تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

استفاده از لیزر برای لثه در طرح لبخند

یکی از مشکلات رایجی که زیبایی صورت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد لبخند لثه‌ای است. وجود بافت اضافی لثه در دندان‌های فوقانی موجب به وجود آمدن این مشکل می‌شود. برای درمان لبخند لثه‌ای روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین و ایمن‌ترین آن‌ها لیزر درمانی است. استفاده از لیزر برای لثه در طرح لبخند نه تنها دارای حداقل عوارض جانبی است، بلکه روشی کاملا بدون درد و آسان است. 

اگر شما نیز هنگام لبخند‌زدن متوجه نمایان شدن بیش از حد لثه خود می‌شوید و از این موضوع خجالت می‌کشید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد درمان لبخند لثه‌ای با استفاده از لیزر یا اصلاح طرح لبخند کسب کنید.  

دلایل لبخند لثه‌ای

دلایل مختلفی می‌تواند باعث به وجود آمدن لبخند لثه‌ای شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تفاوت در رشد دندان‌ها

در برخی از مواقع، روش رشد دندان‌های اصلی فرد موجب به وجود آمدن لبخند لثه‌ای می‌شود. تحقیقاتی که در این زمینه در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت نشان می‌دهد این مشکل می‌تواند تا حد زیادی ارثی باشد. همچنین در‌صورتی‌که لثه بخش قابل توجهی از دندان را پوشش دهد (وضعیت فوران منفعل) نیز می‌تواند موجب لبخند لثه‌ای شود.

درصورتی‌که دندان‌های جلویی شما بیش از حد رشد کرده باشند نیز می‌توانند منجر به رشد بیشتر لثه‌ها شده که به آن اکستروژن دندانه آلوئولار می‌گویند و لبخند لثه‌ای ایجاد می‌شود. همچنین رشد بیشتر از حد نرمال استخوان‎های فک بالا نیز موجب این بیماری می‌شود. 

  • اختلاف لب‌ها

لبخند لثه‌ای می‌تواند در اثر اختلاف اندازه لب بالا و پایینی نیز به وجود آید. علاوه‌براین اگر لب‌ها در حین خندیدن خیلی باز ‌شوند نیز می‌توانند منجر به لبخند لثه‌ای شوند.

  • دارو

گاهی اوقات مصرف برخی داروها نیز موجب رشد بیش از حد لثه‌ها یا به اصطلاح هیپرپلازی لثه می‌شود. به عنوان مثال داروهایی که مانع از تشنج می‌شوند، فشار خون بالا را درمان می‌کنند و یا سیستم ایمنی بدن فرد را ضعیف می‌کنند موجب رشد بیشتر از حالت نرمال لثه‌ها می‌شوند. در صورت بی‌توجهی به درمان مشکلات دهان و دندان در این موارد احتمال دارد که رشد بیش از حد لثه به بیماری‌های پریودنتال تبدیل شود. 

برنامه‌های درمانی مختلفی برای اصلاح لثه در طرح لبخند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عمل جراحی تغییر موقعیت لب، جراحی فک و صورت به منظور تغییر موقعیت استخوان فک، برداشتن عضلات اضافی، استفاده از بوتاکس و لیزر درمانی برای لبخند لثه‌ای اشاره کرد. 

شیوع لبخند لثه‌ای در چه گروه‌های سنی بیشتر مشاهده می‌شود؟

مشکل لبخند لثه‌ای معمولا در جوانان بیشتر از افراد مسن مشاهده می‌شود. بر اساس گزارش منتشر شده در سایت مرکز ملی اطلاعات بیولوژیکی NCBI شیوع لبخند لثه‌ای در میان رده‌های سنی ۲۰ تا ۳۰ سال نزدیک به ۱۰ درصد است. همچنین احتمال ابتلا به لبخند لثه‌ای در زنان نسبت به مردان بیشتر است و معمولا با افزایش سن این مشکل تا حدودی کاهش می‌یابد و حل می‌شود. 

به‌طور‌کلی میزان اهمیت به زیبایی و داشتن ظاهری جذاب در قشر جوان خیلی بیشتر از افراد مسن است و لبخند لثه‌ای در جوانان شیوع بیشتری دارد و باید برای این مسئله مهم و درمان آن از بهترین روش‌های درمانی استفاده شود، زیرا به شدت زیبایی و جذابیت چهره افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. 

