اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

آیا ایمپلنت دندان ضرر دارد؟

اگرچه جراحی ایمپلنت دندان (DIS) میزان موفقیت بالایی دارد و ممکن است برای برخی افراد خوب باشد، اما برای همه مناسب نیست. همچنین پتانسیل ایجاد عوارض طولانی مدت را دارد. این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس عوارض بالقوه و مسائل طولانی مدتی را که ممکن است ایمپلنت ایجاد کند را توضیح می‌دهد. همچنین اطلاعاتی در مورد میزان موفقیت ایمپلنت، مراقبت‌های بعد و زمان بهبودی را بررسی می‌کند. 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی، دندان‌های مصنوعی دائمی ‌هستند. اگر دندانی از دست داده اید یا تصمیم دارید یک یا تعدادی از آن را بکشید ایمپلنت جای دندان خالی را پر می‌کند. کاشت دندان طی چند ماه به چند مرحله تقسیم می‌شود زیرا استخوان و بافت دهان شما بین هر مرحله به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد.

ایمپلنت‌ها می‌توانند مادام العمر دوام بیاورند و برای بسیاری از افراد بی خطر و بی عوارض باشند. با این حال، دلایلی وجود دارد که چرا شما ممکن است کاندیدای ایمپلنت دندان نباشید و نیاز به بررسی گزینه‌های جایگزین داشته باشید. که در ادامه این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید. 

مزیت عملکردی و زیبایی ایمپلنت دندان 

  • بازگرداندن ظاهر دندان‌های آسیب دیده
  • بهبود عملکرد گاز گرفتن و جویدن
  • تثبیت دندان‌های اطراف و بافت فک
  • جلوگیری از تحلیل استخوان

آنچه در مورد عوارض و خطرات ایمپلنت دندان باید بدانید

ایمپلنت‌های دندانی روشی موثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده بالغ هستند. این روشی است که در آن دندانپزشک شما یک پایه فلزی را به جای دندان از دست رفته در استخوان فک شما قرار می‌دهد. سپس یک دندان مصنوعی در بالای پست اضافه می‌کنند تا لبخند شما طبیعی به نظر برسد. ایمپلنت‌ها به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند جویدن معمولی را تحمل کنند.

هنگامی‌که ایمپلنت‌ها آنطور که باید عمل کنند، بهتر از پروتزهای مصنوعی یا بریج‌ها هستند. آنها از دندان‌های متحرک قوی‌تر و راحت‌تر هستند. اما کاشت ایمپلنت‌های دندانی چندین روش دارد و ممکن است خطر عوارض را به همراه داشته باشد.

مراحل جراحی ایمپلنت دندان 

اگر یک یا چند دندان از دست داده اید و رشد فک شما به پایان رسیده است، دندانپزشک ایمپلنت را پیشنهاد می‌دهد. ایمپلنت یک جایگزین طولانی مدت برای دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت‌ها ماندگاری بالایی دارند و تقریبا به اندازه دندان‌های طبیعی قوی هستند.

کشیدن دندان

اگر دندان آسیب دیده دارید، دندانپزشک شما باید آن را بکشد و سپس قبل از انجام عمل بعدی به زمان نیاز دارید تا بهبود یابد.

آماده سازی فک

بعد از بهبودی پس از کشیدن دندان، دندانپزشک شما مطمئن می‌شود که استخوان فک شما به اندازه کافی قوی است که بتواند ایمپلنت را نگه دارد. ممکن است برای افزایش تراکم استخوان و تحریک رشد بیشتر استخوان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. اگر پیوند دریافت کردید، باید قبل از عمل بعدی مدتی صبر کنید.

کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت یک روش جراحی دهان است. دندانپزشک لثه‌های شما را باز می‌کند تا استخوان فک نمایان شود. سپس استخوان را سوراخ کرده و پایه فلزی ایمپلنت را وارد می‌کنند. پس از آن، باید چندین ماه صبر کنید تا استخوان در اطراف ایمپلنت رشد کند و آن را محکم در جای خود نگه دارد.

قرار دادن تکیه گاه

هنگامی‌که ایمپلنت با استخوان فک شما یکپارچه شد، دندانپزشک شما یک اباتمنت را که بالای خط لثه شما قرار می‌گیرد، وصل می‌کند. آنها پوست لثه‌های شما را باز می‌کنند تا پایه ظاهر شود و یک میله فلزی کوتاه به آن وصل می‌کنند. در برخی موارد اباتمنت همزمان با ایمپلنت قرار می‌گیرد. میله در نهایت دندان مصنوعی شما را نگه می‌دارد.

