اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

هر واحد لمینت چند دندان است؟

ونیر‌ها یا لمینت‌ها یکی از پرطرفدارترین کار‌های زیبایی در اصلاح طرح لبخند هستند. در دنیای امروز مردم بیشتر به سلامت و زیبایی دهان و دندان خود اهمیت می‌دهند. زیرا شکل ظاهری و رنگ دندان‌ها تاثیر زیادی در چهره افراد دارد. به همین دلیل بهداشت دهان و دندان نیز بیشتر رعایت می‌کنند. 

افراد برای داشتن لبخندی متعادل و زیبا از ونیر یا لمینت استفاده می‌کنند. اما افراد با اصطلاحات لمینت آشنایی ندارند. همیشه سوال اصلی مراجعه کنندگان این است که هر واحد لمینت چند دندان است؟ قیمت هر واحد چقدر است؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است تا انتهای این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ما همراه باشید. 

لمینت دندان چیست و انواع آن کدام است؟

از لمینت برای اصلاح طرح لبخند و داشتن لبخندی زیبا استفاده می‌کنند. شاید ندانید که لمینت چیست و چرا از آنها استفاده می‌شود؟ لمینت‌ها پوسته‌های نازکی از جنس کامپوزیت یا سرامیک است که روی قسمت جلویی و قابل مشاهده دندان‌ها چسبانده می‌شوند. با رنگ اصلی دندان مطابقت زیادی داشته و لبخندی طبیعی را به شما می‌دهد. فقط یک نکته در استفاده از ونیر‌ها وجود دارد و آن هم آسیب پذیر بودن دندان‌ها بعد از استفاده از لمینت سرامیکی است. 

لمینت‌های سرامیکی در لابراتوار‌های دندانپزشکی به صورت کاملا شخصی سازی شده و با مهارت بالا ساخته می‌شوند. اما در زمان نصب به اندازه قطر لمینت‌ها باید از مینای دندان تراشیده شود. همین امر باعث آسیب پذیری دندان‌ها می‌شود. در لمینت سرامیکی برگشت پذیری وجود ندارد و فقط می‌توانید آنها را تعویض نمایید. نوع دیگری از لمینت نیز وجود دارد که از جنس کامپوزیت است. این لمینت‌ها در مطب به صورت مستقیم روی دندان‌های افراد قرار می‌گیرند. نیاز به ساخت در لابراتوار ندارند و با رنگ دندان‌ها همخوانی دارد. برای چسباندن لمینت کامپوزیتی نیاز به تراشیدن مینای دندان نیست. با چسب مخصوص روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. اما استحکام و زیبایی لمینت سرامیکی را ندارند. کامپوزیت خاصیت برگشت پذیری دارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید آنها را از روی دندان‌های خود بدون هیچ آسیبی بردارید. 

هر واحد لمینت چند دندان را شامل می‌شود؟

لمینت‌ها در تمامی مطب‌ها و کلینیک‌ها به صورت واحد استفاده می‌شوند. هر چه تعداد واحد‌ها بیشتر باشد قیمت و هزینه نهایی نیز بالاتر می‌رود. هر واحد لمینت در واقع یک دندان را شامل می‌شود.

دندانپزشک تشخیص می‌دهد که هر فرد به چند واحد لمینت نیاز دارد. تعداد واحد‌هایی که نیاز به لمینت دارند بر قیمت لمینت تاثیر می‌گذارد. 

توجه: هر واحد لمینت یک عدد دندان اصلی است. 

چه چیزی قیمت هر واحد لمینت ونیر را تعیین می‌کند؟

جنس لمینت، مهارت دندانپزشک متخصص، کلینیک یا مطبی که کامپوزیت را انجام می‌دهد بر قیمت هر واحد لمینت دندان موثر هستند. 

این که لمینت سرامیکی انتخاب کنید یا لمینت کامپوزیتی، جنس مواد اولیه معمولی باشد یا بهترین، از چه تجهیزاتی در ساخت آن استفاده شود و چه تعداد واحد لمینت مورد نیاز باشد قیمت را تعیین می‌کند. در ادامه برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

دکتر ماهر و با تجربه

بهتر است برای لمینت بهترین دکتر دندانپزشک زیبایی را انتخاب نمایید. هزینه کردن در این بخش به ماندگاری و دوام لمینت کمک می‌کند. زیرا مهمترین قسمت قرار گیری لمینت، فرم دهی و چسباندن آن است. 