اگر برای درمان لبخند لثه‌ای اقدامی صورت نگیرد چه عواقبی خواهد داشت؟

خنده لثه‌ای تهدیدی جدی برای سلامتی افراد محسوب نمی‌شود. البته این موضوع به منزله آن نیست که اگر برای درمان مشخص بودن بیش از حد پوست لثه خود اقدام نکنید با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نمی‌شوید. زیرا این مشکل نه تنها ظاهر شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند مشکلاتی را نیز برایتان به وجود آورد. از جمله اتفاقاتی که در صورت عدم درمان لبخند لثه‌ای ممکن است رخ دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احتمال پوسیدگی دندان در قسمت زیر خط لثه افزایش می‌یابد، زیرا تمیز کردن و رعایت بهداشت این قسمت دشوار خواهد شد. 
  • احتمال دارد در قرار گرفتن تاج دندان در آن قسمت مشکلاتی ایجاد شود.
  • ریسک ابتلا به بیماری لثه و مشکلات بهداشتی به علت سختی در تمیز کردن آن بخش از دندان‌ها بیشتر می‌شود. 

ازاین‌رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات هر چه سریع‌تر برای درمان لبخند لثه‌ای اقدام کنید. با استفاده از روش لیزر درمانی این مشکل به راحتی حل شده و با هیچ‌گونه معضلی مواجه نخواهید شد. 

استفاده از لیزر برای درمان لبخند لثه‌ای

استفاده از لیزر دندان‌پزشکی می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای تمامی افرادی باشد که از انجام خدمات دندان‌پزشکی واهمه دارند. این روش همچنین بهترین روش جهت درمان لبخند لثه‌ای است. لیزر همچنین موجب کاهش زمان بهبودی و ایجاد ناراحتی کمتر نسبت به سایر روش‌های درمانی معمول می‌شود. 

علاوه‌براین لیزر رگ‌های خونی که در طی عمل آسیب می‌بینند را نیز به خوبی مسدود کرده و میزان تورم و خون‌ریزی در طی درمان و پس از آن را کاهش می‌دهد. ازاین‌رو دندان‌پزشک با استفاده از لیزر به خوبی می‌تواند تغییر شکل در لثه ایجاد کند و ضمن افزایش طول دندان، هر نوع بافت اضافی لثه را نیز جدا و حذف کند. 

در طی پروسه درمان لبخند لثه‌ای برای آنکه بیمار هیچ‌گونه دردی را احساس نکند از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. لیزر دندان‌پزشکی دارای کمترین میزان خطرات است. این ریسک وجود دارد که برخی از افراد نسبت به بی‌حسی موضعی واکنش آلرژیک پیدا کنند، علاوه بر این ریسک تورم بیش از حد و خون‌ریزی شدید نیز می‌تواند از خطرات بسیار نادر این روش درمانی باشد. 

لیزر درمانی برای لثه در طرح لبخند خیلی سریع و آسان انجام شده و بدون درد و خون‌ریزی است. دندان‌پزشک با استفاده از این روش به راحتی می‌تواند هر نوع بافت اضافی لثه بیمار را حذف کند و لبخندی زیبا و رویایی برای او به ارمغان آورد. لیزر دندان‌پزشکی در درمان لبخند لثه‌ای تا کنون نمونه‌های موفق بسیاری داشته و از آن به عنوان یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای داشتن لبخندی زیبا یاد می‌کنند. در این روش هزینه درمانی با توجه به تعداد دندان‌هایی که باید بافت اضافی لثه از آن‌ها جدا شود متفاوت است.

مزایای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای با استفاده از لیزر

  • خون‌ریزی کمتر
  • روش بدون درد
  • بدون بریدگی
  • بدون نیاز به بخیه
  • آسیب کمتر به بافت
  • کاهش خطر عفونت
  • کاهش میزان حساسیت
  • زمان پروسه کمتر
  • بهبودی سریع‌تر
  • میزان ناراحتی کمتر بعد از درمان
  • تحریک زیستی بافت‌ها

هزینه درمان لبخند لثه‌ای با لیزر

هزینه رفع لبخند لثه‌ای با استفاده از لیزر بستگی به شرایط بیمار دارد. در واقع میزان بافت لثه‌ای که نیاز به جداسازی و برداشتن دارد تعیین کننده هزینه درمان است. از دیگر عواملی که بر میزان هزینه اصلاح لثه در طرح لبخند موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اگر تنها یک یا دو دندان مشکل داشته باشند هزینه درمانی کمتر خواهد شد. 
  • اگر کل خط لثه به درمان نیاز داشته باشد هزینه درمان افزایش خواهد یافت.
  • همچنین درصورتی‌که در طی روند درمان نیاز باشد دندان‌پزشک زمان بیشتری را به درمان‌های جانبی دیگر مثل قرار دادن تاج دندان، لمینت دندان با استفاده از لیزر دندان‌پزشکی اختصاص دهد، هزینه درمان افزایش پیدا می‌کند. 

