اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هزینه عصب کشی دندان ۵ با روکش

افراد زیادی در طول زندگی خود با درد دندان مواجه می‌شوند. زمانی که می‌خواهید به دندانپزشک مراجعه کنید با قیمت بالای خدمات دندانپزشکی مواجه می‌شوید. اما بهتر است بدانید هزینه ای که پرداخت می‌کنید بابت چه چیز‌هایی گرفته می‌شود. بهترین توصیه دندانپزشکان برای رهایی از هزینه‌های زیاد عصب کشی و دندانپزشکی رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه دو بار در سال به دندانپزشک برای چکاپ است. اگر در مراحل اولیه پیدایش بیماری یا پوسیدگی دندان، سریع تحت درمان قرار بگیرید دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای عصب کشی ندارید. 

با این حال اگر دچار درد دندان شدید به احتمال زیاد باید عصب کشی انجام دهید. برای این منظور در این مقاله با هزینه‌های عصب کشی دندان ۵ با روکش و سایر خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس آشنا می‌شوید.

هزینه عصب کشی در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

عصب کشی یک کانال۱۲۰۰۰۰۰تومان
عصب کشی دو کانال۱۴۰۰۰۰۰ تومان
عصب کشی سه کانال کانال۱۵۷۰۰۰۰ تومان
عصب کشی چهار کانال۱۸۲۰۰۰۰ تومان

هزینه‌های عصب کشی که در جدول بالا آورده شده است بدون هزینه ترمیم می‌باشد. اگر می‌خواهید دندان‌ها را ترمیم و یا روکش نمایید باید مبلغ جداگانه پرداخت کنید.

هزینه پر کردن دندان با آمالگام در کلینیک زاگرس در سال ۱۴۰۱

ترمیم آمالگام یک سطحی۵۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام دو سطحی۷۹۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام سه سطحی۹۴۰,۰۰۰ هزار تومان
ترمیم آمالگام چهار سطحی(بیلدآپ) پس از عصب کشی۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان

توجه: برای ترمیم یا پر کردن دندان پس از عصب کشی از روش بیلداپ استفاده می‌شود. زیرا بخش زیادی از دندان تراشیده می‌شود، به همین دلیل مقاوم سازی دندان الزامی است. بهتر است دندان‌های ۶، ۷ و ۸ با آمالگام نقره ای پر شوند اما دندان شماره ۵ به دلیل آنکه فشار زیادی روی آن نیست با ماده همرنگ دندان نیز پر می‌شود. 

چه مواردی بر هزینه عصب کشی دندان ۵ تاثیر می‌گذارند؟

گاهی درد دندان به صورت ناگهانی ایجاد می‌شوند. اما افراد به دلیل هزینه بالای درمان، به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. این کار می‌تواند هزینه بیشتری به همراه داشته باشد. اگر دندان عفونی، درمان نشود احتمال از دست دادن آن و گذاشتن ایمپلنت وجود دارد. هزینه ایمپلنت به مراتب بیشتر از عصب کشی دندان است. 

هزینه عصب کشی دندان ۵ با روکش به محل قرار گیری دندان و سایر عوامل بستگی دارد که در ادامه آنها را با هم بررسی می‌کنیم. 

محل قرار گیری دندان مورد نظر 

شاید دقت کرده باشید که هر دندانی که عصب کشی می‌کنید هزینه متفاوتی دارد. دلیل آن محل قرار گیری دندان عصب کشی شده است. اگر پوسیدگی و عفونت دندان بر روی دندان‌های جلو و نیش اتفاق افتاده باشد قطعا هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. اما اگر دندان‌های آسیاب کوچک و بزرگ عصب کشی شوند هزینه کمی بیشتر می‌شود. زیرا مدت زمان و کار بیشتری برای از بین بردن عفونت نیاز دارند. 

تاثیر میزان عفونت بر هزینه عصب کشی دندان شماره ۵

هر چقدر حفره بزرگ تر باشد و دندان عفونی تر، قطعا کار بیشتری باید روی دندان انجام شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به محض اطلاع از عفونت و درد سریع خود را به دندانپزشک برسانید تا عفونت گسترش پیدا نکند. امکان دارد در مراحل اولیه تنها نیاز به برداشتن پوسیدگی و پر کردن دندان داشته باشید که هزینه کمی دارد. بعد از عصب کشی اگر دندان زیاد تراشیده شده باشد باید روی آن را روکش بکشید تا استحکام و عملکرد خود را بدست بیاورد. روکش باعث افزایش هزینه عصب کشی می‌شود. حتی اگر عفونت زیاد گسترش پیدا کند و با عصب کشی نتوان آن را نجات داد چاره ای جز کشیدن و گذاشتن ایمپلنت و بریج ندارید. در این صورت هزینه بسیاری بالایی به شما تحمیل می‌شود.  

تاثیر روکش بر هزینه عصب کشی دندان ۵

برای عصب کشی دندان باید قسمت پوسیده دندان تراشیده شود تا دندانپزشک به پالپ دسترسی پیدا کند. اگر عفونت خیلی زیاد باشد و قسمت زیادی برداشته شود بعد از عصب کشی نیاز به روکش دارید. هزینه روکش جدا محاسبه شده و باعث افزایش قیمت نهایی عصب کشی می‌شود. 

