اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت

اگر دندان‌های شما کدر و فرسوده به نظر می‌رسند، یا عیوب خاصی مانع از لبخند زدن با اعتماد به نفس شما می‌شود، وقت آن است که لبخند را اصلاح کنید. ونیر کامپوزیت‌های دندانی می‌توانند به تبدیل لبخند شما از کدر به خیره کننده کمک کنند. ونیر‌ها پوسته‌های نازکی هستند که از پرسلن یا مواد کامپوزیت ساخته شده اند و به طور ایمن با استفاده از سیمان باندینگ به دندان‌های شما متصل می‌شوند. این گزینه ترمیم دندان برای رفع عیوب مختلف دندان از جمله تغییر رنگ، پریدگی‌ها، شکاف‌ها و ناهماهنگی استفاده می‌شود.

با این حال، گذاشتن ونیر کامپوزیت فقط نیمی ‌از مسیر رسیدن به یک لبخند زیباست. پس از قرار دادن ونیرها، مراقبت خوب از آنها مهم است.

مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت کلید موفقیت و طول عمر ونیر‌های دندانی است. برای اینکه بیشترین بهره را از هزینه و وقتی که گذاشته اید ببرید، این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس را دنبال کنید تا با مراقبت صحیح از ونیر‌ها آشنا شوید. در ادامه، نکات ضروری در مورد نگهداری ونیر کامپوزیت دندان مانند بهداشت پس از ونیر، تکنیک‌های مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، توصیه‌های غذایی و غیره را بررسی می‌کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک ماده دندانپزشکی است که برای ترمیم و بازسازی دندان‌های آسیب دیده، شکسته یا تغییر ظاهر داده استفاده می‌شود. این ماده یک نوع رزین ترکیبی است که از چندین ماده شیمیایی تشکیل شده و با دندان‌ها هماهنگی بسیار خوبی دارد. یکی از ویژگی‌های بارز کامپوزیت، قابلیت تطابق با رنگ و شکل دندان‌های طبیعی است، به‌طوری‌که پس از اعمال و تراشیدن، با ظاهر و رنگ دندان‌های اطراف تلفیق می‌شود.

فرآیند اعمال کامپوزیت نسبتاً ساده است و در کلینیک دندانپزشکی یا مطب انجام می‌شود. دندان‌پزشک ابتدا بخشی از دندان را تراشیده و سپس کامپوزیت را به شکل لایه‌های نازک بر روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور UV یا لیزر، آن را به دندان متصل و سفت می‌کند. 

کامپوزیت دندان علاوه بر بازسازی استحکام دندان، قابلیت ترمیم نقاط فرسوده، پر کردن شکاف‌ها و حتی تصحیح اندازه و شکل دندان‌ها را نیز داراست. اما بهتر است بدانید کامپوزیت نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد و با گذشت زمان ممکن است دچار ترک و سایش‌ شود که نیاز به تعمیر و ترمیم دوباره دارد.

ونیر کامپوزیت چگونه انجام می‌شود؟

قبل از آنکه کاری انجام دهید بهتر است با روش آن آشنا شوید و اطلاعات درباره آن بدست بیاورید. این می‌تواند به کاهش اضطراب و عدم اطمینان در مورد آنچه در طول کل فرآیند انتظار دارید کمک کند. روش ونیر کامپوزیت معمولاً شامل یک فرایند چند مرحله ای است.این فرآیند شامل:

  • برداشتن لایه نازکی از مینای دندان از سطح دندان
  • چسباندن ونیر کامپوزیت‌های دندانی به سطح جلویی دندان‌ها

بسته به نوع ونیر کامپوزیت، کل فرآیند معمولا در یک نوبت انجام می‌شود. 

