اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت‌ها روکش‌های نازک چینی هستند که روی سطح جلویی دندان قرار می‌گیرند. از آنها برای اصلاح رنگ، شکل، اندازه، تراز دندان‌ها و بازگرداندن ظاهر طبیعی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندانپزشکان ونیرهای لمینت را با چسب مخصوص به دندان‌ها می‌چسبانند. لمینت‌ها می‌توانند از مواد چینی یا رزین ساخته شوند. این روکش‌ها می‌توانند رنگ و درخشندگی نزدیک به رنگ دندان طبیعی ایجاد کنند. از طرف دیگر، برخی از پوشش‌های رزینی مقرون به صرفه تر هستند، اما ممکن است دوام کمتری داشته باشند.

لمینت‌ها را می‌توان برای اهداف زیبایی برای صاف کردن دندان‌ها و ایجاد تنظیمات رنگ استفاده کرد. همچنین می‌توان آنها را برای ترمیم ترک، شکستگی یا پوسیدگی روی سطح دندان نیز به کار برد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس به بررسی مزایای استفاده از لمینت و طول عمر لمینت دندان می‌پردازیم.

مزایای استفاده از لمینت دندان

روکش‌های لمینت مزایای زیادی دارند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم:

زیبایی: لمینت ونیر برای بازگرداندن ظاهر طبیعی دندان‌ها استفاده می‌شود. رنگ، شکل، اندازه و تراز دندان‌ها را اصلاح می‌کنند و ظاهر زیبایی دندان‌ها را افزایش می‌دهند.

ظاهر طبیعی: ونیرهای لمینت چینی می‌توانند رنگ و درخشندگی نزدیک به رنگ طبیعی دندان‌ها را ایجاد کنند. به این ترتیب دندان‌ها ظاهر مصنوعی پیدا نمی کنند.

ماندگاری بالا: از لمینت ونیر می‌توان برای ترمیم ترک، شکستگی یا پوسیدگی روی سطح دندان استفاده کرد. ونیرهای لمینت چینی کاملاً بادوام هستند.

طول عمر: در صورت نگهداری مناسب، عمر روکش‌های لمینت می‌تواند طولانی باشد. هنگامی که به خوبی نگهداری شوند، می‌توان گفت که ونیرهای لمینت می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند.

کاربرد سریع: لمینت ونیرها را می‌توان سریعتر در مقایسه با سایر درمان‌های دندانپزشکی اعمال کرد. دندانپزشک ونیرهای لمینت را با کمک چسب دندانپزشکی در مدت زمان بسیار کمی به دندان‌ها می‌چسبانند.

حداقل تهاجمی: لمینت ونیرها فقط روی سطح جلویی دندان اعمال می‌شوند. به این ترتیب ساختار طبیعی دندان حفظ شده و در مقایسه با سایر درمان‌های دندانپزشکی روش درمانی کمتر تهاجمی تلقی می‌شوند.

تعمیر، تعویض و نگهداری آسان: روکش‌های لمینت به راحتی تمیز می‌شوند. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک طول عمر لمینت ونیرها را افزایش می‌دهد.

مراحل انجام لمینت

آماده سازی دندان: در ابتدا دندانپزشک لمینت را مطابق با ظاهر جدید دندان‌های شما آماده می‌کند.

انجام اندازه گیری‌ها: دندانپزشک پس از تکمیل مراحل آماده سازی، دندان‌های شما را اندازه گیری می‌کند. این اندازه‌گیری‌ها برای تصمیم‌گیری دقیقاً نحوه شکل‌گیری دندان‌های شما مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتخاب رنگ: روکش‌های لمینت در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند تا ظاهری طبیعی به دندان‌های شما ببخشند. دندانپزشک رنگ طبیعی دندان‌های شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و مناسب ترین گزینه رنگ را برای شما پیشنهاد می‌کند.

قرار گیری لمینت ونیر: لمینت ونیر با استفاده از چسب مخصوص به دندان‌های شما چسبانده می‌شود. این چسب با منبع نور مخصوص سفت می‌شود. سپس کمی با سوهان دندانپزشکی ساییده می‌شود تا به فرم طبیعی دندان‌ها در آید.

بررسی نهایی: دندانپزشک ونیر‌ها را می‌گذارد مدتی در دهان شما باقی بماند تا بعد از استفاده از ونیر لمینت برای آخرین بار آنها را بررسی کند. این مرحله برای بررسی سازگاری کامل ونیرهای لمینت مهم است.

