اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

نگهداری‌های بعد از روکش دندان

آیا شما یکی از افرادی هستید که روکش دندان دارند؟ اگر چنین است، می‌دانید که روکش‌ها می‌توانند یک سرمایه گذاری عالی برای سلامت دهان و دندان شما باشند. روکش‌ها برای محافظت از دندان‌های آسیب دیده و بهبود ظاهر آنها طراحی شده اند. اگر به درستی از آنها مراقبت شود می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. اما آیا می‌دانید چگونه از روکش دندان خود مراقبت کنید؟ در این پست از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس، نکاتی در مورد نحوه نگهداری روکش دندان برای استفاده طولانی مدت را به اشتراک خواهیم گذاشت. چه شما تازه روکش دندان گذاشته باشید و چه سال‌ها است که آنها را دارید، این نکات به تضمین طول عمر آن‌ها و حفظ سلامت و زیبایی لبخند شما کمک می‌کند.

روکش چیست؟

روکش یک ترمیم دندان است که دندان آسیب دیده یا پوسیده را می‌پوشاند. همچنین به عنوان کلاه دندان نیز شناخته می‌شود زیرا به شکل کلاهک است و روی دندان آسیب دیده قرار می‌گیرد تا اندازه، شکل، استحکام و ظاهر آن را برگرداند.

روکش‌ها از مواد مختلفی مانند چینی، سرامیک، آلیاژهای فلزی (طلا) یا زیرکونیا ساخته می‌شوند. هر نوع روکش بسته به نیاز خاص شما مزایا و معایب خاص خود را دارد.

روکش‌های چینی از نظر زیبایی شناسی، ظاهری عالی ارائه می‌دهند اما ممکن است به اندازه سایر انواع روکش‌ها بادوام نباشند. روکش‌های آلیاژی فلزی قوی ترین هستند اما به خوبی با رنگ دندان طبیعی ترکیب نمی‌شوند. روکش‌های زیرکونیا هم دوام و هم زیبایی را ارائه می‌دهند و امروزه به گزینه ای محبوب تبدیل شده اند.

تعیین اینکه کدام ماده روکش برای شما بهتر عمل می‌کند به عوامل متعددی از جمله محل دندان نیاز به ترمیم، نیازهای عملکردی (نیروی جویدن)، اولویت زیبایی شناختی و هزینه بستگی دارد.

گذاشتن روکش دندان می‌تواند با ترمیم دندان‌های آسیب دیده و در عین حال بهبود ظاهر کلی آنها به بهبود سلامت دهان شما کمک کند.

چرا باید از روکش دندان مراقبت کرد؟ 

برای بسیاری از بیماران، روکش دندان یک روش ضروری است که برای کمک به ترمیم دندان استفاده می‌شود. اغلب برای ترمیم دندان‌هایی که آسیب دیده، پوسیده، بد شکل یا تغییر رنگ داده اند مورد نیاز است. پس از ثابت شدن دندان، روکش را مانند درپوش روی دندان قرار می‌دهند تا ظاهر و عملکرد آن بازگردد. در حالی که این روش به خودی خود ساده است، مهم است که روکش دندان و دندان طبیعی که به آن متصل شده است را سالم نگه دارید. دندان‌های آسیب‌دیده، دندان‌های حساس، پوسیدگی دندان و دندان‌های ضعیف همگی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در روکش‌های دندانی شوند بنابراین باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از این مسائل انجام شود.

نکات مراقبت از روکش دندان دائمی ‌و موقت

در ادامه مراقبت‌های مناسبی را که بیماران دندانپزشکی باید برای روکش‌های موقت و دائمی ‌رعایت کنند، را با هم بررسی می‌کنیم.

روکش‌های موقت

روکش‌های موقت شکننده تر هستند و برای اطمینان از اینکه ترمیم دندان به درستی انجام شده، ترک نمی‌خورد یا نمی‌ریزد، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از قرار دادن روکش موقت از خوردن و آشامیدن خودداری کنند تا سیمان خشک شود. مهم است که از جویدن آدامس و خوردن غذاهای جویدنی، سفت یا چسبنده خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند باعث بیرون آمدن ترمیم و روکش شوند. بهتر است تا حد امکان با سمت مخالف دهان که روکش ندارد غذا را بجوید. مسواک زدن باید به آرامی ‌انجام شود. استفاده از نخ دندان به طور مستقیم در اطراف روکش موقت توصیه نمی‌شود.

