اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

آیا عصب کشی درد دارد؟ آیا درد عصب کشی را احساس می‌کنید؟

شاید دندانپزشک به شما گفته باشد برای نجات دندان خود و از بین بردن عفونت به عصب کشی دندان نیاز دارید. اما نمی‌دانید که آیا درد عصب کشی چقدر است؟ آیا در حین درمان درد احساس می‌شود؟ این کاملا طبیعی است که شما نسبت به درمان خود نگران باشید.

اما عصب کشی دندان آنقدر‌ها که گمان می‌کنید آزار دهنده و دردناک نیست. تا انتهای این مقاله از کلینیک دندانپزشکی زاگرس همراه ما باشید تا با درد عصب کشی و احتمال ایجاد درد پس از آن آشنا شوید.

عصب کشی چیست؟

عصب کشی (درمان ریشه) یک روش دندانپزشکی است که برای حذف عفونت از پالپ دندان و جلوگیری از عفونت مجدد استفاده می‌شود. این روش به حفظ دندان طبیعی شما کمک می‌کند. درد را تسکین می‌دهد و دندان‌های شما را دوباره سالم می‌کند.

در مرحله ای از عصب کشی با فایل روتاری عصب دندان را خارج می کنند
مرحله فایل روتاری در عصب کشی دندان

آیا عصب کشی باعث ایجاد درد می‌شود؟ 

متخصص دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند که تحت درمان عصب کشی قرار بگیرید و شما نگران درد باشید. در بیشتر موارد، روش‌های عصب کشی دندان، پرکردن دندان یا هر نوع درمان دندانپزشکی دیگری آسیب و دردی برای شما ایجاد نمی کند. دندانپزشکان معمولا از بی حسی موضعی برای از بین بردن درد عصب کشی، استفاده می‌کنند. هنگامی که از عفونت پالپ رنج می‌برید، درمان ریشه یا عصب کشی معمولا بهترین گزینه برای رفع دائمی علائمی مانند درد، تورم، حساسیت به دما و سایر ناراحتی‌ها پیشنهاد می‌شود. 

عصب کشی می‌تواند دردناک باشد؟

آیا تا به حال به شما گفته شده که برای از بین بردن درد و عفونت به عصب کشی نیاز دارید؟ فکر انجام این کار ممکن است شما را عصبی کند. افسانه‌های زیادی در مورد درد عصب کشی وجود دارد. اما ما به شما باور‌های درست و غلط را می‌گوییم. 

واقعیت: درد به دلیل عفونت است

بحث‌های زیادی در مورد دردناک بودن کانال‌های ریشه انجام شده است. در واقع، این روش در صورت انجام هیچ صدمه و دردی ندارد. اما اگر انجام نشود قطعا به دندان شما صدمه می‌زند. اگر عفونت عمیقی در داخل دندان خود داشته باشید یا به قدری پوسیده باشد که دندان طبیعی شما در خطر از بین رفتن باشد، به احتمال زیاد عصب کشی مورد نیاز است. شما به دلیل عفونت یا پوسیدگی درد بسیار زیادی قبل از عصب کشی خواهید داشت. 

باور غلط: عصب کشی دردناک است

دندان شما فقط در طول درمان تحت فشار قرار می‌گیرد. اما در حین عصب کشی هیچ دردی را احساس نمی کنید. تا زمانی که دندانپزشک مطمئن نشده باشد که دندان کاملا بی حس است شروع به کار نخواهد کرد. اگر درد عصب کشی بعد از درمان به سراغ شما آمد اصلا نگران نباشید بین ۳ تا ۷ روز کاملا طبیعی است. دندانپزشک دستورالعمل‌هایی بعد از عصب کشی به شما می‌دهد که به کاهش و مدیریت درد عصب کشی و تمیز نگه داشتن آن ناحیه کمک می‌کند. حتما دستورات دندانپزشک را انجام دهید. 

باور درست: درمان برای تسکین درد شما است

در طول عصب کشی از بی حسی استفاده می‌شود، بنابراین هیچ دردی وجود ندارد. در مواردی که زمان زیادی برای درمان طول می‌کشد ممکن است در صورت لزوم متخصص از یک بی‌حس کننده مجدد برای کاهش ناراحتی استفاده کند. علاوه بر این، اگر احساس می‌کنید که برای احساس آرامش به کمک بیشتری نیاز دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است دندانپزشک شما اشکال دیگری از آرام‌بخش را ارائه دهد. مصرف داروهای مسکن در چند روز اول پس از درمان می‌تواند به کنترل هر گونه درد عصب کشی کمک کند.

