اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

قطع فوری خونریزی دندان

خونریزی یک یا دو ساعت پس از کشیدن دندان طبیعی است. با این حال، اگر این ناحیه شروع به خونریزی بیش از حد کرد، ممکن است به این معنی باشد که بدن شما در تشکیل لخته خون مشکل دارد. چگونه خونریزی بعد از کشیدن دندان را متوقف کنیم؟ دندانپزشک به شما در حل این مشکل کمک می‌کند. خوشبختانه، می‌توانید برخی از مراحل را خودتان انجام دهید.

این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با استفاده از ساده ترین نکات، سریع ترین راه را برای متوقف کردن فوری خونریزی به شما نشان می‌دهد. بیایید ببینیم برای زخم خود چه کاری می‌توانید انجام دهید.

چگونه خونریزی بعد از کشیدن دندان را متوقف کنیم؟

راه‌های زیادی برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان وجود دارد. ما در اینجا موثرترین و ساده ترین روش‌ها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

قرار دادن گاز روی محل کشیدن دندان

پس از کشیدن دندان، دندانپزشک یا جراح دهان به بیمار گاز می‌دهد تا به آرامی‌دندان را گاز بگیرد. گاز به جذب خون کمک می‌کند و فشار باعث تشکیل لخته خون می‌شود. معمولاً بیمار سه تا چهار ساعت پس از کشیدن دندان می‌تواند گاز را خارج کند. در این مرحله، یک لخته باید تشکیل شده باشد و تقریباً تمام خونریزی‌ها متوقف شود.

برخی از بیماران پس از دیدن مقدار زیادی خون بلافاصله پس از استخراج نگران می‌شوند. با این حال، باید در نظر بگیرید که مخلوط شدن خون با بزاق، خونریزی را به نظر زیاد نشان می‌دهد. در برخی موارد، خونریزی باقیمانده ممکن است تا ۲۴ ساعت پس از استخراج ادامه یابد. مشاهده مقدار کمی‌خون به صورت دوره ای طبیعی است. اگر خونریزی بیش از حد ادامه یابد، بیمار باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کند.

چای کیسه ای گرم

چای سیاه بهترین اثر را روی زخم شما دارد زیرا حاوی تانن بیشتری است. در اینجا نحوه استفاده از چای کیسه ای سیاه برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن آمده است:

  • چای کیسه ای را به مدت دو تا سه دقیقه در آب جوش قرار دهید.
  • کیسه را از آب خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود.
  • کیسه را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  • آن را به آرامی‌به مدت پنج دقیقه فشار دهید.

تکه‌های یخ

مدت زمان خونریزی لثه پس از جراحی دندان ممکن است به دلیل محیط گرم داخل دهان شما طولانی شود. برخی از افراد تکه‌های یخ بسته بندی شده در گاز را روی ناحیه ای که دندان‌هایشان کشیده می‌شود می‌گذارند تا خنک شوند و توانایی خون برای بهبودی افزایش یابد.

لطفاً به یاد داشته باشید که باید تکه‌های یخ را در گاز بپیچید. سپس، تکه‌های یخ می‌توانند زخم شما را خنک کنند در حالی که مستقیماً آن را لمس نمی‌کنند.

عدم انجام فعالیت شدید

فعالیت‌های شدید باعث می‌شود که قلب شما با قدرت و سرعت بیشتری پمپاژ کند و شکل گیری لخته شدن خون را دشوار کند.

اگر بعد از کشیدن دندان به فعالیت‌های شدید بپردازید، خونریزی رخ می‌دهد. به عنوان مثال، بلند کردن وزنه‌های بالا در عرض ۷۲ ساعت پس از درمان ممکن است منجر به خونریزی بیش از حد شود.

اگر می‌خواهید ورزش کنید، به جای آن فعالیت‌های ملایم را انتخاب کنید. برای بازگشت به سطح تمرینی معمولی خود باید چند روز صبر کنید.

