اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

نکات مهم طریقه درست مسواک زدن

احتمالاً فکر می‌کنید که مسواک زدن چیز خاصی نیست و همه می‌دانند که چگونه مسواک بزنند. اما ممکن است تعجب کنید تصورات غلط در مورد نحوه صحیح مسواک زدن بسیار رایج است. ممکن است به برخی افراد در دوران کودکی چیزی اشتباه آموزش داده شده باشد. در موارد دیگر، خطاها در طول سال‌ها رخ می‌دهد. در هر صورت، مطمئن شوید که چگونه دندان‌های خود را باید مسواک بزنید. 

یک مسواک خوب و کمی ‌تکنیک به طرز شگفت انگیزی باعث افزایش زیبایی لبخند و سلامتی شما می‌شود. تمیز کردن حرفه ای دندان مانند یک تنظیم مجدد سلامت دندان است. جرم گیری دندان‌های شما را کاملاً تمیز و صیقلی می‌کند. این که آیا دندان‌ها در این وضعیت می‌مانند به شما بستگی دارد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به بررسی نکات مهم مسواک زدن می‌پردازیم تا بهتر بتوانید از دندان‌های خود مراقبت کنید.

چگونه پلاک دندان تولید می‌شود و روی سلامتی کلی بدن تاثیر می‌گذارد؟

هر بار که چیزی می‌خورید یا می‌نوشید، تکه‌هایی از غذا یا باقیمانده آن می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌های شما بچسبد. زباله‌ها و باکتری‌های آن به یک لایه چسبناک به نام پلاک تبدیل می‌شوند. اگر به مدت طولانی روی دندان بماند، کلسیفیه می‌شود. پلاک سخت شده جرم نامیده می‌شود و نمی‌توان آن را با مسواک پاک کرد. در داخل جرم باکتری‌هایی وجود دارند که اسیدهایی را آزاد می‌کنند که باعث ایجاد حفره می‌شود، مینای دندان شما را می‌شکند و تونل داخل دندان را به سمت عصب و استخوان فک می‌زند و در صورت عدم درمان باعث عفونت می‌شود. از آنجا، باکتری‌ها می‌توانند به سایر قسمت‌های بدن شما حرکت کنند. 

باکتری‌های مرتبط با پلاک نیز می‌توانند لثه‌ها را تحریک کرده و عفونی کنند، که به بافت لثه، رباط‌هایی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند و استخوان فک آسیب می‌رساند و منجر به از دست دادن دندان می‌شود.

با دانستن همه اینها، ممکن است تعجب نکنید که سلامت ضعیف دندان با بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دیابت، آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر و ذات الریه مرتبط باشد. 

از آسیب ناشی از التهاب مزمن محافظت کنید. علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می‌تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع ۲ و سایر شرایط کمک می‌کند. 

مسواک خوب انتخاب کنید

طیف گیج‌کننده‌ای از گزینه‌های مختلف مسواک از چوب‌های پلاستیکی ساده با پرز گرفته تا ابزارهای پیشرفته با موهایی که می‌چرخند یا می‌لرزند، را شامل می‌شود. اما دندانپزشکان معتقدند مسواک مهم نیست، تکنیک مهم است. ممکن است یک برس داشته باشید که تمام کارها را برای شما انجام دهد. اما اگر تکنیک مسواک زدن عالی نداشته باشید، حتی با یک مسواک برقی، پلاک روی دندان شما جمع می‌شود.

بنابراین مراقب تبلیغات درباره مسواک‌ها باشید که می‌گویند یک مسواک بهتر از دیگری است. در عوض، دندانپزشکان توصیه می‌کنند:

  • مسواکی که دوست دارید و به طور مرتب استفاده می‌کنید خریداری کنید.
  • موهای مسواک را بر اساس سلامت لثه خود انتخاب کنید. اگر لثه‌های شما حساس هستند، به موهای نرمی‌نیاز دارید که باعث تحریک نشوند. اگر مشکل لثه ندارید، استفاده از موهای متوسط خوب است.
  • هر چند ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنید. اگر موها باز شده و دیگر صاف نیستند یا دندان‌هایتان بعد از مسواک زدن تمیز نمی‌شوند، زمان مسواک جدید فرا رسیده است.