قبل از انجام کامپوزیت چه کار‌هایی باید انجام شود؟

قبل از انجام پروسه، با دندانپزشک برای مشاوره ملاقات و مشورت خواهید کرد. آنها دهان و دندان‌های شما را معاینه می‌کنند و در مورد سابقه پزشکی شما می‌پرسند. همچنین ممکن است برای تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای ونیر کامپوزیت هستید یا خیر، عکس‌های اشعه ایکس دندان و سایر آزمایش‌های تصویربرداری را انجام دهند.

برای بیمارانی که از سلامت دهان و دندان برخوردار هستند، جرم گیری حرفه ای قبل از فرآیند کافی است. با این حال، افرادی که مشکلات اساسی دهان و دندان مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندان دارند، تا زمانی که شرایط آنها برطرف نشود، نمی‌توانند ونیر کامپوزیت را انجام دهند.

بعد از ونیر کامپوزیت چه انتظاری باید داشت؟

پس از پروسه گذاشتن ونیر کامپوزیت ممکن است کمی ‌حساسیت و ناراحتی را تجربه کنید. این طبیعی است و باید خود به خود رفع شود. دندانپزشک شما دستورالعمل‌هایی را برای مراقبت مناسب از ونیر کامپوزیت و بهداشت پس از ونیر به شما می‌دهد.

در برخی موارد داروهای تسکین دهنده درد را برای راحتی شما تجویز می‌کنند یا به شما پیشنهاد کنند که هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده کنید. به عنوان بخشی از نگهداری ونیر کامپوزیت دندان، باید به طور منظم برای معاینات و جرم گیری دندان به دندانپزشکی مراجعه کنید. همچنین باید روال بهداشت دهان و دندان را در خانه رعایت کنید. این کار‌ها به افزایش طول عمر ونیر کامپوزیت‌های شما کمک می‌کند.

آماده شدن برای مراقبت‌های بعدی ونیر کامپوزیت

برای حفظ ظاهر طبیعی ونیر کامپوزیت‌های خود باید دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت را رعایت کنید. دندانپزشکان دستورالعمل‌های شخصی مربوط به درمان را به شما ارائه می‌دهند.

عواملی که بر دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی شما تأثیر می‌گذارند ممکن است شامل سن، سلامت، شغل و عادات سبک زندگی شما باشد. باید این دستورالعمل‌ها را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و اگر جایی را متوجه نشدید در صورت نیاز به توضیح یا اطلاعات بیشتر سؤال بپرسید. رعایت این موارد به شما این امکان را می‌دهد که به طور موثر از ونیر کامپوزیت‌های خود مراقبت کنید و وضعیت آنها را حفظ نمایید.

بعد از گرفتن ونیر از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

همه افراد پس از صرف زمان و هزینه برای گذاشتن ونیر کامپوزیت‌ها، می‌خواهند تا جایی که ممکن است کامپوزیت ها دوام بیاورند. دانستن اینکه از چه چیزی باید اجتناب کرد در نگهداری ونیر کامپوزیت دندان بسیار مهم است. برای اطمینان از اینکه ونیر کامپوزیت‌های شما سفید و طبیعی می‌مانند، این نکات را رعایت کنید:

از غذاها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لکه دار می‌کند خودداری کنید

غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای، شراب قرمز و انواع توت‌ها می‌توانند به مرور زمان باعث تغییر رنگ ونیر کامپوزیت‌ها شوند. اگرچه لازم نیست به طور کامل از آنها اجتناب کنید، اما بهتر است آنها را در حد اعتدال مصرف نمایید و پس از آن دهان خود را با آب بشویید. همچنین می‌توانید هنگام نوشیدن از نی استفاده کنید تا تماس با ونیر کامپوزیت‌های خود را به حداقل برسانید.

اجسام سخت را گاز نگیرید یا نجوید

گاز گرفتن یا جویدن اجسام سخت مانند یخ، خودکار و ناخن می‌تواند باعث بریدگی یا ترک در ونیر کامپوزیت‌های شما شود. علاوه بر این، اگر در ورزش‌های تماسی مانند بوکس شرکت می‌کنید، مهم است که از محافظ دهان استفاده کنید تا از ونیر کامپوزیت‌های خود در برابر هرگونه ضربه محافظت کنید.

