اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران

پیدا کردن بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد. شما دندانپزشکی می‌خواهید که نه تنها تخصص و تجربه لازم را داشته باشد، بلکه راهی برای ایجاد احساس راحتی در کودک شما نیز داشته باشد. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی اطفال در سطح شهر تهران برای ارائه خدمات با کیفیت عالی به کودکان شهرت دارد. در این مقاله کوشش نمودیم تا با بررسی همه جانبه دندانپزشکی کودکان، راه شما را برای یافتن بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران، هموار کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه بمانید.

دندانپزشک اطفال چه خدماتی ارائه می دهد؟

برخی از رایج‌ترین خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک کودکان عبارتند از:

مراقبت های پیشگیرانه

این قسمت شامل معاینات و تمیز کردن منظم دندان‌ها است که برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها ضروری خواهد بود. دندانپزشکان اطفال ممکن است برای کمک به پیشگیری از پوسیدگی، درمان‌های فلوراید و سیلانت‌های دندانی را پیشنهاد دهند.

تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان

دندانپزشکان اطفال برای شناسایی و درمان طیف وسیعی از مشکلات دندانی از جمله حفره‌ها، بیماری‌های لثه و عفونت‌های دهان آموزش دیده‌اند. آنها همچنین ممکن است درمان‌های ترمیمی مانند پر کردن و درمان کانال‌های ریشه را ارائه دهند.

ارزیابی های ارتودنسی

دندانپزشکان اطفال می‌توانند دندان‌ها و فک‌های کودکان را ارزیابی کنند تا تشخیص دهند که آیا درمان ارتودنسی ضروری است یا خیر. همچنین ممکن است ارتودنسی زودهنگام را برای اصلاح مشکلات بایت قبل از جدی شدن انجام دهند.

فیشورسیلانت تراپی

فیشورسیلانت دندان یک پوشش محافظ ساخته شده از ماده شفاف یا همرنگ دندان است که روی سطوح جویدنی دندان‌های عقبی (مولرها و پرمولرها) اعمال می‌شود. این سطوح اغلب دارای شیارها و شکاف‌های عمیقی هستند که می‌توانند ذرات غذا و باکتری‌ها را به دام بیندازند و از پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان جلوگیری کنند. فیشورسیلانت‌ها با ایجاد سطحی صاف و قابلیت تمیز کردن آسان از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کنند.

روکش دندان شیری

روکش دندان شیری که به عنوان روکش‌های دندان کودکان نیز شناخته می‌شود، یک گزینه درمانی نسبتا نادر برای کودکانی است که دندان‌های شیری آنها دارای مشکلات زیبایی شدید است که بر اعتماد به نفس، عملکرد دندان یا سلامت کلی دهان آنها تأثیر می‌گذارد. این مسائل ممکن است شامل لکه‌های زیاد، شکستگی‌، ترک‌های قابل توجه و بدشکلی یا ناهنجاری دندان‌ها باشد.

کاربرد روکش دندان شیری مشابه روکش‌های بزرگسالان است، به طوری‌که ابتدا دندان‌ها با برداشتن لایه نازکی از مینای دندان برای چسبندگی مناسب مواد روکش آماده می‌شوند. سپس روکش‌ها با استفاده از چسب دندانی به دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

مراقبت های اورژانسی دندانپزشکی

دندانپزشکان اطفال برای رسیدگی به درمان‌های اورژانسی دندانی مانند دندان درد، دندان شکسته و آبسه آموزش های لازم را دیده است. آنها می‌توانند مراقبت‌های فوری را برای کاهش درد و جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان‌ها و لثه‌ها ارائه دهند.

عصب کشی دندان شیری

دندان‌های شیری ممکن است یک ریشه کانال کوچک داشته باشند که به سمت پایین تا استخوان فک امتداد می‌یابد. این ریشه به چسباندن دندان در جای خود کمک می‌کند و از دندان‌های در حال رشد و فک حمایت می‌کند. هنگامی‌که دندان‌های دائمی شروع به رشد می‌کنند، به ریشه دندان‌های شیری فشار می‌آورند و باعث جذب، یا حل شدن و افتادن آن‌ها می‌شوند.

اگر دندان‌های شیری به دلیل پوسیدگی یا آسیب دیدگی دچار مشکل شوند، ممکن است برای نجات دندان، درمان عصب کشی انجام شود. در این روش، کانال دندان تمیز شده و با ماده‌ای پر می‌شود تا به حفظ ساختار دندان تا زمانی‌که به طور طبیعی بیفتد کمک کند. با این‌حال، اگر دندان شیری به شدت آسیب دیده یا عفونی شده باشد، ممکن است نیاز به کشیدن آن باشد تا از آسیب بیشتر به دندان‌ها و لثه‌های اطراف جلوگیری شود.

