اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

بهبود طرح لبخند همان جوان کردن لبخند است. در این روش شکل لبخند در زمان بسیارکم، زیبا و سالم می‌شود. در ابتدا باید بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند را پیدا کنید. سپس مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. بیمار با دندانپزشک تمام نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را درمیان میگذارد. این کار به دندانپزشک کمک می‌کند تا گزینه‌های پیش رو را بهتر بررسی کند.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به بررسی روش‌های اصلاح لبخند توسط بهترین متخصص دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

طراحی لبخند چیست؟

طراحی لبخند روشی پیشرفته و جدید است که با کمک آن ظاهر لبخند طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد. در مواردی که به دندان آسیب وارد شده، نا مرتبی دندان‌ها، تیرگی، بالا رفتن سن و یا هرگونه نارضایتی از ظاهر دندان‌ها این روش به راحتی به کمک بیماران می‌آید و لبخندی زیبا را به آنها هدیه می‌دهد.  

طراحی لبخند برای اصلاح چه مواردی استفاده می‌شود؟ 

موارد زیادی در دندان‌ها و لبخند افراد وجود دارد که با کمک دندانپزشک زیبایی می‌توان آنها را اصلاح کرد. در ادامه برخی از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم:

۱- دندان‌های با زاویه و کج

همه ما می‌دانیم که دندان‌های مرتب تاثیر زیادی بر زیبایی لبخند افراد دارند. اما تمام انسان‌ها دندان‌های تراز و صافی ندارند. جای نگرانی نیست می‌توان با درمان‌های زیبایی دندان‌ها را صاف و منظم کرد. دندان‌های که با زاویه در کنار هم قرار گرفته اند و پیج خورده و شلوغ به نظر می‌آیند در اصطلاح کج گفته می‌شوند و به آسانی قابل درمان هستند 

در این موارد برای درمان از ارتودنسی استفاه می‌شود. در صورتی که دندان‌ها زیاد به هم ریخته و شلوغ نباشند از لمینت برای اصلاح طرح لبخند نیز می‌توان استفاه کرد.  

۲- شکستگی دندان

به دلایل متفاوتی ممکن است دندان‌ها دچار شکستگی شوند. برای اصلاح لبخند و باز گرداندن زیبایی و سلامت دندان‌ها معمولا از روش‌هایی مانند روکش کامل دندان، باندینگ، لمینت سرامیکی و کامپوزیت استفاده می‌شود. 

۳- از دست دادن دندان

شاید از دست دادن دندان از بدترین اتفاقاتی باشد که برای فرد رخ می‌دهد. این امر به دلایل مختلف مانند تروما یا عدم رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود. راه حل آن هم مراجعه به متخصص زیبایی دندانپزشکی است تا ناحیه بدون دندان را با کمک بریج یا ایمپلنت پر کنند. 

۴- تراز کردن و بستن فاصله بین دندانی

فاصله بین دندان‌ها در برخی از افراد زیاد است. در برخی موارد روی عملکرد گاز زدن و جویدن نیز تاثیر منفی می‌گذارد. برای رفع این مشکل می‌توان از روکش، لمینت و بریس‌های نامرئی استفاده کرد. 

۵- رفع لبخند لثه ای

برخی از افراد در زمان خندیدن قسمت زیادی از لثه‌های آنها پدیدار می‌شود. برای رفع ظاهر نازیبای این لبخند می‌توان از کانتورینگ لثه با لیزر کمک گرفت. همچنین در صورت تیرگی دندان‌ها از بلیچینگ حرفه ای می‌توانید بهره مند شوید. 

۶- لب‌ها و گونه‌های پرتر و لبخندی جوان تر

در صورت تحلیل استخوان فک، گونه‌ها تو رفتگی پیدا کرده وظاهری پیر به شما می‌دهد. اما با جراحی فک، ارتودنسی و کاشت ایمپلنت جوانی خود را دوباره بدست خواهید آورد.