اگر یک مسواک برقی می‌خواهید، زیرا در دست گرفتن یک مسواک یا مسواک زدن با تکنیک خوب برای شما سخت است، یا فقط از جذابیت سرگرم‌کننده و جذاب یک برس با تکنولوژی بالا لذت می‌برید این نیز هیچ اشکالی ندارد. مسواک برقی جذاب با تایمر، سنسورهای فشار، اتصال بلوتوث و برنامه‌هایی که شما را در مسواک زدن راهنمایی می‌کنند یا یک ابزار ساده که با باتری کار می‌کنند گزینه مناسبی برای رید است. فقط سعی کنید تنظیمات مسواک را آزمایش کنید تا ببینید آیا با آنها راحت هستید یا خیر، و اگر سؤالی در مورد نحوه استفاده از آن دارید، درحین خرید از فرونده بپرسید.

نکات مهم طریقه درست مسواک زدن را بدانید

۱- از مسواک مناسب استفاده کنید

برای بسیاری از افراد، مسواک نرم ایمن ترین انتخاب خواهد بود. بسته به شدت مسواک زدن و استحکام دندان‌هایتان، مسواک‌های با موهای متوسط و سخت می‌توانند به لثه، سطح ریشه و مینای دندان‌های محافظ آسیب بزنند. از مسواک‌های دارای موهای طبیعی استفاده نکنید، زیرا آنها می‌توانند باکتری‌ها را حفظ کنند. سر مسواک باید به اندازه ای کوچک باشد که به تمام دندان‌های شما برسد. یک مسواک با دسته ای انتخاب کنید که به راحتی روی دست شما قرار بگیرد.

۲- مسواک‌های قدیمی ‌را جایگزین کنید

یک مسواک عالی برای مدت طولانی در حالت اولیه خود باقی نمی‌ماند. مسواک معمولاً پس از چند ماه استفاده باید بیرون ریخته شود. مراقب علائم فرسوده شدن موها باشید. اگر موها فرسوده شده اند و دیگر صاف نمی‌ایستند، وقت آن است که یک مسواک جدید تهیه کنید.

۳- دو بار در روز مسواک بزنید

مسواک زدن فقط یک بار در روز بسیار بهتر از عدم استفاده از آن است، اما دو بار در روز چیزی است که واقعاً مورد نیاز است. غذا می‌تواند تنها در هشت ساعت به پلاک تبدیل شود، به این معنی که فقط یک بار مسواک زدن در روز، پلاک بیشتری را روی دندان‌های شما قرار می‌دهد.

۴- از خمیر دندان مناسب استفاده کنید

باید از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی فلوراید باشد. فلوراید هم پلاک را از بین می‌برد و هم مینای دندان را تقویت می‌کند. برندهای خمیردندان ویژگی‌های بسیار متنوعی مانند سفید کننده، حساسیت زدایی و کنترل تارتار و همچنین طعم‌های مختلف را ارائه می‌دهند. هر برندی را که با ترجیح شما مطابقت دارد انتخاب کنید.

۵- از تکنیک صحیح استفاده کنید

ابتدا فقط به اندازه یک نخود خمیر دندان بمالید. به جای حرکت روی دندان‌ها، باید با حرکات دایره ای کوچک مسواک بزنید. هنگام مسواک زدن جلوی دندان‌ها، مسواک خود را با زاویه ۴۵ درجه نگه دارید. داخل دندان‌های خود را با باز کردن و زاویه دار کردن مسواک به سمت خط لثه تمیز کنید.

۶- ملایم و آرام رفتار کنید

مسواک زدن پرانرژی دندان‌ها به این معنی نیست که شما کار تمیز کردن را بهتر انجام می‌دهید. در واقع، مسواک زدن شدید می‌تواند به مینای دندان و لثه آسیب برساند. مسواک‌هایی که خیلی زود فرسوده می‌شوند، نشانه قوی این است که شما خیلی سخت مسواک می‌زنید.

۷- برای مدت کافی مسواک بزنید

مسواک زدن خیلی سریع یک اشتباه رایج است، زیرا تمیز کردن دندان‌ها می‌تواند خسته کننده باشد. به آرامی‌دور دهان خود حرکت کنید و حداقل ده ثانیه را در هر ناحیه بگذرانید. به طور کلی، شما باید حدود سه دقیقه را صرف مسواک زدن دندان‌های خود کنید.

