اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه عصب کشی دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی زاگرس

اگر درد دندان در قسمت انتهایی دهان شماست ممکن است مربوط به دندان عقل باشد. هزینه عصب کشی دندان عقل به دلیل ساختار و محل قرار گیری آن، کمی بیشتر از سایر دندان‌هاست. به لطف پیشرفت‌های دندانپزشکی نسبت به قبل، افراد بیشتری می‌توانند سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنند. به همین دلیل باید ویزیت‌های منظم دندانپزشکی را انجام دهید تا از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوید.

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس هزینه عصب کشی دندان عقل و چگونگی انجام آن را با هم بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

هزینه عصب کشی در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

تمامی هزینه‌ها بدون ترمیم و پر کردن در نظر گرفته شده اند. 

درمان عصب (عصب کشی) یک کانال۸۴۱۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) دو کانال۹۶۵۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) سه کانال۱۱۷۰۰۰۰ تومان
درمان عصب (عصب کشی) چهار کانال ۱۵۲۰۰۰۰ تومان

هزینه پر کردن دندان عصب کشی شده چقدر است؟

هزینه ترمیم با آمالگام که به روش بیلداپ (بازسازی دندان) و چهار سطحی در کلینیک زاگرس انجام می‌شود ۷۲۰ هزار تومان است. 

عصب کشی دندان عقل چیست؟

عصب کشی روشی است که برای از بین بردن باکتری‌ها از ریشه عفونی دندان، حفظ بافت دندان تا حد امکان، جلوگیری از عفونت مجدد دندان و سرایت آن به دندان‌های اطراف استفاده می‌شود. روش اصلی در طول عصب کشی شامل برداشتن پالپ و عاج عفونی از داخل دندان، تمیز کردن و ضد عفونی کردن داخل آن برای حفظ حداکثری ریشه دندان و سپس پر کردن دندان با گوتا پرکا می‌شود. دندانپزشک ممکن است نیاز به افزودن ایمپلنت‌های دندانی برای تثبیت پرکردگی یا گذاشتن روکش بر روی دندان تغییر شکل یافته داشته باشد. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان عقل کمی بیشتر می‌شود. 

دندان عقل چیست؟

دندان عقل به دندانی گفته می‌شود که در انتهایی ترین قسمت فک و بعد از نوجوانی رشد می‌کند. به همین دلیل به آن دندان عقل گفته می‌شود. 

مراحل اصلی عصب کشی دندان عقل

  • دندانپزشک شما ناحیه اطراف دندان عفونی را بی حس می‌کند.
  • با کمک مته سوراخی در دندان عفونی ایجاد می‌کنند تا به عاج برسند.
  • پس از برداشتن عاج، محفظه‌های پالپ به طور کامل تمیز می‌شوند تا باکتری‌های اضافی یا پاکت‌های عفونت از بین بروند.
  • دندانپزشک دندان را با ماده ای به نام گوتاپرکا پر می‌کند، که نوعی پرکردن خاص است که مخصوص جایگزینی عاج است.
  • در صورتی که برخی از ریشه‌ها آسیب دیده یا مرده باشند، دندانپزشک شما ممکن است آنها را خارج کند.
  • در مرحله نهایی دندان با ماده ای گچی به صورت موقت مهر و موم می‌شود. بعد از چند روز اگر دندان، درد زیاد و غیر طبیعی نداشت باشد با ماده پر کننده دائمی پر می‌شود. 
  • ممکن است در حین عصب کشی قسمت زیادی از دندان شما تراشیده شود، برای حفظ ساختار دندان بهتر است از روکش استفاده کنید. 

هزینه عصب کشی دندان عقل چگونه محاسبه می‌شود؟

در زمان مراجعه به دندانپزشک با چند قیمت برای عصب کشی دندان‌ها مواجه می‌شوید. احتمالا برایتان سوال پیش می‌آید که تفاوت قیمت عصب کشی دندان عقل با دندان نیش در چیست و چه چیزی باعث افزایش هزینه عصب کشی دندان عقل می‌شود؟ در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

  • دندان‌های انتهایی و عقل معمولا نیاز به روکش دارند

گاهی پوسیدگی دندان به قدری است که نیاز به تراشیدن قسمت زیادی از دندان وجود دارد. دیواره‌های دندان سست و شکننده می‌شوند و ناچارید برای حفظ ساختار دندان و جلوگیری از شکستن روی آن روکش قرار دهید. همین امر باعث بالاتر رفتن هزینه عصب کشی دندان عقل نسبت به سایر دندان‌ها می‌شود. 

  • هر چه دندان کانال‌ها و ریشه بیشتری داشته باشند هزینه عصب کشی بیشتر می‌شود

تعداد ریشه دندان‌ها با هزینه پرداختی شما ارتباط زیادی دارد. دندان‌های جلویی و نیش‌ها ریشه‌های کمتری داشته و در زمان عصب کشی وقت کمی صرف آنها می‌شود. از طرفی دسترسی به این دندان‌ها ساده تر هستند. پس طبیعی است که قیمت کمتری برای عصب کشی نسبت به دندان عقل داشته باشند. اما تعداد ریشه‌های دندان عقل بیشتر بوده، در انتهایی ترین قسمت دهان جای دارند و زمان زیادی برای درمان می‌برند. همین عوامل باعث تغییر هزینه عصب کشی می‌شود. بهتر است بدانید هزینه عصب کشی دندان عقل، ۶ و ۷ بیشتر از سایر دندان‌هاست. 