۷- خصوصیات دندانی مخصوص هر فرد

برای داشتن لبخندی زنانه و مردانه می‌توانید از اصلاح طرح لبخند استفاده کنید. یکی از ساده ترین راهکار‌ها گذاشتن لمینت دندانی است. با این روش جذابیت صورت مردانه و زنانه شما بیشتر می‌شود. 

روش‌های مورد استفاده توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

دندانپزشک گزینه‌های زیادی برای اصلاح طرح لبخند دارد. گزینه‌هایی مانند ایجاد ظاهر متقارن با ترمیم کردن دندان‌ها یا استفاده از روکش‌های کامل دندانی که برای هر دندان ساخته می‌شود. در صورتی که پوسیدگی دندان زیاد باشد و نتوان آن را نجات داد تنها راه کشیدن دندان است. بعد از کشیدن دندانپزشک برای جلوگیری از تحلیل فک و پر کردن فضای خالی دندان‌ها، از اینپلنت استفاده می‌کند. ایمپلنت انتخابی طولانی مدت و گزینه درمانی مناسبی برای بازگرداندن لبخند زیباست. 

اصلاح طرح لبخند شامل چندین روش می‌شود. در ادامه برخی از این روش‌ها را با هم می‌بینیم. 

۱- استفاده پرکننده‌های هم رنگ دندان برای طراحی لبخند 

برای آنکه دندان‌ها به درستی ترمیم شوند قسمت‌های آسیب دیده و پوسیده را می‌تراشند. سپس با ماده همرنگ دندان آنها را پر می‌کنند. در این صورت دندانی صاف و یکدست خواهید داشت. این کار معمولا با ماده رزین کامپوزیت انجام می‌شود.

۲-  سفید کردن دندان

الکل، قهوه، زردچوبه، سیگار و بستنی باعث لکه دار شدن دندان‌ها می‌شوند. اگر دندان‌ها در اثر رنگ موجود در مواد غذایی تغییر رنگ پیدا کرد باید آنها را به صورت حرفه ای سفید کرد. سفید کردن به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود. با این روش‌ها دندان‌ها سفید و براق می‌شوند. با توجه به بودجه شما و هزینه ای که می‌توانید پرداخت کنید دندانپزشک تصمیم می‌گیرد که از کدام روش استفاده کند. 

۳- قرار دادن لمینت برای اصلاح لبخند

لمینت‌ها پوسته‌های نازک و همرنگ دندان هستند که به جلوی دندان‌ها چسبیده می‌شوند. لمینت از دو جنس سرامیک و کامپوزیت ساخته می‌شود. نوع کامپوزیتی آن مستقیم در مطب روی دندان‌ها قرار داده می‌شود. اما نوع سرامیکی باید ابتدا در لابراتوار دندانپزشکی ساخته شده و سپس در طی یک جلسه روی دندان‌ها چسبیده شوند. لمینت‌ها معمولا برای افرادی که فاصله بین دندانی دارند یا دندان‌های با ظاهر نامناسب دارند روش مناسبی است. 

۴- بریس‌ها

ارتودنسی یا بریس ماندگارترین روش برای مرتب کردن دندان‌های شلوغ و نامرتب هستند. با پیشرفت تکنولوژی‌های دندانپزشکی، بریس‌ها ظریف و برخی از آنها نامرئی شده اند. اما اگر از ظاهر بریس‌ها روی دندان‌های خود ناراضی هستید بهتر است از ارتودنسی شفاف کمک بگیرید.

۵- شکل دادن به مینا

در برخی از افراد بهم ریختگی دندان‌ها زیاد نیست و با مانتور کردن مینا می‌توان به نتیجه مطلوب رسید. در این روش مینای دندان کمی تراشیده و شکل داده می‌شود. این روش در بهبود طرح لبخند بسیار موثر است. 