۸- زبان خود را مسواک بزنید

مسواک شما فقط برای دندان‌های شما نیست. باکتری‌هایی که روی زبان رشد می‌کنند به سختی حذف می‌شوند. دهانشویه موثر نیست، بنابراین مسواک زدن ضروری است. به سادگی کل زبان خود را با خمیر دندان مسواک بزنید و تا جایی که راحت هسید به دهان خود برسید.

۹- مسواک خود را بشویید

پس از اتمام مسواک زدن، مسواک شما باکتری‌های بد زیادی روی آن خواهد داشت. اگر مسواک خود را تمیز نکنید، دفعه بعد که سعی می‌کنید دندان‌های خود را تمیز کنید، به سادگی آن باکتری‌ها را دوباره وارد می‌کنید. مسواک خود را برای چند ثانیه زیر شیر آب بشویید، سپس آن را در جایی قرار دهید تا خشک شود.

۱۰- از نخ دندان استفاده کنید

نخ دندان یکی از اجزای تمیز کردن دندان‌ها است که اغلب حذف می‌شود. این اشتباه را نکن به همان اندازه که مسواک زدن موثر است، نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. تکه‌های کوچک باقی مانده غذا بین دندان‌ها گیر می‌کند و نخ دندان کشیدن تنها راه حذف آنهاست. حداقل یک بار در روز بین تمام دندان‌های خود نخ دندان بکشید.

مسواک زدن برای سلامت دهان و دندان ضروری است. مشکلات دندان می‌تواند هم پرهزینه و هم دردناک باشد. مسواک زدن تنها راه برای از بین بردن باکتری‌های تشکیل دهنده پلاک است که در صورت عدم مزاحمت باعث ایجاد حفره و بیماری لثه می‌شود. اهمیت مسواک زدن به این دلیل است که این ایده خوبی است که مطمئن شوید واقعاً دندان‌های خود را به درستی مسواک می‌زنید.

چه زمانی و هر چند وقت یکبار باید دندان‌های خود را مسواک بزنید؟

دندان‌های خود را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید. این توصیه از طرف انجمن دندانپزشکی آمریکا است.

هنگام مسواک زدن، به برداشتن غذا و پلاک از روی دندان‌هایتان کمک می‌کنید. پلاک یک لایه سفید چسبنده است که روی دندان‌ها تشکیل می‌شود. پلاک دارای باکتری است. پس از خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده حاوی قند، باکتری‌های موجود در پلاک اسیدهایی می‌سازند که به مینای دندان حمله می‌کنند. مینا پوشش خارجی سختی است که دندان‌های شما را می‌پوشاند.

با گذشت زمان، اسید مینای دندان را از بین می‌برد. که می‌تواند منجر به حفره شود. پلاک‌هایی که روی دندان‌ها باقی می‌مانند سخت شده و تبدیل به تارتار می‌شوند. وقتی روی دندان‌هایتان جرم وجود دارد، تمیز نگه داشتن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. تجمع تارتار روی لثه همچنین منجر به التهاب می‌شود که باعث بیماری لثه می‌شود.

برای محافظت از دندان‌های خود، بلافاصله پس از خوردن غذا یا نوشیدنی‌هایی که حاوی اسیدهای زیادی هستند، آنها را مسواک نزنید. به عنوان مثال می‌توان به نوشابه‌های گازدار، مانند کوکا و نوشیدنی‌های ورزشی، آب نبات‌های ترش، آب مرکبات و مرکبات اشاره کرد. اسید موجود در آنها می‌تواند مینای دندان را نرم کند. مسواک زدن خیلی زود پس از خوردن یا نوشیدن چیزی اسیدی می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. یک ساعت صبر کنید تا مسواک بزنید. در این مدت، بزاق شما اسید را می‌شوید و مینای دندان دوباره سفت می‌شود.

اگر آرتریت دارید، اگر در دست گرفتن مسواک مشکل دارید یا بریس دارید، مسواک برقی یا باتری دار را امتحان کنید. استفاده از این مسواک‌ها آسان‌تر است.

