بالایی است. علاوه بر این با توجه به ضخامت بسیار کمی که نسبت به سایر لمینت‌ها دارد در چسباندن آن دندان‌پزشک کمترین تراش ممکن را بر روی دندان اصلی بیمار ایجاد می‌کند. این لمینت‌ها دارای بالاترین کیفیت و طول عمر هستند و با پرداخت مقداری هزینه بیشتر و انتخاب آن‌ها می‌توانید برای سالیان طولانی از زیبایی و مزایا آن‌ها بهره‌مند شوید.  

هزینه لمینت کل دهان چقدر است؟

هزینه لمینت کل دهان با توجه به تعداد لمینت و همچنین جنس و مارک لمینت متفاوت است و می‌تواند بین ۴۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان باشد. لازم است که اشاره کنیم لمینت کل دندان به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • لمینت کل دهان در فک بالا که به لمینت طرح لبخند معروف است و معمولا شامل ۱۰ واحد لمینت است. 
  • لمینت کل دهان یا هر دو فک که در آن دو فک بالا و پایین به ۲۰ واحد لمینت دندان نیاز دارد و هزینه آن تقریبا دو برابر نوع اول است. 
  • چرا هزینه لمینت دندان بالا است؟

هنگامی که از هزینه روکش دندان لمینتی صحبت می‌شود باید عوامل متعددی را مد نظر قرار داد مانند:

  • این روکش‎های دندانی دارای کیفیت خیلی بالایی هستند.
  • با توجه به اینکه نصب آن‌ها روی زیبایی لبخند موثر است، نحوه نصب‌شان کمی دشوار و پیچیده است.
  • و از همه مهم‌تر هیچ‌گونه بیمه‌ای هزینه و قیمت لمینت دندان را تحت‌پوشش قرار نمی‌دهند، زیرا این کار تنها جنبه زیبایی دارد و جز درمان دندان محسوب نمی‌شود.
  • بنابراین تمامی این موارد در کنار یکدیگر موجب می‌شوند که لمینت دندان قیمت بالایی داشته باشد.

شرایط پرداخت هزینه لمینت دندان

با توجه به نوع کلینیک دندان‌پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید شرایط پرداخت هزینه لمینت دندان متفاوت است و می‌تواند به صورت نقد و یا اقساطی باشد. در بعضی از کلینیک‌های دندان‌پزشکی خدمات زیبایی و درمانی دندان به صورت اقساطی نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لمینت دندان هستند؟

لمینت دندان یک پوشش یا روکشی جهت از بین بردن بدرنگی و یا نامنظمی سطحی دندان‌ها محسوب می‌شود و لبخندی زیبا را برای افراد به وجود می‌آورد. این روش نیز همانند سایر روش‌های درمانی زیبایی مشابه دارای مزایا و معایبی است. از کاندیداهای مناسب لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • افرادی که می‌خواهند بدرنگی دندان‌های خود را پوشش دهند و بلیچینگ نمی‌تواند برای آن‌ها چندان موثر باشد.
  • افرادی که نامنظمی کمی در دندان‌های خود دارند. البته در مواردی که میزان نامنظمی دندان‌ها شدید است باید ابتدا دندان‌ها ارتودنسی شوند.
  • افرادی که می‌خواهند سایز و فرم دندان‌های خود را تغییر دهند.
  • افرادی که دوست دارند لبخندی زیبا و درخشان داشته باشند.
  • افرادی که به دنبال بلند شدن طول تاج دندان‌های خود هستند.

جمع بندی

لمینت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود طرح لبخند است. قیمت لمینت دندان نسبت به سایر روش‌های اصلاح طرح لبخند بیشتر است، اما طول عمر بالا و استحکام و زیبایی که دارد موجب شده طرف‌داران زیادی داشته باشد. در این روش لازم است که مقداری از مینا دندان برداشته شود اما مقدار آن خیلی ناچیز است و به دندان آسیبی وارد نمی‌شود. ازاین‌رو بهتر است برای دریافت بهترین نتایج و بدون عوارض به یک دندان‌پزشک مجرب و متخصص مراجعه کنید. در صورتی که لمینت دندان به صورت اصولی و مواد با کیفیت انجام شود می‌توانید سالیان طولانی از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

سوالات متداول

مراقبت از لمینت چگونه می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد؟

بعد از نصب و چسباندن لمینت، دندان‌پزشک مراقبت‌های لازم پس از لمینت را برای بیمار توضیح می‌دهد و اگر به خوبی رعایت شوند از بروز عوارض احتمالی که می‌تواند سلامت دندان و دهان و حتی روکش‌ها را تهدید کند جلوگیری کند. ازاین‌رو به تعویض لمینت در بازه زمانی طولانی نیاز خواهد بود و در هزینه‌های مربوط به جایگزینی آن صرفه‌جویی می‌گردد.

تاثیر بیماری‌های دهان و دندان بر قیمت لمینت چگونه است؟

اگر مراقبت‌های بعد از لمینت به درستی انجام نشود فرد درگیر بیماری‌های لثه و دندان خواهد باشد. به طوری که برای درمان بعضی از آن‌ها لازم است که لمینت‌ها از دندان جدا شوند. از طرفی با توجه به برگشت‌ناپذیر بودن لمینت نیاز است که دندان‌پزشک دوباره لمینت جدیدی به روی دندان نصب کند. این فرآیند به هزینه‌های بیشتری نیاز دارد.

چگونه در هزینه‌های لمینت دندان صرفه‌جویی کنیم؟

راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در هزینه لمینت صرفه‌جویی کنید. از جمله این راهکارها می‌توان به مرتب مسواک‌زدن، کشیدن نخ‎دندان، استفاده از دهان‎شویه مناسب، عدم مصرف دخانیات، محدود نمودن مصرف نوشیدنی و غذاهای رنگی، ترک عادت‌هایی مثل گاز نزدن غذاهای سفت و جویدن یخ اشاره کرد. با رعایت این موارد طول عمر لمینت افزایش پیدا می‌کند و مانع از بروز هزینه‌های اضافی حاصل از آسیب دیدن روکش‌ها می‌شود.

طول عمر لمینت دندان چه تاثیری بر قیمت آن خواهد داشت؟

لمینت از روش‌های زیبایی دائمی دندان نیست و معمولا ۱۰ الی ۲۰ سال عمر می‌کند که موجب شده بتوانید مدت زمانی طولانی از آن استفاده نمایید. اما در طول این مدت ممکن است به تعویض لمینت و پرداخت هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن‌ها نیاز پیدا کنید. 

انواع لمینت دندان کدام‌اند؟

لمینت دندان انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لمینت زیرکونیوم، IPS EMAX، گلس سرامیکی، ایمکس، لومینیرز اشاره نمود.

نظر دهید post

1 comments on “هزینه چسباندن لمینت

  1. امیر ملکی پور اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام عرض ادب هزینه چسب زدن یک لمینیت چقدر هست لمنیت افتاده باشه بخواید چسب بزنید بچسبونید ممنون میشیم بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button