اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

رادیوگرافی پری اپیکال چیست؟

رادیوگرافی پری اپیکال چیست؟

رادیوگرافی پری‌اپیکال یکی از روش‌های تشخیص بیماری‌های دهان و دندان است که با استفاده از آن پزشکان به راحتی می‌توانند مشکلات و ناراحتی‌ قسمت‌های مختلف دندان را تشخیص و درمان کنند. رادیوگرافی دو حالت داخلی و خارجی دارد که داخلی به این منظور است،دندان‌ها از داخل دهان بررسی می‌شوند که پری‌اپیکال یکی از این روش‌ها است. این روش نسبت به سایر عکسبراری‌های دندانی  مزیت‌های زیادی دارد که باعث استفاده و کاربردهای آن شده است. به عنوان مثال در بعضی مواقع برای پیدا کردن دستگاه‌های موقعیت‌یاب نیز استفاده می‌شود. با توجه به اینکه دندان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن هستند، پس به بهداشت و رسیدگی زیادی نیاز دارند.

رادیولوژی و رادیوگرافی چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد ظهور دستگاه‌های عکسبرداری و اسکن‌های گوناگون بودیم. این دستگاه‌ها به پزشکان کمک می‌کند تا بسیار راحت‌تر از گذشته و بدون استفاده از روش‌های سنتی بتوانند بیماری‌ها و حتی شکستگی‌هایی را که با چشم قابل مشاهده نیستند را نشان دهند.
رادیولوژی و رادیوگرافی، نمونه دستگاه‌هایی بودند که برای عکسبرداری ساخته شدند. این نوع عکسبرداری‌ها بر پایه‌ی استفاده از اشعه ایکس هستند. اشعه ایکس نوعی تابش الکترومغناطیس است و با توجه به مزایایی که دارد امروزه به عنوان یکی از ابزارهای سرطان‌زا نیز شناخته می‌شود. در ادامه‌ این مقاله به بررسی این نوع عکسبرداری‌ها می‌پردازیم و درباره‌ی مزایا و عوارض آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گرافی دندان چیست و چه مزایایی دارد؟ 

بررسی بیماری های دهان و دندان با رادیوگرافی دندان امکان پذیر است در مورد عوارض اشعه ایکس در گرافی دندان نگران هستید، مطالعه این پست می‌تواند به نگرانی شما پایان دهد. گرافی دهان و دندان که در نزد کارشناسان حوزه سلامت، به (OPG) نیز معروف است، نوعی عکس‌برداری است. در این عکس‌برداری، نمایی از دندان، […]

اشعه ایکس چه عوارض و خطراتی برای کودکان دارد؟

کودک شما ممکن است برای مشکلات مختلف سلامتی به عکسبرداری‌های مختلف نیاز پیدا کند. از اشعه ایکس برای تصویربرداری از نقاط مختلف بدن و ساختارهای داخلی بدن استفاده می‌شود. اشعه ایکس نوعی از انرژی تابشی است که از امواج مرئی یا رادیویی انرژی بیشتری دارد. این آزمایشات می‌تواند کودکان را در معرض تابش تشعشعات قرار […]

خطرات و عوارض رادیولوژی OPG؛ بررسی مزایا و معایب و نکات مراقبتی

دندانپزشکان و دندان سازان برای تشخیص دقیق‌تر و عملکرد بهتر در حرفه خود احتیاج به ابزار امکان‌هایی بیش از اختیارات در مطب و کلینیک خود دارند. اینجاست که از اهمیت تکنولوژی و پیشرفت در انواع عکس‌برداری‌ها پرده برداشته می‌شود. این عکس‌ها مشکلات و آسیب‌هایی را برای پزشک و دندانساز قابل مشاهده و قابل دسترسی آسان می‌کنند که بدون آنها هیچ‌وقت امکان‌پذیر نیست.

چه موقع عکس PA علاوه بر OPG نیاز است؟

اشعه ایکس روشی مطمئن برای تشخیص بسیاری از عوارض دهانی است. زمانی که نیاز به عکس از یک دندان دارید و دندانپزشک می خواهد تمام ساختار دندان تا ریشه را بررسی کند از عکس PA استفاده می کند. اگر می‌خواهید درباره اشعه ایکس دندان بیشتر بدانید، یا اگر فکر می‌کنید نیاز به عکس‌های اشعه ایکس دهان دارید با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید. 

Call Now Button