برای آنکه در این وضعیت قرار نگیرید و هزینه زیادی نکنید بهداشت دهان و دندان را با روتین منظم روزانه رعایت نمایید. هر روز با مسواک و خمیر دندان حاوی فلوراید دندان‌ها را پاک کرده و از نخ دندان استفاده کنید. 

شکستگی و ترک در دندان 

اگر روی دندان ۵ ترک یا شکستگی ایجاد شد هزینه عصب کشی با مواقعی که دچار درد و عفونت دندان هستید متفاوت است. زیرا در صورت عفونت باید دندان ابتدا درمان شود سپس پر و مهر و موم شود. اما در زمان ترک یا شکستگی تنها عصب کشی نیاز است. احتمال دارد برای دندان‌های عفونی دو جلسه نیاز به مراجعه داشته باشید که این خود هزینه عصب کشی را افزایش می‌دهد. دندان ترک خورده زمان کمتری برای درمان نیاز دارد به همین دلیل هزینه کمتری نیز باید پرداخت نمایید.

تعداد کانال‌های هر دندان 

شاید برایتان عجیب باشد که چرا نوع دندان باعث کاهش یا افزایش هزینه عصب کشی می‌شود. اما اگر نگاه دقیقی به عصب کشی داشته باشید متوجه دلیل آن می‌شوید. هر چه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد در زمان عصب کشی کار و زمان بیشتری برای پاکسازی عفونت لازم است به همین دلیل هزینه آن بیشتر می‌شود. در مقابل دندان‌های نیش و جلویی به دلیل تک کاناله بودن هزینه عصب کشی کمتری دارند. دندان شماره ۵ یا دندان ۲ آسیا کوچک کانال بیشتری نسبت به دندان‌های نیش دارد. 

جنس ماده ترمیم کننده دندان عصب کشی شده

بعد از عصب کشی، دندان‌ها با روش بیلداپ ترمیم می‌شوند. بهتر است با مواد آمالگام و کامپوزیت این کار صورت بگیرد. آمالگام رنگ نقره ای دارد و قیمت آن از سایر مواد پر کننده کمتر است. بهتر است دندان‌های انتهایی دهان که دیده نمی شوند با این ماده پر شوند. اما ماده کامپوزیت همرنگ دندان‌هاست و هزینه بیشتری نسبت به آمالگام نقره ای دارد. کامپوزیت مقاومت کمتری نسبت به آمالگام داشته و برای دندان شماره ۵ و ثنایا که فشار کمی به آنها وارد می‌شود مناسب است. 

حجم مصرفی ماده پر کننده

هر چقدر دندان بیشتر خالی شود در زمان ترمیم نیاز به ماده بیشتری دارد. همین امر می‌تواند بر افزایش هزینه عصب کشی دندان ۵ شما تاثیر بگذارد. 

هزینه استحکام سازی دندان

دیواره دندان‌ها برای دسترسی به پالپ باید تراشیده شوند. در این حالت دندان مقاومت خود را از دست می‌دهد. قبل از ترمیم با ماده مخصوص ابتدا دیواره‌ها قوی و مستحکم می‌شوند. همین امر باعث افزایش هزینه عصب کشی دندان ۵ می‌شود. 

بیمه درمانی 

برخی از شرکت‌های بیمه، کار‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند. برای این منظور باید به کلینیک‌ها و مطب‌های طرف قرارداد بیمه خود بروید. بیمه بالای ۶۰ درصد از هزینه درمانی را پرداخت می‌کند. 

پالپ چیست؟

قسمت زنده و داخلی دندان که رشته‌های عصبی و خونی را در خود جای داده اند پالپ نامیده می‌شود. در صورت سرایت عفونت به این قسمت درد دندان شروع می‌شود. در این مرحله نیاز به عصب کشی دندان دارید. در عصب کشی پالپ عفونی را کامل بیرون آورده و فضای خالی را با گوتاپرکا پر می‌کنند. در عصب کشی، دندان طبیعی سالم و زنده می‌ماند. اگر روتین روزانه دهان و دندان را رعایت کنید تا آخر عمر دندان عصب کشی شده سالم به زندگی خود ادامه می‌دهد.  

روش انجام عصب کشی توسط دندانپزشک

ابتدا از دندان شماره ۵ که درد و عفونت دارد عکس دندانپزشکی با اشعه ایکس گرفته می‌شود. در عکس میزان پوسیدگی و گسترش عفونت کاملا قابل بررسی است. سپس با سرنگ مخصوص ماده بی حسی به دندان تزریق . با گذشت چند دقیقه دندان کاملا بی حس و سِر می‌شود. 

دندانپزشک ابتدا ورقه ای لاستیکی را در اطراف دندان می‌گذارد تا تراشه‌های دندان و مواد شیمیایی مصرفی به حلق بیمار وارد نشود. با کمک مته تاج دندان را شروع به تراشیدن می‌کنند تا زمانی که به پالپ دندان دسترسی پیدا کنند. 

