اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

ایمپلنت های دندانی در مقابل پروتزهای مصنوعی

چه اخیراً دندانی را از دست داده باشید و چه تشخیص داده شود که باید دندانی را خارج کنید، راه حلی که انتخاب می کنید پیامدهای واقعی و ماندگاری خواهد داشت. متأسفانه، بسیاری از مردم نمی دانند که انتخابی با ایمپلنت یا پروتز دندان دارند.

اگر دندان های خود را از دست بدهید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود ظاهر تغییر یافته صورت یا الگوهای ضعیف جویدن و صحبت کردن را تحمل کنید. ایمپلنت ها و پروتزها با نصب یک یا چند دندان مصنوعی در دهان شما برای جایگزینی دندان های از دست رفته، چنین مسائلی را اصلاح می کنند.

در حالی که هر نوع پروتز می تواند مفید باشد، شما باید درمانی را که نیازهای شما را برطرف می کند، شناسایی کنید. این مقاله هر دو راه حل را مقایسه می کند تا به شما در درک بهتر گزینه های خود کمک کند.

روش

اولین ویزیت برای فرآیند ایمپلنت دندان، مشاوره است. در طول مشاوره، دندانپزشک شما یک معاینه جامع دهانی انجام می دهد تا مشخص کند که آیا شما کاندیدای خوبی هستید یا خیر. دندانپزشک همچنین مشکلات بهداشت دهان و دندان را تشخیص داده و راه حل هایی را قبل از شروع درمان ارائه می دهد.

در طول ویزیت دوم، دندانپزشک شما ایمپلنت را در داخل استخوان فک بالا یا پایین قرار می دهد. پس از یک دوره بهبود بین ۳-۶ ماه، ایمپلنت به استخوان جوش می خورد. سپس دندانپزشک شما یک اباتمنت و روکش می‌بندد.

از طرفی اولین مراجعه برای دندان مصنوعی یک مشاوره برای ارزیابی نیاز شما به دندان مصنوعی است. هنگامی که دندانپزشک شما تصمیم گرفت که پروتزهای مصنوعی برای شما مناسب هستند، پروسه دندان مصنوعی با برداشت دندانپزشک از لثه شما شروع می شود. متخصصان دندانپزشکی از این قالب برای ساختن قالب گچی از فک شما استفاده می کنند.

سپس دندانپزشک شما قالب را به آزمایشگاه می فرستد تا پروتزهای واقعی را مطابق با مشخصات قالب دندان بسازد. پس از تکمیل پروتزها، ویزیت بعدی شما برای اطمینان از تناسب آنها بدون مشکل است. در صورت لزوم، دندانپزشک می تواند در طول این ملاقات، دندان مصنوعی را تنظیم کند.

اگر تمام دندان های خود را برداشته اید، دندانپزشک می تواند به شما یک پروتز موقت بدهد تا زمانی که پروتز دائمی شما آماده شود، آن را بگذارید.

نگهداری

ایمپلنت های دندانی نیازی به نگهداری گسترده ندارند. نگهداری از ایمپلنت دندان شامل رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان است. حداقل یک بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از تجمع باکتری ها بین دندان ها و تشکیل پلاک که باعث پوسیدگی و بیماری لثه می شود جلوگیری می کند.

دندان های مصنوعی خود را هر روز با یک مسواک نرم و پاک کننده دندان مصنوعی بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید تا ذرات غذا و پلاک از بین برود. اگر دندان طبیعی باقی مانده است، حتماً آنها را مسواک زده و در صورت امکان نخ دندان بکشید.

علاوه بر این، در حالی که پروتزهای شما یک شبه بیرون می آیند، اجازه ندهید خشک شوند. پروتزهای مصنوعی را در آب یا محلول خیس کردن پروتز خفیف که دندانپزشک شما می تواند توصیه کند خیس کنید. از خیساندن دندان مصنوعی در آب داغ خودداری کنید، زیرا می تواند باعث تاب خوردن شود.

شما باید به طور منظم برای معاینه و تمیز کردن حرفه ای با ایمپلنت و پروتز به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

عملکرد و احساس

ایمپلنت دندان مانند یک دندان طبیعی احساس می شود و عمل می کند. شما می توانید بدون نگرانی غذا بخورید و واضح صحبت کنید بدون اینکه صدای کلیک یا ناراحتی در دهان خود احساس کنید. ایمپلنت دندان همچنین می تواند در صورت از دست دادن دندان از زوال استخوان جلوگیری کند و در نتیجه ساختار صورت شما را حفظ کند.

با استفاده از پروتزهای مصنوعی، می توانید آنها را طوری بسازید که تا حد امکان به دندان های طبیعی شما نزدیک شوند. دندان مصنوعی همچنین می تواند از لب ها و ماهیچه های گونه شما پشتیبانی کند، بنابراین از فرورفتگی لب ها و گونه های شما جلوگیری می کند. با استفاده از پروتز می توانید به طور موثرتری بجوید، واضح تر صحبت کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

همانطور که به داشتن دندان مصنوعی در دهان عادت می کنید، ممکن است برای چند هفته احساس عجیبی داشته باشید. همچنین برای عادت کردن به غذا خوردن و صحبت کردن به زمان نیاز دارید.

چه ایمپلنت یا پروتز را انتخاب کنید، هر راه حل برای بیمارانی که برخی از دندان ها را از دست داده اند، گزینه مناسبی است. هر دو ایمپلنت و پروتز مقرون به صرفه هستند و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشند. سوال واقعی این است که چه راه حلی ممکن است نیازهای خاص شما را برآورده کند. بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید و قبل از هر تصمیمی با یک متخصص قابل اعتماد مشورت کنید.

برای برنامه ریزی ویزیت بعدی دندانپزشک خود امروز با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button