قرار دادن دندان مصنوعی

دندانپزشک شما برای ساختن روکشی که دقیقاً شبیه دندان‌های موجود شما است و به خوبی روی آن‌ها قرار می‌گیرد، قالب‌گیری می‌کند. هنگامی‌که آن تاج آماده شد، دندانپزشک آن را به اباتمنت متصل می‌کند.

خطر در زمان کاشت ایمپلنت دندان 

شکست در انسداد استخوان: استئواینتگراسیون زمانی است که استخوان در اطراف ایمپلنت شما رشد می‌کند. اگر ادغام استخوانی ناموفق باشد، ایمپلنت به اندازه کافی ایمن نخواهد بود که تاج را در جای خود نگه دارد. به این حالت شکست ایمپلنت دندانی می‌گویند. در صورت شکست ایمپلنت دندان، ممکن است ایمپلنت به خودی خود بیفتد یا ممکن است نیاز به برداشتن آن داشته باشید. اگر ایمپلنت دندان شما شکست خورد، شما و دندانپزشکتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا باید ایمپلنت را جایگزین کنید یا گزینه دیگری را امتحان کنید.

قرار دادن ایمپلنت نامناسب: دندانپزشک شما ممکن است در کاشت ایمپلنت اشتباه کند. اگر مشکلی در محل یا زاویه ایمپلنت وجود داشته باشد، می‌تواند منجر به عوارض شود. ایمپلنت ممکن است به درستی با استخوان ترکیب نشود. ممکن است خیلی نزدیک به دندان‌های مجاور باشد و باعث ناراحتی شود. ایمپلنت شل یا دردناک شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نیاز به برداشتن یا تعویض ایمپلنت داشته باشید. ممکن است بخواهید قبل از کاشت ایمپلنت جدید، نظر دندانپزشک دیگری را بپرسید. 

عوارض کاشت دندان یا ایمپلنت 

در زمان کاشت ایمپلنت دندان ممکن است عوارض و خطراتی حفره دهان را تهدید کند. در ادامه برخی از این خطرات احتمالی را بررسی می‌کنیم.

  • مشکلات حین جراحی مانند آسیب به دندان‌های دیگر، آسیب به بافت‌ها و استخوان در دهان، حفره سینوسی و آسیب عصبی ممکن است به وجود بیاید.
  • عدم تنظیم صحیح، باعث شل شدن ایمپلنت می‌شود. در این شرایط عملکرد دندان مانند جویدن یا هنگام صحبت کردن با مشکل رو به رو می‌شود. 
  • عفونت‌ها
  • زمان بهبودی طولانی
  • حساسیت دندان
  • مشکل در تمیز کردن ایمپلنت و دندان‌های اطراف آن

آسیب سینوس

یکی از خطرات اصلی ایمپلنت دندان آسیب سینوس است. فک فوقانی شما مستقیماً زیر سینوس‌های بینی شما قرار دارد. ایمپلنت‌هایی که جایگزین دندان‌های بالایی می‌شوند می‌توانند به طور بالقوه به داخل سینوس نفوذ کنند و منجر به ناراحتی یا عفونت احتمالی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، دندانپزشک به شما اطلاع می‌دهد که برای مدیریت این وضعیت چه کاری می‌توانید انجام دهید.

عفونت

مانند هر عمل جراحی دهان، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطر عفونت دارد. دندانپزشک شما دستورالعمل‌هایی را برای تمیز نگه داشتن قسمت برش خورده در حین بهبودی به شما می‌دهد. اگر متوجه درد، تورم یا تخلیه مایع از محل برش شدید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. ممکن است برای درمان عفونت لثه یا استخوان نیاز به اقدامات اضافی داشته باشید.

آسیب عصبی

ممکن است جراحی ایمپلنت منجر به آسیب عصبی شود. دندانپزشک شما باید قبل از انجام عمل رادیوگرافی بگیرد تا اعصاب دهان شما مشخص شود. آسیب عصبی می‌تواند اثرات ماندگاری داشته باشد، بنابراین باید قبل از انجام عمل با دندانپزشک خود در مورد خطرات آن صحبت کنید.

آسیب به دندان‌های مجاور

در برخی موارد، قرار دادن ایمپلنت روی دندان‌های اطراف ایمپلنت تاثیر می‌گذارد. اگر دندان‌های مجاور مشکلات جزئی مانند پوسیدگی یا آسیب ریشه داشته باشند، ضربه ناشی از جراحی دهان می‌تواند آنها را بدتر کند. دندانپزشک شما باید دندان‌های دیگر شما را معاینه کند و قبل از کاشت ایمپلنت، هر مشکلی را برطرف کند.