چه زمانی به درمان عصب کشی نیاز دارید؟

دندان شکسته یا ترک خورده، پوسیدگی عمیق ناشی از حفره عمیق، پوسیدگی درمان نشده و مشکلات ناشی از پر کردن‌های قبلی دندان که اکنون درد گرفته اند نیاز به عصب کشی خواهند داشت. 

با مشاهده چه علائمی نیاز به عصب کشی دندان پیدا خواهید کرد؟

  • حساسیت دندان (به ویژه نسبت به سرما و گرما)
  • درد شدید هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • برجستگی یا برآمدگی‌های جوش مانند روی لثه
  • تیره شدن لثه یا پوسیدگی عمیق
  • لثه‌های حساس یا متورم
  • دندان ترک خورده 
  • دندان دارای آبسه

مهم: با دیدن این علائم هر چه سریع تر باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورت تشخیص درمان عصب کشی، این کار باید زودتر انجام شود. زیرا عفونت می‌تواند گسترش یابد و باعث ایجاد مشکلاتی فراتر از یک دندان شود.

عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد؟

به طور معمول، درمان ریشه یا عصب کشی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد تا کامل شود. موارد پیچیده تر ممکن است تا ۹۰ دقیقه یا بیشتر زمان ببرد. این روش معمولاً برای تکمیل نیاز به یک یا دو جلسه مراجعه دارد.

عصب کشی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام روت کانال یا عصب کشی، دندانپزشک یا متخصص ریشه، دندان شما را با اشعه ایکس عکسبرداری می‌کند تا تشخیص دهد که آیا این روش قابل انجام است یا خیر؟ آیا عفونت به مناطق دیگر سرایت کرده است یا خیر؟ سپس دندانپزشک لثه نزدیک دندان آسیب دیده برای از بین بردن درد عصب کشی با تزریق ماده بی حس کننده بی حس می‌کند. 

هنگامی که دندان شما بی حس شد، دندانپزشک با ایجاد یک سوراخ کوچک در بالای دندان به پالپ آسیب دیده دسترسی پیدا می‌کند. این پالپ حاوی رگ‌های خونی، اعصاب حساس و باکتری‌هایی است دندانپزشک همه آن‌ها را از بین می‌برد. سپس ماده مصنوعی به نام گوتا پرکا را به جای بافت عفونی داخل کانال دندان قرار می‌دهد. دندانپزشک محل را با آنتی بیوتیک می‌پوشاند تا آن را ضد عفونی کرده و از عفونت مجدد جلوگیری شود. 

در نهایت به دلیل آنکه دیواره‌های دندان ضعیف شده اند روی آن را روکش می‌کشند. همچنین ممکن است دندانپزشکان آنتی بیوتیک‌های خوراکی و داروهای مسکن بدون نسخه را برای جلوگیری از درد پس از عصب کشی تجویز کنند.

آیا در حین عصب کشی درد احساس می‌کنید؟

به لطف بی حسی موضعی که دندانپزشکان استفاده می‌کنند، هیچ دردی را در طول درمان عصب کشی احساس نخواهید کرد. درد مربوط به دندان قبل از عصب کشی می‌شود. حقیقت این است که از بین بردن عفونت درد را از بین می‌برد. عصب کشی دردناک در واقع یک افسانه غیر واقعی است.

اگر از بی حسی مناسب استفاده شود در طول درمان ریشه نباید دردی احساس کنید. برای ایمن بودن، متخصصان دندانپزشکی زاگرس از بی حسی‌های با کیفیت برای بی حس کردن دندان و جلوگیری از کوچکترین احتمال درد استفاده می‌کنند. ممکن است در حین عمل فشار کمی روی دندان خود احساس کنید اما چیزی بیشتر از آن نیست.

آیا بعد از عصب کشی دندان درد دارد؟

احتمالاً تا چند روز پس از درمان، درد و ناراحتی خفیفی را تجربه خواهید کرد. این درد برای مدتی طبیعی است و می‌توانید با داروهای مسکن آن را کنترل کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بیش از یک هفته طول بکشد، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. 

دندان عصب کشی شده دیگر ترسناک نیست، بنابراین لازم نیست زمانی که دندان درد دارید یا مشکلی برای دندان شما پیش آمده بترسید و از دندانپزشک فراری باشید. این کار ضرر‌های بیشتر به دنبال خواهد داشت. 