۶- استفاده از روکش

اگر دندان‌های شما ساختار اصلی خود را از دست داده باشد و دندانپزشک نتواند مینا را شکل دهد قسمت بالای تاج کامل برداشته می‌شود. از دندان قالبگیری کرده و روکش مناسب با آن روی دندان قرار می‌گیرد. روکش‌ها از نظر ظاهر و عملکرد مشابه دندان طبیعی هستند.

۷- افزایش طول دندان

اگر دندان‌های کوتاه و کوچکی دارید و از ظاهر لبخند خود راضی نیستید می‌توانید با روش‌های زیبایی، ظاهر آنها را بلند کنید. روش‌های درمانی در این مورد باندینگ کامپوزیت و لمینت سرامیکی است. افرادی که صورت گرد و پری دارند با کشیده تر کردن دندان‌های جلویی می‌توانند ظاهری لاغر تر به صورت خود بدهند.

۸- متناسب کردن دندان‌ها

دندان‌هایی متناسب هستند که دو دندان مرکزی نسبت عرض به طول متناسبی داشته باشند. در این حالت لبخند زیبا تری خواهید داشت. برای این منظور دندانپزشک دندان‌های جلویی را متقارن کرده و بر طبق آن سایر دندان‌ها را اصلاح می‌کند. انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند در این مواقع بسیار موثر است. 

۹- لثه‌های صورتی و سالم موثر در زیبایی لبخند

برخی از افراد به دلایل مختلف لثه‌هایی بدرنگ، تیره و قهوه ای دارند. این لثه‌ها ظاهری زشت به لبخند می‌دهند. با کمک لیزر این رنگ دانه‌های تیره از بافت لثه بیرون آمده و لثه‌هایی صورتی خواهید داشت. رنگ صورتی لثه به زیبایی و جوانی لبخند شما کمک زیادی می‌کند. 

۱۰- بازسازی لثه

افرادی که لثه‌های آنها با دندان‌ها مطابقت ندارند باید درمان لثه شوند. برخی از لثه‌ها قسمت زیادی از مینای دندان را می‌پوشانند و برخی دیگر از لثه‌ها عقب رفتگی زیادی دارند. در هر دو صورت با لیزر قابل درمان و تراز شدن هستند. 

مزایای اصلاح طراحی لبخند توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی چیست؟

  • باعث اعتماد به نفس بالا می‌شود و دیگر لبخند خود را پنهان نمی کنید. 
  • تمام بیماری‌های دندان در این پروسه درمان شده و دهان و دندان سالم خواهید داشت. 
  • با رعایت موارد بهداشتی دهان و دندان، دندان‌ها سالم تر می‌شوند.
  • جویدن و صحبت کردن بدون مشکل می‌شود.

انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند 

برای آنکه به دندان‌هایتان در طی پروسه آسیبی وارد نشود باید بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند را انتخاب کنید. دندانپزشکانی که حوزه تخصصی و تحصیلی آنها دندانپزشکی زیبایی باشد. در ابتدا به تجربه و مهارت دندانزشک دقت نمایید. سپس به سراغ نمونه کار‌ها و هزینه‌های اصلاح طرح لبخند توسط آن دندانپزشک بروید. همچنین بهترین دندانپزشک باید به صورت کامل با عوارض احتمالی اصلاح طرح لبخند آشنایی داشته باشد و تا جای ممکن از بروز آنها جلوگیری کند. 

تشخیص دندانپزشک و برنامه ریزی برای درمان اصلاح لبخند

پس از آنکه بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند را پیدا کردید، دندانپزشک ابتدا عکس با اشعه ایکس از دندان‌ها می‌گیرد. گاهی نیاز است که با دوربین‌های دیجیتالی از داخل دهان عکسبرداری شود تا تمام جزئیات داخل دهان دیده شود. در این صورت دندانپزشک می‌تواند سلامت کلی دندان‌ها و دهان را مورد بررسی قرار دهد. 