به‌طورکلی هزینه اصلاح لثه در طرح لبخند علاوه بر موارد ذکر شده به میزان تخصص و مهارت دندان‌پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، شرایط بیمار و خدماتی که در پروسه درمان دریافت می‌کند بستگی دارد. 

مراقبت‌های مورد نیاز در زمان ریکاوری لیزر درمانی

لازم است که بیمار اطلاعات کافی در مورد روش درمانی و زمان بهبودی پس از آن داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید لیزر درمانی بسیار ساده است و تنها چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که مدت زمان بهبود و ریکاوری در این نوع روش درمانی چگونه است؟ زمان بهبودی در استفاده از لیزر برای لثه در طرح لبخند در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی خیلی سریع‌تر است. 

در واقع در این روش از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که به فرآیند بسته شدن اتوماتیک رگ کمک می‌کند. ازاین‌رو پس از اتمام درمان بیمار تورم و خون‌ریزی خیلی کمتری تجربه خواهد نمود. 

جمع بندی

افراد بسیاری از لبخند لثه‌ای رنج می‌برند و همین مسئله موجب شده که اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و از لبخند زدن خودداری کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه می‌توان برای درمان لبخند لثه‌ای از لیزر درمانی استفاده نمود و به راحتی این مشکل را حل کرد. در این روش بافت اضافی لثه به راحتی برداشته می‌شود و بیمار درد و ناراحتی کمتری احساس می‌کند و زمان بهبودی کوتاه‌تری خواهد داشت. در نتیجه بیمارانی که از این مشکل رنج می‌برند می‌توانند برای رفع لبخند لثه‌ای با لیزر اقدام کنند و از نتایج بی‌نظیر آن لذت ببرند. البته برای دریافت بهترین نتایج ممکن به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک کلینیک دندان‌پزشکی مجهز و مدرن را برای این اقدام درمانی انتخاب کنید. دندانپزشکان با تجربه کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس لبخند زیبا را به شما هدیه خواهند داد. کافی است همین حالا با شماره‌های موجود تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول

آیا جراحی لب در از بین بردن لبخند لثه‌ای موثر است؟

در صورتی‌که حرکات بیش از اندازه لب موجب لبخند لثه‌ای شود، دندان‌پزشک می‌تواند با جراحی پایین آوردن لب، ظاهر لب را بهبود ببخشد و موجب کاهش ظاهر لبخند لثه‌ای شود.

آیا جراحی پایین آوردن لب موجب می‌شود که لب ظاهری غیر طبیعی داشته باشد؟

خیر، این عمل نه تنها ظاهر لب را غیر طبیعی نمی‌کند، بلکه چند مزیت نیز دارد. در واقع با عمل جراحی پایین آوردن لب، ضمن پوشش مقدار زیادی از لثه موجب می‌شود که لب بالا پرتر و جذاب‌تر به نظر برسد. 

هزینه استفاده از لیزر برای لثه در طرح لبخند چقدر است؟

هزینه اصلاح فرم لثه در طرح لبخند با توجه به میزان این مشکل و تعداد دندان‌هایی که باید بافت اضافی لثه از روی آن‌ها برداشته شود متفاوت است و شدت این شرایط می‌تواند هزینه درمان را افزایش دهد.

آیا اصلاح لبخند لثه‌ای موجب بهبود سلامت دندان نیز خواهد شد؟

اصلاح لبخند لثه‌ای موجب بهبود سلامت دهان و دندان خواهد شد. در برخی از مواقع لبخند لثه‌ای حتی موجب پنهان ماندن پلاک نیز می‌شود. با اصلاح لبخند لثه‌ای به خوبی پلاک‌هایی که روی لثه مخفی شده‌اند نمایان می‌شوند. ازاین‌رو با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان می‌توان مقدار زیادی از پلاک‌ها را از بین برد. به این ترتیب درمان لبخند لثه‌ای در سلامت دهان و دندان نیز موثر است.

برای درمان لبخند لثه‌ای از چه روش‌های درمانی استفاده می‌کنند؟

عمل جراحی تغییر موقعیت لب، جراحی فک و صورت به منظور تغییر موقعیت استخوان فک، برداشتن عضلات اضافی، استفاده از بوتاکس و لیزر درمانی از جمله روش‌های درمانی اصلاح لبخند لثه‌ای هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button