علاوه بر مسواک زدن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

همراه با مسواک زدن دو بار در روز، این مراحل را برای کمک به حفظ سلامت دهان خود دنبال کنید:

  • روزی یکبار نخ دندان بکشید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب. آب دهان را می‌شوید و از خشکی دهان جلوگیری می‌کند.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و غذاها و نوشیدنی‌های شیرین را محدود کنید.
  • بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از دهانشویه استفاده کنید.
  • هر ۳ تا ۴ ماه یک مسواک جدید بگیرید. اگر موهای فرسوده، خم یا شکسته شدند، زودتر آن را تعویض کنید.
  • سیگار نکشید و از سایر محصولات تنباکو استفاده نکنید.
  • به طور منظم برای تمیز کردن و چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

مزایای مسواک برقی و مسواک دستی

یکی از مزایای اصلی مسواک‌های دستی این است که گزینه‌های متنوع تری وجود دارد. می‌توانید سر مسواک‌های بزرگ، متوسط یا کوچک و همچنین یک ابزار مفید در پشت سر برای تمیز نگه داشتن زبان خود تهیه کنید.

مسواک‌های دستی می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس کنید کنترل بیشتری بر روند مسواک زدن دارید، از جمله اینکه چقدر فشار روی دندان‌های آنها زیاد است. این می‌تواند به ویژه برای افرادی که دندان‌ها و لثه‌های حساسی دارند، که می‌توانند با اعمال فشار کمتر به درد و ناراحتی پاسخ دهند، مفید باشد.

مسواک‌های دستی نیز به طور قابل توجهی ارزان تر از مسواک‌های برقی هستند و جایگزینی آنها را بسیار آسان تر می‌کند. از آنجایی که آن‌ها کوچک‌تر هستند، هنگام سفر نیز راحت‌تر بسته‌بندی می‌شوند، بنابراین هرگز مجبور نیستید یک شب را بدون اطمینان از تمیزی دندان‌هایتان بگذرانید.

یکی از مزایای اصلی مسواک برقی این است که آنها کارهای زیادی را برای شما انجام می‌دهند، با چرخش سر مسواک به نیروی کافی برای شل شدن پلاک کمک می‌کند. این می‌تواند برای افراد مبتلا به آرتریت یا سایر شرایطی که مهارت را محدود می‌کند، یک مزیت بزرگ باشد. محدوده سرعت متغیر همچنین می‌تواند برای افرادی که دندان‌ها و لثه‌های حساس دارند مفید باشد و برخی از مسواک‌های برقی با برد بالاتر حتی دارای چراغ هشدار هستند که در صورت اعمال فشار بیش از حد به عنوان هشدار عمل می‌کند.

مسواک‌های برقی اغلب برای کودکانی که تمایلی به مسواک زدن دندان‌های خود ندارند عالی هستند، زیرا مسواک‌های برقی می‌توانند برای آنها سرگرم کننده تر به نظر برسد. بسیاری از مسواک‌های برقی همچنین دارای یک تایمر داخلی هستند تا مطمئن شوید که دندان‌هایتان را حداقل دو دقیقه مسواک می‌زنید و راهنمایی می‌کند که در کجای دهان خود باید مسواک بزنید تا مطمئن شوید که هر چهار ربع دهان خود را مسواک زده اید.

چند بار در سال باید مسواک خود را عوض کنید؟

با مسواک‌های برقی و دستی، باید هر سه ماه یکبار مسواک یا سر مسواک خود را عوض کنید. اگر در حال حاضر تحت درمان ارتودنسی هستید، باید مسواک خود را به طور منظم و تقریباً هر شش تا هشت هفته یکبار عوض کنید.

بهترین مسواک برای بریس چیست؟

به دلیل تمیز کردن دقیق آنها، بسیاری از متخصصان مسواک‌های برقی را برای استفاده روی بریس‌ها توصیه می‌کنند. 

نحوه مسواک زدن بریس‌ها با مسواک برقی

هنگام مسواک زدن بریس‌ها با یک مسواک برقی صوتی یا نوسانی، مطمئن شوید که موهای براکت‌ها را احاطه کرده است، اما همیشه مراقب باشید، فشار بی مورد می‌تواند به براکت‌ها آسیب برساند. مطمئن شوید که سرعت هر دندان را کم کرده و به صورت جداگانه مسواک بزنید تا لبخند شما درخشان باقی بماند.