ویژگی‌هایی که در اصلاح طرح لبخند مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

زمانی که صحبت از اصلاح طرح لبخند توسط بهترین دکتر به میان می‌آید همه به رنگ دندان و متناسب کردن دندان‌ها فکر می‌کنند. اما ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که دندانپزشکان به آنها توجه می‌کنند. در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

طول دندان‌ها

اگر ارتفاع دندان‌ها بیشتر باشد ظاهر جواتری خواهیم داشت. با بالا رفتن سن طول و ارتفاع دندان‌ها کم شده و دندان‌ها کوچتر به نظر می‌آیند. در این حالت چهره ای خسته و مسن خواهیم داشت. از سه روش افزایش تاج دندان، لیزر درمانی لثه و لمینت می‌توان برای رفع این عیوب کمک گرفت.

خط لبخند

خط لبخند چیزی است که برای دندانپزشکان مهم است. این خط معمولا از لبه‌های دندان‌های بالایی به دو سمت لب‌ها کشیده می‌شود. در نظر داشته باشید که این خطی فرضی است. انحنایی که بدست می‌آید باید با انحنای لب پایین موازی باشد. با این روش طول دندان‌های جدید را اندازه گیری می‌کنند. 

نسبت دندان‌ها به یکدیگر

متخصص دندانپزشک زیبایی تناسب دندان‌ها با یکدیگر را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای آنکه چهره زیباتری داشته باشید دندان‌های جلویی باید بزرگ‌تر و نمایان‌تر باشند. 

ایجاد ویژگی مناسب دندان با چهره 

متخصصان زیبایی دندانپزشکی ویژگی‌های زیبایی و عملکرد را با هم تلفیق می‌کنند. همچنین با در نظر گرفتن جنسیت زنانه یا مردانه می‌توانند دندان‌هایی طراحی کنند که صورت شما را زیبا تر جلوه دهند. در واقع به لطافت و زیبایی چهره زنانه و صورت عضلانی مردانه توجه می‌کنند. 

ایا اصلاح طرح لبخند عارضه ای خواهد داشت؟

اهمیت پیدا کردن بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند در اینجا مشخص می‌شود. زیرا اصلاح طرح لبخند تنها برای زیبایی نیست و باید از دندان‌ها نیز محافظت شود تا عوارض آن کاهش یابد. 

۳عارضه احتمالی طراحی لبخند 

  •  با تراشیدن زیاد دندان برای لمینت، استحکام دندان‌ها کاهش می‌یابد. همچنین ممکن است احتمال پوسیدگی و حساسیت دندان‌ها بالا برود. 
  •  اگر درمانی مانند ارتودنسی توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند صورت نگیرد ممکن است دچار بیماری‌های لثه شوید. همچنین در صورتی که از دندان‌ها به درستی مراقبت نشود در حین ارتودنسی دچار پوسیدگی و زردی دندان‌ها می‌شوید.
  •  اگر به سراغ بهترین دکتر نروید ممکن است ماده ای که برای سفید کردن در بلیچینگ استفاده می‌شوند به مینای دندان آسیب جبران ناپذیری وارد کند. 

اصلاح طرح لبخند چقدر دوام می‌آورد؟

درمان‌های زیبایی دندان با توجه به مراقبت‌هایی که از آنها صورت می‌گیرد دوام پیدا می‌کنند. به طور مثال لمینت کامپوزیت‌ها به دلیل استحکام کم و رنگ پذیری بالا زودتر خراب می‌شوند. می‌توانید آنها را لمینت سرامیکی جایگزین کنید. همچنین بلیچینگ که برای طراحی لبخندی سفید و درخشان استفاده می‌شود باید به صورت مداوم و در فاصله زمانی‌های مشخص تکرار شود. 

اگر بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند از روکش‌های مرغوب استفاده کند بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز به تعویض روکش‌ها داریم. علاوه بر انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند، باید تکنسین آزمایشگاه حرفه ای باشد و از بهترین مواد در ساخت روکش‌ها و لمینت‌ها استفاده کند. تمامی این موارد بر طول عمر طرح لبخند شما تاثیر می‌گذارد. 

