اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

بهترین دندانپزشک کامپوزیت

هنگام تصمیم گیری در مورد درمان مناسب دندانپزشکی برای دندان‌های خود، معمولاً سؤالات زیادی در مورد بهترین راه حل برای شما وجود دارد. به عنوان مثال، کامپوزیت چند سال عمر می‌کند؟ مزایای این درمان دندانپزشکی زیبایی چیست؟ بهترین دندانپزشک کامپوزیت چه نقشی در موفقیت کامپوزیت دندان من دارد؟

ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس در حال بررسی این موضوع هستیم که باندینگ کامپوزیت چیست و چه انتظاراتی می‌توانید از این درمان زیبایی دندان داشته باشید. بنابراین شما تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای گرفتن کامپوزیت هستید یا نه بدست خواهید آورد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان که به عنوان باندینگ دندانی نیز شناخته می‌شود، مربوط به دندانپزشکی زیبایی است. تکنیکی است که در آن ماده ای همرنگ دندان روی دندان‌ها گذاشته می‌شود. رزین کامپوزیتی که توسط دندانپزشک بر روی دندان‌های شما اعمال می‌شود به طور دائم مطابق دندان‌های شما شکل می‌گیرد.

باندینگ دندان در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای بسیاری از افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر کلی دندان‌ها و لبخند خود هستند. به ویژه اگر دندان‌ها ترک خورده باشند یا نیاز به سفید کردن دندان‌ها داشته باشید.

چه چیزی شما را کاندیدای خوبی برای باندینگ کامپوزیت می‌کند؟

بسته به نتیجه مطلوب برای دندان‌ها و لبخند شما، ممکن است چند گزینه درمان زیبایی دندان وجود داشته باشد که برای شما مناسب باشد. بهترین دندانپزشک کامپوزیت در مورد عوامل مختلفی که ممکن است بر گزینه درمانی انتخاب شده شما تأثیر بگذارد صحبت می‌کند. 

اگر شرایط زیر را داشته باشید کامپوزیت برای شما ایده آل است. 

  • شما یک دندان ترک خورده یا پوسیده دارید.
  • شما به دنبال بهبود ظاهر دندان‌ها و لبخند خود هستید.
  • شما باید ریشه دندان در معرض دید را بپوشانید.

اگر شرایط زیر را دارید کامپوزیت برای شما مناسب نخواهد بود. 

  • بایت شما باید دوباره تنظیم شود، به عنوان مثال: شما اوربایت یا آندربایت دارید.
  • دندان طبیعی موجود شما ساختار کافی ندارد. 

با این حال، بسته به پیچیدگی درمان شما، دندانپزشک شما ممکن است کامپوزیت را پس از درمانی دیگر، به عنوان مثال، ارتودنسی توصیه کند.

مزایای باندینگ کامپوزیت برای دندان شما چیست؟

  • با توجه به اینکه این درمان زیبایی دندان برای مدت طولانی، شاید تا ۱۰ سال در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان، دوام می‌آورد، باندینگ دندان را به گزینه ای مطلوب تبدیل می‌کند. اگر مواد کامپوزیت استفاده شده برای دندان شما کیفیت خوبی داشته باشد، می‌توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد. در هر صورت برخی از مواد کامپوزیت دندان پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهند داشت.
  • باندینگ معمولاً توسط بهترین دندانپزشک کامپوزیت در یک جلسه انجام می‌شود. به این معنی که برای اکثر بیماران درمان سریع‌ و راحت‌ است. در مقایسه با سایر درمان‌های دندانپزشکی برای بهبود زیبایی، باندینگ زیبایی جایگزینی ارزان تر است و بنابراین، درمان برای بیماران نیز در دسترس تر است.
  • حفظ بهداشت دهان و دندان عالی بعد از باندینگ کامپوزیت کلیدی است. دندانپزشک دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را به شما ارائه می‌کند، اما مراقبت از دندان‌های شما به ماندگاری طولانی‌تر دندان‌های باند شده کمک می‌کند.
  • یکی از مزایای دندان‌های کامپوزیت تاثیر بسیار خوبی است که بر روی ظاهر دندان‌ها می‌گذارد. با کامپوزیت، دندان‌ها دیگر زرد نخواهند شد و اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد. علاوه بر این، عیوب دندان‌های شما کاملا می‌پوشانده و خنده شما زیباتر می‌کند. اگر رنگ کامپوزیت با رنگ دندان شما همخوانی بیشتری داشته باشد، نتیجه طبیعی تر خواهد بود.
  • یکی دیگر از مزایای کامپوزیت دندان این است که مواد کامپوزیت دندان به صورت یک لایه محکم و سخت روی دندان شما قرار می‌گیرد. در نتیجه دندان‌های شما در برابر شکستگی و آسیب مقاوم تر خواهند بود.
  • یکی دیگر از مزایای دندان‌های کامپوزیت این است که در صورت شکستگی یا آسیب به راحتی قابل ترمیم هستند.
  • اگر از مواد کامپوزیت فقط برای ظاهر دندان‌های خود استفاده می‌کنید، در این صورت نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست. همچنین هزینه کامپوزیت دندان نسبت به سایر روش‌های مورد استفاده برای سفید کردن و بهبود ظاهر دندان بسیار کمتر است.