در این مرحله با فایل‌های مخصوص تمام پالپ و عفونت را بیرون می‌آورند و با ماده گوتاپرکا جای خالی را پر می‌کنند. این کار از ورود مجدد عفونت به کانال دندان جلوگیری به عمل می‌آورد. برای پایان دادن به کار عصب کشی، فضای خالی دندان را با ماده ای گچی به صورت موقت پر می‌کنند. بعد از چند روز که دندان تورم و التهاب خود را از دست داد طی مراجعه مجدد به دندانپزشک، دندان با ماده دائمی پر و مهر و موم می‌شود. 

در چه شرایطی باید دندان را عصب کشی کرد؟

  • اگر در زمان جویدن دندان شما درد گرفت به احتمال زیاد نیاز به عصب کشی دارید. 
  • شب‌ها در زمان خوابیدن درد بی وقفه و زیادی در دندان به سراغتان می‌آید. 
  • در حین خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد دندان شما تیر می‌کشد.
  • دندان شکسته یا ترک خورده دارید.
  • لثه ورم کرده و التهاب زیادی دارد.
  • دندان تغییر رنگ داده و کدر می‌شود.
  • درد و تورم در فک، صورت و گردن مشاهده می‌شود. 

مزایا و معایب عصب کشی دندان 

عصب کشی مانند تمامی کار‌های مربوط به دندان علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هست که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید. 

مزایای عصب کشی دندان

  • باعث کاهش درد و التهاب می‌شود.
  • مانع آسیب به استخوان فک می‌شود. 
  • اگر در مراحل اولیه، عفونت درمان شود دندان طبیعی حفظ شده و لزومی به کشیدن آن نیست.
  • با گذاشتن روکش روی دندان عصب کشی شده، دندان به شکل و عملکرد اولیه خود بر می‌گردد. 

معایب عصب کشی دندان 

  • درست است که هزینه زیادی برای عصب کشی دندان ۵ پرداخت کرده اید اما در صورت ناموفق بودن عصب کشی باید دندان کشیده شود. 
  • در برخی موارد دندان مجدد عفونی می‌شود. 
  • در صورت عفونت شدید دو تا سه جلسه به درمان احتیاج دارید.
  • برای آنکه از شکستن دندان عصب کشی شده جلوگیری کنید باید سریعا دندان روکش شود. افزایش هزینه روکش یکی از معایب عصب کشی دندان است. 

جمع بندی

شاید به نظر برسد عصب کشی دندان ۵ با روکش در ابتدا کمی گران می‌شود اما اگر زودتر به دندانپزشک مراجعه نکنید احتمال کشیدن دندان بالا می‌رود. برای پر کردن جای خالی دندان از دست داده باید ایمپلنت گذاشته شود که به مراتب هزینه بسیار بالاتری نسبت به عصب کشی دارد. اما باز هم هیچ چیز جای دندان طبیعی را نمی گیرد. 

با مراجعه به موقع به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس در غرب تهران مجاور شهرک اکباتان می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ نمایید. تمامی کار‌های مربوط به دهان و دندان با کمترین قیمت، توسط پزشکان مجرب انجام می‌شود. منتظر تماس شما هستیم. زمان را از دست ندهید. 

سوالات متداول

دندان شماره ۵ چند ریشه دارد؟

دندان پنجم معمولا یک ریشه دارد. دندان‌های ششم و هفتم (آسیاب‌ها) معمولاً دارای دو ریشه در فک پایین و سه ریشه در فک بالا هستند. مولر سوم (دندان عقل) تنوع زیادی از ۱ تا ۳ ریشه را نشان می‌دهد. 

سیلانت‌های عصب کشی چیست؟

سیلر عصب کشی (سیمان) در ترکیب با مواد پرکننده کانال ریشه استفاده می‌شود. به عنوان مثال گوتاپرکا سیلر اصلی برای پر کردن کانال ریشه و از بین بردن بی نظمی‌های بین دیواره کانال ریشه است.

آیا تمام دندان‌های عصب کشی شده  نیاز به روکش دارند؟

خیر. برخی از دندان‌ها پس از عصب کشی، به سادگی ترمیم شده و نیاز به روکش ندارند. با این حال، اگر دندان جلویی در اثر پوسیدگی تغییر رنگ داده است، باید روکش برای بازگرداندن زیبایی انجام شود. همچنین برای دندان‌های آسیاب که فشار زیادی به آنها وارد می‌شود توصیه می‌شود که روکش بگذارید.

۴ مرحله درمان ریشه چیست؟

مرحله ۱: تشخیص پالپ عفونی

مرحله ۲: خلاص شدن از شر پالپ عفونی

مرحله ۳: پر کردن کانال ریشه با گوتاپرکا

مرحله ۴: ترمیم دائمی دندان 

اگر کانال ریشه آب بندی نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر کانال ریشه به درستی مهر و موم نشده باشد، عفونت ممکن است بازگردد. در طول عصب کشی، ریشه دندان ممکن است ترک بخورد، ابزارها در کانال بشکنند یا کانال سوراخ شود. پر کردن کانال دندان را سخت می‌کند. 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button