هزینه طراحی طرح لبخند چقدر است؟

اصلاح طرح لبخند شاید کمی گران باشد اما به دلیل آنکه به زیبایی و اعتماد به نفش شما می‌افزاید ارزش هزینه کردن دارد. هزینه‌ها به نوع درمانی که توسط دندانپزشک انتخاب می‌شوند بستگی دارند. قبل از هر اقدامی تمام هزینه‌ها برای شما توضیح داده می‌شود. 

در ادامه برخی از عوامل اصلی که بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد را بررسی می‌کنیم.

  • میزان سختگی هر مرحله بر هزینه تاثیر دارد.
  • به زمانی که درمان نیاز دارد تا تکمیل شود. 
  • تعداد درمان‌هایی که برای اصلاح لبخند انجام می‌شود. 
  • نوع روش‌های درمانی در نظر گرفته شده باعث افزایش یا کاهش هزینه‌ها می‌شوند. 
  • انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند و تجربه و مهارت وی بر هزینه‌ها موثر است. 

جمع بندی 

طرح لبخند یک تکنیک زیبایی است که در آن تمام دندان‌های جلویی بالا و پایین و دندان‌هایی که در حین لبخند قابل مشاهده هستند با هم طراحی و ساخته می‌شوند تا به لبخند شما زیبایی بدهند. در این روش به لب‌ها و نیمرخ صورت توجه ویژه ای می‌شود. به این ترتیب در اصلاح طرح لبخند می‌توانیم رنگ، شکل و تراز دندان را متناسب کنیم. 

اگر قصد انجام هرگونه اصلاح طرح لبخند دارید ابتدا با متخصصان ماهر و با تجربه کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس مشورت نمایید. متخصصان ما بهترین و موثر ترین راه را به شما پیشنهاد می‌دهند. زمان را از دست نداده و همین حالا با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید. منتظر شما هستیم. 

سوالات متداول

اصلاح لبخند چگونه انجام می‌شود؟

اصلاح لبخند فرآیند دندانپزشکی برای ارتقای ظاهر لبخند شماست که از طریق درمان‌های دندانپزشکی زیبایی انجام می‌شود. روش‌های زیبایی شناخته شده برای اصلاح لبخند عبارتند از روکش دندان، ایمپلنت، باندینگ و لمینت.

طراحی لبخند چقدر دوام دارد؟

اگر سلامت دهان و دندان به درستی حفظ شود، اصلاح لبخند معمولاً دوام زیادی دارد. برای معاینه منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا سلامت لبخند شما دائمی باشد.

مراحل طراحی لبخند چیست؟

بسته به نیازها و خواسته‌های شما ممکن است ترکیبی از مراحل زیر باشد:

  • روکش‌های سرامیک
  • ایمپلنت‌های دندانی
  • بریج‌ها
  • ارتودنسی
  • سفید کردن دندان
  • کانتورینگ لثه
  • بوتاکس

طراحی لبخند، درمانی ایمن است؟

اگرچه هیچ عارضه جانبی جدی در درمان طراحی لبخند وجود ندارد، اما گاهی اوقات ممکن است افراد در حین یا پس از بلیچینگ لثه دچار مشکلات جزئی یا موقتی حساسیت دندانی شوند. 

آیا می‌توانید لبخند خود را بدون بریس اصلاح کنید؟

بله، باندینگ دندان یک راه حل سریع و مقرون به صرفه برای درمان دندان‌های کج است. مواد باندینگ را می‌توان به شکل، قالب و رنگ اصلی دندان مطابقت داد و ظاهر یک لبخند کج یا نامرتب را بهبود بخشید. باندینگ دندان معمولاً برای رفع نگرانی‌های جزئی به جای ارتودنسی استفاده می‌شود.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button