روکش موقت معمولاً برای یک دوره چند هفته ای قبل از آماده شدن روکش دائمی ‌استفاده می‌شود. اگر از روکش موقت به درستی مراقبت شود باید تا زمانی که روکش دائمی ‌آماده می‌شود دوام بیاورد. با این حال، اگر روکش موقت شکست یا افتاد، بیماران باید در اسرع وقت با مطب دندانپزشکی تماس بگیرند. در برخی موارد دندانپزشک مجدد روکش موقت دیگری را روی دندان بیمار قرار می‌دهد. 

روکش‌های دائمی

در ۲۴ ساعت اول پس از قرار دادن روکش دائمی ‌تا زمانی که سیمان دندان محکم می‌شود از خوردن غذاهای سفت و چسبنده یا جویدن آدامس پرهیز کنید. مسواک زدن مجاز است، اما باید نخ دندان را آرام تر استفاده کنید. دندان و لثه ممکن است در چند روز اول پس از ترمیم درد داشته باشند، بنابراین دندانپزشکان اغلب به بیماران توصیه می‌کنند که در طول دوره نقاهت از غذاهای نرم تر استفاده کنند.

برخی نکات برای نگهداری‌های بعد از روکش دندان 

هنگامی‌که روکش‌های دندانی دارید، مهم است که بدانید چگونه از آنها به درستی مراقبت کنید. نگهداری مناسب کمک می‌کند روکش‌های شما دوام بیشتری داشته باشند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

  1. به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

برای حفظ بهداشت دهان و دندان، حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنید و روزانه از نخ دندان استفاده کنید. این کار به جلوگیری از تجمع پلاک روی دندان‌ها و روکش‌های شما کمک می‌کند. هنگامی‌که یک روکش دندان دارید، مراقبت مناسب برای اطمینان از طول عمر آن مهم است. 

  1. از خمیر دندان ساینده استفاده نکنید

استفاده از خمیردندان ساینده را کنار بگذارید. زیرا می‌توانند به سطح روکش دندان آسیب وارد کرده و منجر به ترک یا بریدگی می‌شود. 

  1. از مسواک نرم استفاده کنید

موهای سفت می‌توانند به روکش‌ها و لثه‌های آسیب برساند و منجر به شل شدن روکش شود. 

  1. به آرامی‌مسواک بزنید

از حرکات دایره ای ملایم برای مسواک زدن دندان‌ها و روکش استفاده کنید. مسواک زدن بیش از حد می‌تواند باعث شل یا حتی کنده شدن روکش شود. 

  1. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفره در دندان‌ها و روکش کمک می‌کند. 

  1. از خوردن غذاهای سفت یا چسبنده خودداری کنید

روکش‌ها محکم هستند اما همچنان می‌توانند توسط غذاهای سفت یا چسبنده مانند دانه‌های ذرت بو داده، تکه‌های یخ یا آدامس آسیب ببینند. سعی کنید تا حد امکان از این نوع غذاها پرهیز کنید.

  1. هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده کنید

اگر ورزش‌هایی تماسی مانند بوکس یا کاراته انجام می‌دهید حتما از محافظ دهانی استفاده کنید که به خوبی روی روکش دندان قرار می‌گیرد.

  1. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

معاینات منظم این اطمینان را می‌دهد که هر گونه مشکل در روکش قبل از اینکه به مشکلات جدی تری تبدیل شود، زود تشخیص داده شوند. معاینات منظم با دندانپزشک شما نیز برای اطمینان از سلامت مطلوب برای دندان‌ها و روکش‌ها به طور یکسان ضروری است. در طول این ویزیت‌ها، دندانپزشکان یکپارچگی روکش‌ها را بررسی می‌کنند و هر گونه نگرانی که ممکن است در طول زمان ایجاد شود را برطرف می‌کنند.

