اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک مواد سفید کننده است که بدون آسیب به دندان  برای سفید و روشن کردن دندان ها استفاده می‌شود  و یک روش بسیار مناسب برای کسانی هست که دندان های صافی دارند و تنها رنگ آنها را میخواهند تغییر دهند و نیاز به لمینیت و یا کامپوزیت ونیر نداردند.
قبل از انجام بلیچینگ حتما به جرمگیری نیاز هست که جرم های دندان برداشته شود و بعد از انجام جرمگیری برای سفید کردن اقدام کنید 

بلیچینگ به دو روش انجام می‌شود:

۱:)بلیچینگ در مطب یا آفیس بلیچینگ (Office bleaching)


۱) در اولین قدم باید پاک‌سازی دندان‌ها صورت گیرد وهر گونه جرم و پلاک از روی دندان‌ها برداشته شوند. همچنین در صورت وجود پوسیدگی دندان و بیماری لثه در این مرحله برای درمان آنها اقدام می‌شود.
۲) در ادامه دندانپزشک برای محافظت از چشم بیمار و لثه‌های او، از عینک و محافظ لثه (خمیر دور لثه) کمک خواهد گرفت.
۳) سپس ماده سفید کننده بلیچینگ با غلظت مشخص روی دندان‌ها قرار داده می‌شود.
۴) برای این که ماده موجود فعال گرددتا بر روی دندان ها اثر گردد از نور لایت دندانپزشکی که مخصوص بلیچینگ است استفاده می‌شود .

۵) درنهایت بعد از حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ماده بلیچینگ از روی دندان‌ها شسته شده و فرد می‌تواند نتیجه لبخند خود را فوراً مشاهده نماید.

درجه روشن و سفید شدن دندان بعد از بلیچینگ چقدر است ؟
برای سفید شدن دندان,دندانپزشک به طور قطع نمیتوند بگوید که دندان شما چند درجه روشن تر می‌شود چون کاملا بستگی به جنس دندان خودتان دارد و این درجه روشن شدن دندان حدود ۱ الی ۴ درجه هست.

ماندگاری و دوام بلیچینگ دندان درمطب یا کلینیک چقدر است؟
یکی از سئوالات رایج افراد در این باره هست که ماندگار یبلیچنگ در مطب یا کلینیک چقدر است؟در مورد جواب به این سئوال باید بگویم که موارد بسیاری زیادی از جمله استعمال سیگار و دخانیات ، بهداشت دهان، استفاده از مواد غذایی های رنگ دار زیاد،و نوشیدنی های اسیدی و رنگ دار و…..در ماندگاری بلیچینگ تاثیر دارند.
ولی به طور میانگین می‌توان گفت که ماندگاری بلیچینگ بر روی دندان حدودا بین ۹ماه الی ۱ سال هست ولی اگر در تمامی مواردی که بالا بهش اشاره کردم را رعایت کنید ممکن است این زمان طولانی تر شود.

بلیچینگ دندان در مطب طی چند جلسه انجام میشود؟

اصولا بلیچینگ دندان در دندانپزشکی طی ۱ الی ۲ جلسه انجام میشود که کاملا بستگی به دندان های خودتان دارد.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینیت:

در بلیچینگ دندان شما نمیتوانید انتظار سفید شدن و تغییر به اندازه ونیر کامپوزیت و یا لمینیت را داشته باشید چون بلیچینگ حدودا ۱ الی ۴ درجه روشن تر و سفید تر میشود و همچنین کامپوزیت و لمینیت حدودا حداقل بالای ۱۰ سال دوام دارد که این مورد در بلیچینگ بین ۹ ماه الی ۱سال است.

تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری:
در مورد تفاوت این دو باید گفت که بلیچینگ در سفید کردن دندان موثراست و باعث سفیدتر شدن و روشن تر شدن دندلن نسبت به دندان طبیعی میشود ولی جرمگیری در برداشتن جرم های بین دندانی موثر است و در نهایت جرمگیری به نمایان شدن رنگ واقعی دندان کمک میکند

محدودیت سنی برای انجام بلیچینگ چقدر است:

میتوان گفت که برای بلیچینگ ما محدودیت سنی خاصی نداریم ولی اگر اینکار در سن بالای ۱۸ سال انجام شود بهتر است چرا که عاج و مینای دندان ها به طور کامل بالغ شده است .