فرم دهی دندان‌ها برای لمینت مرحله بسیار مهمی است که باید توسط یک دندانپزشک ماهر انجام شود. ونیر برای اینکه روی دندان‌های اصلی بنشیند باید از قبل فرم دهی‌های مربوط به آن را یک دندانپزشک انجام دهد. این مرحله که جزو اولین مراحل است، تاثیر زیادی بر قیمت لمینت دندان دارد.

اگر دندانپزشکان تازه کار و کلینیک‌های ارزان قیمت را پیدا کنید نباید انتظار کار خوب و بادوام داشته باشید. حتما دندانپزشکان با سابقه و ماهر باید این کار را انجام دهند.

جنس لمینت 

لیمنت‌ها به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می‌شوند. هر واحد از این دو جنس قیمت متفاوتی دارند. یکی دیگر از عوامل تغییر قیمت هر واحد لمینت دندان نوع و جنس ماده مصرفی است. لمینت سرامیکی معمولا از کامپوزیت‌های دندانی گرانتر هستند. زیرا دوام بیشتری داشته، با کیفیت تر و مرغوب تر بوده و نیاز به ساخت در لابراتوار دارند. از طرفی قبل از قرار گیری، دندان نیاز به آماده سازی داشته و همین عامل به کار و زمان بیشتری نیاز دارد. 

اما اینکه کدام نوع برای شما مناسب تر است را تنها دندانپزشک متخصص تشخیص می‌دهد. گاهی دندان‌ها به قدری ضعیف هستند که نمی توان روی آنها را برای لمینت تراشید. برای این افراد کامپوزیت مناسب تر است تا به استقامت دند ان‌های آنها کمک کند. 

ساخت لمینت سرامیکی در لابراتوار

یکی از دلایل گرانتر بودن لمینت نسبت به کامپوزیت دندان، ساخت آن توسط افراد متخصص در لابراتوار است. قیمت ساخت هر واحد لمینت دندان در لابراتوار ارتباط مستقیم با توانایی فرد متخصص دارد. اگر دندان با فناوری دیجیتالی ساخته شود قیمت هر واحد لمینت نیز بالا تر می‌رود. 

جنس ماده سازنده لمینت 

جنس ماده سازنده هر واحد لمینت دندان بر قیمت آن تاثیر دارد. انتخاب هر کدام بر ویژگی‌هایی مانند طول عمر، مقاومت در برابر لکه، فرسودگی و مقاومت در اثر ضربه دخیل است. هرچه از مواد مرغوب تری استفاده شود قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. به همین دلیل به قیمت هر واحد لمینت توجه داشته باشید که دوام و طول عمر را مشخص می‌کند. 

ساخت کشور سازنده مواد مصرفی 

اینکه ماده اولیه لمینت از کدام کشور آمده باشد بر قیمت ونیر تاثیر گذار است. برخی از کشور‌ها محصولات خود را گارانتی می‌کنند که همین عامل باعث بالا رفتن قیمت لمینت می‌شود. به طور مثال مواد چینی از مواد سوئیسی و هلندی ارزانتر است و دوام کمتری دارد.

تعداد واحد لمینت مورد نیاز 

اندازه و تعداد واحد لمینت مورد نیاز برای هر فرد قیمت نهایی را مشخص می‌کند. ابتدا باید دندان‌های مورد نظر با لمینت پوشانده شوند تا مشخص شود چه حجم و اندازه ای از لمینت مصرف شده است. سپس قیمت نهایی را محاسبه کرد. بهتر است بدانید که قیمت هر واحد لمینت دندان برای هر دندان ثابت است. اما هر چه تعداد بیشتری لمینت مورد نیاز باشد می‌توانید تخفیف بیشتری از دندانپزشک خود بگیرید. در صورتی که اگر تنها یک دندان را لمینت کنید هزینه آن زیاد شده و هیچ تخفیفی را شامل نمی شود. 

لمینت دندان چه کاربرد‌هایی دارد؟

  • مناسب برای دندان‌هایی که تغییر رنگ داده اند.
  • دندان‌های شکسته و لب پریده با لمینت کامل و قوی می‌شوند.
  • دندان‌های کج و نامنظم که بهم ریختگی زیادی نداشته باشد.
  • فاصله بین دندان‌های طبیعی را می‌بندد.
  • دندان‌های کوچک و کوتاه با لمینت بلند تر می‌شوند.