جدا از بحث زیبایی و طراحی لبخند، برخی از افراد دندان‌هایشان به قدری آسیب دیده و بد رنگ شده است که دکتر به آنها پیشنهاد می‌دهد از لمینت استفاده کنند. گاهی عدم استفاده از این مواد روی دندان‌ها باعث شکستگی و اتفاقات بدتری می‌شود. پس برای اینکه بتوانید از چنین مواردی جلوگیری کنید بهتر است به فکر لمینت سرامیکی یا کامپوزیت باشید. حال سوال مهم این است که لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟ کدام یک گزینه خوبی برای بهبود دندان‌های ماست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

لمینت سرامیکی یا کامپوزیت کدام بهتر است؟

برخی افراد دوست دارند از لمینت فقط برای زیبایی دندان‌های خود استفاده کنند. از طرفی نمی خواهند پول زیادی خرج کرده و دوست دارند کار خود را در همان مطب با کمترین هزینه انجام دهند. مطمئنا بهترین انتخاب برای آنها یک لمینت کامپوزیت است که به راحتی قابل مونتاژ باشد. اما برخی دیگر مشکلات زیادی با دندان‌های خود دارند و زیبایی و بهبود دندان‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین به آنها پیشنهاد می‌کنیم از لمینت‌های سرامیکی استاندارد استفاده کنند. کمی پروسه آن طول می‌کشد اما ماندگاری و زیبایی آن دوچندان می‌شود.

البته حتما در نظر داشته باشید که نظر دندانپزشک در انجام مراحل اجرا بسیار مهم است. در نهایت، این دندانپزشک شماست که بهترین گزینه برای دندان‌های شما را تعیین می‌کند. پس با تمام این تفاسیر می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید و با کمک یک متخصص عالی با استفاده از بهترین مواد، مناسب ترین لمینت را داشته باشید.

ویژگی لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلن یک لایه سرامیکی نازک و چینی است که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و از آن‌ها در برابر مشکلاتی مانند تغییر رنگ، پرکردن لبه‌های پریده و … محافظت می‌کند. این لایه باید در آزمایشگاه ساخته شود و در مطب قابل ساخت نیست. نکته مهم در مورد لمینت ونیر این است که مینای دندان باید تراشیده شود. این امر باعث می‌شود بعد از طول عمر مفید لمینت، مجبور به استفاده از روکش‌ها شوید.

البته ناگفته نماند که لمینت‌ها عمر طولانی دارند و اگر در نگهداری از آنها کوشا باشید مطمئنا مدت زیادی باقی مانده و کار می‌کنند.

ویژگی لمینت کامپوزیت

لمینت کامپوزیت دندانی موادی هستند که برای ساخت آنها نیازی به آزمایشگاه یا خارج از مطب نیست. دکتر آنها را در مطب درست می‌کند و نکته جالب این است که برای قرار دادن روی دندان نیازی به بریدن ذره ای از دندان ندارید. به راحتی روی دندان قرار می‌گیرد و هیچ گونه برآمدگی ایجاد نمی کند. لمینت‌های کامپوزیت از نظر مواد قابل استفاده دارای درجه بندی هستند. همین انتخاب می‌تواند در روشنایی روکش و رنگ آن موثر باشد. همچنین برخی از آنها کیفیت بهتری نسبت به بقیه دارند. در نتیجه برای استفاده از لمینت‌های کامپوزیتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. اما مطمئناً طول عمر کمتری نسبت به لمینت‌های سرامیکی خواهند داشت. معمولاً به طور موقت گزینه خوبی هستند.

به خاطر داشته باشید که لمینت‌های سرامیکی قیمت بیشتری نسبت به کامپوزیت دارند و قبل از استفاده از هر یک از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. در نهایت، نمی‌توانیم بگوییم کدام بدتر و کدام بهتر است، زیرا کاملاً به شما بستگی دارد.

لمینت سرامیکی برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت‌ها یک روش درمانی برای رفع مشکلات زیبایی دندان هستند. با این حال، ممکن است برای همه مناسب نباشند. در اینجا برخی از ویژگی‌های افرادی که می‌توانند از ونیر لمینت استفاده کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱- افرادی که دوست دارند مشکلات لبخند خود را حل کنند

یکی از رایج ترین کاربردهای لمینت‌های سرامیکی در طراحی و زیباسازی لبخند می‌باشد. لمینت‌ها تغییر رنگ دندان، فاصله بین دندان‌ها، ساییدگی و پرکردن لبه‌های دندان را از بین می‌برند. پس قطعا لبخندی زیبا برای شما به ارمغان می‌آورید.