آیا ایمپلنت دندان ایمن است یا خطراتی دارد؟

برای بسیاری از افراد، ایمپلنت دندان بسیار ایمن است. اگر از سلامت خوبی برخوردار باشید، دندانپزشک شما ممکن است آنها را توصیه کند. معمولا سازمان غذا و دارو (FDA)  سیستم‌های ایمپلنت دندان را تایید می‌کند. باید در هنگام ارزیابی و تایید مواد مورد استفاده در ایمپلنت‌های دندانی از استانداردهای بین المللی پیروی شود. پروسه کاشت ایمپلنت دندان چندین ماه طول می‌کشد. این می‌تواند یک روش تهاجمی ‌باشد که شامل بیهوشی، جراحی و زمان نقاهت است. همچنین می‌تواند پرهزینه باشد. این عوامل، همراه با سایر عوامل مرتبط با سلامت و سن فرد، می‌توانند خطر عدم موفقیت ایمپلنت‌های دندانی را افزایش دهند.

چه کسانی کاندید کاشت دندان نیستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است کاندیدای ایده آل برای کاشت ایمپلنت دندان نباشید. 

  • سیگار کشیدن
  • بیماری لثه 
  • بیماری خود ایمنی یا دیابت 
  • آلرژی 
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • مصرف داروهای موثر بر کلسیم بدن 
  • پوکی استخوان 
  • انجام شیمی ‌درمانی یا پرتودرمانی 

چه کسی کاندیدای کاشت دندان است؟

شما ممکن است کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان باشید اگر:

  • شما در سلامت کلی خوبی هستید.
  • شما مراقب سلامت دهان و دندان خود هستید و بیماری لثه ندارید.
  • استخوان فک شما می‌تواند ایمپلنت‌ها را تحمل کند.

آیا ایمپلنت دندان برای افراد مسن بی خطر است؟

اگر سن شما بالای ۶۰ سال است، ممکن است بخواهید خطرات ایمپلنت دندان را در نظر بگیرید. طبق یک مطالعات انجام شده نتایج زیر بدست آمده است.

  • زمان بهبودی کندتر از یک روش جراحی ساده است.
  • سایر شرایط بدنی فرد که قبلا وجود داشته ممکن است بدتر شده و تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • در برخی افراد سلامت استخوان در اثر این روش به خطر می‌افتد.

اگر در مورد هر یک از این خطرات نگران هستید، قبل از کاشت ایمپلنت دندان، باید گزینه‌ها را با پزشک خود در میان بگذارید.

عوارض کاشت دندان چقدر شایع است؟

اگر از سلامت کلی خوبی برخوردار هستید، به احتمال زیاد روش شما موفقیت آمیز خواهد بود. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۹۳ درصد از ایمپلنت‌ها ۲۰ سال پس از دریافت ایمپلنت توسط شرکت کنندگان سالم مانده اند. محققان خاطرنشان کردند که افرادی که بیماری لثه داشتند و از مراقبت‌های حمایتی لثه پیروی نمی‌کردند، بیشتر در معرض خطر عوارض و شکست ایمپلنت بودند.

اگر سیگار می‌کشید، ممکن است شانس بیشتری برای شکست ایمپلنت داشته باشید. مطالعه سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که میزان شکست ایمپلنت در افراد سیگاری ۱۱٪ بیشتر از افراد غیر سیگاری است. 

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

ممکن است در حین و بعد از پروسه درد و ناراحتی را تجربه کنید، اما نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. این روش شامل بیهوشی عمومی‌ یا بی حسی موضعی خواهد بود. ممکن است برای کاهش ناراحتی در روزهای بعد از جراحی از داروهای مسکن استفاده کنید.

جایگزین‌های ایمپلنت‌های دندانی

اگر کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت دندان نیستید یا نمی‌خواهید ایمپلنت کنید، درمان‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آنها را بررسی کنید:

  • بریج یا پل 
  • پروتزهای کامل یا جزئی
  • اگر بتوانید دندان موجود را نجات دهید، عصب کشی بهترین راه است. 

همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که از هرگونه جایگزینی صرف نظر کنید و در صورت از دست دادن دندان، فضایی در دهان خود باقی بگذارید. به خاطر داشته باشید که این می‌تواند در ظاهر و صحبت کردن شما تأثیر بگذارد. همچنین، شکاف در دهان ممکن است در نهایت دندان‌های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی در بسیاری از موارد ایمن در نظر گرفته می‌شوند. عواملی مانند سلامت کلی بدن، سلامت دهان، سن و عادات سبک زندگی سالم بر موفقیت ایمپلنت‌های دندانی شما تأثیر می‌گذارند.