هر فرد به چه تعداد لمینت نیاز دارد؟

تعداد لمینت مورد نیاز هر فرد بستگی به نوع لبخند دارد. برخی از افراد در زمان لبخند زدن تمام دندان‌هایش دیده می‌شود. این افراد تعداد واحد لمینت‌های بیشتری نیاز دارند. اینکه آیا می‌خواهید رنگ، طول، عرض، شکل یا اندازه دندان‌ها نیز تغییر کند یا خیر به تعداد لمینت‌ها نیز بستگی دارد. 

برای انتخاب ابتدا دندانپزشک متخصص از لبخند شما در تمام جهات عکس می‌گیرد. سپس تعداد دندان‌هایی که مورد نیاز است را مشخص می‌کنند. اما در نهایت این شما هستید که تعداد دندان‌هایی که می خواهید لمینت کنید را اعلام می‌کنید. 

اگر می‌خواهید در منزل امتحان کنید که به چند واحد لمینت دندان نیاز دارید به صورت مستقیم به لبخند خود نگاه نکنید. کمی سر خود را بچرخانید تا از کنار لبخند خود را ببینید. از جلو شاید ۶ دندان مورد نیاز باشد اما از کنار ۸ تا ۱۰ دندان گاهی برای لمینت مورد نیاز است. 

نکته: برخی از افراد در زمان لبخند زدن تنها از یک یا دو دندان خود ناراضی هستند. می‌توانید تنها همان دو دندان را لمینت کنید و نیاز به لمینت تمام دندان‌های دیده شده ندارید. 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی معنای هر واحد لمینت پرداختیم. حال می‌دانیم هر واحد لمینت یک دندان را شامل می‌شود. همچنین جنس لمینت، مقدار ماده مصرفی، مهارت دندانپزشک و سایر موارد قیمت هر واحد لمینت را مشخص می‌کند. 

اگر تصمیم دارید دندان‌های خود را لمینت کنید ابتدا با دندانپزشکان متخصص کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس مشورت نمایید. دندانپزشکان مجرب کلینیک بهترین انتخاب را با کمترین قیمت به شما ارائه می‌دهند. اگر سوالی دارید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را تعیین نمایید. منتظر شما هستیم. 

سوالات متداول

لمینت دندان به چه معناست؟

لمینت‌های دندان لایه‌های نازکی از مواد چینی هستند (اگرچه ممکن است گزینه‌های مواد دیگری نیز در دسترس باشد). آنها معمولاً روی سطح قابل مشاهده دندان‌های جلو استفاده می‌شوند تا ظاهر هر دندان را بهبود بخشند و از دندان‌ها در برابر آسیب یا لکه شدن بیشتر محافظت کنند.

ضخامت لمینت‌های دندان چقدر است؟

برخی از مطالعات ضخامت ایده آل روکش‌های لمینت چینی را بین ۰.۳ میلی متر تا ۱.۵ میلی متر گزارش کرده اند. در حالی که برخی دیگر محدوده ضخامت سرامیکی را ۰.۵-۱ میلی متر می‌دانند.

تفاوت بین کامپوزیت دندان و لمینت چیست؟

کامپوزیت یک پوسته نازک شبیه به ناخن مصنوعی است. با سیمان دندان به جلوی دندان می‌چسبد. لمینت‌ها حتی نازک تر از کامپوزیت‌ها هستند. این پوسته‌ها به اندازه عرض یک لنز تماسی است و در لابراتوار ساخته می‌شود. لمینت‌ها توسط دندانپزشک به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. 

بهترین لمینت برای دندان چیست؟

دو نوع لمینت دندان وجود دارد. یکی روکش‌های چینی یا سرامیک و دیگری روکش‌های رزین کامپوزیت است. روکش‌های چینی بهتر از لمینت‌های رزینی هستند زیرا به راحتی لک نمی‌شوند و نور را بهتر منعکس می‌کنند. یعنی دندان‌های شما را براق‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهند.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر لمنیت‌های دندانی به این بستگی دارد که جنس آنها چینی یا کامپوزیت است و چقدر از آنها مراقبت می‌کنید. لمینت چینی می‌تواند از ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کند. کامپوزیت‌ها باید زودتر تعویض شوند زیرا حدود ۴ تا ۸ سال ماندگاری دارند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

2 comments on “هر واحد لمینت چند دندان است؟

  1. معصومه حیدری تیر ۳۱, ۱۴۰۲ /پاسخ

    بسیار ممنون از سایت خوبتون

    • دکتر نادر نیکنام مرداد ۱, ۱۴۰۲ /پاسخ

      خواهش می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button