  • دندان عقل چه مقدار خالی شده است

اگر قسمت خالی شده دندان زیاد باشد برای پر کردن ماده بیشتری مصرف می‌شود. به همین دلیل هزینه عصب کشی دندان عقل بالاتر می‌رود. 

  • آیا دندان مقاوم سازی می‌شود؟

در صورتی که پوسیدگی دندان زیاد باشد دندانپزشک به ناچار تمام قسمت‌های خراب شده را بر می‌دارد. در این حالت دندان بسیار ضعیف و آسیب پذیر می‌شود. پس از اتمام کار عصب کشی دندانپزشک باید دیواره‌ها را مقاوم سازی کند. این کار با مواد مخصوصی انجام می‌شود و هزینه بر است. همین امر هزینه عصب کشی دندان عقل را از سایر دندان‌ها متفاوت می‌کند. 

چرا بهتر است عصب کشی را به کشیدن دندان ترجیح دهیم؟

  1. حفظ هر چه بیشتر دندان تناسب طبیعی دندان‌های شما را فراهم می‌کند. همچنین عملکرد جویدن و ماهیچه‌های فک را سالم نگه می‌دارد.
  2. عصب کشی ظاهر طبیعی دندان‌ها را حفظ می‌کنند.
  3. عصب کشی دندان‌های دیگر را از ساییدگی بیش از حد ناشی از تغییرات بافت دهان محافظت می‌کند.

آیا با عصب کشی، دندان از بین می‌رود؟

ممکن است فکر کنید با برداشتن عاج و پالپ، دندان کامل از بین می‌رود. اما نگران نباشید تا زمانی که یک ساختار حمایتی داخلی، مانند یک ماده پرکننده مناسب، به جای عاج قرار گیرد، دندان‌های بالغ می‌توانند زنده بمانند. همچنین عصب کشی به لطف بی حس کننده‌های موضعی کاملا بدون درد است. عصب کشی بدون آنکه لبخند شما را تغییر دهد عملکرد اصلی را به دندان‌های شما باز می‌گرداند.

جمع بندی

هزینه عصب کشی دندان عقل به دلایل مختلفی می‌تواند تغییر کند. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس با این دلایل مانند تعداد کانال و ریشه، میزان پوسیدگی دندان و نوع ماده پر کننده که بر قیمت عصب کشی دندان تاثیر می‌گذارد آشنا شدیم. تمای مواردی که گفته شد از جمله مکان قرار گیری دندان و همچنین روکش باعث افزایش هزینه عصب کشی دندان عقل می‌شود. 

اگر نیاز به عصب کشی دارید همین حالا با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و نوبت مشاوره دریافت نمایید. پزشکان مجرب کلینیک با پیشرفته ترین تجهیزات خاطره ای خوب از عصب کشی دندان را برای شما رقم خواهند زد. منتظر شما در کلینیک دندناپزشکی زاگرس هستیم. 

سوالات متداول

آیا می‌توان دندان عقل را عصب کشی کرد؟

عصب کشی دندان عقل آنقدرها هم که فکر می‌کنید غیر معمول نیست. اگر متوجه شدید که برای حفظ دندان نیاز به عصب کشی دارید حتما این کار را انجام دهید.  

آیا باید دندان عقل را بکشیم؟

اگر دندان عقل عفونی شد و عصب کشی برای آن مناسب نبود می‌تواند کشیده شود. اما بهتر است در ابتدا به سراغ عصب کشی بروید. 

عصب کشی روی دندان عقل چقدر طول می‌کشد؟

عصب کشی می‌تواند از ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد. گاهی اوقات در یک مرحله انجام می‌شود و گاهی نیاز به دو مرحله دارد. بهتر است متخصص ریشه این کار را انجام دهد. 

عصب کشی ارزانتر است یا کشیدن دندان؟

هزینه کشیدن دندان کمتر از درمان ریشه یا عصب کشی است. اما برای جلوگیری از پوسیدگی استخوان فک و رانش دندانی، باید ایمپلنت دندان را جایگزین دندان از دست رفته در نظر بگیرید. ایمپلنت بسیار گران تر از عصب کشی است. 

اگر دندان عقل عفونی را درمان نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر دندان عقل دیر کشیده یا عصب کشی شود، عفونت می‌تواند ایجاد کیست کند. کیست فک بسیار دردناک است. همچنین می‌توانند به استخوان فک، دندان‌ها و اعصاب مجاور آسیب وارد کنند. در نهایت، استخوان اطراف کیست می‌تواند از بین برود.

کلمه کلیدی: هزینه عصب کشی دندان عقل

متا تایتل: دلیل افزایش هزینه عصب کشی دندان عقل نسبت سایر دندان‌هاچیست؟|کلینیک دندانپزشکی زاگرس

متا دیسکریپشن: هزینه عصب کشی دندان عقل با توجه به شدت پوسیدگی، تعداد ریشه‌ها و نوع ماده پر کننده تغییر می‌کند. کلینیک زاگرس با کمترین مبلغ عصب کشی تمام دندان‌های شما را انجام خواهد داد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

1 comments on “هزینه عصب کشی دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی زاگرس

  1. Pingback: عوارض عصب کشی دندان عفونی - کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button