انواع خمیر دندان

در جامعه مدرن ما، خمیردندان به یک نیاز اساسی روزمره تبدیل شده است. همه ما با آموزش والدینمان به اهمیت داشتن دندان‌های سالم بزرگ شده ایم. به همین دلیل دو بار مسواک زدن در روز برای ما تبدیل به یک عادت شده است. به دلیل نیاز مداوم به مسواک زدن، صدها شرکت وجود دارند که هزاران نوع خمیر دندان را تولید می‌کنند.

با تنوع بسیار زیاد و تبلیغات قانع کننده از هر گونه، مصرف کنندگان همه گیج می‌شوند. اکثر مردم نمی‌دانند که خمیردندان کودکان در دسته بندی بسیار متفاوتی با بزرگسالان قرار می‌گیرد. خمیردندان تولید شده برای کودکان می‌تواند ملایم تر باشد. این به دلیل تأثیر منفی مصرف بیش از حد فلوراید توسط کودکان است. خمیردندان مخصوص کودکان حاوی فلوراید و مواد ساینده کمتر است و همچنین ممکن است طعم شیرین بیشتری داشته باشد تا کودکان را به مسواک زدن منظم ترغیب کند. در ادامه با انواع مختلف خمیر دندان آشنا می‌شویم.

خمیر دندان ضد حساسیت

هنگامی‌که مینای دندان شما به دلایلی مانند پیری یا بیماری لثه شکسته شد، عاج دندان ممکن است نمایان شود. این لایه قسمت سخت زیر مینای دندان است که از لوله‌های میکروسکوپی تشکیل شده است. هنگامی‌که مینای دندان آسیب می‌بیند، گرما و سرما می‌توانند از این لوله‌ها عبور کنند و باعث ایجاد حساسیت شوند. بنابراین با این شرایط، این نوع خمیردندان به کارتان می‌آید.

خمیر دندان ضد حساسیت حاوی ترکیبات خاصی است که اعصاب دندان‌های شما را از حس گرما و سرما مسدود می‌کند و مشکل حساسیت را حل می‌کند. این نوع خمیردندان برای اثربخشی به ۳ تا ۴ هفته استفاده روزانه نیاز دارد.

خمیر دندان طبیعی

خمیر دندان طبیعی از عصاره‌های گیاهی مانند زنجبیل و مواد طبیعی مانند روغن‌های ضروری ساخته شده است. آنها به عنوان جایگزینی برای مواد موجود در یک خمیر دندان معمولی استفاده می‌شوند. این در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب است زیرا حاوی مواد شیمیایی مضر یا فلوراید نیست.

بسیاری از گیاه‌خواران، گیاه‌خواران و وگان‌ها روش‌های گیاهی طبیعی را برای تمیز کردن دندان‌های خود ترجیح می‌دهند. همچنین برخی از افراد به مواد شیمیایی موجود در خمیردندان معمولی حساسیت دارند. به همین دلیل است که آنها خمیر دندان گیاهی بسیار ملایم تری را انتخاب می‌کنند. با این حال، یکی از معایب اصلی این نوع خمیردندان، عدم وجود فلوراید است که برای محافظت از مینای دندان و تقویت دندان شما عالی است.

خمیر دندان سفید کننده

این نوع خمیردندان برای افرادی که به دلایلی مانند افزایش سن، نوشیدن قهوه و چای منظم و همچنین سیگار کشیدن دچار زردی دندان می‌شوند، بسیار مفید است. این خیر دندان از یک ماده ساینده فوق العاده ملایم تشکیل شده است که به آرامی‌به پاک کردن لکه‌های دندان شما کمک می‌کند. استفاده از خمیر دندان سفید کننده می‌تواند آنها را دو درجه سفیدتر کند و حتی لبخندی بی نقص به شما بدهد. تمام خمیردندان‌های سفیدکننده از پاک‌کننده‌ها و ساینده‌هایی تشکیل شده‌اند که عملکرد لکه‌های زرد روی دندان‌ها را از بین می‌برند یا کاهش می‌دهند.

