اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

تماس تلفنی کلیک کنید

تماس با کلینیک 02145139

ساعات کاری

7روز هفته 24 ساعته شبانه روزی بدون تعطیلی

نشانی کلینیک زاگرس

اکباتان، بلوار نفیسی، خ عظیمی، پ 42، ط 1

رنگهای کامپوزیت A1 A2 A3

باندینگ کامپوزیت یک درمان دندانپزشکی محبوب است که برای ترمیم دندان‌های شکسته، ترک خورده یا تغییر رنگ داده استفاده می‌شود. این روش شامل اعمال یک ماده رزین کامپوزیت بر روی دندان آسیب دیده و شکل دادن به آن برای مطابقت با دندان‌های اطراف است. با این حال، انتخاب رنگ مناسب از مواد کامپوزیت برای فرآیند باندینگ برای دستیابی به نتایج طبیعی بسیار مهم است. 

گسترده ترین مقیاس سایه شامل سایه‌های دندان VITA است که در دنیا اساس اکثر میزهای سایه دندان را تشکیل می‌دهد. مقیاس سایه کلاسیک VITA A1-D4 از این یافته‌های تجربی حاصل می‌شود که نقش مهمی‌در دندانپزشکی ایفا می‌کند.

در این مقاله، اهمیت انتخاب سایه را مورد بحث قرار خواهیم داد و نکات سریع و ساده ای را در مورد نحوه انتخاب سایه مناسب برای کامپوزیت به شما ارائه می‌دهیم.

سایه‌های دندان A1، A2، A3  و A3.5 از میزهای سایه دندان  VITA

A  به رنگ قرمز مایل به قهوه ای توصیف می‌شود و احتمالاً معمولی ترین رنگ طبیعی دندان است. در این طیف رنگی، سایه دندان A1 روشن ترین سایه است که به ندرت به طور طبیعی رخ می‌دهد. رنگ دندان A2 نیز سایه روشن‌تری دارد و بنابراین بیشتر در افراد جوان دیده می‌شود، زیرا تغییر رنگ طبیعی معمولاً در این سن چندان پیشرفته نیست. سایه دندان A3 دارای درجه روشنایی متوسط و سایه دندان A3.5 درجه روشنایی تیره تری دارد. این دو رنگ دندان بیشتر در بزرگسال و افراد مسن رایج است.

انواع رنگ کامپوزیت دندان

رنگهای کامپوزیت و ونیرها در زمینه دندانپزشکی به صورت متنوعی عرضه می‌شوند تا بهترین تطابق با رنگ دندان‌های طبیعی داشته باشند. این رنگها بر اساس سیستم‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. یکی از معروف‌ترین سیستم‌های رنگی برای دندان‌پزشکی، سیستم Vita Classical Shade Guide است.

در این سیستم، رنگهای کامپوزیت و ونیر به شکل حروف و اعداد مختلف مشخص می‌شوند. به عنوان مثال:

سیستم Vita Classical Shade Guide: 

  • A1 – A4 قهوه ای مایل به قرمز
  • B1 – B4 زرد مایل به قرمز
  • C1 – C4 خاکستری
  • D2 – D4 خاکستری مایل به قرمز
  • Bleach
  • برای دندان‌های سفیدتر

سیستم دندان‌پزشکی دیگر:

  • L (Light) رنگهای روشن
  • M (Medium) رنگهای متوسط
  • R (Reddish) رنگهای دارای طیف قرمز

خود VITA  سیستم خود را توسعه داده است زیرا علاوه بر سایه واقعی، روشنایی و شدت رنگ نیز برای رنگ دندان تعیین کننده است.

جدول سایه VITA SYSTEM 3D-MASTER با این دانش و بر اساس مقیاس سایه کلاسیک VITA A1-D4 ساخته شده است.

از آنجایی که رنگ‌ها در تولید کنندگان مواد مختلف متفاوت به نظر می‌رسند، برای هر آزمایشگاه دندانپزشکی توصیه می‌شود که راهنمای سایه خود را با مواد زیرکونیایی کامل ایجاد کند که یا خودش آنها را آسیاب می‌کند یا در مرکز تولید آسیاب می‌شود. به این ترتیب می‌توان از شگفتی‌های مربوط به عدم تطابق رنگ جلوگیری کرد. به هر حال، این تقسیمات معمولاً معیارهای تقریبی هستند و دندانپزشکان با استفاده از تجربیات شخصی و دقت بالایی باید رنگ مناسب را بر اساس نیازهای هر بیمار انتخاب کنند.

بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان کدام است؟

انتخاب بهترین شماره رنگ برای کامپوزیت دندان به موارد مختلفی مرتبط است و به توصیه دندانپزشک، نیازهای خود و ترکیب با رنگ دندان‌های طبیعی شما بستگی دارد. با این حال، در سیستم Vita Classical Shade Guide، برخی از شماره‌های رنگ معمولاً به عنوان رنگهای محبوب برای کامپوزیت دندان در نظر گرفته می‌شوند:

  1. رنگ A2:
    • A2  یک رنگ متوسط و طبیعی است که به خوبی با اکثر رنگهای دندان مچ می‌شود. این یک گزینه محبوب برای افرادی است که به دنبال دندانی با ظاهر طبیعی هستند.
  2. رنگ A3:
    • A3  نیز یک گزینه متوسط است که به عنوان یک رنگ گزینه معمول برای کامپوزیت دندان شناخته می‌شود. این رنگ می‌تواند به خوبی با رنگ دندان‌های طبیعی هماهنگ شود.
  3. رنگ B1:
    • B1  یکی از رنگهای روشن تر است که برای افرادی که دندان‌های بسیار سفید دارند یا به دنبال ظاهر سفیدتری هستند، مناسب است.
  4. رنگ Bleach:
    • Bleach  یک گزینه است که برای دندان‌های بسیار سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ به دندان‌هایی که از قبل سفید هستند، زیبایی بیشتری می‌دهد.

مهمترین نکته این است که هر فرد دارای ویژگی‌ها و سلیقه‌های منحصر به فردی است، بنابراین بهتر است با دندانپزشک خود مشاوره کنید تا بهترین رنگ برای شما را انتخاب کنند. دندانپزشک با توجه به تجربه‌ و با استفاده از نمونه‌های رنگ مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا رنگ مناسب و طبیعی را برای کامپوزیت دندان انتخاب کنید.

طبیعی ترین رنگ کامپوزیت دندان چه ویژگی دارد؟

رنگ کامپوزیت دندان برای به دست آوردن ظاهر طبیعی و تطابق با دندان‌های طبیعی بسیار مهم است. ویژگی‌های یک کامپوزیت دندان که به طبیعی ترین رنگ آن افزوده می‌شود، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تراکم و گرانروی مناسب:
    • یک کامپوزیت با تراکم مناسب و گرانروی خوب به عنوان یک لایه ظاهری، با دندان‌ها طبیعت ترکیب می‌شود.
  2. رفتار در برابر نور:
    • کامپوزیت باید به درستی درخشان شده و تحت تأثیر نور (همچون نور طبیعی) ظاهر شود. این ویژگی باعث ایجاد طبیعی‌ترین نتیجه ممکن می‌شود.
  3. تطابق با رنگ دندان‌های طبیعی:
    • یک کامپوزیت دندان باید بتواند با رنگ دندان‌های طبیعی تطابق داشته باشد. انتخاب رنگی که به دندان‌های طبیعی شما نزدیک باشد، به طبیعی تر به نظر رسیدم آن کمک می‌کند.
  4. شفافیت و عدم انعکاس غیرمناسب:
    • وجود شفافیت در کامپوزیت می‌تواند طبیعی‌تر به نظر برسد. همچنین، عدم انعکاس ناخواسته‌ای از نور (مانند انعکاس چراغ) به ظاهر طبیعی‌تر دندان کمک می‌کند.
  5. مقاومت به لکه‌ها و تغییر رنگ:
    • کامپوزیت باید مقاومت مناسبی در برابر لکه‌ها و تغییرات رنگ از طریق مصرف مواد رنگزا و غذاها از خود نشان دهد.
  6. هماهنگی با دیگر ویژگی‌های صورت:
    • انتخاب رنگ کامپوزیت باید با سایر ویژگی‌های صورت (مانند رنگ پوست، چشم و موها) هماهنگ باشد تا یک ظاهر تعادل‌یافته ایجاد شود.

در نهایت، بهترین کامپوزیت برای شما به دستورات و نظرات دندانپزشک شما، نیازهای شما و اهداف زیبایی شما بستگی دارد. دندانپزشک شما با توجه به تجربیات خود و استفاده از نمونه‌ها و متدولوژی‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا به نتیجه طبیعی و زیبا برسید.