۲) بلیچینگ در خانه یا هوم بلیچینگ (home bleaching):
 
در این روش از دو فک دندان های شما قالبگیری می‌شود و این قالب به لابراتوار ارسال می‌شود و حدودا بعد از یک هفته کاری که آماده شد یک عدد سرنگ مواد بلیچینگ که می‌توان آن را بارها استفاده کرد به همراه تری بلیچینگ  خدمتتون میدیم و شما در خانه خودتون بلیچینگ را انجام میدهید.

نحوه انجام بلیچینگ در خانه :
برای شروع بلیچینگ در خانه ، قبل از استفاده حتما اول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید ، بعد از تمیز کردن دندان هاسپس ماده بلیچ داخل تری گذاشته می شود و به اندازه یک قطره داخل هر فضای دندان‌ از آن مواد بلیچینگ میریزید
، تری ها حداقل به مدت دو ساعت باید در دهان بمانند ،
بعد از در آوردن تری(قالب ها) مسواک زدن توصیه می شود، تا بقایای ماده در دهان باقی نماند،
در صورتیکه زمان قرار دادن تری در دهان میزانی از ماده خارج شود، حتما با دستمال پاک کنید
• در هر بار استفاده فقط تری یک فک گذاشته می شود و استفاده از تری ها به صورت متناوب می باشد.
یعنی هر شب فقط تری یک فک در دهان قرار می‌گیرد
به این ترتیب شما صبح فردای استفاده از تری با مقایسه فکی که تری استفاده کرده اید با فک مقابل متوجه سفید شدن دندانها می شوید.

مزایای آفیس بلیچینگ (Office bleaching ) چیست:
۱(نیازی به تراش و تغییر ساختار مینای دندان در بلیچینگ وجود ندارد

(۲سریع ترین نتیجه را برای سفید کردن دندان می‌دهد
(۳نسبت به روش های دیگر سفید کردن دندان مقرون به صرفه هست

معایب آفیس بلیچینگ (Office bleaching) چیست:

(۱در روش بلیچینگ در مطب یک راه حل دائمی برای سفید ماندن دندان ها نیست به همین دلیل دندانپزشکان بعد از انجام آفیس بلیچینگ یا همان بلیچینگ در مطب به بیماران توصیه می‌شود که هوم بلیچینگ هم استفاده کنند که در ادامه در مورد هوم بلیچینگ توضیحاتی رو خدمتتون ارائه میدهیم.
(۲ نتایج این روش بسته به عواملی مانند سن، وراثت، نوع و میزان لکه‌های روی دندان، می‌تواند غیر قابل پیش‌بینی باشد.

عوارض بعد از بلیچینگ چیست:
معمولا در این روش ما عوارض جدی نداریم و فقط ممکن است مقداری حساسیت بعد از بلیچینگ به وجود بیاید که کاملا طبیعی است.

مراقبت های بعد از آفیس بلیچینگ (Office bleaching) یا همان بلیچینگ در مطب یا کلینیک چیست:
اگر میخواهید دوام بلیچینگ شما بالاتر رود و زمان بیشتری سفید تر بودن دندان شما بماند باید این نکات را بعد از انجام آفیس بلیچینگ رعایت کنید:
(۱تا حدود ۴۸ ساعت بعد از درمان از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی، غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی و شیرین و همچنین استعمال سیگار و دخانیات بپرهیزید.
(۲به طور کلی بهتر است میزان استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای شیرین و رنگی را کاهش دهید. این مواد می‌توانند به مرور نقش مهمی در تغییر رنگ دندان‌ها و زرد شدن آنها داشته باشند؛ بنابراین هرچه مصرف این مواد را کاهش دهید، به طبع ماندگاری بیشتری از سفیدی لبخند خود خواهید داشت.
(۳بروز میزانی حساسیت بعد از این درمان طبیعی است و معمولاً اکثر افراد آن را تجربه می‌کنند، در این شرایط برای کاهش آن می‌توانید با مشورت دندانپزشک از خمیر دندان ضد حساسیت و داروهای مسکن استفاده داشته باشید.
(۴شست و شوی دهان با آب نمک نیز نقش مؤثری در کاهش تورم و التهاب لثه‌ها دارد.

(۵به بهداشت دهان خود توجه داشته باشید. حداقل روی دو بار مسواک زدن، استفاده روزانه از دهان‌شویه مناسب و نخ دندان را در برنامه خود قرار دهید.

آیا بلیچینگ در خانه ایمن است:

میتوان گفت که غلظت مواد بلیچینگ درخانه کمتراز بلیچینگ در مطب است برای همین هیچ گونه خطری ندارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button