اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

معانی و اصطلاحات دندانپزشکی به انگلیسی

دندانپزشکی یکی از علوم نظری می باشد که با تحقیقات و بررسی های مختلف هر روز در حال پیشرفت است و از آنجا که به صورت بین الملللی کتابها و مقالات برای فهم همگان منتشر می شود، از زبان انگلیسی در بکار بردن لغات استفاده می شود. هنگامی که شما وارد مطب یا کلینیک دندانپزشکی می شوید ممکن است از این اصطلاحات توسط دندانپزشک استفاده شود که برای فهم شما بیماران محترم و نیز ارائه درک مطلب بهتر توسط دانشجویان دندانپزشکی محترم به درک این مطالب پرداخته ایم

عصبکشی به انگلیسی

عصبکشی دندان یکی از اصطلاحات عمومی غیر پزشکی در میان مردم می باشد و بلطبع دندانپزشکان نیز برای ارتباط بهتر با بیماران از این واژه استفاده می کنند. نام اصلی عصبکشی به زبان فارسی، درمان ریشه یا درمان کانال ریشه می باشد که به انگلیسی روت کانال تراپی Root Canal Therapy می نامند.

پرکردن دندان به انگلیسی

در دندانپزشکی بعد از عصبکشی و یا برداشتن پوسیدگی های سطحی دندان باید حتما ترمیم شود که به عمل ترمیم های سطحی و یا ترمیم کامل به صورت عامیانه پرکردن دندان در میان مردم گفته می شود که دندانپزشکان نیز برای ارتباط بهتر با بیماران از این کلمه پرکردن استفاده می کنند. ترمیم و یا پرکردن دندان به انگلیسی RESTORATION و DENTAL FILLING می گویند. به طور دقیقتر به عمل بازسازی دندان ریستوریشن RESTORATION که ممکن است با پرکردن و ترمیم و یا با پروتزهای دندانی انجام شود ولی اگر منظور پرکردن دندان فقط باشد DENTAL FILLING (دنتال فیلینگ) در زبان انگلیسی نامیده می شود.

روکش دندان به انگلیسی

در دندانپزشکی بنا به نظر دندانپزشک برای دندانهای آسیبپذیر، شکسته و یا بعد از عصبکشی دندان دستور روکش داده می شود. روکش نوعی پروتز از مواد فلزی با قسمت بیرونی سرامیکی از جنس زیرکونیا یا مواد دیگری می باشد که برروی دندان برای حفاظت از دندان و حفظ شکل ظاهری آن استفاده می شود. روکش دندان به انگلیسی به دنتال کرون DENTAL CROWN نامیده می شود و شاخه دندان های مصنوعی به طور کلی DENTAL PROSTHODONTICS نامیده می شود

. کشیدن دندان به انگلیسی

کشیدن دندان که به صورت عامیانه رواج دارد در اصطلاح درست فارسی آن در علم دندانپزشکی به خارج کردن دندان نامیده می شود. کشیدن یا خارج کردن دندان به انگلیسی توت اکسترکشن یا TOOTH EXTRACTION نامیده می شود.

جراحی دندان به انگلیسی

کاهی با خارج کردن (کشیدن) عادی یک دندان قابل خارج شدن از فک نمی باشد که دلایل مختلفی ازجمله نهفتگی، پوسیدگی بیش از حد و از بین رفتن تاج برای گیر به فورسپس خواهد داشت و درنتیجه این دندان نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد. جراحی دندان به انگلیسی DENTAL SURGERY یا TOOTH URGERY نامیده می شود و در صورتی که ریشه دندان جراحی شود، جراحی ریشه دندان به انگلیسی DENTAL ROOT SURGERY نامیده می شود.

لثه به انگلیسی

لثه در اصطلاح علمی دندانپزشکی به پریو PERIO معروف می باشد و دندانپزشکی متخصص لثه پریودنتسیت PERIODONTIST نامیده می شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button