جمع بندی

درد عصب کشی همیشه به غلط در بین مردم از آن صحبت می‌شود. نکته اصلی این است که شما به دلیل داشتن درد به دندانپزشک مراجعه کرده اید. بنابراین از بین بردن عفونت یا پوسیدگی که باعث درد شده است در مقایسه با درد عصب کشی که امکان دارد بعد از درمان داشته باشید قابل مقایسه نیست. در زمان عصب کشی به هیچ عنوان دردی احساس نخواهید کرد. 

در صورتی که نیاز به درمان عصب کشی دارید یا علائم آن را تجربه می‌کنید می‌توانید عصب کشی بدون درد را در کلینیک دندانپزشکی زاگرس تجربه کنید. همچنین سایر خدمات مربوط به سلامت دهان و دندان مانند: بلیچینگ، ایمپلنت، کشیدن دندان عقل، کامپوزیت، ترمیم و خدمات دندانپزشکی کودکان در کلینیک زاگرس انجام می‌شود. 

اگر هر گونه ناراحتی یا درد در دندان‌های خود احساس می‌کنید، همین حالا برای گرفتن نوبت ویزیت با شماره‌های کلینیک زاگرس تماس بگیرید. 

سولات متداول

آیا عصب کشی دردناک است؟

در تصور عموم، عصب کشی یک روش دردناک، استرس زا و ناراحت کننده است. اما این موارد بسیار دور از واقعیت است. در حقیقت، عصب کشی کاملاً بدون درد بوده و در واقع بهترین راه برای رهایی از ناراحتی درد دندان آسیب‌دیده و عفونی است. 

عصب کشی تا چه مدت  ممکن است درد داشته باشد؟

عصب کشی موفق ممکن است باعث درد بسیار خفیف برای چند روز شود. این درد موقتی است و اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، خود به خود برطرف می‌شود. اگر درد بیش از یک هفته طول کشید، باید برای پیگیری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

درد در دندانی که نیاز به عصب کشی دارد چگونه است؟

به طور خلاصه، زمانی که به عصب کشی نیاز دارید، ممکن است به دلیل عفونت در داخل ریشه دندان، احساس درد ضربانی داشته باشید. فیستول قابل مشاهده، تورم یا حساسیت به دما ممکن است از علائم نیاز به درمان عصب کشی باشد. 

آیا بعد از کانال ریشه نیاز به روکش دارید؟

نیاز به روکش معمولاً با مقدار ساختار دندان باقی مانده پس از عصب کشی تعیین می‌شود. به طور کلی، اگر بیش از نیمی از دندان از بین رفته باشد، روکش برای بازیابی یکپارچگی ساختاری دندان مورد نیاز است.

آیا عصب کشی نیاز به بی حسی دارد؟

شما در طول مدت عصب کشی بیدار و هوشیار خواهید بود اما احساس آرامش زیادی خواهید داشت. زیرا دندان شما کاملا بی حس شده است. یکی دیگر از گزینه‌های رایج، آرام‌بخش خوراکی است که به شکل قرص قبل از انجام عصب کشی به برخی از بیماران داده می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا در حین درمان به شدت آرامش داشته باشید. اما باز هم هوشیار هستید.

آیا درمان عصب کشی درد را متوقف می‌کند؟

طبق گزارش انجمن اندودانتیکس آمریکا، نزدیک به ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها نگران درد عصب کشی هستند. با این حال، حقیقت این است که وقتی صحبت از عصب کشی می‌شود، این روش در نهایت به تسکین درد دندان کمک می‌کند.

۴.۴/۵ - (۱۳ امتیاز)

24 comments on “آیا عصب کشی درد دارد؟ آیا درد عصب کشی را احساس می‌کنید؟

  1. ریحانه آبان ۱۵, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام کاملا اشتباهه من حین عصب کشی عذاب کشیدم در ضمن اینکه دکترم یکی از بهترین دندونپزشکا هستن
    بعدا یه موادی داخل دهانم زدن که حالت تحوع شدید گرفتم
    لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندین من دوبار بیحسی زدم حین عصب کشی بخاطر درد فراوون

    • دکتر نادر نیکنام آبان ۲۲, ۱۴۰۲ /پاسخ

      در حین عصب کشی اگر عفونت شدید نداشته باشید هیچ دردی احساس نخواهید کرد
      درد بعد از عصب کشی ممکنه وجود داشته باشه نهایتا تا 2 الی 3 روز و باید مسکن در این روزها مصرف کنید
      در صورتی که هنوز بعد از عصبکشی درد دارید باید عکس رادیوگرافی از دندان شما تهیه بشه تا دقیق بررسی بشه
      آیا عصبکشی درست انجام شده
      آیا دندان کناری هم هست که مشکوک به خرابی باشد
      و عوامل دیگر