رنگ کامپوزیت دندان bw چیست؟

رنگ BW (Bright White) یکی از رنگهای کامپوزیت دندان است که به خاطر روشنایی و سفیدی بالای خود شناخته می‌شود. این رنگ یک گزینه محبوب برای افرادی است که به دنبال یک لبه سفید و درخشان برای دندان‌های خود هستند. از آنجایی که BW یک رنگ بسیار روشن است، برخی از افراد ممکن است از آن برای دندان‌های خود استفاده کنند تا لبخندی بسیار سفیدتر و‌هالیوودی‌تر داشته باشند.

به هر حال، مهمترین نکته این است که انتخاب رنگ کامپوزیت دندان باید با توصیه و مشاوره دندانپزشک شما انجام شود. دندانپزشک شما با بررسی دقیق و بر اساس نیازها و خصوصیات شما، بهترین رنگ کامپوزیت را برای حالت شما انتخاب خواهد کرد. همچنین، توجه به تطابق با رنگ دندان‌های طبیعی و دیگر عوامل زیبایی صورت نیز بسیار حائز اهمیت است.

در هنگام گرفتن رنگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پروتزها باید تا حد امکان به طور طبیعی با دندان‌های موجود ادغام شوند. از آنجایی که تیرگی در سایه دندان نیز نقش دارد، نور متناسب با نور روز باید هنگام گرفتن سایه غالب باشد. لباس‌های روشن می‌توانند حواس را پرت کنند یا رنگ دندان‌ها را متفاوت جلوه دهند. بنابراین بیمار باید لباسی با رنگ خنثی برای آن روز انتخاب کند. به علاوه در هر صورت باید از آرایش و مخصوصا رژ لب پرهیز کرد. این امر می‌تواند مانع از گرفتن رنگ طبیعی شود، زیرا مانند انتخاب لباس از یک طرف باعث حواس پرتی می‌شود و از طرف دیگر از نظر نوری رنگ‌ها را مخدوش می‌کند.

در این بین، از کمک‌های دیجیتالی نیز می‌توان برای تعیین سایه‌ها هنگام مصرف آنها استفاده کرد. اما برای رضایت باید نتیجه با بیمار هماهنگ شود.

رنگ دندان چگونه تعیین می‌شود؟

رنگ دندان تا حد زیادی توسط عاج تعیین می‌شود. مینا پوششی بی رنگ است. هر چه مینای دندان کمتر باشد، رنگ دندان شدیدتر و تیره تر ظاهر می‌شود. در مورد دندان مصنوعی، علاوه بر سایه استامپ، تفاوت مواد نیز بر سایه دندان تأثیر می‌گذارد. این بستگی به چگالی و کدورت مواد دارد. به همین دلیل است که ضخامت لایه‌های مختلف هنگام اعمال جرم سرامیکی روی دندان مصنوعی منجر به تفاوت‌های رنگی متفاوت می‌شود و بنابراین می‌توان از آن برای شخصی سازی استفاده کرد.

رنگ دندان را می‌توان توسط دندانپزشک یا در لابراتوار دندانپزشکی توسط تکنسین‌های دندانپزشکی تعیین کرد. از آنجایی که رضایت بیمار نه تنها به عملکرد، بلکه به زیبایی شناسی پروتزها نیز مربوط می‌شود مهم است که بیمار با سایه انتخاب شده احساس راحتی کند.

معمولا دندانپزشک از حلقه‌های رنگی یا مقیاس‌های رنگی استفاده می‌کند. رنگ دندان به روشنایی و شدت رنگ بستگی دارد.

یک چالش در هنگام تعیین رنگ دندان می‌تواند این باشد که حتی در یک ردیف از دندان‌ها رنگ‌های متفاوتی وجود دارند. به همین دلیل رنگ دندان‌های مجاور هنگام تعیین سایه مهم است. رنگ کنده نیز نقش مهمی به خصوص در مورد ترمیم‌های نیمه شفاف ‌ایفا می‌کند، زیرا از طریق آن می‌درخشد. در مورد پروتزهای تمام سرامیکی، علاوه بر روشنایی و شدت رنگ باید به رنگ دای، مواد، شفافیت و ضخامت لایه ترمیم و همچنین نشانگر و رنگ مواد چسبنده نیز توجه شود.