مسدود کننده خون آنکافرد

بستنی خون آنکافرد به عنوان یک داروی هموستاتیک گیاهی شناخته می‌شود که انعقاد خون را تسریع می‌کند. هنگامی‌که روی ناحیه استخراج قرار می‌گیرد، می‌تواند خونریزی را در چند ثانیه متوقف کند. بالا نگه

سر را بالا نگه دارید

هنگام خواب، اغلب سر خود را صاف روی تخت می‌گذارید. متاسفانه، این عادت باعث خونریزی بیشتر و طولانی‌تر محل درمان می‌شود. برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد هنگام خواب، باید از بالش استفاده کنید تا سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید. این وضعیت باعث کاهش خونریزی می‌شود.

اسید آمینوکاپروئیک

آمینوکاپروئیک اسید، مورد تایید FDA، یک داروی تجویزی است که برای درمان مشکلات خونریزی استفاده می‌شود. به لطف این دارو، آنزیم‌های خون از لخته شدن خون جلوگیری نمی‌کنند و به طور موثری از خونریزی بافت‌های لثه جلوگیری می‌کنند.

از آنجایی که اسید آمینوکاپروئیک یک شکل مایع است، می‌توانید آن را روی گاز بریزید و آن را به صورت مستقیم در ناحیه تحت درمان خونریزی قرار دهید. خونریزی در عرض ۳۰ دقیقه متوقف می‌شود. اگر نه، مراحل را تکرار کنید.

متاسفانه آمینوکا باید تجویز شود. با این حال، اگر در شرایط اورژانسی هستید و نمی‌توانید به دندانپزشک خود دسترسی پیدا کنید، کلینیک‌های اورژانس دندانپزشکی ممکن است این دارو را به شما پیشنهاد دهند.

عدم استفاده از نی و تف کردن

پس از کشیدن دندان، نباید تف کنید یا نی استفاده کنید زیرا لخته خونی را که در ناحیه کشیدن دندان ایجاد شده است، مختل می‌کند. استفاده از نی یا تف کردن باعث ایجاد نیروی مکش در دهان می‌شود. می‌تواند لخته خون را بکشد و آن را دور کند و در نتیجه یک حفره خشک ایجاد شود. دمیدن بادکنک نیز همین اثر را خواهد داشت زیرا مکش در دهان شما ایجاد می‌کند. سیگار کشیدن نیز یکی دیگر از علل شایع آن است.

سیگار کشیدن ممنوع

مواد موجود در سیگار می‌تواند از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری کند. علاوه بر این، سیگار کشیدن ممکن است جریان خون در لثه‌ها را کاهش دهد و روند بهبودی را مختل کند. سیگار همچنین احتمال ابتلا به حفره خشک را افزایش می‌دهد، بیماری دردناکی که می‌تواند پس از کشیدن دندان اتفاق بیفتد.

هر گاه لخته خونی که پس از استخراج ایجاد می‌شود حل شود، اعصاب و استخوان زیرین را آشکار می‌کند. این عارضه سوکت خشک نامیده می‌شود که ممکن است باعث ناراحتی شدید شود.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

در برخی موارد، تجمع باکتری‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن لخته خون شود. بیماران باید پس از کشیدن دندان دهان خود را تمیز نگه دارند. برخی از دندانپزشکان و جراحان دهان، دهانشویه دارویی را برای یک روز یا بیشتر تجویز می‌کنند. معمولاً مسواک زدن ملایم بی خطر است، اما دندانپزشک بسته به نوع کشیدن ممکن است دستورالعمل خاصی داشته باشد.

غذاهای نرم بخورید

محل استخراج احتمالاً برای چند روز دردناک خواهد بود. غذاهای نرم اغلب به راحتی قابل خوردن هستند. با این حال، بیماران باید از خوردن سوپ اجتناب کنند، زیرا مکیدن سوپ ممکن است لخته خون را خارج کند. از غذاهای ترد یا چسبنده نیز باید اجتناب شود، زیرا ممکن است در محل استخراج گیر کنند.