    • هادی دی ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

      دوستان الان من ب کی اعتماد کنم من میترسم برم درد حس کنم چون ی بار هم رفتم مثل سگ درد گرفتم گریه کردم از اون موقع ترسیدم دیگ نمیرم دندون پزشکی الان من چیکار. کنم عصن دردی حس نکنم؟
      💔🙂

      • دکتر نادر نیکنام بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

        درصورتی که دندانپزشک مهارت کافی در تزیریق ماده بیحسی (کارپول) داشته باشد نباید دردی در درمان دندانپزشکی خود حس کنید
        مگر آنکه میزان وسعت عفونت بسیار شدید باشد و مانع تاثیر درست ماده بی حسی برروی فک شما شود
        همچنین مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز تاثیر ماده بی حسی را کم خواهد کرد

  2. مهسا آذر ۹, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام من در حین عصب کشی دندان 7 پایین درد وحشتناک و بسیار زیادی داشتم و مرگ رو جلوی چشمم دیدم. در یه زمان هایی وسط عصب کشی انگار اصلا بی حسی نداشتم و دکتر میگفت دلیلش التهاب لثه هست ولی لثه ام هیچ التهابی نداشت نمیدونم چرا واقعا این همه درد داشتم. الان سه روز گذشته و روزی 7 یا 8 تا ژلوفن میخورم بازم از درد بی قرارم. چطوری درد نداره که من دارم میمیرم؟؟!!! یعنی مشکلی دارم؟؟؟

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      عکس رادیوگرافی شما برای بررسی درمان دندانپزشکی مورد نیاز است
      در مورد درد شما در حین عصبکشی درصورتی که تزریق درست انجام شده باشد به دلایل التهاب و یا عفونت شدید می تواند عامل عدم بی حسی شما باشد
      در صروتی که هنوز بعد از عصبکشی کامل درد حس می کنید باید عکس رادیوگرافی شما بررسی شود
      اگر هنوز اواسط مراحل عصبکشی دندان شما می باشد و دندانپزشک برای شما در داخل کانال به دلیل عفونت دارو استفاده کرده است می تواند طبیعی باشد که در جلسات آینده عصبکشی و بعد از عصبکشی کامل دندانتان درد شما کاسته خواهد شد

  3. محمدرضا آذر ۲۷, ۱۴۰۲ /پاسخ

    به نظرم متن فقط برای روحیه دادن و گول زدن بیماره…عصب کشی مخصوصا در دندان های عقب با کانال های عمیق حتی با بیحسی هم دردناکه مخصوصا موقعی که با سوزن ها دارن عصب های عمقی رو از بین میبره دکتر..

    • دکتر نادر نیکنام آذر ۲۸, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      درصورت عفونت وسیع بله حرف شما درسته ولی اگر میزان عفونت خیلی وسیع نباشد عصبکشی دندان با بی حسی کاملا بدون درد خواهد بود
      سپاس

  4. بهفر دی ۱۸, ۱۴۰۲ /پاسخ

    منم هم موقع عصب کشی زمانی که پزشک اقدام به کشتن عصب با سوزن میکنه درد بسیاری تحمل کردم ، با وجود اینکه در دو مرحله انجام شد فاصله یک هفته ای داشت بین مراحل با وجود مصرف قرص های چرک خشک کن درد کشیدم.

    الان هم یکی دیگه از دندون هام نیاز به عصب کشی داره و مشخصا ترس زیادی دارم .

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

      درد عصبکشی با وجود تزریق ماده بی حسی (کارپول) به دلیل میزان و وسعت عفونت است که تاثیر ماده بی حسی را کمتر می کند

  5. ابی بهمن ۱, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام
    یکی از دندون های من تقریبا 3/4 میناش از بین رفته بود و حتی تورم هم داشت
    اقای دکتر گفت که عفونت کرده رفتم عصب کشی کردم درد بسیار کمی فقط هنگام خالی کردن ریشه حس کردم . دردش در حد 2.5 الی 3 از 10 بود .