دستورالعمل های بعد از عمل: ایمپلنت های دندانی

تا چند ساعت بعد از جراحی:

  • تف نکنید. در صورت نیاز از دستمال برای پاک کردن دهان خود استفاده کنید یا بزاق خود را قورت دهید.
  • از نی برای نوشیدن استفاده نکنید. مستقیم از فنجان بنوشید.
  • سیگار نکشید.
  • انگشتان و زبان را از ناحیه جراحی دور نگه دارید.

تف کردن، استفاده از نی، کشیدن سیگار و دستکاری ناحیه جراحی می تواند لخته خونی را که در حال شکل گیری است خارج کند و باعث خونریزی از ناحیه شود. همچنین سیگار کشیدن می تواند احتمال عفونت را افزایش دهد.

جلوگیری از خون ریزی

پس از جراحی ایمپلنت دندان مقداری خونریزی جزئی انتظار می رود. معمولاً به سرعت فروکش کرده و ظرف یک یا دو ساعت پس از جراحی متوقف می شود. کمی خونابه طبیعی است و ممکن است برای چند ساعت ادامه داشته باشد. گاز را روی ناحیه جراحی با مقداری فشار گاز گرفتن به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه نگه دارید.

وجود تورم

اکثر بیماران پس از عمل جراحی در دهان مقداری تورم را تجربه خواهند کرد. ممکن است خفیف یا شدید باشد و برای هر بیمار متفاوت است. تورم ممکن است برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول قبل از شروع از بین رفتن افزایش یابد. ممکن است چند روز طول بکشد. ممکن است مقداری کبودی نیز روی صورت ایجاد شود.

رژیم غذایی

به محض از بین رفتن بی حسی موضعی، می توانید با غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی، ماکارونی، پنیر کوتیج، سوپ یا تخم مرغ همزده شروع کنید. بعد از چند روز می توانید غذا های روزانه خود  را شروع کنید اما با قسمت ایمپلنت شده نجوید. 

رعایت بهداشت دهان

از فردا روز جراحی شروع به شستشوی بسیار ملایم با مقداری آب نمک گرم (۱ قاشق چایخوری نمک یک لیوان آب گرم) کنید. دندان های خود را مسواک بزنید. اما در نزدیکی محل های جراحی بسیار مراقب باشید. تا آسیب نبینند.

بخیه ها

بخیه های استفاده شده در طول عمل شما قابل حل هستند و خود به خود می ریزند مگر اینکه خلاف آن گفته شود. این معمولاً در هفته اول پس از جراحی رخ می دهد، اما زمان آن از ۴ تا ۱۰ روز متغیر است.

مواد پیوند استخوان

اگر جراح شما مواد پیوند استخوان را در زمان کاشت ایمپلنت دندان قرار داده باشد، ممکن است متوجه مقداری مواد شنی در دهان خود شوید. این موضوع جای نگرانی ندارد و باید ظرف یک یا دو روز فروکش کند.

آیا پایه ایمپلنت دیده می شود؟

بسته به محل و ثبات ایمپلنت در حال کاشت، جراح کاشت را در زیر بافت لثه قرار می دهد. بعد از چند ماه و بهبودی کامل باید به مطب برگردید. روی ایمپلنت را باز می‌کنند تا بتوان ایمپلنت را ترمیم کنند و به آن اباتمنت اضافه کنند.

اگر ثبات دندان خوب باشد، می توان مرحله دوم را دور زد و در همام مرحله اول اباتمنت قرار داد که از بافت لثه بیرون زده و قابل مشاهده باشد. هنگامی که استخوان بهبود یافت، دندانپزشک می تواند بدون نیاز به جراحی بیشتر به ایمپلنت دسترسی پیدا کند.

چه زمانی می توان تاج را روی ایمپلنت گذاشت؟

هنگامی که ایمپلنت به استخوان جوش خورد، تاج دندان را می توان به ایمپلنت دندانی متصل کرد. این فرآیند osseointegration نامیده می شود. مدت زمانی که استخوان باید التیام یابد در هر مورد متفاوت است و جراح با بیمار در میان می گذارد. مدت زمان مورد نیاز برای استئواینتگراسیون تابعی از کیفیت، کمیت و پایداری ایمپلنت در زمان کاشت است.