IPS e.max Shade Navigation  برای این کار پیچیده با استفاده از مواد Ivoclar برنامه ریزی شده است. با وارد کردن اطلاعات زیر می‌توان رنگ دندان را با برنامه تعیین کرد:

  • وارد شدن به سایه دندان
  • وارد کردن نشانه
  • ورودی سایه 
  • وارد کردن ضخامت لایه
  • ورودی مواد

با استفاده از سایه اصلی از راهنماهای سایه، تکنسین دندانپزشکی در آزمایشگاه دندانپزشکی می‌تواند به طور جداگانه سایه دندان را حداقل هنگام کار با روکش‌های سرامیکی با بیمار تطبیق دهد. 

عوامل موثر بر رنگ دندان طبیعی

رنگ دندان توسط عوامل مختلفی از جمله ژنتیک و سبک زندگی تعیین می‌شود. در اینجا برخی از عواملی که می‌توانند بر رنگ دندان شما تأثیر بگذارند آورده شده است:

ژنتیک

ژنتیک نقش مهمی ‌در رنگ دندان دارد. برخی از افراد با دندان‌هایی به طور طبیعی سفیدتر متولد می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دارای دندان‌هایی هستند که به طور طبیعی تیره تر یا زردتر هستند. علاوه بر این، ضخامت مینای دندان شما می‌تواند بر رنگ دندان شما تأثیر بگذارد. مینای نازک تر می‌تواند دندان‌های شما را بیشتر زرد یا خاکستری نشان دهد.

سبک زندگی

انتخاب‌های سبک زندگی شما نیز می‌تواند بر رنگ دندان‌های شما تاثیر بگذارد. در اینجا برخی از عوامل رایج سبک زندگی که می‌توانند بر رنگ دندان تأثیر بگذارند آورده شده است:

  • رژیم غذایی: برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند به مرور زمان دندان‌های شما را لکه دار کنند. قهوه، چای، شراب قرمز و انواع توت‌های تیره رنگ همگی مقصران رایج تغییر رنگ دندان هستند. علاوه بر این، غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌توانند مینای دندان شما را فرسایش دهند و دندان‌های شما را زردتر نشان دهند.
  • استفاده از تنباکو: سیگار کشیدن یا استفاده از سایر محصولات تنباکو می‌تواند باعث زردی و تغییر رنگ دندان‌ها شود.
  • بهداشت دهان و دندان: بهداشت نامناسب دهان می‌تواند منجر به تجمع پلاک و جرم بر روی دندان‌ها شده که می‌تواند باعث زرد یا خاکستری شدن دندان‌ها شود.
  • داروها: برخی داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث تغییر رنگ دندان شوند.

با درک عواملی که می‌توانند روی رنگ دندان‌های شما تأثیر بگذارند، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید تا آن‌ها را به بهترین شکل حفظ کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، پرهیز از محصولات تنباکو و محدود کردن مصرف غذاها و نوشیدنی‌های لکه دار، همگی می‌توانند به داشتن دندان‌های درخشان و سالم کمک کنند.

اهمیت انتخاب سایه در باندینگ کامپوزیت

وقتی صحبت از اتصال کامپوزیت به میان می‌آید، انتخاب سایه برای دستیابی به نتایج طبیعی بسیار مهم است. اگر سایه مواد کامپوزیت خیلی روشن یا خیلی تیره باشد، قابل توجه خواهد بود و می‌تواند مصنوعی به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر سایه خیلی نزدیک به دندان‌های اطراف باشد، ممکن است به اندازه کافی برجسته نباشد یا به شما لبخند خیره‌کننده‌ نبخشد.

هدف از باندینگ کامپوزیت دستیابی به یک ترکیب یکپارچه بین دندان باند شده و دندان‌های اطراف است. به همین دلیل است که انتخاب رنگ مناسب مواد کامپوزیت بسیار مهم است، زیرا به دندان باند شده اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی و بدون درز با بقیه دندان‌های شما ترکیب شود.

چه فاکتورهایی در انتخاب سایه مناسب باید در نظر گرفت؟

رنگ طبیعی دندان

رنگ طبیعی دندان شما نقطه شروع در انتخاب رنگ مناسب مواد کامپوزیت است. رنگ دندان‌های شما بسته به عواملی مانند سن، ژنتیک و عادات سبک زندگی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن یا نوشیدن قهوه یا شراب قرمز می‌تواند به مرور زمان باعث لکه دار شدن یا تغییر رنگ دندان‌ها شود.