    حتی امپول بی حسی هیچی درد نداشت

    منم مپل شما از دردش میترسیدم ولی الان که فکر میکنم درمان درد دندان خیلی بی دردناک تر و راحت تر از بیماری های دیگه هست. اگر دردی هم حس کنید خود دکتر یک بی حسی دیگه میزنه که درد نداشته باشی.

    در حد 5 الی 7 دقیقه هم طول کشید

    دست تک تک دندانپزشک درد نکنه

    بابت یه عصب کشی 5 میلیون بدی بازم ارزش داره

  6. مهدی بهمن ۱۱, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام من دندون های عقبی پایین یکیش شکسته و نیاز به عصب کشی دارد
    گاهی اوقات درد زیادی داره و سطح دندونم اومده بالا و انگار ورم کرده
    میخواستم بدونم میزان عفونت زیاده؟
    و در حین جراحی چقدر درد احساس میکنم

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و حترام
      در مورد وضعیت دندان شکسته شما باید بررسی با عکس برداری رادیوگراففی صورت گیرد که آیا تاج دندان کامل تخریب شده یا خیر، آیا شکستگی تا عمق ریشه دندان رفته است یا خیر و همه وهمه بدون داشتن عکس و بررسی دقیق امکان پذیر نیست
      همچنین شما در ابتدا در مورد عصبکشی صحبت کردید و سپس در مورد جراحی
      عصبکشی برای حفظ دندان است ولی جراحی برای خارج کردن دندان
      در مورد میزان عفونت نیز، نیاز به عکس برداری رادیوگرافی می باشد
      سپاس

  7. علی کهراری بهمن ۱۴, ۱۴۰۲ /پاسخ

    با سلام خدمت به عرض ادب

    من امروز عصب کشی کردم که از اطرافیان شنیده بودم که اصلا دردی نداره و منم رفتم و انجام دادم چون دندانم وقتی آب حتی ولرم هم میخوردم خیلی درد می کرد

    اول کار که بی حسی میزنه هیچ دردی نداره و بعد که میخواد کارش رو انجام بده فقط یک ماده ای است که بوی خیلی بدی داره و شاید خوشتون نیاد ولی قابل تحمله و اگر دکتر حرفه ای باشه هیچ دردی رو حس نمیکنید

  8. عارف بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام
    اگر وسعت عفونت دندان زیاد باشه چه راهی برای کاهش درد هنگام عصب کشی هست؟

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۲۵, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      درصورت زیاد بودن وسعت عفونت دندان استفاده از کلسیم هیدرواکساید و در عصبکشی در چند مرحله و یا استفاده از لیزر در کانال عصب دندان راهکارهای کاهش درد و عفونت دندان می باشد.

  9. H بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من دندوان ۴ و ۵ عصب کشی کردم در حین کار اصلاااا درد نداشتم‌و هیچی‌متوجه نشدم اما بعد از عصب کشی روز ۳ واقعا درد داشتم که خوردن مسکن تازه شروع کردم
    این درد طبیعیه؟؟؟؟ البته که لثه هیچ التهابی نداره فقط خیلی کم ورم کرده که فقط خودم متوجه میشم میخواستم‌ببینم این درد طبیعیه ؟؟؟؟ عصب کشی که انجام دادم دو مرحله ای بوده

    • دکتر نادر نیکنام بهمن ۳۰, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      با توجه به مقالات وبسایت کلینیک دندانپزشکی زاگرس این درد می تواند طبیعی باشد و هم می تواند طبیعی نباشد
      مثلا اگر در عصبکشی دندان کوتاهی از سمت پزشک صورت گرفته باشد که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در مطلب چرا دندانی که عصب کشی شده درد دارد؟ به آن پرداخته ایم
      بنابراین اگر درد دندان شما همچنان ادامه داشت باید عکسبرداری رادیولوژی انجام شود و مجددا بررسی شود
      سپاس

  10. ناشناس اسفند ۶, ۱۴۰۲ /پاسخ

    من چندتا دندون عصب کشی کردم که واقعا درد نداشتم ولی پیش دکتر ویکتوریا طبسی عصب کشی کردم با اینکه امپول زد ولی بیحس نشده بود هرچی زیر دستش جون دادم توجه نکرد گفت مشکل از توعه که بی حس نمیشه‌‌‌. و حشتناک ترین درد در تمام عمرم رو تجربه کردم کمی ادامه پیدا میکرد بیهوش میشدم .بعدش پانسمان کرد و یه موادی روش گداشت که تا خونه فقط عوق زدم وقتی رسیدم خونه حالن خیلی بد بود رنگ پریده با وفت شدید فشار‌‌‌.. از شدت دردی که حین کار روم بود تا صب کابوس دیدم ..‌دلم‌نمیخواد برای ادامه کار برم پیشش واقعا حالم بده.

