اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

اهمیت معاینه روتین دندانپزشکی

معاینه روتین دندانپزشکی برای اطمینان از اینکه هیچ مشکلی در مورد سلامت دهان و دندان شما وجود ندارد و برای تشخیص هر گونه نگرانی در اسرع وقت مهم است. بهترین راه برای مقابله با نگرانی های بهداشت دهان و دندان از طریق پیشگیری است. معاینه معمول دندانپزشکی به شما این امکان را می دهد که مشکلات احتمالی را قبل از بدتر شدن تشخیص دهید و مراقبت های پیشگیرانه و ترمیمی مناسب را دریافت کنید.

معاینه روتین دندانپزشکی: هدف آن چیست؟

معاینه روتین دندانپزشکی به پیشگیری از طیف وسیعی از نگرانی‌های مربوط به سلامت دهان، از جمله بیماری پریودنتال، پوسیدگی دندان و لکه‌های دندان کمک می‌کند. در این بررسی هدف از معاینه معمول دندانپزشکی و اینکه چرا در بین دندانپزشکان بسیار توصیه می شود، بحث می شود.

جلوگیری از بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال(بیماری مربوط به لثه) می تواند ناشی از تجمع پلاک و تارتار در امتداد خط لثه باشد که برای مدت طولانی درمان نشود. بیماری لثه را می توان از طریق مراقبت های خوب دهان و دندان در خانه و انتخاب های غذایی هوشمندانه (مثلاً مصرف محدود قند) پیشگیری کرد، اما معاینه دندانپزشکی نیز مهم است.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که خارجی ترین لایه دندان (معروف به مینای دندان) شروع به فرسایش می کند. این در نتیجه یک واکنش اسیدی ناشی از ترکیبی از باکتری ها و ذرات غذا، نوشیدنی ها و غیره رخ می دهد. معاینه دندانپزشکی علائم اولیه پوسیدگی دندان را تشخیص می دهد و می تواند با تقویت مینای ضعیف شده از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

دندان ها را عالی نگه می دارد

معاینه دندانپزشکی مزایای زیبایی نیز دارد. به طور کلی، دندانپزشک یک روش تمیز کردن معمول را در همان روز معاینه انجام می دهد. این پلاک و زسوب را روی دندان ها و در امتداد خط لثه از بین می برد که می تواند به کاهش خطر ایجاد لکه دندان کمک کند. معاینه دندان همچنین فرصتی را برای دندانپزشک فراهم می کند تا توصیه های درمانی زیبایی را ارائه دهد و به بیماران اطلاع دهد که چگونه می توانند لبخند خود را بهبود بخشند.

هر گونه نگرانی اساسی را شناسایی کنید

دندانپزشکان معمولاً هر سال یک بار عکس‌برداری با اشعه ایکس جدید را توصیه می‌کنند. علاوه بر معاینه دهان، این امکان را به آنها می دهد تا هرگونه نگرانی اساسی را که در غیر این صورت ممکن است ناشناخته باقی بماند، مانند تحلیل استخوان در فک، دندان های نهفته و غیره را تشخیص دهند. همچنین مسائل زیادی وجود دارد که دندانپزشک در طول معاینه دندان آنها را بررسی می کند. بیمار نمی تواند به تنهایی در خانه تشخیص دهد. به عنوان مثال، پاکت های عمیق لثه نشانه جدی بیماری پریودنتال است، اما تشخیص آن از طریق معاینه دهان در خانه دشوار است.

به آموزش در مورد مراقبت از دهان در خانه کمک کنید

در نهایت، دندانپزشک می‌تواند به بیمار کمک کند تا روش‌هایی را به بیمار آموزش دهد که می‌توانند روتین مراقبت از دهان خود را در خانه بهبود بخشند تا لبخندی سالم و زیبا بین بازدیدهای معاینه دندان‌پزشکی حفظ کنند. همچنین به بیمار توصیه می شود هر سوالی در مورد بهداشت دهان و دندان خود دارد بپرسد.

امروز یک معاینه معمول دندانپزشکی را برنامه ریزی کنید

امروز می توانید با تماس با تیم دندانپزشکی ما، یک معاینه معمول دندانپزشکی را برنامه ریزی کنید. ما می توانیم زمان مناسب برای ورود شما را پیدا کنیم و تیم دندانپزشکی دوستانه ما با خوشحالی به هر سوالی پاسخ می دهند. در حالی که ما مراقبت های ترمیمی را ارائه می دهیم، به خود می بالیم که به بیماران خود کمک می کنیم تا از مشکلات قبل از ایجاد آنها جلوگیری کنند.

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button