آموزش و مشاوره

دندانپزشکان اطفال می‌توانند راهنمایی‌هایی را برای والدین در مورد نحوه مراقبت از دندان‌های فرزندانشان در خانه از جمله تکنیک‌های صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ارائه دهند. همچنین می‌توانند اهمیت بهداشت دهان و دندان و عادات غذایی سالم را به کودکان آموزش دهند.

جرم گیری دندان اطفال

دندان‌های کودکان باید به طور منظم مانند دندان‌های بزرگسالان جرم گیری شود. متخصصان دندانپزشکی توصیه می‌کنند که کودکان هر شش ماه یک بار برای معاینه و تمیز کردن به دندانپزشک مراجعه کنند. البته دفعات جرم گیری ممکن است بسته به نیازهای فردی کودک و شیوه‌های بهداشت دهان و دندان متفاوت باشد. در برخی موارد، کودکان ممکن است به دلیل عواملی مانند بریس‌های ارتودنسی یا شرایط پزشکی که بر سلامت دندان تاثیر می‌گذارند، نیاز به جرم گیری مکرر داشته باشند.

فلوراید تراپی دندان های شیری

فلوراید تراپی یک درمان رایج برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان بمشار می‌آید. این فرایند شامل استفاده از فلوراید روی دندان به منظور تقویت مینای دندان و مقاوم‌تر کردن آن در برابر پوسیدگی است. فلوراید تراپی می‌تواند به محافظت از دندان‌های شیری در برابر پوسیدگی و ارتقای سلامت دهان و دندان در کودکان کمک کند.

خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

خدمات دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی، برای کودکانی که مشکلات دندانی دارند و در ویزیت مطب معمولی قابل رسیدگی نیست، ضروری است. این روش برای کودکانی که همکاری نمی‌کنند یا در طول ویزیت‌های منظم دندانپزشکی دچار مشکلات اضطرابی هستند نیز توصیه می‌شود.

متخصص بیهوشی پس از بیهوش کردن کودک، در تمام طول عمل حضور خواهد داشت و علائم حیاتی کودک را زیر نظر دارد و از ایمنی تمامی موارد اطمینان حاصل می‌کند. با کمک بیهوشی عمومی، کودک می‌تواند بدون احساس درد و ناراحتی، مراقبت‌های دندانی لازم را انجام دهد. پس از انجام عمل، کودک تحت نظر قرار می‌گیرد تا زمانی‌که از بیهوشی به طور کامل بهبود یابد، سپس اجازه مرخصی داده خواهد شد.

درمان بیماری لثه ای کودکان

تشخیص و درمان زودهنگام بیماری‌های لثه برای کودکان برای جلوگیری از آسیب دائمی به دندان‌ها و لثه‌ها مهم است. والدین باید عادات بهداشت دهان و دندان را به فرزندان خود بیاموزند و آنها را تشویق کنند که مرتبا به دندانپزشک مراجعه کنند. کودکان باید معاینات منظم دندانپزشکی داشته باشند تا زودهنگام هر گونه بیماری لثه را تشخیص دهند و از بهداشت دهان و دندان اطمینان حاصل کنند.

دندان قروچه در کودکان

دندان قروچه در کودکان یک عادت رایج است که معمولا بی ضرر بوده و نیازی به درمان ندارد. علل دندان قروچه در کودکان به خوبی شناخته نشده است، اما تصور می‌شود که با استرس، اضطراب یا تنش به ویژه در کودکان مدرسه‌ای مرتبط باشد. همچنین می‌تواند در نتیجه مشکلات دندانی مانند دندان‌های ناهموار یا آلرژی باشد.

علائم دندان قروچه در کودکان شامل ساییدگی دندان‌ها، سردرد، گوش درد، درد فک و درد صورت است. اگر کودک شما هر یک از این علائم را داشت، بررسی دندانپزشکی توصیه می‌شود. درمان دندان قروچه در کودکان به شدت مشکل بستگی دارد. در بیشتر موارد، با رشد کودک و یادگیری مدیریت استرس و اضطراب، این عادت خود به خود از بین می‌رود.

با این حال، اگر این عادت ادامه یابد و باعث آسیب به دندان‌ها شود، دندانپزشک ممکن است محافظ دهان را توصیه کند. در موارد نادر، ممکن است برای کمک به رفع اضطراب یا دندان قروچه ناشی از استرس، دارو تجویز شود.