  1. مراقب ساییدن یا فشردن آن باشید

ساییدن یا فشردن دندان‌ها می‌تواند به هر دو دندان طبیعی و روکش شده آسیب برساند. بنابراین اگر این کار را به طور معمول انجام می‌دهید، حتما با دندانپزشک مشورت کنید تا نکات مراقبت از دندان‌ها را به شما بگویند.

عوامل موثر بر طول عمر روکش دندان

طول عمر روکش دندان بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند روی طول عمر روکش دندان شما تأثیر بگذارند را بررسی می‌کنیم.

  • نوع روکش

انواع مختلف روکش‌های دندان طول عمر متفاوتی دارند. به عنوان مثال روکش‌های سرامیکی و تمام چینی عمر بیشتری نسبت به روکش‌های رزینی دارند.

  • بیماری لثه

بیماری لثه می‌تواند با تضعیف بافت حمایت کننده لثه، بر طول عمر روکش دندان تأثیر بگذارد.

  • هزینه

هزینه روکش بر طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. یک روکش گران‌تر ممکن است از مواد باکیفیت‌تر ساخته شود و دوام بیشتری داشته باشد.

  • ساختار دندان

وضعیت، اندازه، شکل و ساختار دندان طبیعی که روکش روی آن قرار می‌گیرد می‌تواند بر طول عمر روکش تأثیر بگذارد. فرض کنید دندان طبیعی به طور قابل توجهی نامرتب یا نامنظم است. در آن صورت، ممکن است برای دستیابی به تناسب مناسب چالش‌هایی ایجاد کند که به طور بالقوه منجر به عوارضی مانند ناراحتی، تراز ناکافی نیش یا به خطر افتادن دوام روکش شود.

  • نوع درمان

نوع درمانی که روکش برای آن استفاده می‌شود نیز می‌تواند بر طول عمر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، روکش‌هایی که برای اهداف ترمیمی ‌استفاده می‌شوند ممکن است طول عمر متفاوتی نسبت به روکش‌هایی که برای اهداف آرایشی استفاده می‌شوند، داشته باشند.

  • روال بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان مناسب، از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، می‌تواند به حفظ سلامت دندان طبیعی و بافت لثه کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند در افزایش طول عمر روکش مناسب باشد.

انواع روکش

روکش‌ها ترمیم‌های دندانی هستند که دندان آسیب دیده یا پوسیده را برای بهبود ظاهر و عملکرد آن می‌پوشانند. روکش‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه با انواع روکش آشنا می‌شویم.

پرسلن

متداول ترین نوع روکش از پرسلن ذوب شده به فلز ساخته می‌شود. این نوع روکش هم استحکام و هم زیبایی دارد، زیرا پایه فلزی به آن دوام می‌دهد در حالی که روکش چینی با رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارد.

سرامیک

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب روکش‌های تمام سرامیکی است که زیبایی بیشتری نسبت به پرسلن ذوب شده به فلز را ارائه می‌دهند زیرا حاوی هیچ فلزی نیستند. با این حال، آنها ممکن است به اندازه انواع دیگر روکش‌ها قوی نباشند و در معرض پریدگی یا ترک خوردن قرار بگیرند.

آلیاژ فلزی

روکش‌های آلیاژ طلا نیز برای کسانی که استحکام را بر زیبایی ترجیح می‌دهند موجود است. اینها به دلیل دوام و مقاومت در برابر سایش سال‌هاست که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کامپوزیت

روکش‌های کامپوزیتی بر پایه رزین وجود دارند که می‌توانند با رنگ طبیعی دندان شما مطابقت داشته باشند. اما همیشه برای استفاده طولانی مدت ایده آل نیستند زیرا می‌توانند راحت تر از سایر مواد ترک بخورند.

روکش‌های زیرکونیا

روکش زیرکونیا از نوعی سرامیک بسیار بادوام ساخته شده اند که در برابر خرد شدن یا ترک خوردن مقاوم است. این روکش‌ها یک انتخاب محبوب برای دندان‌های عقب و سایر نواحی دهانی هستند که دچار ساییدگی و پارگی زیادی می‌شوند.

رزین

این روکش‌ها از نوعی رزین دندان ساخته شده اند که قیمت بالایی دارد اما به اندازه سایر روکش‌ها دوام ندارد. روکش رزینی گزینه خوبی برای روکش‌های موقت یا کوتاه مدت هستند اما برای ترمیم‌های طولانی استفاده نمی‌شوند.

