اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

عوامل موثر بر هزینه جراحی دندان عقل

در عصر مدرن ما، بزرگسالان بیشتر کار دندانپزشکی را به تعویق می اندازند. دلیل این کار نیز هزینه های اضافی است که باید برای زیبایی یا سلامتی دندان خود پرداخت نمایند. با این حال، افرادی که دندان های آسیب دیده دارند باید به تعویق انداختن کار دندانپزشکی را به عنوان یک خطر برای سلامت خود در نظر بگیرند.

اگر رفتن به دندانپزشکی برای رفاه فرد در نظر گرفته شود ارزش هزینه کردن را دارد. هر چه کار دندانپزشکی خود را دیرتر انجام دهید، احتمال بروز سایر مشکلات سلامتی بیشتر می شود. به طور مثال اگر دندان شما فقط نیاز به ترمیم داشته باشد با گذشت زمان پالپ کاملا عفونی شده و نیاز به عصب کشی یا کشیدن آن پیدا خواهید کرد. در این حالت هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنید و هم ممکن است دندان خود را از دست بدهید.

با این حال اگر دندان عقل شما نیاز به جراحی دارد همراه ما باشید تا بدانید که چرا هزینه جراحی دندان عقل با سایر دندان ها متفاوت است. 

دندان عقل و جراحی آن

دندان های عقل سومین مجموعه دندان های آسیاب هستند که در بسیاری از موارد به عنوان دندان های پشتیبان عمل می کنند. دندان عقل معمولا به دلیل مشکلاتی که ایجاد می کنند برداشته می شوند. برداشتن دندان عقل نوعی جراحی است که با کشیدن دندان های سالم متفاوت است. دندان عقل زمانی جراحی می شود که چاره ای باقی نماند و هزینه ها بسته به نوع جراحی متفاوت است. الزامات قبل و بعد از جراحی نیز از دیگر عواملی هستند که ممکن است بر هزینه جراحی دندان عقل تأثیر بگذارند. این موارد شامل هزینه مسکن، آرام بخش، اشعه ایکس و نیاز به مراقبت های بعدی می شود. 

۳ فاکتور بزرگ موثر بر افزایش هزینه جراحی دندان عقل

 با توجه به اینکه اکثر جمعیت جهان از دندان عقل نهفته رنج می برند، فرآیند کشیدن دندان به یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی تبدیل شده است. بنابراین باید به سراغ بهترین دندانپزشک بروید. از آنجایی که هر مراجعه کننده به برنامه های درمانی فردی نیاز دارد، عوامل متعددی بر هزینه جراحی دندان عقل آنها تاثیر می گذارند. سه عامل اصلی که بر هزینه ها تاثیر می گذارند عبارتند از: نوع کشیدن دندان، نیاز به جراح متخصص و پوشش بیمه. در ادامه به بررسی این عوامل بر افزایش و کاهش هزینه جراحی دندان عقل می پردازیم.

۱- نوع بیرون آوردن دندان عقل

به طور کلی سه نوع دندان عقل کاملا بیرون آمده، نیمه نهفته و نهفته داریم. دندانپزشکان در صورت لزوم روش های مختلفی برای بیروم کشیدن این دندان ها  را به کار می برند. بیمارانی که دندان عقل نیمه نهفته دارند بافت لثه ممکن است هنوز چسبیده به دندان باشد و اطراف دندان را گرفته باشد. 

در نوع دندان عقل نهفته دیگر ممکن است دندان از خط لثه خارج نشود و در داخل استخوان فک باقی می‌ماند. در این حالت به دلیل آنکه جراحی پیچیده تر است هزینه اضافی و بیشتری نیز متحمل خواهید شد. اما دندان عقلی که کاملا بیرون آمده باشد مانند سایر دندان ها کشیده می شود. تمام این موارد بر قیمت نهایی کشیدن دندان عقل تاثیر می گذارد.

۲- جراحی دندانپزشک دندان را بیرون بیاورد 

اگر روش سخت و پیچیده ای برای کشیدن دندان عقل مانند نهفتگی کامل دندان در لثه را در پیش دارید، ممکن است به کمک یک جراح متخصص نیاز داشته باشید. محل قرارگیری دندان و تخصص ویژه این دندانپزشک احتمالاً هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. 

۳- آیا پوشش بیمه شما، جراحی دندان عقل را متقبل می شود؟

اگر بیمه درمانی خصوصی دارید، مهم است که دندانپزشکی را انتخاب کنید که خدمات را برای شرکت بیمه ای که تحت پوشش آن هستید ارائه دهد. این کار به شما در کاهش هزینه جراحی دندان عقل کمک می کند. اما اگر بیمه شما جراحی دندان عقل را متقبل نمی شود باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. 

این عوامل بر هزینه جراحی دندان عقل تاثیر گذاشته و ممکن است هزینه درمانی را افزایش دهند.

سایر عوامل موثر بر افزایش هزینه جراحی دندان عقل 

موارد بیشتری وجود دارد که بر هزینه نهایی جراحی دندان عقل شما تأثیر می گذارد، مانند هزینه های اضافی برای اشعه ایکس، سی تی اسکن و داروی بی حسی که دندانپزشکان استفاده می کند. اما این موارد نقش زیادی در افزایش هزینه ها نداشته و بیشترین تاثیر را نوع کشیدن دندان، جراح متخصص و پوشش بیمه بر هزینه ها می گذارد.

