تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

شهرک اکباتان، سه راه مخابرات، روبه روی فاز 1، خ عظیمی، پ 42، طبقه اول

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

هزینه جراحی دندان عقل نهفته در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟دندان‌های عقل نهفته دندان‌های آسیاب سوم در پشت دهان هستند که فضای کافی برای رویش یا رشد طبیعی ندارند. دندان عقل آخرین دندان بزرگسالی است که به دهان می آید (روش می کند). اکثر مردم چهار دندان عقل در پشت دهان دارند – دو تا در بالا و دو دندان در پایین.

دندان عقل نهفته می تواند منجر به درد، آسیب به دندان های دیگر و سایر مشکلات دندانی شود. در برخی موارد، دندان عقل نهفته ممکن است هیچ مشکل ظاهری یا فوری ایجاد نکند. اما از آنجایی که تمیز کردن آنها سخت است، ممکن است نسبت به سایر دندان ها در برابر پوسیدگی دندان و بیماری لثه آسیب پذیرتر باشند.

دندان عقل نهفته که باعث درد یا سایر عوارض دندانی می شود معمولاً برداشته می شود. برخی از دندانپزشکان و جراحان دهان نیز برای جلوگیری از مشکلات بعدی، برداشتن دندان عقل نهفته را که علائمی ایجاد نمی کند، توصیه می کنند.

نشانه های دندان عقل

دندان عقل نهفته همیشه علائمی ایجاد نمی کند. با این حال، زمانی که دندان عقل نهفته عفونی می‌شود، به دندان‌های دیگر آسیب می‌زند یا مشکلات دندانی دیگری ایجاد می‌کند، ممکن است برخی از این علائم یا علائم را تجربه کنید:لثه های قرمز یا متورم

لثه حساس یا دارای خونریزی

درد فک

تورم در اطراف فک

بوی بد دهان

طعم ناخوشایند در دهان شما

مشکل باز کردن دهان

دندان عقل نهفته که نیاز به جراحی دارد
دندان عقل نهفته به دلیلی رشد ناقص در فک نهفته باقی مانده است

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر علائمی را در ناحیه پشت مولر آخر خود مشاهده کردید که ممکن است با دندان عقل نهفته مرتبط باشد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

علائم دندان عقل نهفته

دندان عقل (آسیاب سوم) نهفته می شود زیرا فضای کافی برای بیرون آمدن (رویش) یا رشد طبیعی ندارند.

دندان عقل معمولا در سنین ۱۷ تا ۲۵ سالگی بیرون می آید. برخی از افراد دندان عقل دارند که بدون هیچ مشکلی در می آیند و با دندان های دیگر پشت دندان آسیاب دوم هم ردیف می شوند. با این حال، در بسیاری از موارد، دهان بیش از حد شلوغ است که دندان‌های آسیاب سوم به طور طبیعی رشد نکنند. این مولرهای سوم شلوغ به دام می‌افتند (نهفته می‌شوند).

دندان عقل نهفته ممکن است تا حدی بیرون بیاید به طوری که قسمتی از تاج قابل رویت باشد (تا حدی نهفته)، یا ممکن است هرگز از لثه نشکند (به طور کامل نهفته). دندان چه به طور جزئی یا کامل نهفته، ممکن است:

  • رشد با زاویه نسبت به دندان بعدی (مولر دوم)
  • با زاویه ای به سمت پشت دهان رشد کنید
  • با زاویه مناسب نسبت به سایر دندان ها رشد کنید، به گونه ای که گویی دندان عقل در داخل استخوان فک “دراز کشیده است”.
  • مانند سایر دندان ها مستقیماً به سمت بالا یا پایین رشد کنید اما در استخوان فک محبوس بمانید

پیچیدگی های دندان عقل نهفته

دندان عقل نهفته می تواند مشکلات متعددی در دهان ایجاد کند:

  • آسیب به دندان های دیگر. اگر دندان عقل به دندان آسیاب دوم فشار وارد کند، ممکن است به دندان آسیاب دوم آسیب برساند یا خطر عفونت در آن ناحیه را افزایش دهد. این فشار همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شلوغی دندان های دیگر شود یا نیاز به درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان های دیگر داشته باشد.
  • کیست ها، دندان عقل در کیسه ای در داخل استخوان فک رشد می کند. کیسه چرک می تواند با مایع پر شود و کیستی را تشکیل دهد که می تواند به استخوان فک، دندان ها و اعصاب آسیب برساند. به ندرت، یک تومور – معمولا غیر سرطانی (خوش خیم) – ایجاد می شود. این عارضه ممکن است نیاز به برداشتن بافت و استخوان داشته باشد.
  • پوسیدگی. به نظر می رسد که دندان عقل نیمه نهفته نسبت به سایر دندان ها بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان (پوسیدگی) قرار دارد. این احتمالاً به این دلیل رخ می دهد که تمیز کردن دندان عقل سخت تر است و به این دلیل که غذا و باکتری به راحتی بین لثه و دندان نیمه رویش یافته گیر می کند.
  • بیماری لثه. مشکل در تمیز کردن دندان عقل نهفته و نیمه رویش شده، خطر ابتلا به یک بیماری دردناک و التهابی لثه به نام پریکورونیت (per-ih-kor-o-NI-tis) را در آن ناحیه افزایش می دهد.

جلوگیری از داشتن دندان عقل نهفته

شما نمی توانید از ایجاد نهفتگی جلوگیری کنید، اما قرار ملاقات های منظم شش ماهه دندانپزشکی برای تمیز کردن و چکاپ ها، دندانپزشک شما را قادر می سازد تا رشد و رویش دندان عقل شما را کنترل کند. اشعه ایکس دندان که به طور مرتب به روز می شود ممکن است قبل از بروز هر گونه علائمی نشان دهنده نهفته بودن دندان عقل باشد.

هزینه جراحی عقل نهفته

در صورتی که دندان عقل شما نهفته کامل نباشد می توانید به این صفحه هزینه جراحی انواع دندان عقل رفته و در مورد تمامی انواع دندان های عقل و هزینه های آن اطلاعات کسب کنید. در حال حاظر در سال ۱۴۰۱ هزینه جراحی دندان عقل نهفته به چند فاکتور بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • میزان باز شدن فک
  • میزان بزاق بیمار
  • آیا دندان عقل به صورت افقی است یا خیر
  • میزان نهفتگی دندان
  • آیا دندان عقل زیر دندان دیگری است
  • زاویه رشد دندان عقل
  • روی عصب بودن
  • بودن درون استخوان یا نسج نرم

هر کدام از موارد بالا می توانند باعث افزایش هزینه جراحی دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی شوند که در آینده در این مطلب سعی می کنیم بهمراه چندین عکس و مثال مختلف کیس های بیماران واقعی و تخمین هزینه های آن بسته به تمامی شرایط بالا قیمت مناسب را اعلام کنیم تا شما دوستان عزیز بتوانید براساس آنها هزینه جراحی دندان عقل نهفته خود را تخمین بزنید. برای راحتی شما عزیزان به طور کلی جراحی دندان عقل نهفته از کیسی که هیچ کدام از موارد بالا شامل آن نمی شود در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تخمین زده می شود. و باز هم تکرار می کنیم که دقت کنید این در مورد دندان های عقل نهفته می باشد و در مورد سایر دندان های عقل به این مطلب هزینه جراحی انواع دندان عقل مراجعه کنید

۵/۵ - (۵ امتیاز)

6 comments on “هزینه جراحی دندان عقل نهفته

  1. کتی آبان ۸, ۱۴۰۱ /پاسخ

    همه چی گفتید غیر از هزینه برداشتن دندان عقل

    • admin آبان ۱۰, ۱۴۰۱ /پاسخ

      با سلام و احترام
      و تشکر از نظرتان
      ابتدا پوزش می خوایم بابت اینکه هنوز در مورد بخش هزینه ها مطلبی وجود
      در حال تکمیل این مقاله هستیم تا بهمراه نمونه عکس هایمان با ذکر مثال قیمت ها را اعلام کنیم
      در این هفته حتما مقاله بهمراه هزینه ها تکمیل خواهند شد
      سپاسگزارم

  2. Pingback: چرا جراحی دندان عقل روی عصب خطر دارد؟ - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

  3. Pingback: جراحی ریشه‌های باقی مانده دندان چگونه انجام می‌شود؟ - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

  4. Pingback: بعد از کشیدن دندان شستشو دهان با آب نمک چه کمک به بهبودی می‌کند؟  - کلینیک تخصصی دندانپزشکی زاگرس

  5. Pingback: جراحی دندان عقل نهفته چگونه صورت می‌گیرد؟ - کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button