اگر نگران دندان قروچه فرزندتان هستید، با همکاران ما در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید، تا در زمانی کوتاه بتوانید با بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران وقت مشاوره دریافت نمایید. آنها می‌توانند تشخیص دهند که آیا مشکلات دندانی زمینه‌ای وجود دارد یا خیر و بهترین برنامه درمانی را توصیه نمایند.

دستگاه فضا نگهدارنده

دستگاه نگهدارنده فضا در دندانپزشکی کودکان وسیله‌ای است که برای حفظ فضای باقی مانده از دندان شیری از دست رفته استفاده می‌شود. معمولا برای کودکانی که دندان شیری خود را زودتر از موعد از دست داده‌اند، دستگاه نگهدارنده فضا توصیه می‌گردد. این یک دستگاه دندانپزشکی است که معمولا بلافاصله پس از افتادن یا کشیدن دندان شیری قرار می‌گیرد تا از جابجایی دندان‌های اطراف به فضای باقی مانده جلوگیری شود. هدف از دستگاه نگهدارنده فضا این است که اطمینان حاصل شود دندان‌های دائمی با فضای کافی و مناسب، رشد می‌کنند. این دستگاه ممکن است یک وسیله متحرک یا ثابت باشد که روی دندان‌ها فیکس می‌شود.

اهمیت مراقبت از دندان های کودک

مراقبت از دندان‌های کودکان برای سلامت کلی و رفاه آنها بسیار مهم است. دندان‌ها و لثه‌های سالم نه تنها از تغذیه خوب حمایت می‌کنند، بلکه نقش مهمی در رشد گفتار و عزت نفس دارند. حفره‌ها و پوسیدگی دندان می‌تواند دردناک بوده و منجر به مشکلات دندانی گسترده‌تر شوند.

مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و معاینات دندانی بخش‌های ضروری برای حفظ بهداشت دهان و دندان هستند. والدین باید عادات مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به فرزندان خود در اوایل زندگی معرفی کنند تا به ایجاد عادات خوبی کمک نمایند که تا آخر عمر باقی بمانند. اطمینان از داشتن رژیم غذایی سالم و کم قند برای کودکان نیز در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار مهم است.

مراقبت صحیح از دندان‌های شیری کودکان ضروری است زیرا این دندان‌ها پایه و اساس رویش دندان‌های دائمی را می‌گذارند. بی‌توجهی به دندان‌های شیری می‌تواند باعث آسیب به مجموعه دندان‌های دائمی شده و منجر به مشکلات دندانی گسترده‌تر گردد.

ایجاد عادات خوب بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندان‌های کودکان در مراحل اولیه می‌تواند به پیشگیری از مشکلات دندانی مهم‌تر، کاهش خطر پوسیدگی و ارتقای سلامت کلی کمک کند.

فواید مراجعه به بهترین دکتر دندانپزشکی اطفال تهران چیست؟

مراقبت همه جانبه از کودک وظیفه هر والد مسئول و دلسوزی است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن اهمیت داد، بررسی مداوم دهان و دندان کودک است. از جمله فواید مراجعه به دندانپزشکی اطفال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دندانپزشکان اطفال در شناسایی و درمان مشکلات دندانی در کودکان تخصص دارند. آنها می‌توانند این موارد را زودتر تشخیص دهند، حتی قبل از اینکه باعث ناراحتی یا درد شوند. بنابراین می‌توانند به سرعت به این مسائل رسیدگی کنند.
  • دندانپزشکان اطفال به کودکان در مورد مراقبت از دهان و دندان از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و عادات غذایی سالم آموزش می‌دهند. معاینات منظم به آنها اجازه می‌دهد تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه مانند فلوراید تراپی، سیلانت‌ها و درمان ارتودنسی را ارائه دهند.
  • کلینیک‌های دندانپزشکی کودکان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محیطی دلپذیر، راحت و بدون خطر برای کودکان ایجاد کنند. آنها دکور، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های مناسب برای بچه‌ها را در خود جای داده‌اند تا به کودک شما کمک کنند در طول مراجعه احساس راحتی کند.
  • دندانپزشکان اطفال آموزش و تجربه پیشرفته‌ای در درمان بیماری‌های دهان و دندان کودکان در هر سنی از جمله کودکان با نیازهای ویژه را دارند. آنها می‌توانند مراقبت‌های تخصصی را برای اطمینان از حفظ سلامت دندان کودک شما ارائه دهند.
  • دندانپزشکان اطفال به والدین آموزش می‌دهند که چگونه از دندان‌های کودک خود به درستی مراقبت کنند. آنها همچنین راهنمایی‌هایی در مورد رژیم‌های غذایی سالم، تکنیک‌های صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ارائه می‌دهند.