دندانپزشک شما رنگ دندان‌های طبیعی شما را ارزیابی می‌کند و ماده کامپوزیتی را انتخاب می‌کند که دقیقاً با رنگ دندان شما مطابقت داشته باشد. آنها ممکن است از راهنماهای سایه یا تصویربرداری دیجیتال برای تعیین سایه مناسب مواد کامپوزیت برای استفاده استفاده کنند.

روشنایی مطب

نور در مطب دندانپزشکی می‌تواند بر نحوه ظاهر شدن سایه مواد کامپوزیت تأثیر بگذارد. انتخاب یک سایه از مواد کامپوزیت در شرایط نوری مشابهی که قرار می‌گیرد بسیار مهم است. دندانپزشک شما ممکن است از ابزار نورپردازی تخصصی استفاده کند تا تضمین کند که سایه مواد کامپوزیت با دندان‌های طبیعی شما در شرایط نوری مختلف مطابقت دارد.

سن

با افزایش سن، دندان‌های ما تیره‌تر و زردتر می‌شوند. اگر سن شما بالاتر است، دندانپزشک شما ممکن است رنگ کمی‌تیره‌تر از مواد کامپوزیت را برای مطابقت با رنگ دندان‌های شما انتخاب کند. با این حال، اگر جوان‌تر هستید و دندان‌های روشن‌تر و سفیدتری دارید، ممکن است از رنگ روشن‌تری از مواد کامپوزیت استفاده کنید.

جنسیت

جنسیت نیز می‌تواند در انتخاب سایه نقش داشته باشد. خانم‌ها معمولا دندان‌های روشن‌تری نسبت به آقایان دارند، بنابراین ممکن است برای بیماران زن از مواد کامپوزیت کمی‌روشن‌تر استفاده شود.

تغییر شکل لبخند

اگر باندینگ کامپوزیت را به عنوان بخشی از اصلاح لبخند در نظر می‌گیرید، ممکن است دندانپزشک شما رنگ متفاوتی از مواد کامپوزیت را برای دستیابی به نتایج دلخواه توصیه کند. به عنوان مثال، اگر در حال اصلاح کامل لبخند هستید، دندانپزشک شما ممکن است رنگ روشن‌تر و سفیدتری از مواد کامپوزیت را برای دستیابی به دگرگونی چشمگیرتر انتخاب کند.

نکاتی برای انتخاب رنگ مناسب مواد کامپوزیت

  1. به دندانپزشک خود اعتماد کنید

در انتخاب رنگ مناسب از مواد کامپوزیت برای فرآیند باندینگ به قضاوت و تخصص آنها اعتماد کنید. دندانپزشک شما ممکن است نمونه‌هایی از رنگ‌های مختلف مواد کامپوزیت را برای انتخاب شما داشته باشد. توصیه می‌کنیم این نمونه‌ها را ببینید و آن‌ها را با دندان‌های طبیعی خود مقایسه کنید تا مشخص کنید کدام سایه با آن مطابقت دارد.

  1. اهداف خود از کامپوزیت کردن را مطرح کنید

اگر اهداف خاصی برای لبخند خود در نظر دارید، مانند داشتن دندان‌های سفیدتر، حتما این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. آنها می‌توانند سایه ای از مواد کامپوزیت را توصیه کنند که به شما کمک می‌کند به نتایج دلخواه خود برسید.

  1. اندازه دندان آسیب دیده را در نظر بگیرید

اندازه دندان آسیب دیده نیز می‌تواند بر روند انتخاب سایه تاثیر بگذارد. اگر دندان آسیب‌دیده کوچک باشد، ممکن است از یک ماده کامپوزیت کمی‌روشن‌تر برای بزرگ‌تر نشان دادن دندان استفاده شود. از سوی دیگر، اگر دندان آسیب دیده بزرگ باشد، ممکن است از یک سایه تیره تر از مواد کامپوزیت برای ایجاد عمق و بعد استفاده شود.