از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید

استفاده از دندان‌ها برای باز کردن بسته‌ها یا کندن برچسب‌ها می‌تواند فشار غیرضروری به ونیر کامپوزیت‌های شما وارد کند و باعث ترک خوردن یا بریدگی آن‌ها شود. به این ترتیب، از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید.

بهداشت دهان و دندان را نادیده نگیرید

در حالی که ونیر کامپوزیت‌ها نمی‌توانند پوسیدگی داشته باشند، دندان‌ها و لثه‌های زیرین هنوز هم می‌توانند مستعد پوسیدگی و بیماری لثه شوند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم دندان‌ها و مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن و جرم گیری بسیار مهم است.

دندان قروچه را درمان کنید

دندان قروچه می‌تواند به ونیر کامپوزیت‌های شما آسیب برساند و منجر به درد فک و سردرد شود. اگر شب‌ها دندان قروچه می‌کنید، با دندانپزشک خود در مورد گرفتن محافظ دهان برای محافظت از دندان‌ها و ونیر کامپوزیت‌ها صحبت کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن می‌تواند باعث تغییر رنگ و لکه دار شدن ونیر کامپوزیت‌ها شود و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های لثه و سایر مسائل مربوط به سلامت دهان را افزایش ‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، ترک آن می‌تواند به حفظ ظاهر و سلامت ونیر کامپوزیت شما کمک کند.

مراقبت از آنچه می خورید و کاری که با دهانتان انجام می‌دهید می‌تواند تضمین کند که لبخند زیبای شما برای سال‌ها درخشان می‌ماند.

اهمیت بهداشت خوب دهان برای مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت

بهداشت پس از ونیر برای طول عمر آن مهم و تاثیر گذار است. در ادامه کار‌های لازم برای رعایت بهداشت دهان و دندان را بررسی می‌کنیم. 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم

شما باید دو بار در روز دندان‌های خود را با مسواک نرم مسواک بزنید و روزانه از نخ دندان استفاده کنید. هنگام مسواک زدن از حرکات دایره ای و هنگام کشیدن نخ دندان از حرکات سر خوردن استفاده کنید. برای جلوگیری از خراشیدن ونیر کامپوزیت‌ها از خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید.

استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید

دهانشویه حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت دندان‌ها کمک کند و از آنها در برابر آسیب و لکه‌های بیشتر محافظت کند.

مراجعه منظم به دندانپزشک

مهم است که هر شش ماه یک بار برای معاینات منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید، بنابراین دندانپزشک شما می‌تواند وضعیت ونیر کامپوزیت‌های شما را کنترل کند.

پیروی از این اقدامات ساده برای بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند تا ونیرهای شما برای مدت طولانی قوی و سالم به نظر برسند.

تکنیک‌های مناسب مسواک زدن کامپوزیت‌های دندان

تکنیک‌های صحیح مسواک زدن برای حفظ بهترین وضعیت ونیر کامپوزیت‌ها ضروری است. برای مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت و حفظ سلامت دهان و دندان، در ادامه چند تکنیک مسواک زدن را آموزش می‌دهیم.

  • از مسواک نرم استفاده کنید. این می‌تواند به کاهش خراش و ساییدگی روی ونیر کامپوزیت‌های شما کمک کند که به طور بالقوه می‌تواند منجر به سایر مشکلات دندانی شود.
  • موهای مسواک خود را در زاویه ۴۵ درجه به سمت خطوط لثه قرار دهید. از یک حرکت دایره ای استفاده کنید، حرکت‌های کوتاهی را در امتداد خط لثه انجام دهید تا تجمع پلاک را از بین ببرید.
  • هنگام مسواک زدن دقت کنید که فشار زیادی وارد نکنید. فشار بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد فرورفتگی یا بریدگی در ونیر کامپوزیت‌ها شود که ترمیم آن می‌تواند دشوار یا پرهزینه باشد.