داروها

احتمالاً یک یا چند نسخه دارو برای شما تجویز شده است. همه را طبق دستور روی آن مصرف کنید. اگر دچار حالت تهوع یا اسهال شدید یا نمی توانید قرص های خود را قورت دهید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

  • آنتی بیوتیک ها: دوز و زمان مصرف دارو را در نظر بگیرید. آنتی بیوتیک را تا آخر مصرف کنید. 
  • داروی ضد درد: معمولاً لازم است داروهای مسکن را به صورت برنامه ریزی شده (هر ۴ تا ۶ ساعت) در ۲۴ ساعت اول و در صورت لزوم پس از آن مصرف کنید. به یاد داشته باشید که مسکن ها می تواند شما را خواب آلود کند، بنابراین از رانندگی، شنا، کار با ماشین آلات، یا نوشیدن مشروبات الکلی در حین مصرف آنها خودداری کنید.
  • می توانید ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن را جایگزین کنید.
  • در صورت دستور، می توانید از ایبوپروفن، ۶۰۰ میلی گرم، هر ۶ ساعت، برای ۴ یا ۵ روز اول استفاده کنید.

چند ماه بعد از ایمپلنت دندان بهبود می یابد؟

بسته به کیفیت استخوان و اندازه ایمپلنت‌ها، بهبود اولیه ممکن است ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد. اما تا ایمپلنت کاملاً در استخوان ادغام ‌شود ۳ تا ۶ ماه برای مرحله ترمیمی درمان نیاز دارد. علاوه بر این، سبک زندگی ممکن است به طور قابل توجهی بر زمان بهبود ایمپلنت دندان شما تأثیر بگذارد. 

جمع بندی

قبل از اینکه کاشت دندان انجام دهید، تمام خطرات را دندانپزشک بررسی می‌کند. همه آنچه را که لازم است درباره شرایط سلامتی که دارید یا داروهایی که مصرف می‌کنید با دکتر درمیان بگذارید. دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا ایمپلنت بهترین گزینه برای شما است یا خیر. ایمپلنت مانند تمام جراحی‌ها ممکن است عوارضی مانند عفونت یا عدم موفقیت ایجاد کند. انتخاب دنداپزشک با تجربه و ماهر می تواند احتمال شکست و خطر را کاهش دهد. 

دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با سال ها تجربه در زمینه ایمپلنت های دندانی خدماتی ایمن را به بیماران ارائه خواهند داد. همین حالا با شماره کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول

خطرات ایمپلنت دندان چیست؟

خطرات عبارتند از: عفونت در محل ایمپلنت، صدمه یا آسیب به ساختارهای اطراف دندان 

آیا کاشت ایمپلنت دندان برای بدن مضر است؟

ایمپلنت‌های دندانی معمولاً برای بدن مضر نیستند. با این حال، بیمارانی که به تیتانیوم حساسیت دارند، می‌توانند جایگزین موثری مانند زیرکونیا را انتخاب کنند. دندانپزشک و جراح دهان شما می‌توانند ارزیابی‌های لازم را برای اطمینان از ایمن بودن شما برای دریافت ایمپلنت دندان انجام دهند.

آیا ایمپلنت دندان می‌تواند سال‌ها بعد مشکل ایجاد کند؟

پری ایمپلنتیت یک بیماری التهابی مشابه بیماری لثه است که به بافت‌های لثه اطراف ایمپلنت دندان حمله می‌کند. عفونت معمولاً توسط باکتری ایجاد می‌شود که می‌تواند بلافاصله پس از عمل ایمپلنت دندان یا سال‌ها بعد تجمع پیدا کند و در نهایت باعث تحلیل استخوان و شکست ایمپلنت شود.

چه کسانی باید از کاشت دندان اجتناب کنند؟

اگر به طور منظم یا ناخودآگاه دندان قروچه می‌کنید، دیابت کنترل نشده، بیماری لثه یا تابش اشعه به فک به دنبال تشخیص سرطان دارید، این شرایط برای ایمپلنت‌های دندانی خوب نیست. اساساً، ابتدا باید با این شرایط برخورد یا آنها را کنترل کنید تا بهترین نتیجه ممکن برای ترمیم ایمپلنت تضمین شود.

آیا می‌توان با ایمپلنت دندان یک زندگی عادی داشت؟

بعد از گذاشتن ایمپلنت‌های دندانی، بهداشت دهان و دندان در اصل مانند دندان‌های طبیعی است. باید مانند دندان‌های طبیعی آنها را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. بنابراین، شما در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی بالقوه مرتبط با بیماری لثه نخواهید بود.

تایتل: هر آنچه درباره مضرات و عوارض ایمپلنت دندان بکنید!|کلینیک دندانپزشکی زاگرس

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button