جمع بندی 

علاوه بر ظاهر طبیعی، بسیار مهم است که بیمار با رنگ دندان انتخابی احساس راحتی کند. ارتباط بین زیبایی شناسی و رضایت اهمیت زیادی دارد. رضایت باید برای دندانپزشکان و تکنسین‌های دندانپزشکی در اولویت باشد. به همین دلیل است که قرار ملاقات برای تعیین سایه نیز باید به عنوان قرار ملاقات مشاوره ای تلقی شود که در آن تکنسین‌های دندانپزشکی می‌توانند تجربیات خود را با بیماران به اشتراک بگذارند. 

جداول رنگ دندان فقط به عنوان یک راهنما برای بدست آوردن یک ایده تقریبی از نتیجه نهایی است. نتایج طبیعی و باکیفیت زیبایی شناختی در درجه اول با شخصی سازی توسط تکنسین دندان به دست می‌آید. انتخاب رنگ مناسب از مواد کامپوزیت گامی ‌مهم در دستیابی به نتایج طبیعی با اتصال کامپوزیت است. 

متخصصان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس با سال‌ها تجربه و مهارت می‌توانند بهترین رنگ کامپوزیت مطابق با سلیقه شما را تعیین کنند. برای گرفتن وقت مشاوره رایگان با شماره کلینیک تماس بگیرید. 

سوالات متداول

چگونه یک سایه کامپوزیت انتخاب کنم؟

با بررسی قسمت مرکزی (بدنه) دندان، سایه را انتخاب کنید. سایه کامپوزیت را انتخاب کنید که نزدیک به بخش مرکزی زبانه راهنمای سایه کلاسیک VITAPAN است. با بررسی ناحیه پروگزیمال یا انسیزال دندان‌های قدامی‌یا نوک کاسپ دندان‌های خلفی، سایه مینا را انتخاب کنید.

آیا می‌توانید سایه کامپوزیت را روی دندان تغییر داد؟

رزین کامپوزیت به گونه ای انتخاب می‌شود که با رنگ دندان شما مطابقت داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از شروع درمان باندینگ، آنها را به رنگ دلخواه خود برسانید. هنگامی‌که باند کامپوزیت قرار داده شد، امکان سفید کردن بیشتر آن وجود ندارد.

رایج ترین سایه کامپوزیت کدام است؟

رایج ترین سایه رزین کامپوزیت مورد استفاده سایه A2 است. (۵۷ درصد). رنگ دندان با سن و جنسیت افراد ارتباط معنی داری دارد. رنگ دندان به طور قابل توجهی با سن افراد مرتبط است، به طوری که با افزایش سن، رنگ دندان‌ها تیره می‌شود.

A1 سفیدتر است یا B1؟

B1 نسبت به A1 سفیدتر در نظر گرفته می‌شود زیرا در نمودار رنگ دندان سایه بالاتری دارد. B1 در نمودار نسبت به A1 به سفید نزدیکتر است، بنابراین به عنوان یک سایه سفیدتر دیده می‌شود. 

آیا B2 روشن تر از B1 است؟

در هر گروه حروف، سایه‌های اول روشن‌ترین رنگ‌ها هستند و با افزایش تعداد به سمت سایه‌های تیره‌تر پیش می‌روند. به عنوان مثال، A1 روشن تر از A2 و B1 روشن تر از B2 است.

قانون ۴ ۸ ۱۰ برای روکش‌ها چیست؟

با در نظر نگرفتن این موضوع هنگام بحث در مورد اصلاح لبخند، دندانپزشکان اغلب می‌توانند نتیجه ای کمتر از ایده آل داشته باشند. قانون ۴-۸-۱۰ به این معنی است که در اکثر موارد روکش مناسب ترین برنامه درمانی یا درمان دندان‌های ۷ تا ۱۰ یا درمان ۸ تا ۱۰ دندان قدامی‌است.

آیا سایه A1 خیلی سفید است؟

سایه دندان B1 قطعا سفیدترین است، اما سایه دندان A1 نیز کاملا سفید است. با این حال، اگر بخواهید آنها را در کنار یکدیگر مقایسه کنید، قطعا B1 کمی‌سفیدتر به نظر می‌رسد. این رنگ دندان A1 را به دومین رنگ سفید دندان تبدیل می‌کند. 

تایتل: آشنایی با انتخاب رنگ‌های کامپوزیت دندان و گروه A1 A2 A3

دیسکریپشن: رنگهای کامپوزیت A1، A2  وA3، از روشن تا متوسط، با تطابق طبیعی دندان‌ها برای جلب زیبایی و جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها ظاهری زیبا به شما می‌دهند. 

نظر دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button