اگر به دنبال بهبود ظاهر لبخند یا اصلاح دندان شکسته یا آسیب دیده هستید، توصیه می‌کنیم با بهترین دندانپزشک کامپوزیت مشورت کنید. 

انواع کامپوزیت دندان از نظر اندازه ذرات سازنده 

  1. کامپوزیت ماکروفیل:
    • ذرات بزرگتر
    • مناسب برای ترمیمات دندان‌های خلفی
    • مقاومت مکانیکی بالا
  2. کامپوزیت میکروفیل:
    • ذرات کوچکتر و باریک‌تر
    • مناسب برای ظاهر طبیعی و ترمیمات دندان‌های جلویی
    • پولیش پذیری بالا
  3. کامپوزیت هیبرید:
    • ترکیب ذرات ماکروفیل و میکروفیل
    • مناسب برای ترکیب ویژگی‌های ظاهری و مکانیکی
  4. نانو کامپوزیت:
    • ذرات نانومتری
    • ظاهر طبیعی‌تر و مناسب ترمیمات در دندان‌های جلویی
  5. کامپوزیت ونیر بولک (بالک):
    • برای ترمیمات دندان‌های جلویی با ظاهر طبیعی و یکپارچه
    • خواص زیبایی بالا

انواع مواد کامپوزیت دندان

مواد پر کننده کامپوزیت دندان شامل رزین‌های کامپوزیتی هستند که برای پرکردن یا باندینگ دندان استفاده می‌شوند. ونیرهای کامپوزیت زیبایی نیز از همین مواد ساخته می‌شوند. این ونیر‌ها از رزین‌های کامپوزیتی تشکیل شده‌اند که مخلوطی از شیشه و پلاستیک هستند. پرکننده‌های کامپوزیت دندان و مواد باندینگ زیبایی دندان از یک رزین پلیمری آلی به نام بیس-فنول-آ-گلیسیدیل متاکریلات (BIS-GMA)، سیلیس بلورین، دی اکسید سیلیکون و ذرات معدنی مانند کوارتز، شیشه بوروسیلیکات و سیلیکات آلومینیوم لیتیوم تشکیل شده‌اند.

مواد کامپوزیت دندان همرنگ دندان طبیعی هستند و در طیف وسیعی از سایه‌ها موجود هستند تا مراجعه‌کننده بتواند مطابق با رنگ سایر دندان‌ها، چشم، رنگ پوست و … بهترین رنگ کامپوزیت ونیر را انتخاب کنند. همچنین، این مواد می‌توانند به گونه‌ای با سایر دندان‌ها ترکیب شوند که مصنوعی بودن آنها مشخص نشود. هر کدام از این انواع کامپوزیت دندان بر اساس نیازهای بیمار و نوع ترمیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقس بهترین دندانپزشک کامپوزیت در موفقیت کامپوزیت

عوامل اساسی در یک ترمیم کامپوزیت موفق تا حد زیادی به انتخاب رزین کامپوزیت مناسب همراه با سیستم باندینگ مناسب توسط دندانپزشک بستگی دارد. برخی از دندانپزشکان نیز ممکن است از دستگاه‌های لایت کیور استفاده کنند که انرژی کافی را منتقل نمی‌کنند و باعث می‌شود نتوانند پلیمریزاسیون کامل را انجام دهند. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود به بهترین دندانپزشک کامپوزیت مراجعه کنید تا خطا‌های دندانپزشکی حذف شوند. 

کدام عوامل می‌توانند بر موفقیت ونیر دندان تاثیر بگذارند؟

اگرچه گذاشتن کامپوزیت یک سرمایه گذاری ارزشمند برای سلامت دهان و دندان شماست، اما برخی از راه‌ها می‌توانند پروتکل درمانی را شکست دهند. بنابراین، قبل از انجام عمل خود برای گرفتن کامپوزیت، تلاش کنید تا در مورد روش و نحوه انجام آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی از عواملی که بر موفقیت این روش تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

نوع ونیر دندان

ونیر‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که انواع آنها را متفاوت می‌کند. مواد متداول برای ساخت ونیر دندان پرسلن و رزین کامپوزیت است. بسته به مواد مورد استفاده برای ساخت ونیر‌های دندانی، اثربخشی آنها برای درمان متفاوت خواهد بود. در حالی که هر دو رزین چینی و کامپوزیت همرنگ دندان هستند، کارایی آنها یکسان نیست. برای یک ونیر چینی می‌تواند تا ۲۵ سال بدون آسیب دوام بیاورد. همین امر ممکن است در مورد ونیرهای کامپوزیت صدق نکند. زیرا آنها تا ۱۰ سال عمر می کنند. 