بنابراین، دفعه بعد که برای تهیه خمیردندان به فروشگاه ی داروخانه مراجعه می‌کنید، فراموش نکنید که برچسب محتوای فلوراید موجود در آن را بخوانید و بر اساس نیاز خود یا نوع دیگری که در بالا ذکر شد انتخاب کنید.

۵ مزیت مسواک زدن دندان 

  1. لبخند شما را درخشان می‌کند.

دندان‌های شما ممکن است توسط غذاها و نوشیدنی‌های خاص لکه دار شوند. تمیز کردن دندان لکه‌های ایجاد شده را از بین می‌برد که منجر به صیقلی شدن دندان‌ها می‌شود. هیچ راهی بهتر از تمیز کردن دندان‌هایتان توسط دندانپزشک برای زیباتر کردن لبخندتان وجود ندارد.

  1. بوی بد دهان کاهش می‌یابد.

بهترین راه برای کاهش بوی بد دهان، تمیز نگه داشتن دندان‌ها است. فراتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه با استفاده از تمیز کردن دندان، دهان سالم تر و نفس تازه تری به شما می‌دهد.

  1. از ایجاد حفره جلوگیری می‌شود

تجمع پلاک روی دندان باعث پوسیدگی دندان می‌شود. آنها مینای دندان شما را می‌خورند که منجر به ایجاد حفره می‌شود. همراه با مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن، جرم گیری سالانه دندان نیز از ایجاد حفره جلوگیری می‌کند.

  1. از افتادن دندان جلوگیری می‌شود

دندان‌ها و خط لثه شما با تجمع پلاک روی دندان‌ها شل می‌شود. این منجر به بیماری لثه می‌شود که عامل اصلی از دست دادن دندان است. از طریق عادات خوب دهان و دندان در خانه و تمیز کردن دندان، از افتادن دندان جلوگیری می‌شود.

  1.  سلامت کلی شما تقویت می‌شود

بین سلامت کلی شما و سلامت دهان و دندان رابطه وجود دارد. تمیز نگه داشتن دندان‌ها خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. برخی از شرایط پزشکی نیز ممکن است توسط دندانپزشک در طول معاینه دهان شناسایی شوند.

جمع بندی

هر شش ماه یکبار برای جرم گیری دندان و حداکثر سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید، حتی اگر این ملاقات‌ها شما را مضطرب کند. اگر در بین ویزیت‌ها مشکلی مشاهده کردید، با تیم دندانپزشکی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید. اما به یاد داشته باشید بیشتر کار تمیز نگه داشتن دندان‌های شما از عادات خوب خانه و مسواک زدن صحیح ناشی می‌شود، نه مطب دندانپزشکی.

اگر می‌خواهید از سلامت و بهداشت دندان‌های خود مطلع باشید با شماره‌های کلینیک تماس گیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول

قانون ۳ ۳ ۳ مسواک زدن چیست؟

۳-۳-۳ یعنی مسواک زدن ۳ بار در روز، ظرف ۳ دقیقه پس از صرف غذا، هر بار حداقل ۳ دقیقه.

آیا مسواک زدن ۳ بار در روز اشکالی ندارد؟

مسواک زدن بین وعده های غذایی لزوما چیز بدی نیست. شما باید بیش از سه بار در روز از مسواک زدن خودداری کنید، زیرا مسواک زدن زیاد باعث از بین رفتن مینای دندان می شود. شما باید حداقل دو بار مسواک بزنید، اما نه بیشتر از سه بار در روز.

بهترین زمان برای مسواک زدن چه زمانی است؟

مسواک زدن قبل از خوردن صبحانه برای مینای دندان و سلامت کلی دهان شما بهتر است. با این حال، اگر ترجیح می دهید بعد از غذا مسواک بزنید، حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا مدتهاست توصیه می کند که دندان های خود را دو بار در روز و هر دو بار به مدت ۲ دقیقه کامل مسواک بزنید.

آیا نوع خمیردندان واقعا مهم است؟

هیچ مارک خاصی برای خمیر دندان وجود ندارد که دندانپزشکان بهتر از سایر مارک ها آن را توصیه کنند، زیرا هدف اصلی خمیردندان تمیز کردن دندان های شما است.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button