۲- افرادی که دوست دارند روکش‌هایشان ماندگاری بالایی داشته باشد

همانطور که گفتیم لمینت‌های سرامیکی دوام بیشتری نسبت به کامپوزیت‌ها دارند. اگر این موضوع برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم از لمینت‌های سرامیکی استفاده کنید. مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارند به شرطی که عادت‌های بدی مانند دندان قروچه نداشته باشید. همچنین باید دستورات مراقبتی لازم را از دندانپزشک خود دریافت نمایید تا لمینت‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشند.

۳- کسانی که می‌خواهند به سرعت به نتایج دلخواه برسند

لمینت دندان پروسه طولانی تری نسبت به کامپوزیت دارد، اما از نظر دوام و استحکام گزینه محبوب تر و بهتری است. در واقع می‌توان گفت با تمام امکانات و مقاومتی که به دندان شما می‌دهد سرعت عمل پروسه انجام آن، خوب است.

۴- کسانی که دوستدار ساختار و رنگ طبیعی دندان هستند

در لمینت سرامیکی می‌توان انتظار ساختار و رنگ طبیعی دندان‌ها را داشت. در واقع شما می‌توانید رنگ مناسبی را برای خود انتخاب کنید. برخی افراد رنگ سفید خالص را انتخاب می‌کنند که کمی غیر طبیعی است و دندان‌هایشان را مصنوعی می‌کند. اما به هر حال این یک سلیقه است. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ زیبایی و سلامت دندان‌ها از رنگ طبیعی دندان استفاده کنید.

۵- کسانی که مشکلات زیبایی در دندان‌های خود دارند

از لمینت ونیر می‌توان برای از بین بردن مشکلات زیبایی مانند اعوجاج، تغییر رنگ، ساییدگی یا ترک‌های دندان استفاده کرد. اگر چنین مشکلاتی با دندان‌های خود دارید، ونیرهای لمینت می‌توانند گزینه ای برای شما باشند.

۶- کسانی که لثه‌های سالم دارند

روکش‌های لمینت برای افرادی که مشکلات سلامت لثه دارند مناسب نیست. اگر مشکلاتی مانند التهاب لثه، بیماری پریودنتال یا لثه بلند دارید، ممکن است ابتدا به درمان لثه نیاز داشته باشید.

۷- کسانی که ضخامت مینای دندان کافی دارند

در صورتی که مینای دندان ضخامت کافی داشته باشد می‌توان از لمینت ونیر استفاده کرد. ضخامت مینای دندان قبل از استفاده از ونیر لمینت روی دندان اندازه گیری می‌شود و در صورت مناسب نبودن، ممکن است قبل از درمان نیاز به پرکردن مینا روی دندان‌ها باشد.

۸- افراد با دندان‌های سالم

لمینت ونیر روشی برای رفع مشکلات زیبایی دندان است. با این حال، برای حفظ سلامت دندان‌ها باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر پوسیدگی یا مشکلات دیگری در دندان‌های خود دارید، ابتدا باید این مشکلات درمان شوند.

۹- توصیه دندانپزشک شما

روکش‌های لمینت روش درمانی مناسبی برای همه نیستند. با ارزیابی مشکلات دندان‌های شما، دندانپزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا روکش‌های لمینت برای شما مناسب هستند یا خیر.

مشکل استفاده از لمینت کامپوزیت چیست؟

تفاوت‌های مربوط به لمینت‌های کامپوزیت و سرامیکی را با هم بررسی کردیم. البته باید بگوییم که تفاوت‌های ریز و درشت زیادی وجود دارد، اما بزرگترین تفاوت مشکل در تغییر رنگ زود هنگام لمینت‌های کامپوزیتی است. در واقع شما باید حتما هر ۶ ماه یکبار دندان‌ها را سفید کنید. در بهترین حالت متریال ونیر کامپوزیت دارای چنین ویژگی است و باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین بعد از رنگ مشکل بزرگ دیگر، مربوط به استحکام و شکنندگی است. با توجه به اینکه ماده کامپوزیت نازک است و ضخامت خاصی به دندان نمی دهد، باید بدانید که با ضربه زدن و خوردن چیزهایی که سفت هستند، احتمال شکستگی بالاست.

این شکستگی‌ها قطعی هستند و برای ترمیم باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات حتی می‌توانند به دندان‌های شما آسیب بزنند. اما این امر در لمینت‌های سرامیکی به ندرت دیده می‌شود. لمینت بسیار ضخیم تر از کامپوزیت است و در صورت مراقبت ویژه از آن شکسته نمی شود.