فراموش نکنید که طبق توصیه دندانپزشک خود، جرم گیری منظم حرفه ای را انجام دهید. این کار برای مراقبت مناسب از دندان‌های طبیعی و ونیر کامپوزیت‌ها ضروری هستند.

بهترین انواع مسواک و خمیر دندان برای مراقبت از ونیر کامپوزیت

مسواک‌های برقی معمولا برای ونیر کامپوزیت‌های دندان توصیه می‌شوند. مسواک برقی نسبت به مسواک‌های دستی می‌توانند به از بین بردن پلاک‌ها و مواد زائد بیشتری کمک کنند.

اگر مسواک برقی ندارید، استفاده از مسواک نرم این کار را می‌کند. موهای نرم خوب هستند زیرا می‌توانند پلاک را از بین ببرند در حالی که روی ونیر کامپوزیت شما اثری ایجاد نمی‌کنند.

در مورد خمیر دندان، استفاده از نوع غیر ساینده آن بی خطر است. از آنهایی که حاوی دانه‌های خشن هستند که می‌توانند سطح ونیر کامپوزیت را خراش دهند دوری کنید. این کار می‌تواند باعث از بین رفتن لعاب کامپوزیت شود. این لعاب از لک شدن آنها جلوگیری می‌کند.

بعد از کامپوزیت کردن دندان آیا نیاز است مجدد به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اهمیت زیادی دارد که دو بار در سال برای معاینات معمول به دندانپزشک خود مراجعه کنید. جرم گیری و تمیز کردن کامپوزیت‌ها برای سلامت و زیبایی آنها ضروری است. دندانپزشک شما می‌تواند وضعیت ونیر کامپوزیت‌های شما را بررسی کند و مطمئن شود که آسیب‌دیده یا لک نشده‌اند.

دندانپزشک با جرم گیری حرفه‌ای پلاک‌ها را از مناطقی که مسواک و نخ دندان به آنها دسترسی ندارد پاک می‌کند. این کار می‌تواند به جلوگیری از بیماری لثه کمک کند، که می‌تواند باعث عقب نشینی لثه و آسیب به ساختار زیرین دندان شما شود.

عدم رعایت مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان چه مشکلاتی به وجود می‌آورد؟

اگر اخیراً دندان‌های خود را ونیر کامپوزیت کرده اید، ضروری است که دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی ارائه شده توسط دندانپزشک خود را دنبال کنید. رعایت نکردن مراقبت‌های پس از ونیر کامپوزیت شما را در معرض خطرات زیر قرار می‌دهد.

  • افزایش احتمال لکه دار شدن یا شکستن ونیر کامپوزیت‌ها
  • ایجاد پوسیدگی در امتداد خط لثه، که می‌تواند منجر به بیماری لثه شود.
  • انتقال آسیب یا پوسیدگی احتمالی به ساختار دندان زیرین

ونیرها می‌توانند لبخند و سلامت دهان و دندان فرد را تا حد زیادی بهبود بخشند. با این حال، اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، خطر آسیب، حفره و تغییر رنگ به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

نحوه تمیز کردن و مراقبت از ونیرهای موقت

ونیر کامپوزیت‌های موقت برای محافظت از دندان‌های شما در زمانی که منتظر ساختن لمینت‌های دندانی خود هستید استفاده می‌کنند. آنها معمولا از اکریلیک ساخته می‌شوند و برای محافظت از دندان‌های تراشیده طراحی شده اند. ونیر کامپوزیت‌های موقت دوام ندارند و نیاز به مراقبت مناسب دارند. بنابراین تا زمانی که لمینت‌های دندانی شما قرار داده شوند، باید در شرایط خوبی باقی بمانند. در ادامه چند نکته در مورد نحوه تمیز کردن و مراقبت از ونیر کامپوزیت‌های موقت آورده شده است.