زمان بهبودی کشیدن دندان چند روز است؟

مردم اغلب از دندانپزشک خود می‌پرسند که چند روز بعد از کشیدن دندان، لثه بهبود پیدا می‌کند و می‌توانند به طور معمول غذا بخورند و بنوشند؟ در حالت کلی با استخراج‌های ساده، خونریزی می‌تواند در کمترین زمان متوقف شود.

به طور کلی ۳۰  تا ۶۰ دقیقه بعد از کشیدن دندان خونریزی متوقف می‌شود. گاهی اوقات خون باید در حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان به خودی خود از بین برود. با این حال، اگر دندان با جراحی برداشته شود و برش و بخیه عمیقی وجود داشته باشد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. بعلاوه، مراقبت مناسب از دهان پس از کشیدن دندان مولر برای توقف خونریزی و بهبودی ضروری است. اگر خونریزی بیش از ۲۴ ساعت طول کشید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که محل استخراج عفونی نشده است.

درد بعد از کشیدن دندان

کمی ‌درد و خونریزی پس از کشیدن دندان قابل انتظار است. با این حال، با مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان، درد و خونریزی باید به سرعت از بین برود. اگر درمان پس از کشیدن دندان به درستی انجام شود، درد باید حداقل باشد. کشیدن دندان‌های دائمی ‌به ویژه دندان‌های آسیاب می‌تواند دردناک باشد و خونریزی زیاد داشته باشد.  دستورالعمل‌های دندانپزشکی پس از کشیدن دندان را دنبال کنید. 

خونریزی حفره دندان بعد از کشیدن

خونریزی مداوم به دنبال کشیدن دندان یک عارضه غیر معمول اما گزارش شده پس از عمل جراحی دندان است. این می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود که به علل موضعی و سیستمیک تقسیم می‌شوند.

علل موضعی

  • تحریک لخته خون

این معمولا زمانی رخ می‌دهد که لخته خون در حفره اجازه تثبیت نداشته باشد. از جمله دلایل اصلی می‌توان به شستشوی شدید، ایجاد مزاحم سوکت با زبان یا عدم اعمال فشار روی سوکت با گاز اشاره کرد.

  • بافت‌های پرخون

این بدان معنی است که ناحیه اطراف دندان کشیده شده بسیار ملتهب و با عروق خونی کوچک متورم شده است. بنابراین، پس از کشیدن دندان، احتمال خونریزی بیشتر است.

  • مصرف غذا یا نوشیدنی گرم

علاوه بر احتمال اختلال لخته، دمای بالا به احتمال زیاد جریان خون را افزایش می‌دهد و از این پس خونریزی را تسریع می‌کند.

  • کشیدن دشوار یا طولانی مدت

در روش کشیدن طولانی مدت، آسیب بافت معمولاً شدیدتر است. این باعث التهاب بیشتر می‌شود. احتمال شکستگی حفره استخوانی نیز بیشتر است. همه اینها به بروز بیشتر خونریزی مداوم کمک می‌کند.

  • جابجایی لخته خون

اگر لخته خون از جای خود جدا شود، اعصاب و استخوان زیر آن آشکار می‌شود و باعث خونریزی می‌شود. اگر غذاهای ترد و سفت بخورید یا در فعالیت‌های بدنی شدید شرکت کنید، ممکن است آن را تجربه کنید، زیرا جریان خون را در دهان شما تحریک می‌کنند.

علل سیستمیک

  • فشار خون بالا

بیمارانی که فشار خونشان ۱۰۰/۱۶۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر است، بیشتر احتمال دارد خونریزی کنند. این می‌تواند ناشی از یک بیماری تشخیص داده نشده، اضطراب ناشی از عمل یا فراموشی بیمار از مصرف داروهای معمولی خود باشد. در حالت ایده آل، کشیدن باید به تعویق بیفتد و بیمار برای اصلاح فشار خون به پزشک خود ارجاع داده شود.