روکش‌ سرک با ساخت یک روزه 

روکش‌های یک روزه که به عنوان روکش‌های سرک نیز شناخته می‌شوند، گزینه مناسبی هستند که می‌توان آنها را طراحی، ساخت و در یک ویزیت دندانپزشکی قرار داد. با استفاده از فناوری پیشرفته، یک قالب دیجیتالی از دندان گرفته می‌شود و روکش از یک بلوک از مواد سرامیکی در محل ساخته می‌شود. روکش‌های یک روزه نیاز به ترمیم‌های موقت و قرارهای متعدد را از بین می‌برند و گزینه‌ای کارآمد وسریع را ارائه می‌دهند.

چرا مراقبت‌های بعد از روکش دندان بسیار مهم است؟

مراقبت‌های پس از روکش دندان برای حفظ لبخندی سالم و ماندگار ضروری است. دلایلی وجود دارد که چرا نگهداری‌های بعد از روکش دندان بسیار مهم است که در ادامه آنها را می خوانیم.

حفظ طول عمر روکش

روکش دندان اگر به خوبی از آن مراقبت شود سال‌ها دوام می‌آورد. نکات صحیح مراقبت از روکش دندان و روال‌های نگهداری می‌تواند به افزایش عمر روکش کمک کند.

از ناراحتی و حساسیت جلوگیری می‌کند

پس از قرار دادن روکش دندان، معمولاً برای چند روز احساس ناراحتی و حساسیت می‌کنید. مراقبت‌های مناسب و نگهداری‌‌های بعدی از روکش دندان می‌تواند این ناراحتی و حساسیت را کاهش دهد و روند بهبودی را راحت‌تر کند.

از دندان‌های اطراف محافظت می‌کند

روکش دندان اغلب بر روی دندان آسیب دیده قرار می‌گیرد و در صورت عدم مراقبت صحیح می‌تواند باعث آسیب به دندان‌های مجاور شود. مراقبت‌های بعدی مناسب می‌تواند از این آسیب جلوگیری کرده و از دندان‌های اطراف محافظت کند.

صرفه جویی در زمان و هزینه

بی توجهی به نگهداری‌های بعد از روکش دندان منجر به عوارض و نیاز به درمان‌های اضافی می‌شود که می‌تواند پرهزینه و زمان بر باشد. مراقبت‌های بعدی مناسب می‌تواند از بروز چنین مسائلی جلوگیری کرده و در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه جویی کند.

اگر روکش دندان دارید این غذا‌ها را نخورید!

آنچه می‌خورید و می‌نوشید در حفظ طول عمر و ظاهر روکش‌های دندان اهمیت دارد. برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند به سلامت روکش و دندان‌های طبیعی شما آسیب بزنند. برای اینکه روکش‌های دندانی خود را قوی و سالم نگه دارید، باید حواستان به آنچه مصرف می‌کنید باشد.

غذاهای چسبناک

غذا‌های چسبناک می‌توانند به راحتی در داخل و اطراف روکش دندان شما گیر کنند و باعث آسیب یا حتی کندن آن شوند. به عنوان مثال می‌توان به آب نبات‌های کارامل، تافی و صمغی اشاره کرد.

غذاهای جویدنی

مانند غذاهای چسبنده، آنها می‌توانند به روکش دندان فشار بیاورند و باعث شل شدن یا شکستن آن شوند. به عنوان مثال می‌توان از گوشت گاو، نان شیرینی و آدامس نام برد.

غذاهای گرم

اگر تازه روکش دندان گذاشته اید، برای چند روز غذاهای داغ  مصرف نکنید. ممکن است روکش دندان همچنان به گرما حساس باشد. علاوه بر این، گاز گرفتن غذای داغ می‌تواند باعث ترک خوردن یا شل شدن روکش شود.

غذاهای شیرین

خوردن بیش از حد غذاهای شیرین خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد و می‌تواند یکپارچگی روکش دندان شما را به خطر بیندازد. مصرف آب نبات و سایر غذاهای شیرین را محدود کنید.