  • دندان‌های خود را به صورت معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. در اطراف ونیر کامپوزیت‌های موقت آرام مسواک را حرکت دهید تا از جابجایی آنها جلوگیری کنید.
  • برای جلوگیری از خراشیدگی سطح ونیر کامپوزیت‌های موقت از مسواک نرم و خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید.
  • از غذاهای سفت و چسبنده که می‌توانند ونیر کامپوزیت‌های موقت را از جای خود خارج کرده یا به آن آسیب برسانند، خودداری کنید. از یک رژیم غذایی نرم داشته باشید و غذاهای سفت را گاز نزنید.
  • پس از صرف غذا، دهان خود را با آب بشویید تا ذرات غذایی که ممکن است در اطراف ونیر کامپوزیت‌های موقت گیر کرده باشند پاک شود.
  • استفاده از محصولات سفید کننده دندان در زمانی که ونیر کامپوزیت‌های موقت دارید خودداری کنید. زیرا می‌توانند به مواد اکریلیک آسیب رسانده و باعث تغییر رنگ شوند.
  • محصولات تنباکو می‌توانند ونیر کامپوزیت‌های موقت را لکه دار کرده و باعث تغییر رنگ آن شوند. تا زمانی که ونیر کامپوزیت موقت دارید از آنها خودداری کنید.

از ونیر کامپوزیت‌های موقت خود مراقبت کنید تا ظاهر آن‌ها حفظ شود و مطمئن شوید که حداکثر استفاده را از آن‌ها در طول عمرشان می‌برید.

در صورت شکستن یا ترک خوردن کامپوزیت دندان چه اقدامی ‌انجام دهیم؟

اگر ونیر کامپوزیت شکست یا دچار پریدگی شد، سعی کنید تا حد امکان قطعه را در جای مناسبی نگه دارید. در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا آسیب را ارزیابی کرده و تشخیص دهند که آیا تعمیر یا تعویض لازم است یا خیر.

در صورت بروز ناراحتی یا درد ناشی از ونیر کامپوزیت دندان، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما ممکن است بتواند با تنظیم بایت، استفاده از محافظ شب نرم یا وسایل دیگر درد را تسکین دهد.

هرگز سعی نکنید کامپوزیت‌ها را تکان دهید و یا آنها را در خانه تنظیم کنید. این کار به طور بالقوه می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.

آیا بعد از کامپوزیت دندان نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی داریم؟

هنگامی‌که ونیر کامپوزیت دارید نیازی به تغییر رژیم غذایی خود نخواهید داشت. مجبور نیستید چیزی را که می‌خورید با کامپوزیت دندان خود تنظیم کنید. در بیشتر موارد، هنوز هم می‌توانید از غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید اما اگر می‌خواهید ونیر‌ها برای مدت طولانی قوی و سفید بمانند، از خوردن غذاهای خاصی اجتناب کنید.

ونیرها با قیمتی مقرون به صرفه دندان‌های تغییر رنگ داده، پریده یا بدشکل را تعمیر می‌کنند. همچنین بسیار بادوام هستند، به خصوص اگر چینی باشند. با مراقبت مناسب، ونیر‌ها کامپوزیت تا ۸ سال دوام می‌آورند. 

چه غذاهایی را با وجود کامپوزیت می‌توان مصرف کرد؟

ونیرهای رزین کامپوزیت نیازی به زمان انتظار برای نصب ندارند. برای ایجاد آنها، دندانپزشک مواد را مستقیماً روی دندان شما قرار می‌دهد و آن را با نور سفت می‌کند.

پس از قرار دادن روکش‌های موقت، به شما توصیه می‌شود که از خوردن آب نبات سفت و همچنین میوه‌ها و سبزیجات خام خودداری کنید. از گوشت‌های خام، غذاهای چسبناک مانند کارامل و نان برشته نیز باید اجتناب شود. قهوه، چای، شراب قرمز، انواع توت‌ها، کولا یا سس کچاپ می‌توانند کامپوزیت دندان را لکه دار کنند. بنابراین بهتر است مصرف آنها را محدود کنید. با این حال، می‌توانید پوره سیب زمینی، تخم مرغ، موز، پاستا، مرغ و سایر غذاهای نرم بخورید.