  • مصرف داروهای موثر بر لخته شدن

افراد زیادی از داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین برای شرایط مختلف پزشکی استفاده می‌کنند. این داروها تشکیل لخته پایدار را مختل می‌کنند و در صورتی که دندانپزشک از آن بی خبر باشد، ممکن است علت خونریزی پس از کشیدن دندان باشد. اکثر آنها نیازی به تغییر زیادی در مصرف دارو ندارند، با این حال برای موارد دشوارتر باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

  • اختلالات خونریزی

افرادی که دارای شرایطی مانند هموفیلی A یا B (فقدان برخی از فاکتورهای انعقادی)، ترومبوسیتوپنی (تعداد کم پلاکت‌ها) هستند، در صورت عدم شناسایی این بیماری، پس از استخراج خونریزی خواهند داشت. ارجاع به پزشک یا متخصص خون انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فاکتورهای انعقادی و پلاکت‌های مورد نیاز قبل از کشیدن ترمیم می‌شوند.

معمولاً خونریزی بعد از کشیدن دندان به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیمار دستورالعمل‌های بعد از کشیدن دندان و قرار دادن گاز روی زخم و شستشوی صحیح را بدرستی انجام نداده است. 

  • عفونت

عفونت ممکن است باعث خونریزی زخم شما شود زیرا باکتری‌ها بافت‌های لثه شما را نسبت به خونریزی حساس تر و آسیب پذیرتر می‌کنند.

  • بیماری لثه

اگر بیماری لثه دارید، بافت‌های لثه شما بعد از جراحی احتمال خونریزی بیشتری دارند. به این دلیل که این بیماری لثه‌ها را ضعیف می‌کند و حساسیت آنها را افزایش می‌دهد.

  • شرایط پزشکی

برخی از مشکلات پزشکی مانند هموفیلی، بیماری کبد یا لوسمی‌ ممکن است خطر خونریزی پس از کشیدن دندان را افزایش دهد.

مدیریت خونریزی پس از کشیدن دندان

  • دندانپزشک از فشار دستی بر روی بسته گازی که روی آن ناحیه قرار می‌گیرد برای جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کند. اندازه گاز باید کوچک باشد تا فقط سوکت استخراج را بپوشاند. گاز مورد استفاده ممکن است مرطوب شود تا خون در گاز منعقد نشود و لخته خون با برداشتن گاز از جای خود خارج نشود.
  • مقدار کمی‌خون با بزاق مخلوط می‌شود. بنابراین بیمار نباید بیش از حد نگران میزان از دست دادن خون خود باشد.
  • پس کشیدن دندان، به بیمار توصیه می‌شود گاز را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه محکم گاز بگیرد (نه بجود). گاز باید ۳۰-۴۵ دقیقه در دهان نگه داشته شود. بیمار باید سعی کند حداقل ۲ تا ۳ ساعت بعد از کشیدن دندان صحبت کردن را به حداقل برساند.
  • پس از برداشتن دندان عقل با جراحی، ممکن است تراوش خفیف ۲ تا ۳ روز رخ دهد. ممکن است بزاق خونی وجود داشته باشد.

چه اقداماتی باید در صورت ادامه خونریزی انجام شود؟

  • در مرحله اول، باید از شستشوی شدید دهان خودداری کنید زیرا می‌تواند لخته ایجاد شده در محل استخراج را از بین ببرد.
  • سپس می‌توانید یک تکه گاز (تهیه شده توسط دندانپزشک) را دوباره در محل کشیدن دندان قرار دهید و آن را حداقل ۳۰ دقیقه در آنجا نگه دارید تا خونریزی متوقف شود. باید به آرامی‌روی تکه گاز را با فشار ثابت گاز بزنید.
  • از طرف دیگر، می‌توانید یک چای کیسه ای را به مدت ۳۰ دقیقه گاز بگیرید. چای کیسه ای باید با آب مرطوب شود و سپس از وسط تا شود. اسید تانیک موجود در چای با انقباض رگ‌های خونی، خونریزی را کاهش می‌دهد.
  • در غیر این صورت می‌توانید یک دستمال نخی تمیز را نیز مرطوب کنید. (در این مرحله از دستمال کاغذی یا پشم نخی استفاده نکنید). آن را به اندازه ای باریک بپیچید که بین دندان‌های دو طرف سوکت قرار بگیرد، اما به اندازه ای پهن باشد که کل سوکت را بپوشاند. باید به اندازه کافی حجیم باشد تا زمانی که دندان‌ها به هم بسته می‌شوند فشار زیادی به سوکت وارد شود.
  • اگر خونریزی پس از ۳۰ دقیقه فشار ثابت ادامه یافت، برای مشاوره با دندانپزشک تماس بگیرید.