چرا باید دندان عقل خود را درآوریم؟

این سؤال رایجی است که اکثر بیماران وقتی به آنها توصیه می شود که دندان عقل را جراحی کنند می پرسند. اکثر افراد به دندان عقل نیازی ندارند. دندان عقل اگر نهفته باشد باعث مشکلات زیادی مانند عفونت لثه، پوسیدگی دندان و ناراحتی می شود. اگر دندان عقل شروع به ایجاد مشکل کرد، سریعا باید آن ها را بکشید زیرا بدون حذف این مشکل سازها نمی توان مشکلات دندانی را حل کرد. 

در بیشتر موارد، جراحی دندان عقل بر روی صندلی دندانپزشکی با بی حسی موضعی انجام می شود. اما برخی از بیماران مضطرب ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشند تا در طول عمل به آرامش برسند.

روش های مختلف کشیدن دندان عقل

سه نوع دندان عقل کاملا بیرون زده، نیمه نهفته و نهفته داریم. هر کدام از آنها با روش های مخصوصی از دهان بیرون آورده می شوند. در ادامه با این روش ها آشنا می شویم.

جراحی استاندارد برداشتن دندان عقل

در این روش دندان ها پس از آنکه کاملا بیرون آمدند بدون ایجاد برشی در لثه برداشته می شوند. فرآیند کشیدن دندان عقل در این حالت کاملا شبیه به کشیدن هر دندان معمولی دیگری است.

جراحی  دندان عقل نیمه نهفته 

در این نوع از جراحی دندان عقل، دندان بیمار تا حدی بیرون زده است. بافت‌های لثه با دندان‌های نیمه رویش‌شده متصل می‌شوند و از این رو کشیدن این نوع دندان شامل ایجاد برشی بر روی بافت‌های اطراف دندان برای دسترسی کامل به دندان می شود. هنگامی که دندان کاملا قابل مشاهده شد ، مانند کشیدن دندان های معمولی، دندان را می کشند. در این نوع از کشیدن بافت های نرم اطراف آن با بخیه در جای خود ثابت می شوند.

جراحی دندان عقل نهفته

این پیچیده ترین روشی است که در آن دندان نمی تواند از خط لثه خارج شود و در داخل استخوان فک باقی می ماند. این وسیع ترین جراحی نسبت به سایرین است. در این روش هزینه جراحی دندان عقل بیشتر از سایر روش ها می شود. 

جمع بندی

به طور خلاصه، هزینه برداشتن دندان عقل بسته به نوع جراحی متفاوت است. در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس هزینه جراحی دندان عقل مقرون به صرفه بوده و می توانید با خیال راحت اقدام به جراحی یا کشیدن دندان عقل کنید. دندانپزشکان کلینیک شبانه روزی زاگرس همیشه توصیه می‌کنند که در اسرع وقت چک‌آپ منظم خود را داشته باشید تا به کنترل سلامتی‌ دندان هایتان کمک شود. 

همیشه مراقب دندان های مشکل دار خود باشید. به‌ویژه اگر دندان‌های آسیاب سوم شما که معمولاً به عنوان دندان عقل شناخته می‌شوند ایجاد مزاحمت کرده باشند.

همین حالا با شماره های کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

عوامل موثر بر نهفتگی دندان عقل چیست؟

سه عامل اصلی بر روی نهفتگی دندان عقل تاثیر می گذارد: فضای موجود در جلوی دندان عقل، زاویه شیب دندان عقل و فضای موجود در پشت دندان آسیاب دوم. در این میان دو مورد اول از عوامل اصلی تاثیرگذار بر نهفتگی دندان عقل بالایی هستند. 

چرا دندان عقل را بر میدارند؟

دندان عقل نهفته گاهی اوقات می تواند غذا، پلاک و سایر مواد زائد را در بافت نرم اطراف خود به دام بیندازد که منجر به تورم، حساسیت لثه، حفره ها و بوی بد دهان می شود. از آنجایی که ممکن است به دندان های دیگر آسیب بزنند یا باعث درد و عفونت شوند، دندانپزشکان یا جراحان دهان اغلب دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته را برمی دارند.

آیا کشیدن دندان عقل گران تر از سایر دندان هاست؟

بله. هزینه جراحی دندان عقل به دلیل موقعیت قرار گیری و نوع جراحی که نیاز دارد از سایر دندان ها کمی بیشتر است. 

کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

برداشتن دندان عقل از چند دقیقه تا ۲۰ دقیقه یا حتی گاهی بیشتر طول می کشد. پس از برداشتن دندان عقل، ممکن است تورم و ناراحتی در داخل و خارج دهان خود داشته باشید. گاهی اوقات، مقداری کبودی خفیف نیز قابل مشاهده است.

دندان عقل در چه سنی رشد می کند؟

دندان عقل معمولا بین ۱۷ تا ۲۵ سالگی بیرون می آید. برخی از افراد دندان عقل دارند که بدون هیچ مشکلی در می آیند و با دندان های دیگر پشت دندان آسیاب دوم هم ردیف می شوند. اما در برخی از افراد که دندان های شلوغی دارند دندان‌های آسیاب سوم به طور طبیعی رشد نمی‌کنند.

آیا دندان عقل می تواند به طور طبیعی بیفتد؟

افتادن دندان عقل به ندرت اتفاق می افتد زیرا دندان های عقل توسط استخوان های فک ما محافظت شده و در جای خود نگه داشته می شوند. مگر آنکه بیماران مبتلا به بیماری شدید لثه باشند و استخوان اطراف دندان و فک خود را از دست داده باشند. این افراد احساس لقی در دندان عقل خود دارند.

کشیدن دندان عقل چقدر دردناک است؟

با برداشتن دندان عقل شما نباید دردی احساس کنید زیرا این ناحیه بی حس خواهد شد. با این حال، اگر در طول عمل احساس درد کردید، به دندانپزشک یا جراح دهان خود اطلاع دهید تا حسی بیشتری به شما بدهد. 

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button