غذاهای ترد

در حالی که غذاهای ترد مانند آجیل و ذرت بو داده لزوماً برای روکش دندان مضر نیستند، اما می‌توانند در شکاف بین دندان‌ها و اطراف روکش شما گیر کنند. همیشه بعد از خوردن غذاهای ترد، دهان خود را بشویید و نخ دندان بکشید.

نوشیدنی‌هایی که باید در مورد آنها محتاط باشید

وقتی صحبت از حفظ روکش دندان به میان می‌آید، فقط به معنی اجتناب از خوردن برخی غذاها نیست. بلکه باید به نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید نیز توجه داشته باشید. برخی از نوشیدنی‌ها می‌توانند به طول عمر روکش شما آسیب برسانند.

نوشیدنی‌های گازدار

این نوشیدنی‌ها حاوی اسیدهایی هستند که مینای دندان طبیعی و روکش دندان شما را فرسایش می‌دهد و باعث پوسیدگی یا آسیب می‌شود.

نوشیدنی‌های گرم

نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه یا چای می‌تواند باعث انبساط و انقباض روکش دندان شما شود و منجر به ترک یا شکستگی شود.

الکل

نوشیدنی‌های الکلی باعث خشکی دهان می‌شوند که می‌تواند منجر به تجمع باکتری‌ها و پلاک در اطراف روکش دندان شده و خطر پوسیدگی را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های سرشار از قند مانند نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان در اطراف روکش دندان شما شوند.

آب مرکبات

نوشیدنی‌های مرکباتی مانند لیموناد یا آب پرتقال بسیار اسیدی هستند و می‌توانند مینای طبیعی دندان و روکش دندان را از بین ببرند.

نقش ویزیت دندان در مراقبت‌های بعد از روکش دندان چیست؟

مراجعه منظم به دندانپزشک بخش مهمی ‌از حفظ سلامت روکش دندان است. برخی از دلایلی که ویزیت‌های دندانپزشکی برای مراقبت‌های بعدی روکش دندان ضروری است عبارتند از:

  • تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی

در طول ویزیت، دندانپزشک می‌تواند روکش شما را برای هر گونه علائم آسیب یا ساییدگی بررسی کند. این کار می‌تواند به تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی قبل از جدی شدن و نیاز به درمان زیاد تر و پیچیده تر کمک کند.

آیا روکش دندان عوارض دارد؟

شناخت عوارض روکش دندان برای حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از عوارض بعدی ضروری است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر و از دست دادن احتمالی دندان، باید به موارد زیر دقت کنید. در ادامه با برخی از مشکلات احتمالی روکش دندان آشنا می‌شویم.

  • ناراحتی یا حساسیت در اطراف دندان روکش دار
  • بریدگی، ترک خوردگی یا شکستگی در روکش
  • روکش شل یا نامناسب
  • التهاب یا عفونت لثه در اطراف دندان روکش دار
  • پوسیدگی یا آسیب به ساختار دندان در زیر روکش

چه زمانی به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در حالی که با مراقبت و نگهداری مناسب می‌توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد، ممکن است در برخی موارد لازم باشد از یک متخصص دندانپزشک مشاوره بگیرید. چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد در صورت داشتن روکش دندان باید به دندانپزشک مراجعه کنید:

  • درد یا حساسیت هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • احساس شل شدن یا افتادن روکش 
  • ترک‌ها یا تراشه‌های قابل مشاهده روی روکش
  • ناراحتی یا تحریک در بافت لثه اطراف روکش
  • تغییر در رنگ روکش یا دندان‌های اطراف
  • بوی بد یا طعم بد در دهان

ارتباط بین سلامت دهان و طول عمر روکش دندان

حفظ سلامت دهان و دندان برای افزایش طول عمر روکش‌های دندان ضروری است. مشکلات دندانی مانند بیماری لثه یا پوسیدگی دندان می‌تواند یکپارچگی روکش‌های دندانی را به خطر بیندازد و منجر به شکستن زودهنگام یا افتادن آن شود. با اولویت دادن به سلامت دهان، افراد می‌توانند طول عمر و عملکرد روکش‌های دندانی خود را به حداکثر برسانند و به سلامت کلی و طول عمر طولانی تر این ترمیم‌ها کمک کنند. پیروی از یک روال روزانه بهداشت دهان، ویزیت منظم دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای نیز برای رفع مشکلات احتمالی در مراحل اولیه و نگهداری صحیح روکش اهمیت دارد. با مراقبت مناسب از روکش دندان خود، می‌توانید به افزایش طول عمر آن کمک کرده و ظاهر و عملکرد آن را همانطور که باید حفظ کنید.