نگاهی کلی و خلاصه درباره کامپوزیت و نگهداری از آن

  • فرآیند ونیر کامپوزیت دندان شامل برداشتن مقدار کمی‌مینا از سطح دندان و چسباندن ونیر کامپوزیت به آن است.
  • قبل از گرفتن ونیر کامپوزیت، دندان‌های بیماران توسط دندانپزشک معاینه می‌شود.
  • پس از دریافت ونیرهای دندانی، ممکن است مقداری حساسیت و ناراحتی احساس شود.
  • دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از آن نیز باید رعایت شود.
  • باید از تکنیک‌های مسواک زدن مناسب استفاده کرد.
  • مسواک‌های برقی و مسواک‌های دستی با موهای نرم توصیه می‌شود.
  • باید از خمیر دندان غیر ساینده استفاده شود.
  • پیروی نکردن دستورالعمل‌های مراقبت پس از آن، خطر آسیب دیدن ونیر کامپوزیت و بیماری لثه را افزایش می‌دهد.
  • عدم استفاده از موادی مانند قهوه، چای و شراب قرمز که باعث لکه می‌شوند.
  • از کشیدن سیگار یا جویدن محصولات حاوی تنباکو خودداری کنید.
  • در صورت شکستگی یا ترک، قطعات را نگه دارید و بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • اگر بعد از گذاشتن ونیرها درد دارید، سعی نکنید خودتان آن را تنظیم کنید. به آن دست نزنید.

جمع بندی 

ونیر کامپوزیت دندان یک سرمایه گذاری است. به همین دلیل مهم است که به خوبی از آنها مراقبت کنید. نه تنها ارزش پول خود را به دست خواهید آورد، بلکه از مزایایی که داشتن ونیر کامپوزیت‌های دندانی به همراه دارد نیز بهره مند خواهید شد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید.

در این پست اهمیت مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت‌های دندانی را به طور کامل توضیح دادیم. اگر در مورد نحوه مراقبت از لبخند منحصر به فرد خود به کمک نیاز دارید، دندانپزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس می‌توانند به همه سؤالات شما پاسخ دهند و به شما کمک کنند. همین امروز با شماره موجود در سایت تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت‌ها در حالی که هنوز در حالت نرم و خمیر مانند هستند روی دندان قرار می‌گیرند. اما وقتی در معرض نور آبی با طول موج مشخص (معمولاً ۴۷۰ نانومتر) قرار می‌گیرند، پلیمریزه شده و به صورت جامد و سخت در می‌آیند.

معایب پر کردن دندان با کامپوزیت چیست؟

  • طول عمر آنها به طور متوسط پنج تا هفت سال است و تقریباً نصف آمالگام عمر دارند.
  • بیشتر از پر کردن آمالگام هزینه دارند.
  • قرار دادن آنها زمان بیشتری طول می‌کشد، که می‌تواند برای بیماران مبتلا به اضطراب دندانپزشکی، نیازهای ویژه یا کودکان مشکل ساز باشد.

آیا می‌توانید ونیرهای کامپوزیت را مسواک بزنید؟

رزین کامپوزیت به طور کامل در محل قرار می‌گیرد، بنابراین شما باید بتوانید در روز درمان و روزهای پس از آن با خیال راحت غذا بخورید، بنوشید، مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

کامپوزیت ونیر چند سال عمر می‌کند؟

طول عمر روکش‌های دندانی به این بستگی دارد که ونیرهای چینی یا کامپوزیت دارید و چقدر از آنها مراقبت می‌کنید. ونیر لمینت چینی می‌تواند از ۱۰ تا ۱۲ سال عمر کند. ونیرهای رزین کامپوزیت باید زودتر تعویض شوند زیرا حدود ۴ تا ۸ سال عمر می‌کنند. 

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button