مشخصات بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران چیست؟

بر اساس تحقیقات، ویژگی‌های خاصی برای دندانپزشک اطفال در نظر گرفته شده است. با دانستن این موارد به راحتی می‌توانید بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران را بشناسید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

تجربه

یک دندانپزشک اطفال خوب تجربه زیادی در کار با کودکان خواهد داشت.

صبوری

کودکان می‌توانند بدقلق و ناسازگار باشند، بنابراین یک دندانپزشک اطفال خوب باید حوصله زیادی داشته باشد.

برخورد ملایم

دندانپزشک هنگام کار با کودکان باید برخورد ملایم و آرام بخش داشته باشد.

دلسوز

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران قطعا دلسوزترین نیز هست و درک می‌کند که کودکان ممکن است از مراجعه به دندانپزشکی بترسند یا مضطرب باشند.

ارتباط خوب

ارتباط داشتن یک دندانپزشک اطفال ضروری است که بتواند هم با کودک و هم با والدین به خوبی ارتباط برقرار کند، روش‌های درمانی را توضیح و به هر سوالی پاسخ دهد.

فضای مناسب کودک

مطب باید کودکانه، دلپذیر و به گونه‌ای چیدمان شود که برای راحتی بچه‌ها مناسب باشد.

آگاه بودن

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران باید در مورد شیوه‌های فعلی و فناوری دندانپزشکی دانش بالایی داشته باشد.

شخصیت سرگرم کننده

توانایی کم کردن استرس و راحت کردن کودک در طول ملاقات بسیار مهم است.

رویکرد پیشگیرانه

یک دندانپزشک اطفال خوب از درمان مشکلات دندانی فراتر رفته و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامت دندان‌های کودکان ارائه می‌دهد.

به یادگیری ادامه دهد

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال تهران، دندانپزشکی است که همواره در حال یادگیری و رفتن به دوره‌های آموزشی مداوم است. زیرا همیشه تضمین می‌کند که بهترین مراقبت را به بیماران خود ارائه می‌دهد.

جمع بندی

اگر به دنبال بهترین دکتر دندانپزشک اطفال در تهران هستید، با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید. این کلینیک با سال‌ها تجربه و تخصص، شرایط لازم را برای رفع نیازهای دندانی کودک شما دارد. همکاران ما در ایجاد احساس راحتی و آرامش در کودکان تخصص دارند و امکانات پیشرفته آنها تضمین می‌کند که کودک شما بهترین مراقبت ممکن را دریافت می‌کند. همین امروز لبخندی سالم را به فرزندتان هدیه دهید و به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  1. سن کودک برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال چقدر باید باشد؟

دندانپزشک اطفال معمولا کودکان را از سنین ۶ ماهگی تا زمانی‌که دندان‌های نهایی در بزرگسالی رشد می‌کنند، می‌پذیرد. بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که فرزندانشان تا سنین نوجوانی خود به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایند.

  1. شایع ترین مشکل دندانی در کودکان چیست؟

پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین مشکلات دندانی در کودکان است. هنگامی‌که باکتری روی دندان تجمع می‌کند، به پلاک تبدیل شده و مینای دندان را از بین می‌برد.

  1. چالش های دندانپزشکی کودکان چیست؟

رایج‌ترین چالش‌های درمانی در کودکان شامل درمان پوسیدگی دندان، چالش‌های رفتاری، اختلالات رشدی و اکتسابی، ناهنجاری‌های رویش دندان، ترومای دندانی و بیماران با نیازهای خاص یا ناتوانی‌های رشدی است.

  1. اولین مرحله پوسیدگی دندان در کودکان چیست؟

اولین علامت پوسیدگی دندان زمانی است که یک نوار سفید و کدر در امتداد خط لثه (ناحیه پایه دندان‌ها، نزدیک لثه) ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها مشاهده کنید و لثه‌ها قرمز و متورم شده باشند. در پوسیدگی‌های پیشرفته‌تر، ممکن است متوجه سوراخ‌های سیاه روی دندان یا شکستگی دندان‌ها شوید.

  1. کدام دندان ها در اطفال بیشتر آسیب می بینند؟

شایع‌ترین آسیب دندان‌های شیری در دندان‌های ثنایای مرکزی فک بالا است که در جلوی فک بالایی قرار دارد. اغلب اوقات، این دندان در بین تمام دندان‌های دهان قابل مشاهده‌ترین است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button