دوره نقاهت بعد از قرار دادن روکش چقدر است؟

دوره نقاهت پس از قرار دادن روکش دندان معمولاً چند روز است. بیماران ممکن است پس از این پروسه مقداری التهاب، حساسیت و تحریک را تجربه کنند که باید در عرض یک یا دو هفته فروکش کند. شستشو با آب نمک گرم چند بار در روز برای کمک به کاهش تورم لثه کمک کننده است. هر گونه مشکل درد باید به راحتی با داروهای بدون نسخه کنترل شود. اگر بعد از دوره نقاهت همچنان ناراحتی، درد یا مشکل گاز گرفتن وجود داشت، به بیماران توصیه می‌شود که به دندانپزشک مراجعه کنند تا مطمئن شوند روکش نیازی به تنظیمات ندارد.

جمع بندی

برای بیمارانی که روکش دندان دارند دستورالعمل‌های نگهداری‌های بعد از روکش دندان اهمیت زیادی دارد. مراقبت جدی از روکش، آن را محکم نگه داشته و داشتن لبخندی زیبا و ماندگار را تضمین می‌کند. 

اگر مشکلی در روکش خود دارید، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا قبل از بدتر شدن، مشکل را برطرف کنید. با رعایت نکات گفته شده و حفظ سلامت دهان و دندان خود، می‌توانید روکش دندان را در شرایط عالی نگه دارید و همچنان از لبخند زیبای خود لذت ببرید. 

به یاد داشته باشید که رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان مانند مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن روزانه و اجتناب از خوردن غذاهای سفت یا چسبنده، می‌تواند به سلامت روکش و دندان‌های طبیعی شما کمک کند. همچنین از مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان غافل نشوید. 

تیم دندانپزشکی با تجربه کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با ارائه مراقبت‌های دندانی با کیفیت بالا به حفظ لبخندی سالم و زیبا از طریق روکش‌های دندان به شما کمک می کند. همین امروز با ما تماس بگیرید تا قرار ملاقات بعدی خود را تعیین کنید و در مورد نحوه نگه داشتن روکش دندان خود بیشتر بدانید.

سوالات متداول

آیا روکش‌های دندانی نگهداری بالایی دارند؟

از آنجایی که روکش‌ها حاشیه نازکی در امتداد لبه ها دارند، مستعد چسبیدن پلاک به آنها هستند. اگر به طور منظم اطراف روکش را نخ دندان نکشید، بیشتر شاهد التهاب لثه، تجمع جرم و بیماری لثه خواهید بود. خوشبختانه، نخ دندان کشیدن می تواند به شما کمک کند تا از وقوع همه این موارد جلوگیری کنید

نکات مراقبت بعد از عمل روکش دندان چیست؟

بیماران باید مراقب باشند تا زمانی که بی حسی از بین نرود، زبان، دهان یا قسمت داخلی گونه های خود را گاز نگیرند. از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ تا زمانی که تمام احساسات برنگشته خودداری کنید، زیرا ممکن است سوختگی اتفاقی رخ دهد.

آیا روکش‌ها می توانند ۲۰ سال دوام بیاورند؟

روکش های ساخته شده از آلیاژهای فلزی با مراقبت صحیح می توانند ۲۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند، در حالی که چینی چسبانده شده به روکش های فلزی معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ سال دوام می آورد. روکش‌های چینی خالص نیز با مراقبت و نگهداری مناسب بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند.

آیا روکش ها ضعیف تر از دندان های واقعی هستند؟

روکش‎‌ها تقریباً به اندازه دندان‌های طبیعی شما قوی هستند، بنابراین باید از روکش دندان چینی خود مانند سایر دندان‌ها مراقبت کنید.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button