۹ نکته برای افزایش طول عمر لمینت دندان

عمر لمینت دندان معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است. با این حال، تنها با دنبال کردن چند مرحله ساده و در عین حال موثر، می‌توانید طول عمر را حتی بیشتر کنید. نگهداری از لمینت‌ها بسیار آسان است. با این حال، مراقبت خوب از لمینت باعث افزایش طول عمر و محافظت از سلامت دندان‌ها می‌شود. در ادامه چند نکته برای مراقبت از ونیر لمینت را با هم بررسی می‌کنیم:

۱- بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید

عادات بهداشتی مناسب و روتین دهان و دندان نه تنها باعث سلامت دندان‌های شما می‌شود بلکه به حفظ کیفیت و طول عمر ونیر‌ها نیز کمک می‌کند. لمینت‌ها مانند دندان‌های طبیعی مستعد ابتلا به پلاک و تجمع باکتری هستند که منجر به بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان می‌شوند.

مراقبت ناکافی از دندان می‌تواند منجر به عقب رفتن لثه شود. به این معنی که محل اتصال بین دندان و لثه به طور فزاینده ای قابل مشاهده خواهد بود. اگر بدتر شد، ممکن است مجبور شوید ونیر‌ها را به طور کامل تعویض کنید.

اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، مراقبت از ونیر‌ها اصلا سخت نیست. به خاطر داشته باشید که دو بار در روز مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا ذرات گیر کرده بین دندان‌ها پاک شود. با دهانشویه بدون الکل دهان خود را بشویید تا به عامل پیوند بین روکش و دندان آسیب نرسانید.

۲- کاهش مصرف الکل

با رعایت این نکته می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. نه تنها سلامت کلی خود را افزایش می‌دهید، بلکه می‌توانید طول عمر لمینت‌ها را تضمین کنید. اگر مراقبت درست از لمینت‌های خود داشته باشید ارزش هزینه کردن را دارد. مصرف منظم الکل می‌تواند باعث ضعیف شدن سیمان باندینگ زیر لمینت‌ها شود و حساسیت به خوردگی، لکه و آسیب را افزایش دهد.

۳- از دندان قروچه و فشردن دندان خودداری کنید

دندان قروچه و فشردن دندان‌ها در شب می‌تواند به پرسلن آسیب برساند و به مرور زمان لمینت‌های شما را فرسوده کند. فشار بیش از حد ناشی از دندان قروچه نیز ممکن است باعث ترک خوردن لمینت شود. برای استفاده از روکش‌های چینی پس از مراقبت، استفاده از محافظ دهان هنگام خواب به عنوان یک اقدام پیشگیرانه توصیه می‌شود.

۴- از جویدن غذاهای سفت خودداری کنید

روکش‌ها بادوام هستند. با این حال، در معرض خطر خرد شدن و شکستن قرار دارند. غذاهای معمولی مشکلی ایجاد نمی کنند. اما غذاهای سفت پتانسیل ایجاد آسیب را دارند. هنگام مراقبت از لمینت‌ها، غذاهایی مانند آجیل و هویج را قبل از خوردن به قطعات کوچک خرد کنید.

همچنین باید از جویدن اجسام سخت مانند ناخن، یخ یا مداد خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است خطر تعویض لمینت‌های خود را به همراه داشته باشید.

۵- معاینات مکرر دندانپزشکی

معاینات منظم دندانپزشکی برای افرادی که خواهان دندان‌های سالم هستند یک ضرورت است. توصیه می‌شود حداقل هر شش ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکلات به سرعت شناسایی و قبل از تبدیل شدن به یک مشکل اساسی از آن جلوگیری می‌شود.

دندانپزشکان می‌توانند قسمت‌هایی از دندان را که مسواک قادر به پاک کردن پلاک از آن نیست را تمیز کنند. این کار با تجهیزات حرفه ای نه تنها برای صیقل دادن لمینت‌ها و حفظ سفیدی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه سایش را در طول زمان محدود می‌کند.

اگر در مورد مراقبت از روکش‌ها یا لمینت‌های خود جدی هستید، بهترین کار مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن و جرم گیری حداقل دو بار در سال است.

۶- خوردن مواد غذایی با رنگدانه زیاد و سیگار کشیدن را به حداقل برسانید

اگرچه روکش‌های چینی در برابر لکه مقاوم هستند، اما برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند سفیدی روکش را از بین ببرند. قهوه، چای، نوشابه‌های تیره و سس سویا می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند. این بدان معنا نیست که مصرف آنها را به طور کامل متوقف کنید، بلکه در صورت امکان مصرف را محدود نمایید.