    • دکتر نادر نیکنام اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام
      دلیل درد در حین عصبکشی ممکن است بخاطر وسعت پوسیدگی و عفونت دندان و لثه و فک باشد
      موادی که حال شما را بد کرده بخاطر شستشوی کانال بوده که هیپوکلرید سیدیم یا همان وایتکس بوده است
      با توجه به مواردی که شما گفته اید دکتر شما کار درستی انجام داده و کانال دندان شما را که عفونت زیادی داشته چندین بار با هیپوکلرید سدیم شستشو داده که وقت گذاشتن برای رفع عفونت با آن توسط دکتر نشانه خوبی می باشد
      همچنین استفاده از لیزر برای پاکسازی و ضدعفونی کردن کانال بسیار موثر است ولی به دلیل هزینه گران آن و به صرفه نبودن برای بیمار انجام نمی شود
      به عنوان پیشنهاد برای ادامه درمان پیش دکتر خودتان مجددا مراجعه کرده و براساس گزارشات شما دکتر شما کار درستی انجام داده و کیفیت عصبکشی نیز در عکس رادیولوژی مشخص می شود
      ولی متاسفانه اینروزها یک دکتر خوب را از روی اخلاقش با بیمار مقایسه می کنند، البته که درست است یکی از فاکتور های نظرسنجی دکتر با بیمار اخلاقش می باشد ولی کیفیت و نحوه درمان بسیار مهمتر از اخلاق دکتر است که توسط بیماران نادیده گرفته می شود
      سپاس

  11. امیر اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ /پاسخ

    منم دندونمو عصب کشی کردم اصلانم عفونت نداشتم اصلانم چیزی مصرف نمیکنم ولی حین کار درد میفهمیدم همه بی حسی ها الکیه چون گرونه کم و ضعیفشو میزنن اخرشم میگن مشکل از شماس اصلا به فکر بیمار نیستن فقط فکر جیب خودشونن

    • دکتر نادر نیکنام اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام آقای امیر
      در کلینیک زاگرس وظیفه درمان به دندانپزشک واگذار می شود و تمامی مواد از جمله کامپوزیت، آمالگام، مواد بی حسی به صورت نامحدود به دندانپزشک واگذار می شود و اصلا دندانپزشک نگرانی در مورد میزان و قیمت مصرف ندارد بنابراین دندانپزشک باتوجه به وضعیت جسمی بیمار میزان دز مشخص که آسیبی به بیمار وارد نشود ماده بی حسی تزریق می کند، گاهی اوقات همچنان که ماده بی حسی حتی تا 3 تا 4 بار به فک تزریق می شود، بیمار احساس بی حسی کامل برای از بین رفتن درد ندارد و یکی از علل آن وسعت عفونت است که باعث جلوگیری از تاثیر ماده بی حسی در فرد می شود
      عوامل بسیاری دیگر نیز موثر است ولی مهمترین عامل آن وستعت عفونت و مراجعه با تاخیر از طرف بیمار به دندانپزشک و تعلل در درمانش است که به میکروب اجازه رشد و ایجاد عفونت بیشتری می دهد

  12. مصطفی اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ /پاسخ

    سلام من ۲تا از دندان های جلوی دهنم باید عصب کشی بشه
    ولی میترسم درد داشته باشه چون وقتی دندانم رو کشیدم درد زیادی داشت که دکتر گفت بخاطر عفونت بوده و ۳ روز از دندونم خون میومد
    الان میخام بدونم عصب کشی دندان درد داره یا نه

    • دکتر نادر نیکنام اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ /پاسخ

      با سلام و احترام آقای مصطفی
      عصبکشی و جراحی دندان درصورت وجود وسعت پوسیدگی و عفونت می تواند درد داشته باشد زیرا عفونت زیاد باعث جلوگیری از بی حسی کامل شود و شما درد احساس می کنید
      بنابراین هیچوقت نگذارید تا میزان عفونت شدید شود و همیشه قبل از اینکه وسعت عفونت گسترش پیدا کند سعی در درمان آن کنید
      در حال حاضر نیز اگر عفونت دندان شما ناچیز باشد، عصبکشی به طور معمول دردی نخواهد داشت
      همچنین مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز باعث می شود اثر ماده بی حسی کمتر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button