دندانپزشک برای جلوگیری از خونریزی چه کاری انجام می‌دهد؟

  • دندانپزشک (اگر همان کسی نباشد که کشیدن را انجام داده است) معمولاً تاریخچه کاملی از وقایع قبل و بعد از کشیدن دندان می‌گیرد.
  • چند سوال در مورد شرایط پزشکی که قبلاً از قلم افتاده بود پرسیده می‌شود. داروهای فراموش شده، اختلالات خونی، فشار خون بالا و غیره
  • در صورت تایید وضعیت پزشکی، برای مدیریت بیشتر به دندانپزشک مربوطه ارجاع داده می‌شود.
  • اگر شرایط پزشکی مربوطه وجود نداشته باشد، دندانپزشک ممکن است اقدامات زیر را انجام دهد:
  • برای تعیین محل و وجود خونریزی و از بین بردن لخته خون ژله مانند، حفره دندان را تمیز کرده و بشوید.
  • برداشتن هر جسم خارجی که ممکن است در حفره قرار گرفته باشد و در نتیجه تشکیل لخته را مختل کند.
  • قرار دادن یک پانسمان هموستاتیک در سوکت و به شما دستور می‌دهد گازی را که روی سوکت قرار داده شده گاز بگیرید. این پانسمان به عنوان یک داربست برای چسبیدن پلاکت‌ها و فاکتورهای انعقادی عمل می‌کند.
  • در صورت نیاز ممکن است تعدادی بخیه نیز گذاشته شود.
  • دندانپزشک ممکن است ترانگزامیک اسید را تجویز کند که لخته را تثبیت می‌کند.

راه حل دندانپزشک برای قطع خونریزی چند روز پس از کشیدن دندان

خونریزی که چند روز پس از کشیدن دندان رخ می‌دهد به عنوان خونریزی ثانویه شناخته می‌شود. این به دلیل عفونت زخم است که باعث از بین رفتن لخته و فرسایش عروق در بافت می‌شود. قبل از بخیه زدن یا بستن سوکت در صورت خونریزی ثانویه، زخم حفره از نظر وجود جسم خارجی به دقت بررسی می‌شود. ممکن است آنتی بیوتیک به بیمار داده شود.

مراقبت در هنگام خوردن و آشامیدن

با توجه به آنکه ناحیه دهان شما در حال بهبود است باید به عادات نوشیدن و خوردن خود توجه زیادی داشته باشید. برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • غذاهای نرم بخورید که نیاز به جویدن زیاد ندارند. ماست، پوره سیب زمینی و سوپ بهترین گزینه‌ها هستند.
  • در چند روز اول پس از درمان غذای تند یا گرم نخورید زیرا به محل کشیدن آسیب می‌رساند.
  • از غذاهای ترد، سفت و جویدنی مانند ذرت بو داده، آدامس و آجیل خودداری کنید. آنها ممکن است لخته خون را از بین ببرند.
  • سعی کنید غذا را با محل کشیدن دندان نجوید.
  • برای تغذیه و هیدراته ماندن شیر، آب و آبمیوه بنوشید.
  • دهان خود را به شدت شستشو ندهید.

درمان‌های خانگی برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان

درمان‌های خانگی نیز می‌توانند به جلوگیری یا توقف خونریزی پس از کشیدن دندان کمک کنند. آب نمک گرم و روغن میخک رایج ترین روش‌ها هستند.