دود سیگار مطمئناً لمینت‌های شما را لکه دار می‌کند. ترک سیگار نه تنها برای مراقبت پس از ونیر مفید است، بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

۷- از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

برای آنکه مطمئن شوید از لمینت‌های خود به بهترین شکل مراقبت می‌کنید حتما مسواک نرم استفاده کنید. مسواک‌های سخت می‌توانند لاک روی لمینت‌ها را بردارند. همچنین، سعی کنید انواع خمیردندان‌های غیر ساینده را انتخاب نمایید.

توصیه می‌شود از خمیر دندان حاوی فلوراید یا خمیر دندان سفید کننده مخصوص استفاده کنید زیرا از ایجاد لکه و پلاک جلوگیری می‌کند و موفقیت در مراقبت از روکش‌ها را تضمین می‌کند.

۸- از دندان‌های خود محافظت کنید

با دندان‌های خود اجسام را نگیرید و یا نجوید. برای محافظت از دندان‌های خود می‌توانید از محافظ شب توصیه شده توسط دندانپزشک استفاده کنید.

۹- از غذاهای اسیدی اجتناب کنید

غذاهای اسیدی می‌توانند باعث ایجاد لکه بر روی سطح پوشش‌ها شوند و عمر مفید پوشش‌ها را کاهش دهند. با پرهیز از غذاهای اسیدی، می‌توانید عمر پوشش خود را افزایش دهید.

جمع بندی

طول عمر لمینت دندان با توجه به نوع ماده ای که استفاده می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. روکش‌های لمینت شده به سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند و به پشت دندان‌ها یا لثه‌ها دسترسی ندارند. بنابراین، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. حداقل روزی دو بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. همچنین به طور مرتب برای معاینه نزد دندانپزشک خود بروید. نگهداری از روکش‌های لمینت بسیار ساده است. با استفاده از روکش‌های باکیفیت، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک، می‌توانید عمر روکش‌های خود را افزایش دهید.

اگر نیاز به معاینه دندانپزشکی دارید یا از ونیرهای آسیب دیده خود رنج می‌برید یا تصمیم دارید دندان‌های خود را زیبا تر کنید با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس تماس بگیرید. دندانپزشکان مجرب کلینیک طیف وسیعی از خدمات دندانپزشکی زیبایی را برای بهبود سلامت کلی دهان و لبخند شما ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

ماندگاری لمینت‌های دندان چقدر است؟

به طور متوسط، لمینت‌ها حدود ۱۵ سال عمر می‌کنند. با گذشت زمان، درست مانند دندان‌های واقعی، شروع به کاهش می‌کنند و در نهایت نیاز به جایگزینی و تعویض دارند.

چگونه از دندان‌های لمینت شده مراقبت می‌کنید؟

در واقع، مراقبت از لمینت‌ها به سادگی پیروی از این ۴ نکته ساده است:

·        بهداشت دهان و دندان را روزانه رعایت کنید. اگر از قبل یک روال بهداشتی محکم برای دندان دارید، احتمالاً نیازی به تغییر آن برای مراقبت از لمینت‌های خود نخواهید داشت.

·        عاقلانه بجوید.

·        مراقب غذا‌های رنگدانه دار باشید.

·        به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

راه حل‌های جلوگیری از پیری دندان چیست؟

چندین روش دندانپزشکی ضد پیری وجود دارد:

·        سفید کردن دندان

·        باندینگ آرایشی

·        لمینت چینی

·        روکش‌های پوشش کامل دندان

·        اصلاح طول دندان

·        بوتاکس برای رفع لبخند لثه ای

·        بریج دندانی، راه حلی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته

مقایسه لمینت سرامیک و کامپوزیت

رزین‌های کامپوزیت مقاومت کمتری نسبت به سرامیک‌ها دارند. بنابراین ممکن است به اندازه یک ترمیم سرامیکی باند شده دوام نداشته باشند. رزین‌های کامپوزیت برای ترمیم دندان‌ها با حداقل نیروهای جویدنی استفاده می‌شوند.

لمینت یا کامپوزیت کدام یک بهتر است؟

عمر کامپوزیت کمتر از لمینت‌های سرامیکی است. اگرچه کامپوزیت‌های امروزی دوام بیشتری نسبت به قبل دارند، اما از نظر مقاومت در برابر فشار و سایش با لمینت‌های سرامیکی مطابقت ندارند. کامپوزیت‌ها نسبت به لمینت‌ها در برابر لک و تغییر رنگ مقاومت کمتری دارند.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button