کیفیت آماده سازی 

یکی از دلایلی که شما باید مراقب نصب ونیر خود باشید، کیفیت آماده سازی دندان‌ها و ونیر‌هاست. در حالت ایده آل، دندانپزشک باید بخشی از مینای دندان شما را قبل از نصب ونیر جدا کند. مقدار دندان برداشته شده بر اندازه ونیر قرار داده شده تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، تهیه لمینت‌های دهان بر موفقیت درمان شما تأثیر می‌گذارد. دقت در ساخت لمینت دندان شما نیز ظاهر نتیجه نهایی را تعیین می‌کند. آماده سازی ضعیف باعث ناهمواری دندان‌های شما پس از نصب می‌شود. بهترین دندانپزشک لمینت باید در تهیه دندان‌ها و ونیر‌های شما دقیق باشد تا به تطابق عالی بین دندان‌های طبیعی شما و دندان‌های ترمیم شده دست یابد. درباره کامپوزیت دندان نیز به همین صورت است. اگر کامپوزیت از مواد بی کیفیت کار شود یا در گذاشتن آن، دندانپزشک تبحر کافی نداشته باشد به دندان ها آسیب می رساند. 

وضعیت دندان‌های شما

زمانی که دندان بیش از حد آسیب دیده باشد، دندانپزشک روش متفاوت دیگر مانند روکش دندان را برای ترمیم دندان توصیه می‌کند. دلیل آن این است که روکش دندان برای موفقیت به چارچوب ساختاری قوی دندان تکیه می‌کند.

میزان تغییر رنگ دندان 

بیمارانی که لکه‌های بسیار سرسخت روی دندان‌ها دارند به مقدار زیادی از مینای دندان برداشته می‌شوند تا اصلاحات زیبایی با ونیر‌ها موثر باشد. به این ترتیب، بهترین دندانپزشک کامپوزیت به جای برداشت سطح زیادی از مینای دندان توصیه می‌کند ابتدا دندان‌های خود را سفید کنید تا حداقل مینای دندان شما در حین آماده سازی حذف شود.

دقت در قرار دادن کامپوزیت

تجربه و تخصص دندانپزشک در قرار دادن کامپوزیت بر موفقیت درمان کامپوزیت تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، کیفیت سیمان در روش باندینگ کامپوزیت برای درمان شما بسیار مهم است. زیرا تعیین می‌کند که کامپوزیت قوی که به درستی نصب شده است حتی پس از چندین سال برای شما دوام خواهد آورد.

بهترین دندانپزشک کامپوزیت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  1. تخصص و تحصیلات: او باید در زمینه کامپوزیت متخصص و ماهر باشد و مدارک علمی‌ خود را از دانشگاه‌های معتبر اخذ کرده باشد.
  2. اخلاق حرفه‌ای: بهترین دندانپزشک باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و با مراجعین به خوبی و احترام برخورد کند.
  3. محیط پرسنلی: مطب یا کلینیک دندانپزشکی باید تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد و تمامی‌پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.
  4. تجهیزات پیشرفته: از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و مجهز به‌روز برای ارائه خدمات استفاده کند.
  5. صبر و دقت: دارای حوصله بالا و صبر کافی برای انجام پروسه‌های کامپوزیت باشد. با دقت و دلسوزی زمان خود را صرف گذاشتن بهترین کامپوزیت برای مراجع کننده کند.
  6. فضای کلینیک: مطب باید فضایی دلنشین، بزرگ و آمیخته با احساس راحتی برای مراجعین فراهم کند.
  7. استفاده از مواد باکیفیت: استفاده از مواد و متریال درجه یک و با کیفیت برتر برای اطمینان از بازدهی بهتر باید در اولویت قرار بگیرد. 
  8. قیمت مناسب: ارائه خدمات با قیمت‌های معقول تا به افراد مختلف امکان استفاده از خدمات را بدهد.

جمع بندی 

بهترین دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس مفتخرند که به بسیاری از بیماران خود کمک کرده اند تا لبخند خود را با باندینگ کامپوزیت تغییر دهند. می‌توانید با خیال راحت دندان های خود را به دندانپزشکان ماهر کلینیک بسپارید. اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، توصیه می‌شود تحقیقات خود را با دقت انجام داده و به دنبال بهترین دندانپزشک با ویژگی‌های مطلوب بگردید. همین حالا با شماره کلینیک تماس بگیرید و نوبت مشاوره خود را دریافت نمایید

سوالات متداول

کامپوزیت‌های پیشرفته چه ویژگی‌هایی دارند؟

کامپوزیت‌های پیشرفته یا کامپوزیت‌های پلیمری به دلیل نسبت استثنایی استحکام به وزن، سختی بالا، دوام و مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی ارزشمند هستند.

مهمترین ویژگی دندانپزشک خوب چیست؟

مهمترین ویژگی‌هایی که یک دندانپزشک خوب باید داشته باشد، آگاهی، دانش بالا، تخصص در زمینه خود و قابل اعتماد بودن است.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button