آب نمک گرم

ممکن است اغلب از آب نمک برای تمیز کردن دهان خود استفاده کنید. جالب اینجاست که به توقف خونریزی و دفع عفونت بعد از کشیدن دندان کمک می‌کند. این روش ارزان و آسان است. باید به مدت چند روز دهان خود را با آب نمک به این روش شستشو دهید. دستورالعمل زیر را انجام دهید.

  • یک قاشق چایخوری نمک داخل آب بریزید.
  • آب را هم بزنید تا نمک حل شود.
  • مقداری آب نمک داخل دهان خود ببرید.
  • آب نمک را به آرامی‌در دهان خود بچرخانید. سعی کنید روی زخم تمرکز کنید.
  • مخلوط را تف کنید و این مراحل را چند بار تکرار کنید.

روغن گل میخک

روغن میخک دارای خواص ضد درد و ضد عفونی کننده است. این مواد روغن را در کاهش درد پس از کشیدن دندان بسیار کارآمد می‌کنند. برای استفاده از روغن میخک برای جلوگیری از خونریزی، لطفاً این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • روغن میخک و چند قطره زیتون را با هم مخلوط کنید.
  • یک گوش پاک کن پنبه ای را در مخلوط فرو کنید.
  • گوش پاک کن مرطوب را روی زخم بکشید و حدود یک دقیقه در جای خود نگه دارید. این به جذب روغن در بافت‌های لثه کمک می‌کند.
  • این مراحل را هر دو ساعت یکبار تکرار کنید تا خونریزی کاملا متوقف شود.

جمع بندی

کشیدن دندان می‌تواند دلهره آور باشد، اما اگر بدانید چه چیزی در انتظار شماست بهتر می‌تواند برای بهبودی آرامش خود را حفظ کنید و آماده شوید. دندانپزشکان و جراحان دهان می‌توانند با بیماران در مورد آنچه که باید انجام دهند تا فوری خونریزی متوقف شود، صحبت کنند. اگر موارد گفته شده پس از عمل کشیدن دندان را به درستی مدیریت کنید، می‌توانید درد و خونریزی بعد از کشیدن دندان را که تجربه نکنید یا آن را محدود کنید. به تمام دستورالعمل‌های دندانپزشک پس از کشیدن دندان توجه کنید. در صورت ادامه خونریزی و درد برای مشاوره با دندانپزشکان خود تماس بگیرید.

متخصصان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با سال ها مهارت خود بهترین تجربه در کشیدن دندان را به شما هدیه می دهند. همین حالا با شماره کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

سریع ترین راه برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان چیست؟

اعمال و حفظ فشار محکم کلید توقف خونریزی است. خونریزی جزئی تا متوسط ممکن است برای مدتی پس از کشیدن دندان رخ دهد. در بیشتر موارد، با قرار دادن گاز روی محل کشیدن و اعمال فشار مستقیم و محکم می‌توان این خونریزی را به طور موثر کنترل کرد و متعاقباً متوقف کرد.

خونریزی بعد از کشیدن دندان چه مدت طبیعی است؟

پس از کشیدن دندان، معمولاً در عرض چند دقیقه خونریزی و سپس لخته شدن آن ناحیه طبیعی است. اگر خونریزی بدون تشکیل لخته ادامه یابد یا بیش از ۸ تا ۱۲ ساعت طول بکشد، غیر طبیعی است. این به عنوان خونریزی پس از استخراج (PEB) شناخته می‌شود. 

آیا می‌توانم بعد از کشیدن دندان آب بنوشم؟

به جز مصرف داروها، حداقل تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان عقل باید از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. این اجازه می‌دهد تا محل جراحی شما بهبود یابد. بهتر است روز بعد مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید و به رژیم غذایی نرم و مبتنی بر مایعات پایبند باشید.

تایتل: چه زمانی خونریزی پس از کشیدن دندان متوقف می‌شود؟راه‌های قطع خونریزی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button